Har du sett denne før?

Alt om geocaching
amtose
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:21
Registrert:man 25 apr 2011 18:12
Har du sett denne før?

Legg inn av amtose » fre 05 aug 2011 02:18

Garrantert at du har lest om dette før. Men likevel velger jeg å starte en ny tråd her. Ikke fordi man skal/kan diskutere så mye. Men mere som en etterlysning.

Jeg og mine barn la en coin igjen i "et lite sjokk" med håp om at den skulle få se verden. En måned gikk, og ingen logget hverken ut eller inn...enda en stund gikk. Jeg fikk en venn som var på de kantene til å stikke innom for å hente coinen hjem så jeg kunne legge den i en annen cach. Da var overraskelsen stor. :shock: Den var ikke der :cry: :cry: :cry:
Det har nå gått snart to måneder siden jeg la den i "et lite sjokk" og jeg har forståelse for at folk er på ferie. Men du som tok denne coinen og ikke har logget den ut, kunne du ikke være så snill å maile meg da. Så jeg vet hvor den er. og slik kan få den tilbake på sin reise.
Det hadde jeg og de to barna mine satt veldig pris på.

På forhånd takk
Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Har du sett denne før?

Legg inn av pjacklam » fre 05 aug 2011 08:20

amtose skrev:Garrantert at du har lest om dette før. Men likevel velger jeg å starte en ny tråd her. Ikke fordi man skal/kan diskutere så mye. Men mere som en etterlysning. (…)
Skal du nå frem med en etterlysning, bør du vel fortelle akkurat hva du etterlyser. Jeg kan ikke se at du skriver noe om hvilken coin du etterlyser.

Sånn generelt er det også lurt å velge en beskrivende tittel på tråden. Da jeg så tittelen "Har du sett denne før?", hadde jeg ingen som helst idé om hva tråden handlet om.
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
kjerstih
Junior
Junior
Innlegg:80
Registrert:fre 04 jun 2010 16:39
Sted:Nannestad

Re: Har du sett denne før?

Legg inn av kjerstih » fre 05 aug 2011 09:23

Jeg har logget ganske mange cacher i Oslo og Akershus den siste måneden, og jeg har lagt godt merke til at de fleste cacher som skal ha travel bugs eller geocoiner ikke har noe i det hele tatt. Grunnen er vel sannsynligvis at en del personer (for det må vel være mer enn én person, når det gjelder så mange cacher) har tatt med seg alt de har kommet over av trackables fordi de skal til utlandet og vil hjelpe tingene på vei, uten å ha logget dem eller lagt dem fra seg noe annet sted. Det er skikkelig irriterende! Ikke ta med deg ting om du ikke har tenkt til å logge dem. Det er så dårlig gjort ovenfor både eier og de som kommer innom cachen i håp om å finne noe.
Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Har du sett denne før?

Legg inn av pjacklam » fre 05 aug 2011 09:58

kjerstih skrev:Jeg har logget ganske mange cacher i Oslo og Akershus den siste måneden, og jeg har lagt godt merke til at de fleste cacher som skal ha travel bugs eller geocoiner ikke har noe i det hele tatt. Grunnen er vel sannsynligvis at en del personer (for det må vel være mer enn én person, når det gjelder så mange cacher) har tatt med seg alt de har kommet over av trackables fordi de skal til utlandet og vil hjelpe tingene på vei, uten å ha logget dem eller lagt dem fra seg noe annet sted. Det er skikkelig irriterende! Ikke ta med deg ting om du ikke har tenkt til å logge dem. Det er så dårlig gjort ovenfor både eier og de som kommer innom cachen i håp om å finne noe.
Nå for tiden er mange på ferie, uten mulighet til å logge cacher og sporbare gjenstander før de er hjemme igjen. Det beste er kanskje å være tålmodig.
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Har du sett denne før?

Legg inn av krl69 » fre 05 aug 2011 10:30

Foreslår at trådstarter leser igjennom denne tråden for å gjøre seg kjent med den generelle holdningen til dette med hvor god tålmodighet man bør ha: viewtopic.php?f=4&t=2075&hilit=ferie :shock:

amtose
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:21
Registrert:man 25 apr 2011 18:12

Re: Har du sett denne før?

Legg inn av amtose » fre 05 aug 2011 10:34

krl69 skrev:Foreslår at trådstarter leser igjennom denne tråden for å gjøre seg kjent med den generelle holdningen til dette med hvor god tålmodighet man bør ha: viewtopic.php?f=4&t=2075&hilit=ferie :shock:
Lest i den tråden, men dette går ikke på generelt grunnlag av logging av coin og TB, men på en savner etterlysning. Hvor den mest reale måten jeg har å si til den jeg tror har hentet ut min coin skal ha muligheten til å se at jeg savner den.
Bilde

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Har du sett denne før?

