feil i statistikken til GCinfo.no

Forslag til forbedringer, rapportering av feil, driftsmeldinger mm.
Brukeravatar
solve
Senior
Senior
Innlegg:705
Registrert:man 11 feb 2008 15:18
feil i statistikken til GCinfo.no

Legg inn av solve » tor 28 feb 2008 22:30

på geocaching.com er det en option å slette logg av en cache, og dette benyttet jeg meg av i dag, ettersom jeg hadde glemt å logge at jeg hadde lagt ut en TB, og jeg ikke fant noen annen måte å rette feilen på.

Så oppdager jeg til min mildt sagt store overraskelse (dvs Bjorges, min såkalte gode venn og nabo (og han som har skylda for at jeg driver med dette her) begynner å mobbe meg for dobbelt logging), at statistikken til gcinfo.no, i motsetning til geocaching.com, ikke klarer å henge med i svingene, og har registrert meg som dobbeltlogger av cache, istedet for at en logg er slettet, og erstattet av en ny og korrekt en.

Dette finner jeg meg ikke i. Jeg skal ikke ha hengende på meg at jeg har dobbeltlogga "justforfun5". Rette vedkommende bes rette statistikkfeilen ASAP, ellers så kommer jeg og roper BØ! veldig høyt.

(og nei, det er ikke et alternativ å være "ydmyk" og trå forsiktig. Dette er fabrikert løgn og fanteri om min geocachingkarriere, og slikt kan ikke tollereres.
BildeBilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: feil i statistikken til GCinfo.no

Legg inn av ArveAnd » tor 28 feb 2008 22:53


Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak

Re: feil i statistikken til GCinfo.no

Legg inn av whoelse » tor 28 feb 2008 23:09

Det er dessverre grenser for hva man kan greie å plukke opp av hendelser når man ikke har direkte tilgang til databasen på geocaching.com. Groundspeak som eier geocaching.com slipper ikke andre inn. Man kan kun lese web-sider og motta epost om publisering av cacher og ukentlige nyheter o.l.

Et problem er at geocaching.com ikke sender ut eller viser fram noen form for informasjon om at logger er slettet! Dermed blir det ikke mulig for Anders' statistikk-programmer å få vite om dette.

Imidlertid leser programmene til Anders inn data om alle cachene så fort det lar seg gjøre uten å erte på seg geocaching.com - så med tid og stunder blir alle slike uoppdagete endringer oppdaget og databasen til statistikkserveren rettet opp. Så bare vent litt (Anders kan kanskje si mer om hvor lenge) så retter det seg.
Bilde

anders99

Re: feil i statistikken til GCinfo.no

Legg inn av anders99 » fre 29 feb 2008 07:47

whoelse skrev: Imidlertid leser programmene til Anders inn data om alle cachene så fort det lar seg gjøre uten å erte på seg geocaching.com - så med tid og stunder blir alle slike uoppdagete endringer oppdaget og databasen til statistikkserveren rettet opp. Så bare vent litt (Anders kan kanskje si mer om hvor lenge) så retter det seg.
Vanligvis tar det maks tre uker, men jeg vurderer å øke det til 6 måneder i påkrevde tilfeller. :twisted:

Brukeravatar
solve
Senior
Senior
Innlegg:705
Registrert:man 11 feb 2008 15:18

Re: feil i statistikken til GCinfo.no

Legg inn av solve » fre 29 feb 2008 08:34

anders99 skrev:
whoelse skrev: Imidlertid leser programmene til Anders inn data om alle cachene så fort det lar seg gjøre uten å erte på seg geocaching.com - så med tid og stunder blir alle slike uoppdagete endringer oppdaget og databasen til statistikkserveren rettet opp. Så bare vent litt (Anders kan kanskje si mer om hvor lenge) så retter det seg.
Vanligvis tar det maks tre uker, men jeg vurderer å øke det til 6 måneder i påkrevde tilfeller. :twisted:
Rolig nå, og hold på trusa:-)

trådstartende innlegg var ment å være humoristisk, og var skrevet med en god dose ironi og glimt i øyet.
Jeg hadde da ikke i tanken at noen skulle klare å ta det seriøst. Men det er vel nok et bevis på at gamle USENET-brukere har litt tungt for å tilpasse seg kosetonen på webforum, serru;-)

Ta deg all den tid du trenger du Anders, jeg har stått på såpekassa og ropt ut den urett som er gjort mot meg, så nå er statistikken din død og maktesløs!
BildeBilde

anders99

Re: feil i statistikken til GCinfo.no

Legg inn av anders99 » fre 29 feb 2008 08:45

tsolt skrev:
anders99 skrev: Vanligvis tar det maks tre uker, men jeg vurderer å øke det til 6 måneder i påkrevde tilfeller. :twisted:
trådstartende innlegg var ment å være humoristisk, og var skrevet med en god dose ironi og glimt i øyet.
Jeg hadde da ikke i tanken at noen skulle klare å ta det seriøst. Men det er vel nok et bevis på at gamle USENET-brukere har litt tungt for å tilpasse seg kosetonen på webforum, serru;-)
Nå har nok jeg vært på USENET lenger enn de fleste andre her på forumet, muligens var det derfor ironien og humoren i mitt innlegg ble borte for deg?

