Nybegynner kurs GSAK Oslo

Duppeditter og programvare
aprikose
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:35
Registrert:tir 13 okt 2009 17:02
Sted:Oslo
Nybegynner kurs GSAK Oslo

Legg inn av aprikose » søn 24 okt 2010 14:34

Finnes det noe kurs i GSAK? Eller finnes det noen som har lyst til å holde et sånt kurs og lære bort?

Har lest disse GSAK sidene og prøvd, men får det fortsatt ikke til og synes programmet er vanskelig.

Hadde vært gøy å kunne møte flere nybegynnere og ha med en som kan dette som kan dette og ønsker lære bort.

Om flere melder seg til både å delta og en til å holde kurs før jul, har jeg evt lokaler i Oslo jeg kan låne på kveldstid.


Hilsen Linn

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Nybegynner kurs GSAK Oslo

Legg inn av mamoreb » søn 24 okt 2010 17:17

Vi er også nybegynnere på GSAK. Vi har hatt bra utbytte av filene gsak 101, 201 osv, og har fått til de grunnleggende tingene. Men det kunne være hyggelig og lærerikt med et lite treff!
Bilde

esbjug
Senior
Senior
Innlegg:420
Registrert:tir 08 sep 2009 09:03

Re: Nybegynner kurs GSAK Oslo

Legg inn av esbjug » søn 24 okt 2010 17:27

aprikose skrev:Finnes det noe kurs i GSAK? Eller finnes det noen som har lyst til å holde et sånt kurs og lære bort?

Har lest disse GSAK sidene og prøvd, men får det fortsatt ikke til og synes programmet er vanskelig.

Hadde vært gøy å kunne møte flere nybegynnere og ha med en som kan dette som kan dette og ønsker lære bort.

Om flere melder seg til både å delta og en til å holde kurs før jul, har jeg evt lokaler i Oslo jeg kan låne på kveldstid.


Hilsen Linn
Det har vært kurs i Grenlandsområdet i nov. 2009 (GC1XEC1), og vi som holder til på Dokka arrangerte nybegynnerkurs i september i år (GC2BYRY). I desember avholdes del 2 av dette kurset (GC2FP6P). Det ble laget et eget hefte til kurset i september, og en ny og omarbeidet versjon vil foreligge til desember.

Det er mulig at kursmateriellet fra Dokka kan stilles til rådighet for cachere i Oslo, men det blir etter at våre egne kurs er gjennomført.

mvh esbjug

aprikose
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:35
Registrert:tir 13 okt 2009 17:02
Sted:Oslo

Re: Nybegynner kurs GSAK Oslo

Legg inn av aprikose » søn 24 okt 2010 17:41

Så bra med lokale initiativ. Jeg er ikke nybegynner, og kunne kanskje deltatt på videregående kurs på Dokka?

Men om det blir en del som er interessert fra Oslo, hadde det vært best å få til et her også.

Linn

ehaa
Bruker
Bruker
Innlegg:126
Registrert:man 19 apr 2010 22:47
Sted:Nedre Eiker Buskerud

Re: Nybegynner kurs GSAK Oslo

Legg inn av ehaa » søn 24 okt 2010 20:22

Jeg er også i startfasen med gsak, klarer å bruke den til helt enkle ting, så hvis noen av de med svart belte vil ofre litt tid på oss andre i Oslo området så vil jeg stille opp hvis jeg har mulighet...
Bilde

noruego
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:lør 22 mai 2010 19:07
Sted:ammerud (oslo)

Re: Nybegynner kurs GSAK Oslo

Legg inn av noruego » man 25 okt 2010 11:08

jeg er interesset i kurs
Hilsen Paco :D

Brukeravatar
bjornda
Bruker
Bruker
Innlegg:217
Registrert:lør 15 nov 2008 15:18

Re: Nybegynner kurs GSAK Oslo

Legg inn av bjornda » man 25 okt 2010 23:48

Jeg ønsker også et kurs i GSAK i Oslo. Smart bruk av filtre og nyttige makroer er på ønskelisten.

tovekokk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:13
Registrert:ons 20 okt 2010 14:55
Sted:Oslo, litt syd

Re: Nybegynner kurs GSAK Oslo

Legg inn av tovekokk » lør 30 okt 2010 15:05

Melder meg også på som intr her.
Gjerne med litt tips og innspill ang GC generellt. Har holdt på en stund, men mangler mye info, og får dessverre ikke anledning til å møte så ofte på Stammisch.

aprikose
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:35
Registrert:tir 13 okt 2009 17:02
Sted:Oslo

Re: Nybegynner kurs GSAK Oslo

Legg inn av aprikose » fre 05 nov 2010 16:02

Jeg ser det er flere her som er interessert i et lite kurs, det er bra!

