Jeg var borte i mye av den samme problemstillingen da jeg la ut mulitien
7 åser. Her må du blant annet innom to fjelltoppcacher som jeg ikke eier. Begge har eiere som har trappet ned cacheaktiviteten. Likevel fikk jeg raskt og positivt svar på mine henvendelser om jeg kunne legge inn en kode i cachene deres. Vedlikehold er selvfølgelig en problemstilling. Jeg har tatt meg den frihet å bytte ut den ene beholderen, siden den gamle ikke var tett nok. Den andre har holdt stand så langt, selv om beholderen er et syltetøyglass som lett kan knuses.
Når det gjelder
Siggjo, så eies den av askog alias Ania og Karl Olav. De bor nå på Stord selv om profilsiden sier
Kraków, Poland, men så ser det ikke ut til at den profilsiden har vært oppdatert siden 2004. De var sist innlogget på geocaching.com i desember, så de er nok ikke helt ute av systemet. Anbefaler at du gir cacheeier rimelig tid til å svare på henvendelsen din. Ikke lett å si hvordan man skal håndtere manglende svar. I dette tilfellet ville jeg sendt en en SMS, siden det er ganske enkelt å spore opp mobilnummeret til Karl Olav. På generelt grunnlag er det fristende å si
den som tier, samtykker – men jeg har stor forståelse for dem som mener at du ikke kan gjøre noe slikt uten eksplisitt tillatelse fra cacheeier.