Brukeravatar
hysse
Senior
Senior
Innlegg:328
Registrert:man 26 nov 2007 21:49
Sted:Marokko

Re: feil i statistikken til GCinfo.no

Legg inn av hysse » fre 29 feb 2008 09:10

tsolt skrev:på geocaching.com er det en option å slette logg av en cache, og dette benyttet jeg meg av i dag, ettersom jeg hadde glemt å logge at jeg hadde lagt ut en TB, og jeg ikke fant noen annen måte å rette feilen på.
Lage en "note" med en kommentar som f.eks " TB drop", legge igjen de TBer som du ønsker.
Slett "note". Og så kan du eventuelt redigere "found"loggen.
Så oppdager jeg til min mildt sagt store overraskelse (dvs Bjorges, min såkalte gode venn og nabo (og han som har skylda for at jeg driver med dette her) begynner å mobbe meg for dobbelt logging), at statistikken til gcinfo.no, i motsetning til geocaching.com, ikke klarer å henge med i svingene, og har registrert meg som dobbeltlogger av cache, istedet for at en logg er slettet, og erstattet av en ny og korrekt en.
Uvitenhet er salig helt til Bjorges kommer og lager fy og bryter loven med å mobbe.
Som eier av nevnte cache fikk jeg også melding om dobbelt logging!
Samme info som statistikken til GCinfo har tilgang til.
Dette finner jeg meg ikke i. Jeg skal ikke ha hengende på meg at jeg har dobbeltlogga "justforfun5". Rette vedkommende bes rette statistikkfeilen ASAP, ellers så kommer jeg og roper BØ! veldig høyt.
Skirker du BØ så vil iallefall ALLE høre at du har dobbelt logget!
(og nei, det er ikke et alternativ å være "ydmyk" og trå forsiktig. Dette er fabrikert løgn og fanteri om min geocachingkarriere, og slikt kan ikke tollereres.
Ulempen med statistikk er jo at det bare er et annnet ord for dikt eller løgn.

vyrdsamt

HYsse


PS: som ivrig arbeidssøkende har jeg ikke fått med meg er mulig å gjøre karriere i geocaching.
Alle tips om du kan komme med om bransjen taes imot med takk.
DS
god natt og god morgen
You cannot solve a problem with the same mind that created it. -Albert Einstein
If people think nature is their friend, then they sure don't need an enemy.

Brukeravatar
alfafa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:33
Registrert:tor 06 des 2007 03:43
Sted:Stjørdal

Re: feil i statistikken til GCinfo.no

Legg inn av alfafa » fre 29 feb 2008 11:11

Når en presterer og dobbellogge på en cache, så skjønner jeg ikke hvorfor en driver og oier og skriker for at man har kommet på auda lista. Blir som å si: jeg har gjort en feil, men jeg har ikke gjort noe feil :roll:
Bilde

Brukeravatar
solve
Senior
Senior
Innlegg:705
Registrert:man 11 feb 2008 15:18

Re: feil i statistikken til GCinfo.no

Legg inn av solve » fre 29 feb 2008 13:42

alfafa skrev:Når en presterer og dobbellogge på en cache, så skjønner jeg ikke hvorfor en driver og oier og skriker for at man har kommet på auda lista. Blir som å si: jeg har gjort en feil, men jeg har ikke gjort noe feil :roll:
hadde jeg enda dobbeltlogga så.
men å slette en logg for å legge inn en ny er ikke dobbelt.
Et godt eksempel: hvis jeg kasserer min gamle GPSmap 76, og erstatter den med en Garmin Colorado, har jeg da 1 eller 2 GPSr?

noe helt annet blir det hvis jeg besøker samme cache 2 ganger, feks med 6mnd mellomrom, og logger begge. Da har jeg dobbletlogga. IMNSHO :wink:
BildeBilde

Brukeravatar
solve
Senior
Senior
Innlegg:705
Registrert:man 11 feb 2008 15:18

Re: feil i statistikken til GCinfo.no

Legg inn av solve » fre 29 feb 2008 13:45

anders99 skrev:
tsolt skrev:
anders99 skrev: Vanligvis tar det maks tre uker, men jeg vurderer å øke det til 6 måneder i påkrevde tilfeller. :twisted:
trådstartende innlegg var ment å være humoristisk, og var skrevet med en god dose ironi og glimt i øyet.
Jeg hadde da ikke i tanken at noen skulle klare å ta det seriøst. Men det er vel nok et bevis på at gamle USENET-brukere har litt tungt for å tilpasse seg kosetonen på webforum, serru;-)
Nå har nok jeg vært på USENET lenger enn de fleste andre her på forumet, muligens var det derfor ironien og humoren i mitt innlegg ble borte for deg?
Hmm. feil grupper? Min karriere startet i 1988, men tok vel ikke skikkelig av før opprettelsen av no.alt.motorsykler i 1993, og med de påfølgende flamewars mellom n.a.m og no.alt.katter ^^ Det var tider det:-)

Ironi og humor, var ikke alltid til stede der heller, men man var da litt hardhudet, istedet for nærtagende, og hårsår.

