Adventskalender i Oslo området?

Alt om geocaching
Svar
utpaaturaldrisur
Bruker
Bruker
Innlegg:133
Registrert:lør 21 nov 2009 20:18
Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av utpaaturaldrisur » lør 16 okt 2010 20:42

Jeg registrer at ingen av Oslo cachere med mange cacher i beltet har meldt seg for å administrere en ny runde med adventscaching i Oslo området.

Som halvfersk cacher drister jeg meg til å ta et steg frem og tilby meg å holde tak i dette.

Men før vi starter ønsker jeg å sjekke ut stemningen der ute om det liv laga. Er lysten tilstede?

Brukeravatar
Villbring.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:48
Registrert:lør 17 jul 2010 17:39
Sted:der min myke dun-pute ligger

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av Villbring. » lør 16 okt 2010 21:20

jeg har opp til flere jeg har lyst til å legge ut.... drive å ser på plassering og muligheter (og det er langt nok fra andre cacher) samt i mitt by-nærmiljø med tanke på vedlkehol....
Ordblind Oslo tante i Odal

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av sven-egil » lør 16 okt 2010 22:26

Kan godt være med på å legge ut en julecache. :)

Regner med at jeg holder til litt utenfor komfort sonen, men jeg kan da strekke meg innover Asker/Bærum om det er ønskelig.
Bilde Bilde Bilde

sjolja
Bruker
Bruker
Innlegg:167
Registrert:søn 17 feb 2008 20:01

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av sjolja » lør 16 okt 2010 22:33

Es-Ja er gjerne med i år også, selv om vi ikke har noen umiddelbar ide om hvor vi vil holde det.

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av GorgonVaktmester » lør 16 okt 2010 22:40

utpaaturaldrisur skrev:... med mange cacher i beltet...
Hvorfor ha cachene i beltet?? Er det ikke bedre å legge dem ut i skogen eller strategiske steder i byen? :lol: :lol:

Sorry, klarte ikke å dy meg... :dust:
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
bjornda
Bruker
Bruker
Innlegg:217
Registrert:lør 15 nov 2008 15:18

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av bjornda » søn 17 okt 2010 00:42

Vi kan stille med 2 cacher i denne serien om ønskelig:

5.12: bjornda
12.12: KatteKitty & StarWhale

Brukeravatar
PalGisle
Junior
Junior
Innlegg:73
Registrert:tir 20 jul 2010 21:47
Sted:Asker

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av PalGisle » søn 17 okt 2010 07:48

Jeg kan også bidra med en i denne serien, men den vil i såfall bli å finne i Asker.

Pål

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av mamoreb » søn 17 okt 2010 19:03

Hei!

Vi har også et par cacher i tankene, som kanskje kan inngå i en adventskalender-serie. Men vi har aldri tatt en adventskalender-cache før. Skiller de seg fra andre cacher ved noe annet enn navn og publiseringstidspunkt? Bør det være store bokser med innhold iht tema, e.l.?
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av sven-egil » søn 17 okt 2010 19:24

Jeg synes: Bør være store og gjerne litt julete, fint med litt twist eller annet snadder...
Bilde Bilde Bilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av avigerus » søn 17 okt 2010 19:52

Sjokolade og annet spiselig frister skogens dyr...Mistet selv en cache stapp full av twist slik. Det er dessuten viktig at sjokoladen ikke blir liggende ute i lengre tid. Selv hadde jeg plassert cachen slik at jeg kunne stikke innom daglig og etterfylle.
Det som jeg har startet som en hyggelig tradisjon, er å invitere til Lucia-treff ett eller annet sted. Der vil geocachere møte en diger kurv med nystekte Lussekatter...og noen termoser med varm kaffe! Lussekattene steker jeg selvsagt bare få timer før de legges ut, så de kan fortsatt være gode og varme.
Desverre så blir det et lite opphold i år, siden jeg er utenlands, men mulig kona tar over og tradisjonen kan fortsette....
For de som lurer, Luciadagen er den 13. og det er selvsagt et avtalt tidsrom hvor kaffe og lussekatter serveres. En ny cache for dagen er selvsagt ikke langt unna!!
Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av pjacklam » søn 17 okt 2010 20:52

