Feil fylke

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Svar
Brukeravatar
Hårek og Gyda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:29
Registrert:man 25 okt 2010 08:46
Sted:Arendal
Feil fylke

Legg inn av Hårek og Gyda » søn 05 jun 2011 12:09

Lurer på hva det kommer av at enkelte cacher havner i feil fylke?
Eksempel "Øynaheia cache" står under Rogaland fylke, mens den vitterlig ligger i Aust-Agder. Samme med Tingeling74's cacher i Vegårshei-området. Der står det at de ligger i Telemark, men Vegårshei er også i Aust-Agder. Dette fører til at de dukker opp i feil fylke når du tar fylkessøk . Dette må da kunne rettes på?

Vikinghilsen
Hårek og Gyda
Vikinghilsen
Hårek og Gyda

anders99

Re: Feil fylke

Legg inn av anders99 » søn 05 jun 2011 12:17

Hårek og Gyda skrev:Lurer på hva det kommer av at enkelte cacher havner i feil fylke?
Eksempel "Øynaheia cache" står under Rogaland fylke, mens den vitterlig ligger i Aust-Agder. Samme med Tingeling74's cacher i Vegårshei-området. Der står det at de ligger i Telemark, men Vegårshei er også i Aust-Agder. Dette fører til at de dukker opp i feil fylke når du tar fylkessøk . Dette må da kunne rettes på?
Det må du ta opp med cache-eier, det han/hun som manuelt legger inn den informasjonen.

Brukeravatar
Hårek og Gyda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:29
Registrert:man 25 okt 2010 08:46
Sted:Arendal

Re: Feil fylke

Legg inn av Hårek og Gyda » søn 05 jun 2011 13:05

Vi har aldri lagt inn fylke på våre utlagte cacher, det kommer opp automatisk. Kan heller ikke se hvor dette kan gjøres. Hvor kan dette evt. rettes?
Vikinghilsen
Hårek og Gyda

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Feil fylke

Legg inn av Synth75 » søn 05 jun 2011 13:10

Fylke tror jeg er utfylt etter hjemkoordinatene dine. Dette vet jeg ikke sikkert, men hos meg er det Oslo som kommer opp som default. Om du legger ut i et annet fylke enn det som kommer opp som default, må det rettes på skjemaet du fyller ut når den sendes inn til publisering.
Feil fylke kan rettes ved "edit listing"

Brukeravatar
Hårek og Gyda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:29
Registrert:man 25 okt 2010 08:46
Sted:Arendal

Re: Feil fylke

Legg inn av Hårek og Gyda » søn 05 jun 2011 13:38

Fant det! Takk til Synth75. Da får vi sende meldinger til utleggerne av disse cachene.
Vikinghilsen
Hårek og Gyda

bobby_peru
Junior
Junior
Innlegg:60
Registrert:fre 27 mai 2011 15:20

Re: Feil fylke

Legg inn av bobby_peru » man 06 jun 2011 13:41

Jeg har aldri fått opp fylke som default når jeg har lagt ut cacher - det må gjøres manuelt. Jeg la ut fem cacher senest i dag og derfor kan jeg si dette med rimelig stor grad av sikkerhet. Men det er selvsagt mulig at dette er spesielt for Vestfold og Buskerud. Jeg har jo ikke lagt ut noe i andre fylker.

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Feil fylke

Legg inn av Synth75 » man 06 jun 2011 15:31

Jeg får opp Oslo som default.
Jeg kan komme opp med to mulige forklaringer. Det ene er at nettleseren min husker et tidligere valg. Et annet alternativ er at ikke alle har satt sine hjemmekoordinater på geocaching.com og kanskje er defaultfylke rettet mot hjemmekoordinatene for de som har satt dem. Siden jeg ikke vet, blir det bare spekulasjoner.

Uansett er det ikke viktig. Det beste hadde vært om fylke ikke var forhåndsvalgt og en ikke fikk lagret uten å velge. Da hadde det ikke blitt feil og ikke blitt utelatt. Bortsett fra når brukeren velger feil da...

