Statistikken er død

Forslag til forbedringer, rapportering av feil, driftsmeldinger mm.
jejoms
Junior
Junior
Innlegg:64
Registrert:fre 03 apr 2009 09:45
Re: Statistikken er død

Legg inn av jejoms » tir 30 aug 2011 11:07

Sjekket nettopp min egen statistikk, og det ser dårligere og dårligere ut :-) Men hvilke funn er det egentlig som forsvinner? Ser blant annet at 20-30 funn fra våren 2009 da jeg startet med geocaching er blitt borte.

Brukeravatar
A-Husky
Junior
Junior
Innlegg:94
Registrert:ons 21 nov 2007 20:40
Sted:ødemarka

Re: Statistikken er død

Legg inn av A-Husky » tir 30 aug 2011 20:39

Og min statistikk ser bedre og bedre ut... :D Nå står jeg oppført med flere norske funn enn det jeg har totalt med utenlandske funn hos Groundspeak. Dette er bra.....ehhhh....
Bilde

Brukeravatar
cachepus
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:man 07 des 2009 20:43
Sted:Oslo
Kontakt:

Re: Statistikken er død

Legg inn av cachepus » søn 04 sep 2011 16:48

I den grad det er nyttig informasjon, så er det fremdeles noe feil, alle mine DNF'er blir logget som funn (jeg har nå tippet over 50, whee!), og jeg ser at jeg er sterkt representert på begge Auda-listene...

anders99

Re: Statistikken er død

Legg inn av anders99 » søn 04 sep 2011 17:46

cachepus skrev:I den grad det er nyttig informasjon, så er det fremdeles noe feil, alle mine DNF'er blir logget som funn (jeg har nå tippet over 50, whee!), og jeg ser at jeg er sterkt representert på begge Auda-listene...
Problemet ble rettet 30/8, men det vil ta flere uker før statistikken er seg selv igjen.

klohne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:43
Registrert:ons 10 nov 2010 18:34

Re: Statistikken er død

Legg inn av klohne » søn 04 sep 2011 18:33

Vil det også løse problemet med forsvunne funn?
Jeg ser at jeg nå mangler 41 funn på statistikken, og de pleide å være der :wink:
Jeg har ikke funnet ut hva som er borte, men det er ikke de nyeste funnene.

vegajohn
Junior
Junior
Innlegg:53
Registrert:søn 21 aug 2011 11:19

Re: Statistikken er død

Legg inn av vegajohn » tir 06 sep 2011 19:07

Jeg ser at jeg mangler 41 funn på statistikken her og aner ikke hva som mangler ( for stor jobb å finne det ut), men det mangler også funn som ble gjort for to dager siden (4/9). Jeg trodde dette skulle være ordnet?

anders99

Re: Statistikken er død

Legg inn av anders99 » fre 16 sep 2011 06:18

Og i det statistikken er så godt som oppdatert og fungerende, endrer Groundspeak på ting igjen. :evil:

Denne gangen er statistikken helt død, og kommer til å forbli det. :cry:

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Statistikken er død

Legg inn av olea » fre 16 sep 2011 08:47

Det var kjekt så lange det varte, men jeg ser ikke noen særlig grunn til å savne den. Jeg har sett tendenser til at folk oppfatter geocaching som en konkurranse, og det er ikke bra. Problemet er folk som pynter på statistikken sin med det andre oppfatter som uærlige eller uetiske metoder. Det er uenighet om hvilke metoder som er uærlige eller uetiske, og dermed har vi grobunn for mye krangel. Misforstå meg rett. Jeg synes det er kjempegøy med statistikk, men jeg klarer meg fint med statistikken som ligger på profilsiden. Jeg gjør gjerne en ekstra innsats for å pynte på statistikken min, men juks lurer bare meg selv.

