Adventscaching i Drammensområdet

Alt om geocaching
Svar
Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker
Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Raggsokk » fre 21 okt 2011 14:27

Jeg ser flere og flere hiver seg på bølgen og starter med adventskalendere. Til nå har jeg ennå ikke sett noen for Drammensområdet, så i gjørokratiets navn tar jeg sats og hiver ut et forslag. Er det interesse for dette?

Jeg kan se for meg at alle Buskerud-kommunene fra og med Øvre Eiker og østover kunne være aktuelle, samt de halvveis annekterte kommunene Sande og Svelvik. :twisted: Med den oppblomstringen av utleggere som har vært i dette området den siste tiden bør det være grunnlag for en hel kalender, men det er jo tvilsomt om alle leser forumet her, så jeg lodder stemningen nå først. Blir det laber interesse forsøker vi å gå for en krans istedet, dvs. bare helgene (eller bare søndagene for den saks skyld).

Opp med en hånd, alle som er interessert!
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
Barskog
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:søn 13 feb 2011 12:33
Sted:Sande i Vestfold

Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Barskog » fre 21 okt 2011 15:42

Jeg er helt klar!
Har tenkt det samme som deg angående hvilke kommuner som bør kunne delta, men med Drammen som sentrum. Vi bør vel kalle kalenderen vår for adventsDrammen eller juleDrammen...

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av marlin85 » fre 21 okt 2011 15:49

Jeg er så klart med. Jeg synes vi burde ta å dra i gang ett event også ;)
Bilde

Bilde

Brukeravatar
Barskog
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:søn 13 feb 2011 12:33
Sted:Sande i Vestfold

Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Barskog » fre 21 okt 2011 15:55

Ja, kanskje et event i nær fremtid med tema om adventscaching hadde fanget opp de i området som ikke er her på forumet. Vi hadde da kanskje fått med oss mange nok utleggere på den måte?

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av marlin85 » fre 21 okt 2011 17:54

Barskog skrev:Ja, kanskje et event i nær fremtid med tema om adventscaching hadde fanget opp de i området som ikke er her på forumet. Vi hadde da kanskje fått med oss mange nok utleggere på den måte?
Det var ingen dum idè Barskog.

Hvem skal dra i gang ett event, og hvor skulle vi eventuelt ha ett event? Hva med Lizzis i Drammen.
Bilde

Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av sven-egil » fre 21 okt 2011 19:11

Kan sikkert klare en Julecache til...

Så om vi prøver å fylle helgene først, så ser vi på responsen?
Bilde Bilde Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Raggsokk » lør 22 okt 2011 22:22

Barskog skrev:Vi bør vel kalle kalenderen vår for adventsDrammen eller juleDrammen...
Hehe, støttes! :lol:

Det er også en del aktive utleggere i området som jeg ikke kan huske å ha sett her på forumet, jeg lurer på om jeg skal sende dem en melding alle sammen og sjekke om de vil være med. Men inntil videre går vi for en adventskrans, og så utvider vi ved behov/anledning. Jeg vet ikke om det er formelt riktig, men jeg ser for meg de fire advents-søndagene og den tilhørende lørdagen. Såpass tror jeg vi skal få til. Her er datoene som skal fylles i første omgang; kom med ønsker:

Lørdag 26. november:
Søndag 27. november:
Lørdag 3. desember:
Søndag 4. desember:
Lørdag 10. desember:
Søndag 11. desember:
Lørdag 17. desember:
Søndag 18. desember:

Jeg foreslår at folk sikter på desember-datoene først, så blir det enklere å konvertere til en kalender hvis det skulle bli et utlegger-rush. Det kunne vært moro med et tema for serien - selvfølgelig noe julerelatert, men kanskje noe mer? - men det kan vi diskutere i tiden framover. Jeg er fortsatt på lodde-stemningen-stadiet.

Liker tanken på et event også, men jeg føler at jeg bør delta på et før jeg prøver å arrangere et. Så håper noen gjør alvor av dette!
- Raggsokk

Bilde

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av marlin85 » man 24 okt 2011 07:15

Raggsokk: Om du vil så kan jeg dra i gang ett event. Har selv være på tanken å dra i gang ett event i Drammen for bli kjent med dem som holder på med dette i området. Utrolig sosialt. Har selv vært på Stamthis i Oslo en rekke ganger sammen med sven-egil. Det blir ofte veldig sent, pga vi får melket ut litt info om en mysteri slik at vi kan finne denne + at det ble veldig mye snakk.

