Cacher for barn

Motson
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:12
Registrert:lør 30 apr 2011 05:53
Cacher for barn

Legg inn av Motson » tor 02 jun 2011 08:49

Jeg og sønnen cacher stadig vekk. Noen cacher er det kjempestas å finne, mens andre blir litt kjedelig. Store bokser fylt med krimskrams er jo alltid en slager for de mindre cacherene.

Snart er det sommerferie og jeg regner med at det skal caches en del da. Derfor lurer jeg på om noen har anbefalinger i forhold til cacher som fanger interessen til barna.

Her i Drammens-området må jeg anbefale noen som har falt i god smak hos både sønn på 10 år og niese på 6 år.

Påskerunden til mayaron. Linker til første cach:
http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 7f4da01164

Strømsås-tunnellen av Weierud:
http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 7f4da01164

Og så må jeg jo anbefale min egen runde CarRace som er laget spesielt med tanke på barn. Linker til første i runden på 10 bokser:
http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... b4e91f39a3


Håper det strømmer inn gode anbefalinger som sommeren blir skikkelig kul for familiens minste. :D

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Cacher for barn

Legg inn av sven-egil » tor 02 jun 2011 09:03

Litt egenreklame:
Et lite Sjokk http://coord.info/GC1ZWMX Har et kjempeutvalg med bytteting.

Her kan men også bytte større ting om man ønsker det...
Bilde Bilde Bilde

NinjaCarr
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:49
Registrert:fre 01 okt 2010 23:37

Re: Cacher for barn

Legg inn av NinjaCarr » fre 03 jun 2011 00:18

For de som forviller seg ned til vestlandet, kan http://coord.info/GC2PME4 anbefales.
"Teddybear exchange" - en diger tønne stappfull av bamser i alle former og farger :)

2v
Bruker
Bruker
Innlegg:289
Registrert:ons 27 feb 2008 20:24

Re: Cacher for barn

Legg inn av 2v » fre 03 jun 2011 10:02

Vinje: Hermodshola GC1W0JK
Utsira: Josefhålå GC15TRN (Flott historie om denne hola, les cacheteksten.)
Utsira: Trollstien 1-4 GC15TVN, GC15VKV, GC16F7A, GC15WHF (Kan vera lurt å lesa boka "Trollstien" fyrst. Kan lånast på Utsira.)

bobby_peru
Junior
Junior
Innlegg:60
Registrert:fre 27 mai 2011 15:20

Re: Cacher for barn

Legg inn av bobby_peru » man 06 jun 2011 13:55

Jeg kan uten videre anbefale alle cachene som Bulkegjengen har lagt ut i Larviksdistriktet. Disse er nesten uten unntak proppfulle av stash (av høy kvalitet, så ta med fine bytteting dere også). De har blant annet lagt opp en liten turløype (Guriskogen Rundt) som består av seks cacher og en tur på ca. tre km.

En av disse -#6 - er for øvrig en av de største cachene jeg har kommet over og en sikker vinner blant de yngre.

shahost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:42
Registrert:fre 16 apr 2010 08:17

Re: Cacher for barn

Legg inn av shahost » tir 07 jun 2011 15:47

Egenreklame: Barna's utkikkspost
Bilde

HegeH
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:19
Registrert:søn 28 jun 2009 22:47

Re: Cacher for barn

Legg inn av HegeH » søn 12 jun 2011 19:58

Dyrene i skogen utenfor Kragerø. Fin tur og fine cacher for unger, men ikke for barnevogn.

sabeltann31
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:43
Registrert:tor 31 des 2009 10:11

Re: Cacher for barn

Legg inn av sabeltann31 » søn 12 jun 2011 22:25

GC14RFC, Kjell T. Ring's Hemmelighet

Helt klart en høydare av de sjeldne....

