Siste oppdatering av geocaching.com

Alt om geocaching
ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen
Re: Siste oppdatering av geocaching.com

Legg inn av ArveAnd » lør 20 aug 2011 07:46

bjorges skrev:Nå ser det ut til at datoer er tilbake, om enn bare dag og måned (i allefall som er synlig). Alt plassert ute til høyre.

Er ikkje dette som det var tidlegare?
Altså
dag-mnd for årets funn,
dag-mnd-år for tidlegare år.

Brukeravatar
ok67
Senior
Senior
Innlegg:333
Registrert:man 11 feb 2008 19:28
Sted:Trondheim

Re: Siste oppdatering av geocaching.com

Legg inn av ok67 » lør 20 aug 2011 09:04

ArveAnd skrev:
bjorges skrev:Nå ser det ut til at datoer er tilbake, om enn bare dag og måned (i allefall som er synlig). Alt plassert ute til høyre.

Er ikkje dette som det var tidlegare?
Altså
dag-mnd for årets funn,
dag-mnd-år for tidlegare år.
Jo, år er med på funn eldre enn eit år, slik var det vel også tidlegare.

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Siste oppdatering av geocaching.com

Legg inn av bjorges » lør 20 aug 2011 13:37

ok67 skrev:
ArveAnd skrev:
bjorges skrev:Nå ser det ut til at datoer er tilbake, om enn bare dag og måned (i allefall som er synlig). Alt plassert ute til høyre.

Er ikkje dette som det var tidlegare?
Altså
dag-mnd for årets funn,
dag-mnd-år for tidlegare år.
Jo, år er med på funn eldre enn eit år, slik var det vel også tidlegare.
My bad, sjekket ikke lengre ned :oops:
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Siste oppdatering av geocaching.com

Legg inn av GorgonVaktmester » lør 27 aug 2011 23:08

Jeg har de siste dagene lagt merke til en annen ting som har endret seg etter den siste oppdateringen, og det er telleren i den gråbrune statusboksen som er øverst på alle sidene. (Den med med avataren din, Logout osv.)

Tidligere oppdaterte den seg umiddelbart når du hadde logget en cache. Det gjør den ikke lenger!! Nå er det en forsinkelse på flere minutter på den. Så hvis man sitter og logger flere cacher etter en cachetur, kan man ikke stole på at det som står der faktisk viser hvilket cachefunn nr. du er i ferd med å logge akkurat nå...

Dette er ingen stor sak, hvertfall ikke så lenge man er klar over det. Men jeg ville bare si det, i tilfelle det er andre som ikke har lagt merke til det...
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Innlegg:244
Registrert:søn 15 mai 2011 07:48
Sted:Trondheim
Kontakt:

Re: Siste oppdatering av geocaching.com

Legg inn av Isa » søn 28 aug 2011 11:47

Hos meg har den aldri oppdatert seg selv, må alltid refreshe siden før den viser rett..

Men har det vært smilefjes der før?

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Siste oppdatering av geocaching.com

Legg inn av GorgonVaktmester » søn 28 aug 2011 23:31

Isa skrev:Hos meg har den aldri oppdatert seg selv, må alltid refreshe siden før den viser rett..
I praksis er det forsåvidt det jeg måtte gjøre også. Jeg pleier nemlig å logge ved å laste opp fieldnotes-fil. Når jeg da har sendt inn en logg får jeg et valg om å gå tilbake til listen med fieldnotes. Klikker jeg på den kommer listen over de resterende uloggede cachene opp. Tidligere var da også statusfeltet øverst oppdatert, men det er det ikke nå. Jeg kan logge 2-3 cacher (eller mer) før den endrer seg nå etter oppdateringen.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Innlegg:244
Registrert:søn 15 mai 2011 07:48
Sted:Trondheim
Kontakt:

Re: Siste oppdatering av geocaching.com

Legg inn av Isa » man 29 aug 2011 16:31

Ah, I see!

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Siste oppdatering av geocaching.com

Legg inn av GorgonVaktmester » tor 15 sep 2011 20:34

GorgonVaktmester skrev:Jeg har de siste dagene lagt merke til en annen ting som har endret seg etter den siste oppdateringen, og det er telleren i den gråbrune statusboksen som er øverst på alle sidene. (Den med med avataren din, Logout osv.)

Tidligere oppdaterte den seg umiddelbart når du hadde logget en cache. Det gjør den ikke lenger!! Nå er det en forsinkelse på flere minutter på den. Så hvis man sitter og logger flere cacher etter en cachetur, kan man ikke stole på at det som står der faktisk viser hvilket cachefunn nr. du er i ferd med å logge akkurat nå...

Dette er ingen stor sak, hvertfall ikke så lenge man er klar over det. Men jeg ville bare si det, i tilfelle det er andre som ikke har lagt merke til det...
Det ser ut til at den forsinkelsen er borte igjen nå etter kveldens oppdatering :good:
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Siste oppdatering av geocaching.com

Legg inn av Raggsokk » tor 15 sep 2011 22:05

De har laget en fiffig løsning for å vise flere logger når man står nederst på siden, sammenlignet med at man tidligere måtte klikke på 'View all logs' for å se fler enn 5 logger.

Dessuten så jeg ved en tilfeldighet at koordinatene som jeg la inn i en funnlogg ikke vises på loggsiden får man trykker 'View log' på den. Ganske dustete etter min mening. Så hvis dette skal vedvare går herved oppfordringen ut til alle om å spesifisere tydelig i loggen at KOORDINATER ER VEDLAGT - KLIKK 'VIEW LOG' FOR Å SE DEM hvis man legger ved egne koordinater av en eller annen grunn. Eller vi kan håpe at dette blir rettet i neste omgang.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Siste oppdatering av geocaching.com

Legg inn av GorgonVaktmester » tor 15 sep 2011 23:17

Raggsokk skrev:De har laget en fiffig løsning for å vise flere logger når man står nederst på siden, sammenlignet med at man tidligere måtte klikke på 'View all logs' for å se fler enn 5 logger.
Den la jeg ikke merke til, men det er sikkert fordi jeg har hatt et Greasemonkey-script som har sørget for at alle loggene ble lastet uansett...
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Siste oppdatering av geocaching.com

Legg inn av GorgonVaktmester » tor 15 sep 2011 23:39

Ja det funker jo bra!!! *LOL*
Nå klarer ikke websidene å laste en eneste logg.... :lol:
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Siste oppdatering av geocaching.com

Legg inn av GorgonVaktmester » fre 16 sep 2011 08:08

God morgen! Nå er loggene tilbake på plass.....
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

anders99

Re: Siste oppdatering av geocaching.com

Legg inn av anders99 » fre 16 sep 2011 08:52

GorgonVaktmester skrev:God morgen! Nå er loggene tilbake på plass.....
Men den måten å vise dem på har drept statistikken...

oppned

Re: Siste oppdatering av geocaching.com

Legg inn av oppned » fre 16 sep 2011 21:45

Er det flere som ikke får logget inn på geocaching.com etter oppdateringen eller er det bare jeg som har blitt bannet?
Passordet mitt virker i vært fall ikke lenger..

Mvh
oppned

Brukeravatar
ArvinDeep
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:lør 03 mai 2008 21:09
Sted:Bærum

Re: Siste oppdatering av geocaching.com

Legg inn av ArvinDeep » fre 16 sep 2011 21:49

Noe skjer i hvert fall. Kommer inn på forsiden, men får "error" når jeg går inn på meg selv... :evil:

Svar