GSAK V8 Beta

Duppeditter og programvare
Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo
GSAK V8 Beta

Legg inn av Catch » fre 12 aug 2011 14:35

Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: GSAK V8 Beta

Legg inn av bjorges » fre 12 aug 2011 17:51

Ser veldig interessant ut :)
Bilde

Brukeravatar
manutnamkeng
Junior
Junior
Innlegg:69
Registrert:søn 08 aug 2010 19:47

Re: GSAK V8 Beta

Legg inn av manutnamkeng » fre 12 aug 2011 19:34

Her vart det mange fine nye funksjoner.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

bussmann
Bruker
Bruker
Innlegg:251
Registrert:ons 19 mar 2008 00:33
Sted:Trondheim

Re: GSAK V8 Beta

Legg inn av bussmann » lør 13 aug 2011 00:43

My fint her ja! :)
New Geocaching.com api support
Get Geocaches
Refresh cache data
Download pocket queries
Get logs
Status check
Favorite points
Update user information
Publish logs
Add to bookmark list
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: GSAK V8 Beta

Legg inn av GorgonVaktmester » lør 13 aug 2011 10:45

Bare muligheten til å hente PQ'ene direkte fra Geocaching.com og inn i GSAK er alene grunn god nok for meg til å oppgradere!!

I tillegg har jeg savnet muligheten til å oppdatere cacher med tidligere logger som ikke har kommet med i PQ'ene. Det fantes en makro tidligere, men pga. misbruk av den ble den skrevet om slik at du BARE kunne oppdatere dine egne cacher med den. (Og den gamle makroen sluttet å virke etter en oppdatering på geocaching.com) Men NÅ kan man oppdatere igjen!!

Og på toppen av det hele kan mange av funksjonene gjøres automatisk mot alle cachene i et søk! Ting man tidligere måtte gjøre mot en og en cache, som f.eks statusoppdatering.

Etter å ha testet bittelitt ser jeg at det ligger inne en begrensning på antall api-kall mot geocaching.com pr. minutt. Det gjør selvsagt at en del funksjoner tar litt tid, men på den annen side får vi kanskje lov til å beholde funksjonene siden det er med å begrenser presset mot serverne til Groundspeak (som har vært grunnen til en del av begrensningene i makroer...)
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
kesyv
Junior
Junior
Innlegg:81
Registrert:lør 04 jun 2011 20:24

GSAK V8 Beta

Legg inn av kesyv » lør 13 aug 2011 12:16

Ser veldig lovende ut:)
Men hvorfor får vi bare laste ned standard pq, og ikke my finds fila?


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.254203,10.654970

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: GSAK V8 Beta

Legg inn av team fredrune » søn 14 aug 2011 11:30

Dette går i riktig retning!
meget lovende, og enig med gorgon v. at bare funksjonen med direkte nedlastning er verdt å betale for!
kjører mot 2 kontoer for å få ned mest mulig PQ'er og det går jo som en drøm!
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Brukeravatar
bjoff
Bruker
Bruker
Innlegg:139
Registrert:søn 18 apr 2010 22:16
Sted:Egersund, Rogaland

Re: GSAK V8 Beta

Legg inn av bjoff » fre 19 aug 2011 23:15

Driver og tester v8 her også, eller egentlig har jeg vel flyttet inn i den, men ser en ting som jeg lurer på om andre ser:

Jeg har logget et par funn via 'publish logs', og begge disse burde vært fanget opp av en notification og generert mail til meg, men jeg har ikke fått noen av disse. Andre funnet-logger for de samme cachene har generert mail både før og etter, så jeg lurer på om det er noe feil hos GC ved at logger fra det nye APIet ikke trigger mailutsendelse.

Noen andre som har sett lignende?

Brukeravatar
la7tma
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:38
Registrert:ons 20 feb 2008 19:57
Sted:bor i oslo cacher i trøndelag

Re: GSAK V8 Beta

Legg inn av la7tma » søn 21 aug 2011 18:46

ete å ha testa gsakv8 bete en stund nå. har jeg ikke vært på Gc sidene via browser.
har brukt gsak til alt fra logging og nedhenting av Pq . med den bruken det er hos meg er det blitt mindre traffik opp mot Gc sine servere.

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: GSAK V8 Beta

Legg inn av mamoreb » søn 02 okt 2011 12:02

Jeg har installert GSAK 8-betaen, og både installasjon og bruk fungerer helt glatt.

Nå prøver jeg å finne ut av hvilke forbedringer denne versjonen tilbyr. Tenkte jeg kunne dele det jeg har funnet ut. Kanskje andre vil legge til flere tips?

