Moderering av forumet.

Informasjon om GiNo og de forskjellige sidene under gcinfo.no (portal, forum, wiki etc.)
Brukeravatar
solve
Senior
Senior
Innlegg:705
Registrert:man 11 feb 2008 15:18
Moderering av forumet.

Legg inn av solve » ons 25 jun 2008 22:50

opprinnelig innlegg slettet i sin helhet av meg, etter en dusj og en kopp kaffe.
Jeg står fremdeles for det jeg skrev, men har konkludert med at det kanskje er best å holde det for meg selv.

GCinfo er ikke for alle, og etter i kveld, så ser det ut til at jeg ikke er en av dem.

Joda PPJ, jeg er "frisk" i ordbruken, men jeg var "friskere" før, og det hjalp tydeligvis ikke å tone ned ting.
Sist redigert av solve den man 30 jun 2008 09:13, redigert 3 ganger totalt.

Brukeravatar
PPJ
Senior
Senior
Innlegg:867
Registrert:tir 20 nov 2007 23:31
Sted:Skoggrensen
Kontakt:

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av PPJ » ons 25 jun 2008 23:14

tsolt skrev:etter som admin, dvs anders99, finner det for godt å slette mine innlegg i denne tråden, ....
....
Ikke vet jeg om jeg gidder å legge ut de 6 cachene jeg har klart for utlegging heller, for hva er poenget med å prøve å bidra, når man blir pissa og tråkka på?
Et slikt innlegg bør vel egentlig ikke kommenteres, men jeg synes nok at her tar du temmelig godt i, for å si det mildt. Og mitt generelle inntrykk at du bruker et litt vel frisk språk i forumet. Resultat blir at du sitter igjen med en nokså trist følelse. Jeg tror at du kun kan takke deg selv for det.

Mitt råd er: Ta deg en pause fra forumet, legg ut cachene dine og finn mange. Det kommer garantert til å gi en god følelse. 8)
Bilde Bilde

Thorminator

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av Thorminator » ons 25 jun 2008 23:17

nopussy skrev: Finnes det noe nettsted som representerer "Geocaching Norge" da, hvor "bredden" kommer frem ?
Jada, absolutt!
Her finner du bredden i Norsk geocaching:
Geocaching i Norge :wink:

Men nederst i mitt svar til Tsolt finner du en utdypning av hva jeg mener med at GC Info ikke ER norsk geocaching, men FOR norsk geocaching.
tsolt skrev: Det som ble skrevet var kun et svar til thorminator som lød ca sånn:

"det blir jo litt feil å mistenke en av mine beste venner for å ikke være ærlig om forumpreik, når han kan være litt i drygen ærlig om de fleste andre ting:-) "
Ok, jeg har i alle fall ikke lagt merke til noen som har fungert som mellompersoner for å utrykke sin mening.
Hva din venn har av tanker om dette skal jeg ikke forsøke å gjette meg til,
vedkommende har vel sikkert et eller annet form for grunnlag.
tsolt skrev: Skulle noen bli provosert av dette, hvis de rekker å lese det før anders99 er ute med sletteknappen sin igjen, så beklager jeg det på det sterkeste.
Anders har så langt jeg har erfart gitt meg klare beskjeder om (les NÅR) jeg har gått over streken, og jeg har i stor grad forholdt meg til det (etter litt diskusjon frem og tilbake). :wink:
Jeg fikk ikke lest ditt opprinnelige innlegg, men som sagt, når jeg har gått over streken har Anders vært fair nok til å gi meg beskjed om det, og har hittill ikke slettet noe etter det jeg vet.
Dog, dette innlegget ditt var kanskje litt over kanten?
Uansett, at Frodo selv velger å slette sine egne innlegg kan vel ikke Anders på noen måte lastes for?
tsolt skrev: Ikke vet jeg om jeg gidder å legge ut de 6 cachene jeg har klart for utlegging heller, for hva er poenget med å prøve å bidra, når man blir pissa og tråkka på?
Akkurat det har du ikke vært alene om å føle, men som jeg har sagt tidligere, GC Info er ikke ensbetydende med Geocaching Norge.
Om noen idioter som meg selv provoserer deg synes jeg ikke du skal la det gå ut over alle andre geocachere som kanskje vil ha stor glede av å finne cachene dine.
Som nevnt, det er et fåtall av norske geocachere som faktisk er aktive på forumet, og følgelig kan forumet på ingen måte sies å være representativ for det "norske geocaching folket".
Håper, og det mener jeg virkelig, at ikke dette forumet og diskusjonene her inne går ut over gleden din ved geocaching.

