Adventscaching i Drammensområdet

Alt om geocaching
Svar
spikerfolket
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:24
Registrert:tir 25 okt 2011 08:09
Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av spikerfolket » tor 03 nov 2011 11:51

ser av lista at det er mange ledige.. vi kan ta minst 2 cacher.. kanskje 3.. foreslår den 2. + 17. + 22. på oss..

Skal bli moro :)

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Raggsokk » tor 03 nov 2011 12:09

spikerfolket skrev:siden vi bor i Hokksund, og Øvre Eiker er kommunen.. kanskje tenke hele Øvre Eiker kommune.. savner nemlig cacher i Skotselv bl.a... og Darbu har plass til flere cacher..

Vi har noen cacher på lur pr.dags dato, og antar de kan vente til adventscachene..? :wink:
Kan tenke meg at dere har mye på gang ja! :D

Både Darbu, Skotselv og sågar Bingen har plass til en rekke cacher, så jeg ser frem til mange fine turer opp dit i tiden fremover. Dette med 20 km fra Bragernes Torg er mest for å holde konsentrasjonen av cacher så tett at flest mulig kan være med på FTF-jakten. Det er jo et stykke fra Bingen til Tofte, selv om begge ligger innenfor kommunene jeg har oppgitt... Så selv om 20km er en slags rettesnor er det fullt mulig å gå utover dette. De fleste havner nok innenfor. :wink:

Når det gjelder flere cacher så åpnes det for dette dersom det fortsatt er ledige plasser den 15. november. Da fordeles også ledige datoer blant de som ikke har valgt dato ennå. Jeg setter dere foreløpig opp på den 2. desember, så kan vi se på de andre senere.
- Raggsokk

Bilde

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av marlin85 » lør 05 nov 2011 13:41

Da har jeg dratt i gang et event.

http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... dbe49a64cf

Håper så mange dukker opp :D
Bilde

Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Raggsokk » lør 05 nov 2011 16:22

Kanskje vi skulle spare eventuelle ledige datoer etter at trekningen er foretatt, til eventet? Tanken er at det kanskje dukker opp noen der som ikke har fått med seg kalenderen, og kan tenke seg å bli med.

Når jeg trekker datoer tar jeg de tidligste først, slik at eventuelle etternølere rekker å komme med helt ut i desember.

En annen tanke er et felles nyttårsslipp f.eks. kl. 13:00 den 1. januar. Her kan alle som vil stille med en eller flere cacher etter eget ønske. Hadde det vært noe?
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
Barskog
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:søn 13 feb 2011 12:33
Sted:Sande i Vestfold

Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Barskog » lør 05 nov 2011 18:56

Høres helt riktig ut med et nyttårsslipp. Den dagen trenger man å røre på seg. Regn med meg!

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Innlegg:244
Registrert:søn 15 mai 2011 07:48
Sted:Trondheim
Kontakt:

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Isa » søn 06 nov 2011 12:02

Skal hjem til Røyken en tur snart, og lurer på å sette opp en cache eller to mens jeg er der. De kan godt være en del av julekallenderen:)

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Raggsokk » søn 06 nov 2011 14:21

Supert, Isa! Jeg har lagt deg til på listen, si fra hvis du har spesielle ønsker med hensyn til dato.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Innlegg:244
Registrert:søn 15 mai 2011 07:48
Sted:Trondheim
Kontakt:

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Isa » søn 06 nov 2011 15:24

De blir lagt ut fredag 18 november, så da bør vel alle datoer gå greit. Your choise!
Kan ikke garantere noe da, skal ganske mye den dagen, og må finne plass og sånt, men gir tilbakemelding på resultatet i løpet av den helga:)

spikerfolket
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:24
Registrert:tir 25 okt 2011 08:09

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av spikerfolket » man 14 nov 2011 16:41

Nyttårsslipp høres artig ut... får satse på slappe pluss grader eller.no da ;)
Og joa, vi er med på cache-slipp den dagen også vi :)

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Innlegg:244
Registrert:søn 15 mai 2011 07:48
Sted:Trondheim
Kontakt:

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Isa » man 14 nov 2011 20:57

Mine to ligger klar på kjøkkenbenken, og det ser ut som det ordner seg med jobben slik at jeg får dratt hjem tidsnok i helga til å legge ut disse. Så da får vi bare krysse fingrene for at noe annet ikke kommer i veien!

Brukeravatar
Jondahl
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:37
Registrert:tor 14 apr 2011 13:13

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Jondahl » tir 15 nov 2011 08:15

Ikke legg meg inn på lista da, hvis dere klarer å fylle opp med andre. Jeg har fremdeles ikke GPS, mon tro om julenissen har en til meg i år? :)

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Raggsokk » tir 15 nov 2011 17:20

Jeg kan ikke love deg GPS til jul Jondahl, men er ganske sikker på at du får hjelp (gjerne av meg) til å bekrefte koordinatene hvis du legger ut en cache. Jeg stiller da ikke opp i FTF-racet men logger i ro og mak senere. Kanskje jeg til og med finner en GPS å låne bort, hvis du ikke vil avsløre gjenmestedet for noen... :-)
- Raggsokk

Bilde

ehaa
Bruker
Bruker
Innlegg:126
Registrert:man 19 apr 2010 22:47
Sted:Nedre Eiker Buskerud

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av ehaa » tir 15 nov 2011 18:43

Kan sikkert være behjelpelig jeg også, men stort sett litt utpå kvelden..
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Raggsokk » ons 16 nov 2011 14:10

Da er trekningen foretatt, og de sju som ikke hadde ønske om noen spesifikk dato har nå blitt tildelt en.

Se hele listen her: http://gcinfo.no/?q=node/109

Det er altså 3 ledige plasser på årets julekalender i skrivende stund. Jeg har med vilje lagt de ledige datoene til slutt i listen slik at det i det lengste skal være mulig å melde seg på for de som ikke har svart ennå. Jeg har satt fristen for dette til 1. desember (altså etter at eventet i Drammen er over), da skal alle ha fått muligheten til å melde sin deltakelse.

Den 1. desember åpner jeg for en cache nr. 2 for de som ønsker det. Hvordan vi eventuelt gjør dette tar vi hvis problemet oppstår, men i og med at noen har meldt sin interesse for dette allerede ser jeg det som naturlig at disse kommer først i køen. Men som sagt, hvis det blir behov.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
Jondahl
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:37
Registrert:tor 14 apr 2011 13:13

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Jondahl » ons 16 nov 2011 15:17

OK, Raggsokk og ehaa, en av dere kan få kontrollere koordinatene før cachen blir releasa. Vi kommer nærmere tilbake til det.

Et spørsmål forøvrig, kunne vi ha satt opp en "cachens lokalisering" som Mjøsa-kalenderen har gjort? Så kan vi se om andre har planer om å legge ut cachen sin i samme område? Greit å vite om man må finne alternativt sted...

Svar