Budstikka ønsker kontakt med cachere fra Asker og Bærum

Alt om geocaching
Budstikka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:1
Registrert:tor 28 apr 2011 11:14
Budstikka ønsker kontakt med cachere fra Asker og Bærum

Legg inn av Budstikka » tor 28 apr 2011 11:23

Hei! :)

Jeg skriver en turrepportasje til helgemagasinet til Budstikka. Denne uken er temaet geocaching. Derfor ønsker jeg kontakt med noen som er fra Asker og Bærum som driver med dette.

Send gjerne en mail til: cecilie.foss@budstikka.no
Eller ring meg på 934 13 993

På forhånd takk! :)

Mvh

Cecilie Foss, journalist i Budstikka

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Budstikka ønsker kontakt med cachere fra Asker og Bærum

Legg inn av marlin85 » tor 28 apr 2011 12:43

oppned er vel rett person å komme i kontakt med.
Bilde

Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Budstikka ønsker kontakt med cachere fra Asker og Bærum

Legg inn av Raggsokk » tor 28 apr 2011 13:09

Ja, han har jo en cache liggende rett utenfor redaksjonslokalene... ;-)
- Raggsokk

Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Budstikka ønsker kontakt med cachere fra Asker og Bærum

Legg inn av pjacklam » tor 28 apr 2011 13:36

Raggsokk skrev:Ja, han har jo en cache liggende rett utenfor redaksjonslokalene... ;-)
Jeg vet at mikrocacher er også cacher, men skal Budstikka først lage en reportasje om geocaching, håper jeg at man viser frem noe annet enn en filmboks-micro.
~/.signature: No such file or directory.

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Budstikka ønsker kontakt med cachere fra Asker og Bærum

Legg inn av Raggsokk » tor 28 apr 2011 13:50

Ja, men selv om isbokser med bytteting i "under en stein i skogen" er den klassiske cachen, håper jeg da artikkelen også vil nevne mangfoldet i sporten. Alt fra nanoer til mystery-cacher. Siden artikkelen later til å være av typen "ut på tur" er det vel de førstnevnte som skal promoteres best, men geocaching kan jo være så mangt.

Men alt dette kan vedkommende som tar kontakt med Budstikka forklare bedre enn meg. Poenget med posten min var ironien i at Budstikka hadde sin egen cache allerede, og om ikke journalisten allerede vet om den fra før bør hun vel få prøve å finne den...
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Budstikka ønsker kontakt med cachere fra Asker og Bærum

Legg inn av krl69 » tor 28 apr 2011 13:57

pjacklam skrev:
Raggsokk skrev:Ja, han har jo en cache liggende rett utenfor redaksjonslokalene... ;-)
Jeg vet at mikrocacher er også cacher, men skal Budstikka først lage en reportasje om geocaching, håper jeg at man viser frem noe annet enn en filmboks-micro.
Tipper du mener at reportasjen skal vise noe mer enn bare micro-cacher. Og hvis det er det du mener, er jeg helt enig! Hadde geocaching kun dreid seg om de utallige filmboksene som henger i en skiltstolpe, bak et gjerde eller skilt, festet på et gjerde i Bærum(og en del andre steder...), ville det vært trist for vår sport. Selvom det jo er helt klare tendenser og jeg er litt skyld i det selv uten at jeg faktisk har en eneste skiltcache, bare ganske så nært. Sorry! :shock:

oppned

Re: Budstikka ønsker kontakt med cachere fra Asker og Bærum

Legg inn av oppned » tor 28 apr 2011 21:55

Jeg Lurer da på hva dere ville vist frem til Budstikka etter som filmbokser da ikke er "spennede" nok.. :lol:
Har litt lyst til og høre hva dere ville vist frem i Asker og Bærum?

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Budstikka ønsker kontakt med cachere fra Asker og Bærum

Legg inn av krl69 » tor 28 apr 2011 22:08

oppned skrev:Jeg Lurer da på hva dere ville vist frem til Budstikka etter som filmbokser da ikke er "spennede" nok.. :lol:
Har litt lyst til og høre hva dere ville vist frem i Asker og Bærum?
Hvem er "dere"?
Jeg mener at filmbokser er helt greit å vise frem, men også bokser av regular størrelser plassert litt mer turorientert. Mangfoldet er vel stikkordet her.