Eneste som må bli klart er tid og sted ;) Kan være litt greit å samkjøre denne adventscache serien i Drammen litt, slik at vi har en liten rød tråd i det hele (?)
Bilde

Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av mariusno » man 24 okt 2011 11:05

Hold meg i loopen. Vil forresten være med på en adventscache:)

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Raggsokk » man 24 okt 2011 13:37

Tok en kjapp opptelling og fant 20 mer eller mindre aktive utleggere i Drammensområdet. Sannsynligvis vil ikke alle være interessert, men de som jeg ikke allerede har pratet med vil jeg sende en egen melding til og 'invitere'. Jeg sender ikke melding til de som har forsømt cachene sine den siste tiden eller ikke har vært logget inn på geocaching.com et par måneder...

Det hadde vært topp om du drar igang et event, Marlin85! Lizzi's har etter min mening byens beste pizza også, så den anledningen lar jeg heller ikke gå fra meg! Will attend! :D
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
Barskog
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:søn 13 feb 2011 12:33
Sted:Sande i Vestfold

Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Barskog » man 24 okt 2011 15:38

Er stort sett bortreist frem til 10. november. Jeg deltar på eventet hvis det arrangeres etter den datoen.
Uansett blir jeg med som utlegger!

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av marlin85 » man 24 okt 2011 19:19

Da skal jeg se om jeg ikke drar i gang ett event etter den 10.november. Regner det blir på kvelden på en uke dag :) Legger ut link til event når jeg har opprettet ett :D
Bilde

Bilde

spikerfolket
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:24
Registrert:tir 25 okt 2011 08:09

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av spikerfolket » tir 25 okt 2011 08:12

Vi kan godt være med å legge ut cacher i adventskalender, og vil nok også prøve å komme på treff.

Hvor langt ut definerer vi Drammensområdet i en slik cacheserie?

Motson
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:12
Registrert:lør 30 apr 2011 05:53

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Motson » tir 25 okt 2011 08:17

Fikk en morsom melding fra Raggsokk i dag og det er klart at jeg slenger meg med på en cache i adventskalenderen. Går for en stor cache full av leker og moro for barna. Kanskje litt snacks for de voksne oppi også??? På tide å gå til innkjøp av litt coins og moro. :)

Plasseringsmessig vil jo et sted i Drammen sentrum være supert for meg.

Sett meg opp på en dato. Hvilken som helst er fin.

Ellers planlegges det her i huset en liten trail på 20 cacher i nærliggende skog. Er dette noe som kan kombineres med en adventskalender? Turen bør vel ta en time eller to og er en flott søndagstur.... Kan dette være noe?

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Adventscaching i Drammensområdet

Legg inn av Raggsokk » tir 25 okt 2011 09:15

spikerfolket skrev:Hvor langt ut definerer vi Drammensområdet i en slik cacheserie?
Utover kommunene nevnt i første innlegg, ser jeg for meg en radius på 20km fra Bragernes Torg. Da tar vi med Sande i sør, Sætre i øst, Sylling i nord og Hokksund i vest. Jeg føler at dette er det lengste vi kan strekke det for at det skal være mulig å bli med på FTF-racet for alle (selv om noen selvfølgelig bor mer sentralt enn andre).

Når det gjelder dette med FTF-jakt så kan det bli interessant. I og med at listen vil vise hvilken utlegger som har hvilken dag, kan man posisjonere seg litt i forhold til det antatte utleggsområdet på forhånd om man har muligheten. Så blir det spennende å se hvem som gjetter nærmest. Hvis man får til en avtale med reviewerne kan man kanskje attpåtil annonsere et forventet publiseringsklokkeslett her på forhånd, men det er noe hver og en utlegger må avtale selv.
Motson skrev:Ellers planlegges det her i huset en liten trail på 20 cacher i nærliggende skog. Er dette noe som kan kombineres med en adventskalender? Turen bør vel ta en time eller to og er en flott søndagstur.... Kan dette være noe?
Høres spennende ut uansett! I så fall synes jeg kanskje at startcachen kunne være den 'offisielle' adventscachen, selv om alle slippes samtidig. Litt av idéen med disse julecachene er at de skal være enkle og raske slik at flest mulig prøver å ta den samme dag som den publiseres. Hvis det er den innerste cachen i en trail på 20 så kanskje mange kvier seg litt? Men det er bare min personlige mening.

Moro at flere kaster seg på her! Såvidt jeg har oversikt over er det nå 26 cachere i Drammensområdet som er orientert om kalenderen, de aller fleste har en eller flere utlagte cacher fra før (men det er også noen nye). Nå er jeg spent på responsen!
- Raggsokk

Bilde

Svar