Sistelogger er noe helt annet. Det har vært kjekt å følge med på geocacheaktiven, og det har vært mange lesverdige logger. Heldigvis har GadgetCats laget en erstatning for sistelogger på Vestlandet. Denne finnes nå på logger.gadgetcats.net. Her hentes loggene inn via notyfies - en metode som Groundspeak ikke har sagt noe mot. Statistikken/Sistelogger brukte scraping - en metode som Groundspeak er tydelig på at de ikke tillater.

Som det fremgår av diskusjonen på Vestlandscaching, kan Logger utvides til å dekke større deler av landet, men da bør GiNo inn på banen.
Bilde

anders99

Re: Statistikken er død

Legg inn av anders99 » fre 16 sep 2011 08:58

olea skrev: Som det fremgår av diskusjonen på Vestlandscaching, kan Logger utvides til å dekke større deler av landet, men da bør GiNo inn på banen.
Gitt at det blir satt opp notifies som dekker hele Norge for alle cache-typer, er det ikke noe i veien for at de kan brukes i siste-logger på stat.gcinfo.no.

Da vil også logg-tekstene komme tilbake.

Men statistikk-delen vil ikke bli oppdatert med mindre noen kan komme frem til en måte å få lest inn en cache med *alle* loggene på en enkel måte.

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Statistikken er død

Legg inn av mamoreb » fre 16 sep 2011 09:27

Synd at Groundspeak må ombestemme seg så mange ganger på rad...

Men det er mange som ønsker en side med samtlige logger - dere kan stemme her:
http://feedback.geocaching.com/forums/7 ... ck-on-one-
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Statistikken er død

Legg inn av GorgonVaktmester » fre 16 sep 2011 09:39

anders99 skrev:Men statistikk-delen vil ikke bli oppdatert med mindre noen kan komme frem til en måte å få lest inn en cache med *alle* loggene på en enkel måte.
Er API'et til Groundspeak vurdert?
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

anders99

Re: Statistikken er død

Legg inn av anders99 » fre 16 sep 2011 10:04

GorgonVaktmester skrev:
anders99 skrev:Men statistikk-delen vil ikke bli oppdatert med mindre noen kan komme frem til en måte å få lest inn en cache med *alle* loggene på en enkel måte.
Er API'et til Groundspeak vurdert?
Vurdert? Hvis noen kan skaffe tilgang til APIet vil det selvsagt være den beste løsningen.

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Statistikken er død

Legg inn av olea » fre 16 sep 2011 11:16

Har en hypotese om at det er mulig å kjøre datainnsamlingen via GSAK versjon 8 som har tatt i bruk det nye API-et, men implementasjonen ligger nok utenfor mitt kompetanseområde.
Bilde

anders99

Re: Statistikken er død

Legg inn av anders99 » fre 16 sep 2011 12:46

olea skrev:Har en hypotese om at det er mulig å kjøre datainnsamlingen via GSAK versjon 8 som har tatt i bruk det nye API-et, men implementasjonen ligger nok utenfor mitt kompetanseområde.
Den tanken har slått meg også.

GSAK bruker i dag SQLite, slik at det burde være mulig å kjøre statistikken direkte mot den samme databasen som GSAK bruker.

Noen med erfaring fra avansert makroprogrammering i GSAK kan sikkert si noe om hvor vanskelig det evt. vil være?

Brukeravatar
bjornda
Bruker
Bruker
Innlegg:217
Registrert:lør 15 nov 2008 15:18

Re: Statistikken er død

Legg inn av bjornda » fre 16 sep 2011 16:56

mamoreb skrev:Synd at Groundspeak må ombestemme seg så mange ganger på rad...

Men det er mange som ønsker en side med samtlige logger - dere kan stemme her:
http://feedback.geocaching.com/forums/7 ... ck-on-one-
Støtter dette og har lagt inn stemme .... I tillegg til å ødelegge statistikken er den nye måten å vise logger på
tungvindt i forhold til service. Bl.a. er det kjekt å kunne se hvor mange som har logget siden forrige gang
loggen var full. Nå blir det mye scrolling for å komme frem .....

Svar