Men nå er det nok en Bærumscacher som først og fremst bør uttale seg her, selvom jeg har tatt noen få i distriktet. :shock:

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Budstikka ønsker kontakt med cachere fra Asker og Bærum

Legg inn av mamoreb » tor 28 apr 2011 22:55

Jeg synes finurlig gjemte filmbokser er finfint. Fra toppen av hodet ville jeg også tatt med Whomping Willow av Hundenhera og Blommenholm av Smertehyl. Disse + en boks langt til skogs bør utgjøre noe for enhver smak!

Jeg vet at de to cachene jeg nevnte er mysteries, som kan bli litt komplekst hvis artikkelen skal være kort. Men jeg tenker at det går an å tone ned detaljene om dette, fokusere på boksene og stedene, og la de som er interesserte finne ut av mysteries selv.

Selvfølgelig er også Et lite sjokk av sven-egil fantastisk, men den er nok mindre representativ for hva man vanligvis finner i geocaching.
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Budstikka ønsker kontakt med cachere fra Asker og Bærum

Legg inn av GorgonVaktmester » tor 28 apr 2011 23:06

mamoreb skrev:Selvfølgelig er også Et lite sjokk av sven-egil fantastisk, men den er nok mindre representativ for hva man vanligvis finner i geocaching.
+ at man bør ikke "røpe" denne cachens "hemmeligheter" i en artikkel i avisen...
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Budstikka ønsker kontakt med cachere fra Asker og Bærum

Legg inn av Synth75 » fre 29 apr 2011 05:49

oppned skrev:Har litt lyst til og høre hva dere ville vist frem i Asker og Bærum?
Ramsaaskastet eller stup + fattigmanns-Geilo
Flotte turmål, ikke lange turen og en del informasjon i cachebeskrivelsen som sikkert er morsomme for leserne.

Mysteriescachene som nevnt lenger opp er flotte, men bør kanskje få forbli en overraskelse for alle som ikke har tatt dem.

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Budstikka ønsker kontakt med cachere fra Asker og Bærum

Legg inn av sven-egil » fre 29 apr 2011 07:25

Mystery og Premium Only bør ikke vises frem.

Et lite sjokk passer nok best for folk å oppleve selv, jeg har også bedt om at det ikke publiseres bilder og direkte spoilere fra cachen i beskrivelsen, så en avis omtale vil da bryte mot mitt ønske :wink:

Synes Synth75 har gode forslag, vil også nevne "Snarøya / Gamle Fornebu" som flotte steder.
For eksempel en Fuglekasse som var en del av Julekalenderen.
(Den ved det lille røde huset, husker i farten ikke navnet :oops: )

Ville også tatt med noen bokser for fremvisning, alt fra de minste nanoene til vanlige bokser, slik at man kan vise frem "spennet" i størrelser.

Og jeg ville "jukset litt", altså fylt opp boksen best mulig rett før besøket slik at hobbyen presenteres best mulig :wink:
Litt "reklame" må da være lov :D
Bilde Bilde Bilde

klohne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:43
Registrert:ons 10 nov 2010 18:34

Re: Budstikka ønsker kontakt med cachere fra Asker og Bærum

Legg inn av klohne » fre 06 mai 2011 17:41

Flott artikkel i Budstikka i dag! Både team Oppned og whoelse har bidratt, og jeg syns resultatet er veldig bra. :D

mjorud
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:24
Registrert:ons 14 jul 2010 09:34

Re: Budstikka ønsker kontakt med cachere fra Asker og Bærum

Legg inn av mjorud » fre 06 mai 2011 18:11

Er den artikkelen å lese på nett?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Budstikka ønsker kontakt med cachere fra Asker og Bærum

Legg inn av GorgonVaktmester » fre 06 mai 2011 18:37

Jeg vil tro det er denne: Elektronisk skattejakt på tur
Fant den under siste nytt på Budstikkas hjemmeside...
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Svar