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Feil fylke

Legg inn av krl69 » man 06 jun 2011 16:26

bobby_peru skrev:Jeg har aldri fått opp fylke som default når jeg har lagt ut cacher - det må gjøres manuelt. Jeg la ut fem cacher senest i dag og derfor kan jeg si dette med rimelig stor grad av sikkerhet. Men det er selvsagt mulig at dette er spesielt for Vestfold og Buskerud. Jeg har jo ikke lagt ut noe i andre fylker.
Jeg er litt sikker på at dette skyldes at du ikke har definert "state/province" under "Manage Your Profile". Ved å sette Vestfold her, får du også default Vestfold ved opprettelse av nye cacher. I tillegg får jeg i alle fall, valget "List newest in Vestfold" under "Search Options" som du finner på din profil.

Eller det kan tenkes at jeg er helt på viddene. :shock:

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Feil fylke

Legg inn av GorgonVaktmester » man 06 jun 2011 18:43

krl69 skrev:Jeg er litt sikker på at dette skyldes at du ikke har definert "state/province" under "Manage Your Profile". Ved å sette Vestfold her, får du også default Vestfold ved opprettelse av nye cacher. I tillegg får jeg i alle fall, valget "List newest in Vestfold" under "Search Options" som du finner på din profil.

Eller det kan tenkes at jeg er helt på viddene. :shock:
Nei, denne gangen har du nok truffet midt i blinken ^^
Jeg gjorde en test, gikk inn og endret state/province fra Telemark til Finnmark. Så gikk jeg inn som om jeg skulle registrere en ny cache, og gjett hva som stod forhåndsutfylt der... Finnmark :teeth:

Altså, man får alltid forslag om det fylket man har satt opp at man bor i! Legger man ut cacher i andre fylker er det viktig å huske på å rette dette. :euuuh:
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Feil fylke

Legg inn av krl69 » man 06 jun 2011 18:55

GorgonVaktmester skrev:Nei, denne gangen har du nok truffet midt i blinken
Som om jeg noen gang bommer liksom... :shock: 8)

esbjug
Senior
Senior
Innlegg:420
Registrert:tir 08 sep 2009 09:03

Re: Feil fylke

Legg inn av esbjug » man 06 jun 2011 22:45

Jeg har oppdaget to-tre slike i Norge, men har ikke fått respons fra cacheeier når jeg har opplyst om dette. Kanskje det er flere også. Noen ser man greit i gsak når man holder på med f.eks filtering på fylker.

Det er synd at slike feil ikke kan rettes av andre en cacheeier. Men noen stor sak er det jo ikke.

Brukeravatar
Hårek og Gyda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:29
Registrert:man 25 okt 2010 08:46
Sted:Arendal

Re: Feil fylke

Legg inn av Hårek og Gyda » tir 07 jun 2011 08:01

Eier av "Øynaheia cache" reagerte momentant, rettet feilen og takket for å ha blitt gjort oppmerksom på feilen. Hyggelig :D !
Vi synes jo det er trist for de som søker på fylke at de mister enkelte fine cacher, men det er kanskje mest aktuelt for de som ikke er premiums. Likevel greit å få rettet opp vel?
Vikinghilsen
Hårek og Gyda

bobby_peru
Junior
Junior
Innlegg:60
Registrert:fre 27 mai 2011 15:20

Re: Feil fylke

Legg inn av bobby_peru » tir 07 jun 2011 11:09

krl69 skrev:
bobby_peru skrev:Jeg har aldri fått opp fylke som default når jeg har lagt ut cacher - det må gjøres manuelt. Jeg la ut fem cacher senest i dag og derfor kan jeg si dette med rimelig stor grad av sikkerhet. Men det er selvsagt mulig at dette er spesielt for Vestfold og Buskerud. Jeg har jo ikke lagt ut noe i andre fylker.
Jeg er litt sikker på at dette skyldes at du ikke har definert "state/province" under "Manage Your Profile". Ved å sette Vestfold her, får du også default Vestfold ved opprettelse av nye cacher. I tillegg får jeg i alle fall, valget "List newest in Vestfold" under "Search Options" som du finner på din profil.

Eller det kan tenkes at jeg er helt på viddene. :shock:

Da takker jeg både krl69 og Gorgon for voksenopplæringen. Man lærer så lenge man lever!

Svar