- da mangler vi bare en ildsjel som ønsker å lære bort en kveld. Jeg har lokale i Nydalen som er ledig kveldstid.


Noen som har lyst til å lære bort? :D

esbjug
Senior
Senior
Innlegg:420
Registrert:tir 08 sep 2009 09:03

Re: Nybegynner kurs GSAK Oslo

Legg inn av esbjug » fre 19 nov 2010 17:21

esbjug skrev:
aprikose skrev:Finnes det noe kurs i GSAK? Eller finnes det noen som har lyst til å holde et sånt kurs og lære bort?

Har lest disse GSAK sidene og prøvd, men får det fortsatt ikke til og synes programmet er vanskelig.

Hadde vært gøy å kunne møte flere nybegynnere og ha med en som kan dette som kan dette og ønsker lære bort.

Om flere melder seg til både å delta og en til å holde kurs før jul, har jeg evt lokaler i Oslo jeg kan låne på kveldstid.


Hilsen Linn
Det har vært kurs i Grenlandsområdet i nov. 2009 (GC1XEC1), og vi som holder til på Dokka arrangerte nybegynnerkurs i september i år (GC2BYRY). I desember avholdes del 2 av dette kurset (GC2FP6P).
mvh esbjug
Del 2 av kurs/event i GSAK på Dokka (GC2FP6P) er flyttet fra 12. desember 2010 til 12. februar 2011.

ehaa
Bruker
Bruker
Innlegg:126
Registrert:man 19 apr 2010 22:47
Sted:Nedre Eiker Buskerud

Re: Nybegynner kurs GSAK Oslo

Legg inn av ehaa » fre 29 jul 2011 23:49

aprikose skrev:Jeg ser det er flere her som er interessert i et lite kurs, det er bra!

- da mangler vi bare en ildsjel som ønsker å lære bort en kveld. Jeg har lokale i Nydalen som er ledig kveldstid.


Noen som har lyst til å lære bort? :D
Ja noen som er klare??

Har sittet i flere timer nå har funnet ut av en del ting med god hjelp fra Google, men så mye lettere det hadde vært å
hatt en ildskjel som hadde noen timer å sette av til en stakkar..

Nærmer seg jo en kaldere årstid som kan benyttes til slike ting..
Bilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Nybegynner kurs GSAK Oslo

Legg inn av avigerus » tor 04 aug 2011 13:52

Jeg skal inn til Oslo og kjøre kurs over noen dager...da kan det kanskje passe med et lite GSAK -kurs på kvelden, om noen vet om et høvelig sted å være? Datoer er 16. - 18.08, og så er jeg en snartur den 22.08...tror jeg....
Kan ta med pc, prosjektor og selvsagt GSAK med en drøss av PQ-er....og så kan vi ta det derifra....og holde på så lenge det er av interesse??

avigerus og kona
Bilde

Brukeravatar
Sladdeballa
Junior
Junior
Innlegg:79
Registrert:lør 14 aug 2010 18:36
Sted:Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Nybegynner kurs GSAK Oslo

Legg inn av Sladdeballa » tor 04 aug 2011 21:24

avigerus skrev:Jeg skal inn til Oslo og kjøre kurs over noen dager...da kan det kanskje passe med et lite GSAK -kurs på kvelden, om noen vet om et høvelig sted å være? Datoer er 16. - 18.08, og så er jeg en snartur den 22.08...tror jeg....
Jeg har desverre ikke tilgang på "høvelig lokale", men er ett nybynnerkurs i GSAK i Oslo hadde vært flott =)

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Nybegynner kurs GSAK Oslo

Legg inn av avigerus » tor 04 aug 2011 21:28

tja, om du er den eneste interesserte, kan du jo komme en tur til meg på hotellet, og så kan vi sitte i lobbyen? Der er det sikkert både internet og strømkontakt....men, da behøver jeg ikke dra med meg prosjektor hehe
Bilde

Brukeravatar
Sladdeballa
Junior
Junior
Innlegg:79
Registrert:lør 14 aug 2010 18:36
Sted:Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Nybegynner kurs GSAK Oslo

Legg inn av Sladdeballa » tor 04 aug 2011 21:30

avigerus skrev:tja, om du er den eneste interesserte, kan du jo komme en tur til meg på hotellet, og så kan vi sitte i lobbyen? Der er det sikkert både internet og strømkontakt....men, da behøver jeg ikke dra med meg prosjektor hehe
Hehe, ja det hadde vært enkelt om ikke annet =)

Håper det dukker opp flere intreserte... dette er ett gromt program, men i overkant overveldende. Få satt ting i litt system hadde vært veldig kjekt.

Svar