Sabeltann31

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Cacher for barn

Legg inn av GorgonVaktmester » søn 12 jun 2011 23:36

bobby_peru skrev:Jeg kan uten videre anbefale alle cachene som Bulkegjengen har lagt ut i Larviksdistriktet. Disse er nesten uten unntak proppfulle av stash (av høy kvalitet, så ta med fine bytteting dere også). De har blant annet lagt opp en liten turløype (Guriskogen Rundt) som består av seks cacher og en tur på ca. tre km.

En av disse -#6 - er for øvrig en av de største cachene jeg har kommet over og en sikker vinner blant de yngre.
Jeg har i dag gått Guriskogen Rundt, og kan skrive under på at dette er kvalitetscacher proppfulle med stash!! Både gutter og jenter skulle ha stor glede av en tur rundt her! Her er link til den første cachen i serien: Guriskogen Rundt #1 ANBEFALES!! :gift:
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Team_Sofa
Junior
Junior
Innlegg:50
Registrert:fre 27 mai 2011 21:06

Re: Cacher for barn

Legg inn av Team_Sofa » man 13 jun 2011 17:40

shahost skrev:Egenreklame: Barna's utkikkspost
Ser ut som en fantastisk flott cache - denne må da ha kostet litt å sette istand?
Leste litt logger og ser at enkelte logger den uten å ha fått opp kodelåsen - er det godkjent?
Bilde

shahost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:42
Registrert:fre 16 apr 2010 08:17

Re: Cacher for barn

Legg inn av shahost » tir 14 jun 2011 14:56

Team_Sofa skrev:
shahost skrev:Egenreklame: Barna's utkikkspost
Ser ut som en fantastisk flott cache - denne må da ha kostet litt å sette istand?
Leste litt logger og ser at enkelte logger den uten å ha fått opp kodelåsen - er det godkjent?
Heisann, neida har ikke kostet så masse. Er en fin hobby dette og ville lage en flott cache for barn. Jeg så også at det var en person som ikke fikk opp kodelåsen, så jeg dro og sjekka i morges. kodelåsen funker fint, men kan være litt ekkel å få opp (så jeg må nok bytte denne etterhvert).

Så til godkjenning av loggen eller ikke. Tja vil nok generelt kreve at det logges i byen og i det tilfellet som kom her tror jeg vedkommende bor ganske nær cachen også. (mail sendt til bruker)

Hvis en person hadde vært langveisfarende og hadde tatt bilde på plassen hadde jeg nok godtatt dette også, men jeg ville syntes det var trist at vedkomne ikke fikk åpnet cachen da. Det er lissom poenget og bonusen det.

shahost

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Cacher for barn

Legg inn av Raggsokk » man 20 jun 2011 21:54

I dag tok jeg meg fri fra jobben og ble med barnehagen til døtrene mine på tur. Det har vært planlagt en måneds tid at 4-5-åringene skulle på skattejakt i dag, så her var det mange forventningsfulle fjes! Vi begynte dagen med å dekorere en lock'n'lock-boks som jeg på forhånd hadde rigget med cachedokumenter og loggbok. Deretter fant vi et navn til en TB ("Pusilusi") og bestemte hvor den skulle reise. Alle barna (21 stykker) hadde fått beskjed om å ta med seg en bytteting hjemmefra, og disse havnet også i boksen (boksen på 1,5 liter ble full!). Så bar det ut i skogen for å utplassere. Både gjemmested og cachebeskrivelse var klart på forhånd, så da var det bare å sende inn til godkjenning der og da. Etterpå fikk barna prøve seg på en papirbasert versjon av geocaching, men det er en annen historie.