Legg inn av krl69 » fre 05 aug 2011 10:59

amtose skrev:
krl69 skrev:Foreslår at trådstarter leser igjennom denne tråden for å gjøre seg kjent med den generelle holdningen til dette med hvor god tålmodighet man bør ha: viewtopic.php?f=4&t=2075&hilit=ferie :shock:
Lest i den tråden, men dette går ikke på generelt grunnlag av logging av coin og TB, men på en savner etterlysning. Hvor den mest reale måten jeg har å si til den jeg tror har hentet ut min coin skal ha muligheten til å se at jeg savner den.
Poenget var at du også virker litt fortvila over at den kanskje er borte og da tenkte jeg skulle "trøste" deg med å vise til hvordan det står til med holdningene til enkelte som "knabber" TB-er. Og med det i bakhodet, kan det gå svært så lenge før noen prioriterer loggingen hvis den ikke er borte, men i en eller annen langfingra TB-flytters hånd. :shock: 8)

PS! 2mnd-er borte er betydelig lengre enn hva Nordmenn pleier å ta ut av ferie i året, men det er jo en kjent sak.

NB! Jeg skal ikke okkupere denne tråden lenger, da jeg leser på linjene at du egentlig kun er ute etter å etterlyse coinen. Beklager.

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Innlegg:244
Registrert:søn 15 mai 2011 07:48
Sted:Trondheim
Kontakt:

Re: Har du sett denne før?

Legg inn av Isa » fre 05 aug 2011 13:58

Æsj, så kjedelig da! Håper den dukker opp snart!

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Har du sett denne før?

Legg inn av sven-egil » fre 05 aug 2011 15:59

Hvilken Coin er dette?

Er det "Travel kitties - Sanni" ??

Edit: Så hvilken coin du mener.

Alltid trist med coiner som blir vekk :cry:
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Har du sett denne før?

Legg inn av tomahg » fre 05 aug 2011 16:47

Spørsmålet er ikke om geocoins og travel bugger forsvinner, spørsmålet er når de forsvinner.
Eventuelt havner de i Tyskland, og blir der til de forsvinner.

Jeg har sluppet ut 12 reisevenner, og 10 av disse har enten forsvunnet eller befinner seg nå i Tyskland.

Skal du ha kontroll på en geocoin må du sette den i et album og beholde den selv, ikke slippe den ut på reise.
Du bør heller ikke ta sjansen på å vise den frem på et event...

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Har du sett denne før?

Legg inn av GorgonVaktmester » lør 06 aug 2011 00:20

pjacklam skrev:Skal du nå frem med en etterlysning, bør du vel fortelle akkurat hva du etterlyser. Jeg kan ikke se at du skriver noe om hvilken coin du etterlyser.
Tar jeg ikke mye feil er det TB4AZXJ det er snakk om.
pjacklam skrev:Sånn generelt er det også lurt å velge en beskrivende tittel på tråden. Da jeg så tittelen "Har du sett denne før?", hadde jeg ingen som helst idé om hva tråden handlet om.
Nei, men du ble så nysjerrig at du åpnet tråden... Kanskje mange ikke hadde giddet engang å åpne den for å se hva den inneholdt hvis det hadde stått "Etterlysning av forsvunnet coin". Av og til kan en litt kryptisk tittel bare være en fordel... :P
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

2v
Bruker
Bruker
Innlegg:289
Registrert:ons 27 feb 2008 20:24

Re: Har du sett denne før?

Legg inn av 2v » lør 06 aug 2011 22:37

amtose skrev:Garrantert at du har lest om dette før.

Ja, sjekk coinen Norwegian Flag lagt ut i Jung district office i Seoul.

amtose skrev:Jeg og mine barn la en coin igjen i "et lite sjokk" med håp om at den skulle få se verden.
Min skulle reisa frå fjerne austen, rundt i verda og koma til Noreg.

amtose skrev:Det har nå gått snart to måneder siden jeg la den i "et lite sjokk"
En måned gikk, og ingen logget hverken ut eller inn...enda en stund gikk.

Lagt ut for halvtanna år sidan. No er cachen borte og arkivert.

Håpar den som fann coinen synst han er fin ... - Er det forresten nokon som skal til Seoul med det fyrste?

Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak

Re: Har du sett denne før?

Legg inn av whoelse » søn 07 aug 2011 15:58

Man mister coiner og TBer - slik er det bare...

Men kan jo fortelle en "glad historie" om en TB jeg hadde som var borte i ett og et halvt år før den plutselig lå i en cache og var i gang igjen! :)
Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Har du sett denne før?

Legg inn av ArveAnd » søn 07 aug 2011 16:07

ja coinar og tb'ar forsvinn.
Eg kan også melde om at plutseleg så dukkar dei opp att!

http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=872074

sjolja
Bruker
Bruker
Innlegg:167
Registrert:søn 17 feb 2008 20:01

Re: Har du sett denne før?

Legg inn av sjolja » søn 07 aug 2011 22:12

For et par år siden forsvant en mengde coiner i Skienområdet, husker ikke navnet på tråden som gikk den gangen, men det ble sendt flere mailer til nicket uten at de dukket opp igjen. Riktignok ble de nettlogget inn i en cache i Tyskland, men der var det ingen som hadde sett dem. Ser ut til at coiner er mer populært å beholde enn buger, noe som også er forståelig. Hvis du vil ha reisevenner lenge i omløp bør det være TB'er.

Svar