Sommerferie, så vær tålmodige

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Svar
Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35
Sommerferie, så vær tålmodige

Legg inn av Makuta Teridax » tor 30 jun 2011 19:01

Nå er det sommer og høytid for utplassering av geocacher. Ikke bare er det mange av de «faste» cacheeierne som legger ut nye cacher, men det er også mange folk på ferie som legger ut cacher (såkalte feriecacher) og nybegynnere som vil prøve seg. Feriecacher og nybegynner-cacher tar mer tid enn andre cacher. Med flere cacher enn normalt, flere cacher som krever mer tid enn normalt og færre reviewere enn normalt, gir det seg selv at reviewing tar mer tid enn normalt.

Vær tålmodige, og les det som står i den automatiske e-posten man får når man sender inn en cache til review:

«Listings are published by volunteers and you can usually expect this to be reviewed within 3 days.»

Alle cacher vil bli behandlet og all e-post vil bli besvart uten at dere maser på oss. Mase-mail bare øker arbeidsbelastningen ytterliger, men hvis dere virkelig må sende mase-mail, så ikke gjør det før det er gått minst tre dager (jf. sitatet ovenfor).
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

kassimaja
Styret
Innlegg:198
Registrert:man 18 apr 2011 12:22
Sted:Rendalen

Re: Sommerferie, så vær tålmodige

Legg inn av kassimaja » tor 30 jun 2011 21:27

Vi er da så tolmodige atte. Skulle det være at jeg ikke har noen cacher å finne i nærområdet er det bare å ta seg en tur ut å lete etter cacher som ikke er publisert ennå... :wink:
Kassimaja

Bilde Bilde

SnorreS
Junior
Junior
Innlegg:82
Registrert:søn 20 sep 2009 21:21
Sted:Telemark

Re: Sommerferie, så vær tålmodige

Legg inn av SnorreS » tor 30 jun 2011 21:49

Det er godt at reviewere også tar ferie. Nyt late dager, og helt OK at det tar lenger tid å få unna køen :D
BildeBilde

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Sommerferie, så vær tålmodige

Legg inn av team fredrune » man 04 jul 2011 19:17

Våre reviewere gjør en bra jobb, og alle trenger vi ferie :)

- Men, nå som geocaching er i så høy sving og vekst trenger vi kanskje flere snart?
Dette vil jo minske belastningen på frivillig arbeid, og gjøre at "køene" blir mindre.
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Sommerferie, så vær tålmodige

Legg inn av olea » man 04 jul 2011 21:48

team fredrune skrev:[…]
- Men, nå som geocaching er i så høy sving og vekst trenger vi kanskje flere snart?
Dette vil jo minske belastningen på frivillig arbeid, og gjøre at "køene" blir mindre.
Reviewerne merker nok den økede belastningen aller mest. Jeg har inntrykk av at det pågår en nærmest kontinuerlig prosess med å utvide teamet med reviewere. Jeg kjenner flere som har fått tilbudet, men alle har takket nei. Det innebærer jo ganske mye ubetalt arbeid. MT beskriver kravene til de som skal bli reviewere på profilsiden sin. I tillegg må nye reviewere godkjennes av Groundspeak, og dette er en langvarig prosess.

amtose
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:21
Registrert:man 25 apr 2011 18:12

Re: Sommerferie, så vær tålmodige

Legg inn av amtose » ons 06 jul 2011 10:09

Jeg la ut en liten sak i går. Og det tok ikke mange timene fra den var lagt inn til den ble offisielt lagt ut (for et språk) Så jeg har ingenting å klage på jeg altså. Synes "sjefene" gjør en sabla bra jobb jeg. :D HAdde gått fint å vente en dag eller to også for min del!
Bilde

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Sommerferie, så vær tålmodige

Legg inn av team fredrune » ons 06 jul 2011 10:28

Helt enig i at innsatsen til våre Reviewere er helt topp!

mitt innlegg var mer ment som en "avlastnings" plan :)
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

fotimyr
Bruker
Bruker
Innlegg:263
Registrert:ons 13 jul 2011 19:51

Re: Sommerferie, så vær tålmodige

Legg inn av fotimyr » søn 17 jul 2011 10:04

Må bare få stemme i skryten. Jeg la ut en cache i går ettermiddag og gikk deretter hjem for å sende den til reviewer med riktige koordinater, bilde etc. Seks timer senere (på lørdagskvelden!) var den publisert. Veldig rask "levering" syns nå jeg ;)

Svar