Alt var mye bedre før, sier nu jej da...
BildeBilde

Brukeravatar
solve
Senior
Senior
Innlegg:705
Registrert:man 11 feb 2008 15:18

Re: feil i statistikken til GCinfo.no

Legg inn av solve » fre 29 feb 2008 13:50

hysse skrev:
tsolt skrev:på geocaching.com er det en option å slette logg av en cache, og dette benyttet jeg meg av i dag, ettersom jeg hadde glemt å logge at jeg hadde lagt ut en TB, og jeg ikke fant noen annen måte å rette feilen på.
Lage en "note" med en kommentar som f.eks " TB drop", legge igjen de TBer som du ønsker.
Slett "note". Og så kan du eventuelt redigere "found"loggen.
ok. thanks. det var vel strengt tatt ikke selvforklarende på loggesiden, så fint at du forklarer:-)
hysse skrev:
Dette finner jeg meg ikke i. Jeg skal ikke ha hengende på meg at jeg har dobbeltlogga "justforfun5". Rette vedkommende bes rette statistikkfeilen ASAP, ellers så kommer jeg og roper BØ! veldig høyt.
Skirker du BØ så vil iallefall ALLE høre at du har dobbelt logget!
(og nei, det er ikke et alternativ å være "ydmyk" og trå forsiktig. Dette er fabrikert løgn og fanteri om min geocachingkarriere, og slikt kan ikke tollereres.
Ulempen med statistikk er jo at det bare er et annnet ord for dikt eller løgn.

vyrdsamt

HYsse


PS: som ivrig arbeidssøkende har jeg ikke fått med meg er mulig å gjøre karriere i geocaching.
Alle tips om du kan komme med om bransjen taes imot med takk.
DS
sant nok.

Du kan gjøre karriere i så mangt, men det er ikke alltid lønna står i forhold til innsatsen:-)

btw, takk for mange fine cacher. Ser ut som du er den med flest cacher i nabolaget mitt.
BildeBilde

anders99

Re: feil i statistikken til GCinfo.no

Legg inn av anders99 » fre 29 feb 2008 13:52

tsolt skrev:
anders99 skrev: Nå har nok jeg vært på USENET lenger enn de fleste andre her på forumet, muligens var det derfor ironien og humoren i mitt innlegg ble borte for deg?
Hmm. feil grupper? Min karriere startet i 1988, men tok vel ikke skikkelig av før opprettelsen av no.alt.motorsykler i 1993, og med de påfølgende flamewars mellom n.a.m og no.alt.katter ^^ Det var tider det:-)
1988 var ikke mye å skryte av: http://groups.google.com/group/net.sf-l ... ode=source
8)

Brukeravatar
solve
Senior
Senior
Innlegg:705
Registrert:man 11 feb 2008 15:18

Re: feil i statistikken til GCinfo.no

Legg inn av solve » fre 29 feb 2008 14:11

anders99 skrev:
tsolt skrev:
anders99 skrev: Nå har nok jeg vært på USENET lenger enn de fleste andre her på forumet, muligens var det derfor ironien og humoren i mitt innlegg ble borte for deg?
Hmm. feil grupper? Min karriere startet i 1988, men tok vel ikke skikkelig av før opprettelsen av no.alt.motorsykler i 1993, og med de påfølgende flamewars mellom n.a.m og no.alt.katter ^^ Det var tider det:-)
1988 var ikke mye å skryte av: http://groups.google.com/group/net.sf-l ... ode=source
8)
hjelpe meg, hvor gammel er du egentlig? På den tida så var man jo tilnærmet avhengig av å ha universitetstilgang for å ha nett, så det setter jo sine begrensninger:-)
Morsomt å treffe folk som har vært på Usenet lenger enn meg, for det er ikke ofte det skjer ^^
BildeBilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: feil i statistikken til GCinfo.no

Legg inn av tomahg » fre 29 feb 2008 14:14

tsolt skrev:hadde jeg enda dobbeltlogga så.
men å slette en logg for å legge inn en ny er ikke dobbelt.
Hva er poenget med å slette og logge på nytt, så lenge du har muligheten til å redigere en logg?

Hvis du absolutt må logge på nytt, og vil unngå å havne på "auda-lista", kan du legge inn et notat...og vente til det dukker opp på "siste logger"...deretter kan du endre loggtypen til "funnet"...

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: feil i statistikken til GCinfo.no

Legg inn av olea » fre 29 feb 2008 15:00

anders99 skrev:[...]
1988 var ikke mye å skryte av: http://groups.google.com/group/net.sf-l ... ode=source
8)
Heisann, dermed ble jeg sittende og surfe på http://groups.google.com/ og se gjennom mine gamle innlegg på usenett. Heldigvis var jeg ganske edruelig i innleggene mine, fant ingenting som var pinlig å lese 16 år senere. Dessuten ganske morsomt å se at verden ikke er så stor. Fant flere geocachere i de samme trådene som jeg har deltatt på. I hvert fall mapdaddy, pjacklam og tzoid.
Bilde

Svar