Utluking av arkiverte geocacher har tidligere vært en omstendelig prosess, med nedlasting av 20 PQs for Norge + egen macro. Nå finnes det en funksjon som heter "status check", som ser ut til å gjøre nesten det samme. Pass på å bruke "status check" fra geocaching.com-menyen - da kan du velge å sjekke samtlige geocacher i gjeldende filter. Jeg hadde lagt til en knapp på toolbaren, men denne knappen sjekker bare merket geocache (altså 1 stk).

Med denne metoden får man IKKE med de nyeste loggene, men de er normalt ikke veldig interessante for arkiverte cacher. For de cachene som ikke er arkiverte, kan man oppdatere vha. "refresh cache data" (all info på cachesiden + logger) evt. bare "add logs".

Er det noen grunn til å fortsette å kjøre de 20 PQene nå? Hvis man kjører dem én gang for å få geocachene inn i GSAK, og deretter jevnlig kjører en PQ som henter de nyeste publiserte i Norge, kan vel GSAK ta seg av resten? Eller er det noe jeg ikke har tenkt på?
Bilde

Brukeravatar
bjoff
Bruker
Bruker
Innlegg:139
Registrert:søn 18 apr 2010 22:16
Sted:Egersund, Rogaland

Re: GSAK V8 Beta

Legg inn av bjoff » søn 02 okt 2011 12:15

mamoreb skrev:Er det noen grunn til å fortsette å kjøre de 20 PQene nå? Hvis man kjører dem én gang for å få geocachene inn i GSAK, og deretter jevnlig kjører en PQ som henter de nyeste publiserte i Norge, kan vel GSAK ta seg av resten? Eller er det noe jeg ikke har tenkt på?
Tja, å kjøre 'refresh cache data" tar ihvertfall ganske lang tid om du gjør dette for mange cacher. Og såvidt jeg husker er det noen begrensinger på hvor mange cacher man kan hente på denne måten pr. dag, og mener at denne begrensingen er ganske mye lavere enn cacheantallet i Norge.

Om man har et mindre geografisk område enn hele Norge i GSAK, så som et fylke eller to er dette kanskje gjennomførbart, men for hele Norge tror jeg du fremdeles må ha alle pq'ene, men du får jo lastet dem ned via GSAK nå, og det forenkler jo det hele ganske mye.

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: GSAK V8 Beta

Legg inn av mamoreb » søn 02 okt 2011 17:09

Grensen i GSAK er 6000 cacher per dag. Med ca 20000 geocacher i Norge, blir det fire dager - samme antall dager som jeg trenger for å laste ned 20 PQs. Da er det kanskje en smakssak hva man synes er enklest.

For min del har jeg en del andre PQer som kjører hver uke, så for å laste ned de 20 for hele Norge, må jeg fikse og trikse litt for å få bestilt alle 20 på én dag. Har ikke GSAK-løsningen så mye enda, men nå skal jeg sjekke hvor lettvint det oppleves å sjekke status på de ~6000 sist loggede hver gang jeg kjører GSAK.
Bilde

Brukeravatar
bjoff
Bruker
Bruker
Innlegg:139
Registrert:søn 18 apr 2010 22:16
Sted:Egersund, Rogaland

Re: GSAK V8 Beta

Legg inn av bjoff » søn 02 okt 2011 22:02

Tror kanskje det vil dukke opp noen lure løsninger etterhvert som gsak kommer seg ut av beta, men for nå synes jeg 'refresh cache data' er for sent, testet å gjøre dette med alle cachene i Rogaland, og når den brukte 15-20 minutter på disse 1400 cachene synes jeg det blir _for_ lenge å vente på tre-fire gangeren av dette.

Så her fortsetter jeg med pq som før.

Dr_Eamy
Junior
Junior
Innlegg:56
Registrert:man 27 jun 2011 19:43
Sted:Lyngdal

Re: GSAK V8 Beta

Legg inn av Dr_Eamy » man 03 okt 2011 13:16

kjøper man gsak7 nå får man med reg til gsak8

http://gsak.net/board/index.php?showtop ... t&p=141429

doc

roysv
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:9
Registrert:ons 06 jul 2011 10:49

Re: GSAK V8 Beta

Legg inn av roysv » tir 04 okt 2011 21:02

kesyv skrev:Ser veldig lovende ut:)
Men hvorfor får vi bare laste ned standard pq, og ikke my finds fila?
Dette spørmålet har jeg stilt alt og fikk kjapt tilbakemelding på at det ikke er mulig å laste ned
den fila med dagens API fra Groundspeak

Svar