FTF-sertifikat

Alt om geocaching
kokopellina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:tor 17 apr 2008 17:55
FTF-sertifikat

Legg inn av kokopellina » ons 29 jun 2011 09:33

Hei!
Vi er to cachere som vurderer å legge ut en cache, men det vi lurer på, er om vi MÅ ha FTF-sertifikat til den første cacher som finner den?

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Innlegg:226
Registrert:lør 15 mai 2010 17:32
Sted:Tromsø

Re: FTF-sertifikat

Legg inn av Tique » ons 29 jun 2011 09:34

Nei, det eneste cachen MÅ inneholde er logg.
Bilde

Brukeravatar
ok67
Senior
Senior
Innlegg:333
Registrert:man 11 feb 2008 19:28
Sted:Trondheim

Re: FTF-sertifikat

Legg inn av ok67 » ons 29 jun 2011 09:35

Nei, de må ikkje. Mange synest det er kjekt med FTF sertifikat, mens andre ikkje bryr seg.

Brukeravatar
Sladdeballa
Junior
Junior
Innlegg:79
Registrert:lør 14 aug 2010 18:36
Sted:Skedsmokorset
Kontakt:

FTF-sertifikat

Legg inn av Sladdeballa » ons 29 jun 2011 12:07

De første FTF'ene mine fant jeg både "diplomer" og pins i. Jeg synes det er litt kult, og når det nye hobyrommet er klart skal de opp på veggen.

De siste FTF'ene har det ikke ligget noe slikt i. Jeg(!) synes det er litt kjipt. Blir liksom litt ekstra stolt når jeg har en i hånda =)

Men, det er altså ikke noe krav om det skal være med. Men det er jo en hyggelig gest til førstefinneren da =)

Groundspeak har vel heller aldri definert FTF som en del av moroa.

kokopellina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:tor 17 apr 2008 17:55

Re: FTF-sertifikat

Legg inn av kokopellina » ons 29 jun 2011 16:14

Tusen takk for svar.
Hvis det blir micro, så blir det jo ikke lett det da. :lol:
Men det er kjekt å ha det i bakhodet for fremtiden. :wink:
Ha en strålende dag! ^^

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: FTF-sertifikat

Legg inn av GorgonVaktmester » ons 29 jun 2011 16:30

kokopellina skrev:Hvis det blir micro, så blir det jo ikke lett det da. :lol:
Det er fullt mulig å ettersende FTF-sertifikatet til den som ble FTF... 8)
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: FTF-sertifikat

Legg inn av krl69 » ons 29 jun 2011 16:41

GorgonVaktmester skrev:
kokopellina skrev:Hvis det blir micro, så blir det jo ikke lett det da. :lol:
Det er fullt mulig å ettersende FTF-sertifikatet til den som ble FTF... 8)
Jeg laget micro-FTFC'er jeg... :shock: 8)

PS! Forøvrig er det litt stas med FTFC-er, synes nå jeg, men merk: Noen brenner dem når de kommer hjem eller hiver dem rett i søpla. Bare så dere vet det...

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: FTF-sertifikat

Legg inn av Raggsokk » ons 29 jun 2011 20:23

I en av mine cacher (en micro) la jeg en liten lapp inni med koordinatene til FTF-sertifikatet, fordi det ikke var plass inni cachen og det ville avslørt plasseringen til cachen om jeg hang det utenfor. Så jeg la det 20 meter unna istedet. Bare som et tips til dere med microer og nanoer! ;-)
- Raggsokk

Bilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: FTF-sertifikat

Legg inn av avigerus » tor 30 jun 2011 21:44

Dessverre så tror jeg klr69 har noe rett...Men, jeg kan love han og alle andre at de FTF-Certifikatene kona og jeg finner...de tar vi skikkelig vare på og betrakter de alle som gode minner og flotte skatter....
Bilde

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

FTF-sertifikat

Legg inn av kosunde » tor 30 jun 2011 22:21

Det har blitt noen FTF-sertifikater etterhvert, noen av dem skikkelig forseggjorte. Jeg synes jo også det er litt stas. Men hvordan sikre at de blir tatt vare på over tid? Jeg har begynt å skanne dem jeg, og laste dem opp som et bilde tilknyttet loggen min. Da får jeg tatt vare på dem samtidig som andre også kan se hvilket flott sertifikat cacheeier har laget. Noe for andre å tenke på også?