avigerus skrev:Sjokolade og annet spiselig frister skogens dyr...Mistet selv en cache stapp full av twist slik. Det er dessuten viktig at sjokoladen ikke blir liggende ute i lengre tid.
Noe av det koseligste jeg vet er å finne adventscacher med sjokolade, å ta en twist – eller hva nå cacheeier frister med – og tusle tilfreds i vintermørket til neste cache.

Jeg fant en av oppneds julecacher sist sommer. Det var fremdeles sjokolade i cachen. Nå kan det hende at oppned hadde fylt på etter jul. Jeg vet ikke, men jeg vet a sjokoladen smakte ypperlig. Ingenting å si på kvaliteten, på hverken cachen eller sjokoladen.
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av GorgonVaktmester » søn 17 okt 2010 21:13

Fra Groundspeaks Cache Listing Requirements / Guidelines:
Food items are always a bad idea. Animals have better noses than humans, and in some cases caches have been chewed through and destroyed because food items (or items that smell like food) are in the cache. Even the presence of mint flavored dental floss has led to destruction of one cache.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av pjacklam » søn 17 okt 2010 21:52

GorgonVaktmester skrev:Fra Groundspeaks Cache Listing Requirements / Guidelines:
Food items are always a bad idea. Animals have better noses than humans, and in some cases caches have been chewed through and destroyed because food items (or items that smell like food) are in the cache. Even the presence of mint flavored dental floss has led to destruction of one cache.
Jada, jada, men det står bare at det er en dårlig idé, ikke at det er helt uakseptabelt, som f.eks. våpen. Jeg synes det er synd om avigerus har mistet en cache på denne måten, men det hundrevis av adventscacher med sjokolade som det ikke har skjedd noe med. Det er i tillegg forskjell på å legge ut noe spiselig i en cache i vinter-Norge, der kulden gjør at det lukter lite, og i varme strøk, der varmen gjør at det lukter mer og ev. også blir bedervet. Det går gjerne heller ikke mange ukene før cachene er tomme for sjokolade.
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Innlegg:226
Registrert:lør 15 mai 2010 17:32
Sted:Tromsø

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av Tique » man 18 okt 2010 09:45

Jeg fant en cache med sjokolade i, og det er noe av det ekleste jeg har vært med på. Sjokoladen var fullstendig råtten, cachen var full av muggel og hele boksen var dekket av "gørr". Fysj og fy!
Bilde

Brukeravatar
Mostly Moose
Bruker
Bruker
Innlegg:147
Registrert:tor 20 des 2007 09:51
Sted:Ja
Kontakt:

Re: Adventskalender i Oslo området?

Legg inn av Mostly Moose » man 18 okt 2010 09:52

Bruk skikkelige materialer, så reduseres sjansen for at twist-cachen blir tatt av dyr. Jeg tillater meg å foreslå militær matboks, festet med kamuflasjeståltråd. Enkelt, stilig, billig og sikkert. Og, ja, Twist i julecachen er godt og stort sett blir det spist opp til trettendedag :). Eier må selvsagt ta ansvar og holde orden.

Men vi er i ferd med å vrøvle bort diskusjonens tema.

Tradisjonen (og tradisjoner er som kjent viktige til jul) er cacher med et visst særpreg, en viss størrelse, og gjerne innhold som kan oppfattes som symbolske julegaver. Føkking filmboks under stein gir ingen julestemning.

En del av ideen er også at disse cachene skal være forholdsvis raske og greie å ta, innimellom alt stresset førjulen fører med seg.

Det er flott at trådstarter er villig til å administrere årets kalender for Osloregionen. Applaus!
Jeg bidrar gjerne med en cache.

M.M.
FTF er oppskrytt.

Bilde

Svar