Resultatet av dagens aktivitet ble denne: Skatten i Skoleskogen. Denne kan trygt anbefales til alle som er glade i å bytte, store som små! Og denne aktiviteten kan trygt anbefales til de av dere som har barn i barnehagen, og som har mulighet til å bruke litt av tiden deres på å promotere geocaching. De ansatte der syntes også dette var litt stas...
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
Jondahl
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:37
Registrert:tor 14 apr 2011 13:13

Re: Cacher for barn

Legg inn av Jondahl » man 27 jun 2011 07:15

Raggsokk skrev:I dag tok jeg meg fri fra jobben og ble med barnehagen til døtrene mine på tur. Det har vært planlagt en måneds tid at 4-5-åringene skulle på skattejakt i dag, så her var det mange forventningsfulle fjes! Vi begynte dagen med å dekorere en lock'n'lock-boks som jeg på forhånd hadde rigget med cachedokumenter og loggbok. Deretter fant vi et navn til en TB ("Pusilusi") og bestemte hvor den skulle reise. Alle barna (21 stykker) hadde fått beskjed om å ta med seg en bytteting hjemmefra, og disse havnet også i boksen (boksen på 1,5 liter ble full!). Så bar det ut i skogen for å utplassere. Både gjemmested og cachebeskrivelse var klart på forhånd, så da var det bare å sende inn til godkjenning der og da. Etterpå fikk barna prøve seg på en papirbasert versjon av geocaching, men det er en annen historie.

Resultatet av dagens aktivitet ble denne: Skatten i Skoleskogen. Denne kan trygt anbefales til alle som er glade i å bytte, store som små! Og denne aktiviteten kan trygt anbefales til de av dere som har barn i barnehagen, og som har mulighet til å bruke litt av tiden deres på å promotere geocaching. De ansatte der syntes også dette var litt stas...
Hadde planer om å dra dit i går, og var i området med bil - men så ble det ikke til at vi dro likevel av diverse årsaker. Men jeg reagerte på parkeringsanvisningene, var ikke mulig å parkere i det krysset... for oss virket det som vi måtte parkere ganske langt ned.
Men bra tiltak, og sikkert kjempegøy for barnehagebarna! Får ta turen en annen dag med mine små. :D

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Cacher for barn

Legg inn av Raggsokk » man 27 jun 2011 09:22

Det er ingen parkeringsplass der nei, men det er uproblematisk å parkere en bil langs veikanten der. Beskrivelsen hadde kun til hensikt å hindre folk i å kjøre helt opp til gården, som er privat eiendom (STF fikk erfare dette). Erfaring viser at de fleste geocachere ønsker å kjøre nærmest mulig cachen før de parkerer, og hvis man da setter opp parkering for langt unna kjører folk heller etter egen nese (eller GPS). Jeg skal ta en prat med barnehagen og se om vi kan endre den beskrivelsen litt for å få det best mulig. Håper bare ikke dette ødelegger opplevelsen med å finne boksen, det ville vært synd.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: Cacher for barn

Legg inn av LUDO » man 11 jul 2011 21:31

GorgonVaktmester skrev:
bobby_peru skrev:Jeg kan uten videre anbefale alle cachene som Bulkegjengen har lagt ut i Larviksdistriktet. Disse er nesten uten unntak proppfulle av stash (av høy kvalitet, så ta med fine bytteting dere også). De har blant annet lagt opp en liten turløype (Guriskogen Rundt) som består av seks cacher og en tur på ca. tre km.

En av disse -#6 - er for øvrig en av de største cachene jeg har kommet over og en sikker vinner blant de yngre.
Jeg har i dag gått Guriskogen Rundt, og kan skrive under på at dette er kvalitetscacher proppfulle med stash!! Både gutter og jenter skulle ha stor glede av en tur rundt her! Her er link til den første cachen i serien: Guriskogen Rundt #1 ANBEFALES!! :gift:
Støttes. Var der forrige uke og #6 imponerte meg - der skulle jeg hatt med barna. 8)

Og siden det ikke er nevnt noen i Oslo kan jeg jo ta med skatten til min datter: http://coord.info/GC28EA9

Det finnes flere her, men ikke av det kaliberet som f.eks Guriskogen byr på.
Bilde Bilde
Bilde

Svar