kosunde

Sent from my iPad using Tapatalk
Bilde

Brukeravatar
JanIflisa
Bruker
Bruker
Innlegg:183
Registrert:fre 15 jan 2010 19:44

Re: FTF-sertifikat

Legg inn av JanIflisa » tor 30 jun 2011 22:36

kosunde skrev:Det har blitt noen FTF-sertifikater etterhvert, noen av dem skikkelig forseggjorte. Jeg synes jo også det er litt stas. Men hvordan sikre at de blir tatt vare på over tid? Jeg har begynt å skanne dem jeg, og laste dem opp som et bilde tilknyttet loggen min. Da får jeg tatt vare på dem samtidig som andre også kan se hvilket flott sertifikat cacheeier har laget. Noe for andre å tenke på også?

kosunde

Sent from my iPad using Tapatalk
God idé! Har noen liggende hjemme. Ønsker å bevare dem, og har derfor ikke hjerte til å kaste dem. Denne løsninga er jo genial!
Bilde

Bilde

amtose
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:21
Registrert:man 25 apr 2011 18:12

Re: FTF-sertifikat

Legg inn av amtose » søn 03 jul 2011 15:37

kosunde skrev:Det har blitt noen FTF-sertifikater etterhvert, noen av dem skikkelig forseggjorte. Jeg synes jo også det er litt stas. Men hvordan sikre at de blir tatt vare på over tid? Jeg har begynt å skanne dem jeg, og laste dem opp som et bilde tilknyttet loggen min. Da får jeg tatt vare på dem samtidig som andre også kan se hvilket flott sertifikat cacheeier har laget. Noe for andre å tenke på også?

kosunde

Sent from my iPad using Tapatalk
Takk for tipset!

Selv er vi temmelig ferske i gamet. Men en ting ungene mine virkelig er opptatt av er det om vi kan være først til en cache, og om det er en premie/diplom der. Så om vi en gang kommer først og får en slik gest kommer den nok i glass og ramme! :)
Bilde

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: FTF-sertifikat

Legg inn av bjorges » søn 03 jul 2011 21:10

kosunde skrev:Det har blitt noen FTF-sertifikater etterhvert, noen av dem skikkelig forseggjorte. Jeg synes jo også det er litt stas. Men hvordan sikre at de blir tatt vare på over tid? Jeg har begynt å skanne dem jeg, og laste dem opp som et bilde tilknyttet loggen min. Da får jeg tatt vare på dem samtidig som andre også kan se hvilket flott sertifikat cacheeier har laget. Noe for andre å tenke på også?

kosunde

Sent from my iPad using Tapatalk
Hvorfor ikke gjøre det enda med miljøvennlig, bare lage et FTF-sertifikat som lastes opp på cachesiden ferdig utfyllt etter at FTF har logget?
Bilde

NinjaCarr
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:49
Registrert:fre 01 okt 2010 23:37

Re: FTF-sertifikat

Legg inn av NinjaCarr » man 04 jul 2011 10:10

avigerus skrev:Dessverre så tror jeg klr69 har noe rett...Men, jeg kan love han og alle andre at de FTF-Certifikatene kona og jeg finner...de tar vi skikkelig vare på og betrakter de alle som gode minner og flotte skatter....
Samme her. Vi har et tjukt album hvor samtlige FTF-sertifikater og andre premier møysommelig limes inn sammen med små kartutsnitt/infobokser om cachen den ble funnet i.. og gjerne noen bilder fra turen. Setter stor pris på dem!

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: FTF-sertifikat

Legg inn av krl69 » man 04 jul 2011 23:07

NinjaCarr skrev:
avigerus skrev:Dessverre så tror jeg klr69 har noe rett...Men, jeg kan love han og alle andre at de FTF-Certifikatene kona og jeg finner...de tar vi skikkelig vare på og betrakter de alle som gode minner og flotte skatter....
Samme her. Vi har et tjukt album hvor samtlige FTF-sertifikater og andre premier møysommelig limes inn sammen med små kartutsnitt/infobokser om cachen den ble funnet i.. og gjerne noen bilder fra turen. Setter stor pris på dem!
Glimrende! Slike tilbakemeldinger gjør godt i et utleggers hjerte, mens de respektløse FTFC-brennerne kan brenne et visst sted... :shock: 8)

Svar