Navn eller nick, og skrivemåten

Alt om geocaching
bussmann
Bruker
Bruker
Innlegg:251
Registrert:ons 19 mar 2008 00:33
Sted:Trondheim
Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av bussmann » tir 18 mai 2010 11:47

Jeg irriterer meg til stadighet over å lese logger der navnet ... -nei jeg mener nicket til cachere blir skrevet feil! :evil:
Da er det bruken av små og store bokstaver jeg tenker på ... Selv er jeg bussmann med liten b fordi det ikke er ett navn men ett nick og det er det jeg jobber som. Jeg er en bussmann! :)
Andre cachere som bruker en blanding av små og store bokstaver i sitt nick ser jeg også feilskriving på ...Total dropping av store bokstaver er den mest normale feilen der!
All denne form for skrivefeil synes jeg er en måte å ikke vise respekt for andre cachere på og såppass burde man i det minste gjøre for å holde stemningen oppe! ;) :idea:
Bilde

royho
Bruker
Bruker
Innlegg:161
Registrert:søn 30 aug 2009 13:00
Sted:Malvik

Re: Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av royho » tir 18 mai 2010 12:29

Så du mener da at jeg ikke viste deg respekt da jeg i går omtalte deg i en logg som Bussmann og ikke bussmann?

mvh
Royho/royho

Brukeravatar
solve
Senior
Senior
Innlegg:705
Registrert:man 11 feb 2008 15:18

Re: Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av solve » tir 18 mai 2010 12:41

bussmann skrev:Jeg irriterer meg til stadighet over å lese logger der navnet ... -nei jeg mener nicket til cachere blir skrevet feil! :evil:
Da er det bruken av små og store bokstaver jeg tenker på ... Selv er jeg bussmann med liten b fordi det ikke er ett navn men ett nick og det er det jeg jobber som. Jeg er en bussmann! :)
Andre cachere som bruker en blanding av små og store bokstaver i sitt nick ser jeg også feilskriving på ...Total dropping av store bokstaver er den mest normale feilen der!
All denne form for skrivefeil synes jeg er en måte å ikke vise respekt for andre cachere på og såppass burde man i det minste gjøre for å holde stemningen oppe! ;) :idea:
lite å gjøre i dag? ute etter en liten flame war, kanskje?
Ikke så smart å prøve på sånt her på forumet. Erfaring tilsier at "diktatorene" på forumet ikke eier et snev av humoristisk sans når det kommer til klassisk internet/usenet-humor.
BildeBilde

bussmann
Bruker
Bruker
Innlegg:251
Registrert:ons 19 mar 2008 00:33
Sted:Trondheim

Re: Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av bussmann » tir 18 mai 2010 12:47

royho skrev:Så du mener da at jeg ikke viste deg respekt da jeg i går omtalte deg i en logg som Bussmann og ikke bussmann?
Ingen fare med det royho ... ;) Dropp det der med respekt jeg sa ...
Jeg liker å lese logger med i det minste riktig skrevet nick! :) Det viser også att man har tatt seg litt tid med loggskrivingen også ... ;)
Bilde

LordWadar

Re: Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av LordWadar » tir 18 mai 2010 13:20

Ta det som et komplement!

You're not only bussmann. You're THE Bussmann!!

Forøvrig finnes det vel verre stavemåter :roll:

Ha en ellers fortreffelig dag!

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av sven-egil » tir 18 mai 2010 13:44

Siden jeg er lettere ordblind, irriterer jeg meg over folk som irriterer seg over skrivefeil.
Enkelte av oss gjør så godt vi kan, det som oppfattes som en slurvefeil hos enkelte er muligens et tappert forsøk på å gjøre det best mulig.

La nå folk få logge så best de kan :idea:
Bilde Bilde Bilde

hkaspenberg
Bruker
Bruker
Innlegg:166
Registrert:søn 27 apr 2008 16:00
Sted:Holtet, Oslo
Kontakt:

Re: Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av hkaspenberg » tir 18 mai 2010 13:47

sven-egil skrev:Siden jeg er lettere ordblind, irriterer jeg meg over folk som irriterer seg over skrivefeil.
Enkelte av oss gjør så godt vi kan, det som oppfattes som en slurvefeil hos enkelte er muligens et tappert forsøk på å gjøre det best mulig.
La nå folk få logge så best de kan :idea:
Jeg slurver litt selv jeg, når jeg logger. Ulempen med å velge et såpass langt nick... Som regel skriver jeg bare bumerket mitt som er en sammensetting av bokstavene HKA. Håper inger føler seg forulempet av den grunn.

;-D Hans
Bilde

bussmann
Bruker
Bruker
Innlegg:251
Registrert:ons 19 mar 2008 00:33
Sted:Trondheim

Re: Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av bussmann » tir 18 mai 2010 13:53

sven-egil skrev:Siden jeg er lettere ordblind, irriterer jeg meg over folk som irriterer seg over skrivefeil.
Kall meg gjærne sær men ett personlig nick bør være skrevet riktig selv om er ordblind eller ikke!
Er jeg usikker på skrivemåten på ett nick så er det ofte jeg bruker Ctrl+C/Ctrl+V! :idea:
Bilde

oppned

Re: Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av oppned » tir 18 mai 2010 15:51

sven-egil skrev:Siden jeg er lettere ordblind, irriterer jeg meg over folk som irriterer seg over skrivefeil.
Enkelte av oss gjør så godt vi kan, det som oppfattes som en slurvefeil hos enkelte er muligens et tappert forsøk på å gjøre det best mulig.

La nå folk få logge så best de kan :idea:
Helt enig i det.......
Er selv ganske så ordblind og sliter fært med skrivning og lesing.
Men prøver så godt jeg kan.
Er jeg usikker på enkelte nick eller navn hender det jeg leter opp dette i profilen på gc og klipper og limer.
Da blir det i værtfall riktigt.....får vi håpe.

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 18 mai 2010 18:53

bussmann skrev:Selv er jeg bussmann med liten b fordi det ikke er ett navn men ett nick
Javel?
Såvidt jeg vet er "nick" en kortform av "nickname", altså kallenavn.
At du velger å skrive ditt nick med bare små bokstaver er så sin sak, det er opp til deg.
Personlig synes jeg ikke noe om den trenden, da et navn (eller nick om du vil) vises bedre i en tekst om det har stor forbokstav. Men dette er en filleting, og jeg hisser meg ikke opp over om folk skriver "gorgonvaktmester" eller "gorgonVaktmester" eller "Gorgonvaktmester". Heller ikke om de skriver "Gorgon Vaktmester". Ved flere anledninger ser jeg meg omtalt som "Gorgon", "vaktmestern" eller rett og slett bare "GV". Så lenge det ikke er noen tvil om at det er meg det siktes til er det vel greit?

Det jeg synes er mindre greit er når du går til motangrep mot de som forsvarer seg og forteller deg om sin funksjonsnedsettelse. Geocaching er en lek med GPS og plastbokser etc. og ikke en rettskrivingskonkurranse. La oss nå for all del ikke mobbe bort personer med lese- og skrivevansker!! De fleste er meget klar over dette selv, og har nok truffet opptil flere tiltak for å skrive så riktig som mulig, men 100% korrekt er ikke så lett å å få til.

Så kjære bussmann, neste gang du ser at noen har skrevet navnet (nicket) ditt feil, tell til ti og les videre, så går det så fint så!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av sven-egil » tir 18 mai 2010 19:18

bussmann skrev:
sven-egil skrev:Siden jeg er lettere ordblind, irriterer jeg meg over folk som irriterer seg over skrivefeil.
Kall meg gjærne sær men ett personlig nick bør være skrevet riktig selv om er ordblind eller ikke!
Er jeg usikker på skrivemåten på ett nick så er det ofte jeg bruker Ctrl+C/Ctrl+V! :idea:
Ok, da er du sær :wink:
Bilde Bilde Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av ArveAnd » tir 18 mai 2010 19:22

Denne topikken er vel berre ein spøk frå topikkstartar, går eg utifrå?

Brukeravatar
JanIflisa
Bruker
Bruker
Innlegg:183
Registrert:fre 15 jan 2010 19:44

Re: Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av JanIflisa » tir 18 mai 2010 19:45

Vel, med tanke på at vi løper rundt og leker hemmelige agenter som skal unngå muggles som liksom er våre fiender, så er det vel også meningen å ha litt kryptiske nick. En salig blanding av små og store bokstaver er vel da en del av det å være kryptiske? (Vi har jo sågar våre egne koder, nemlig ROT13.) For det er jo en lek vi driver med? Jeg for min del har en mening med å bruke store og små bokstaver i nicket mitt. Hva andre har som grunn, er ikke opp til meg å bedømme. Min misjon er å ha gode opplevelser i det å finne cacher og alt det medfører.
Bilde

Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av pjacklam » tir 18 mai 2010 19:46

ArveAnd skrev:Denne topikken er vel berre ein spøk frå topikkstartar, går eg utifrå?
Det var også min tanke, da jeg så innlegget. Jeg er med på at folk bør forsøke å skrive riktig, brukernavn og annet, men når trådstarter påpeker dette i et innlegg der jeg i farten finner ti skrivefeil, smiler jeg litt for meg selv og tenker «ja, ja …».
~/.signature: No such file or directory.

urytrbyni
Junior
Junior
Innlegg:69
Registrert:søn 18 mai 2008 22:13

Re: Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av urytrbyni » tir 18 mai 2010 22:15

Jeg tilgir alle som refererer navnet mitt feil... også StormyViking som kalte meg ThorArild etter første møte :lol:
urytrbyni has quit geocaching

Svar