Og du har rett, flere av oss aktive her inne ville nok hatt godt av å gå flere turer i skogen fremfor i skytteltrafikk
mellom stua og PCn. :)
Eller som PPJ så elegant postet mens jeg hadde skrivekløe:
PPJ skrev: Mitt råd er: Ta deg en pause fra forumet, legg ut cachene dine og finn mange. Det kommer garantert til å gi en god følelse. 8)
:D

Brukeravatar
solve
Senior
Senior
Innlegg:705
Registrert:man 11 feb 2008 15:18

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av solve » tor 26 jun 2008 00:01

Thorminator skrev:
tsolt skrev:
Det som ble skrevet var kun et svar til thorminator som lød ca sånn:

"det blir jo litt feil å mistenke en av mine beste venner for å ikke være ærlig om forumpreik, når han kan være litt i drygen ærlig om de fleste andre ting:-) "
Ok, jeg har i alle fall ikke lagt merke til noen som har fungert som mellompersoner for å utrykke sin mening.
Ikke på forumet kanskje, men her snakker vi IRL.

tsolt skrev: Skulle noen bli provosert av dette, hvis de rekker å lese det før ******* er ute med sletteknappen sin igjen, så beklager jeg det på det sterkeste.
Dog, dette innlegget ditt var kanskje litt over kanten?[/quote]

Jepp, og derfor har jeg sletta det også.
Thorminator skrev: Uansett, at Frodo selv velger å slette sine egne innlegg kan vel ikke ****** på noen måte lastes for?
Over hodet ikke. Det var et eksempel på når jeg mener at en moderator burde grepet inn, men ****** ikke gidder.
tsolt skrev: Ikke vet jeg om jeg gidder å legge ut de 6 cachene jeg har klart for utlegging heller, for hva er poenget med å prøve å bidra, når man blir pissa og tråkka på?
Akkurat det har du ikke vært alene om å føle, men som jeg har sagt tidligere, GC Info er ikke ensbetydende med Geocaching Norge.
Om noen idioter som meg selv provoserer deg synes jeg ikke du skal la det gå ut over alle andre geocachere som kanskje vil ha stor glede av å finne cachene dine.
Som nevnt, det er et fåtall av norske geocachere som faktisk er aktive på forumet, og følgelig kan forumet på ingen måte sies å være representativ for det "norske geocaching folket".
Håper, og det mener jeg virkelig, at ikke dette forumet og diskusjonene her inne går ut over gleden din ved geocaching.

Og du har rett, flere av oss aktive her inne ville nok hatt godt av å gå flere turer i skogen fremfor i skytteltrafikk
mellom stua og PCn. :)
Eller som PPJ så elegant postet mens jeg hadde skrivekløe:
PPJ skrev: Mitt råd er: Ta deg en pause fra forumet, legg ut cachene dine og finn mange. Det kommer garantert til å gi en god følelse. 8)
:D

Det er bare en person jeg oppfatter som idiot på dette forumet, og det har jeg vel gjort klart nok hvem er allerede, ikke?
Jeg tåler diskusjoner, også opphetede, og jeg kan å skille sak og person også selv om det glipper litt når andre ikke klarer det :shock:

Når et gjelder boksene jeg har jobba med de siste månedene, Så legger jeg ut de fordi det gir meg noe positivt. Akkurat nå er det ikke så veldig mye positivt med geocaching, selv om jeg veit at jeg ikke burde la et enkelt møkkhue ødelegge hele greia for meg. Så vi får se hva som skjer. Jeg er ikke veldig optimistisk.

Nå blir det en seriøst lang, og tidsubestemt pause fra dette forumet, så får vi se om jeg orker å bruke tid her i fremtiden. Slik ting blir "styrt" nå ser jeg ikke det som så veldig sannsynlig.
Og så får jeg prøve å la være å bruke paintballgeværet på moderatorfjompen i lunchen til uka. Jeg lover ingenting.

God sommer, god cachejakt, og et fortsatt godt geocacherliv til alle geocachere.
BildeBilde

Thorminator

Re: Ny rekord, flest norske cachefunn på samme døgn!

Legg inn av Thorminator » tor 26 jun 2008 00:08

tsolt skrev:jeg kan å skille sak og person også selv om det glipper litt når andre ikke klarer det :shock:
Dette kan i alle fall ikke jeg relatere til..................... :roll: :lol:

God sommer og god jakt Tsolt (og alle andre)!

anders99

Re: Moderering av forumet.

Legg inn av anders99 » tor 26 jun 2008 07:36

Jeg har flyttet meldingene over til en egen tråd under dette emnet.

For dem som tror at jeg sletter meldinger over en lav sko i forumet; det gjør jeg altså ikke.

I det aktuelle tilfellet kom det en melding som jeg oppfattet å være av privat karakter og som egnet seg bedre som en personlig melding. Min melding til tsolt var da også (verbatim):
Denne dialogen kan dere godt ta privat eller ta det gjerne opp som en egen tråd.

Men i denne tråden har det ingenting å gjøre. Siste meldingen din er slettet.
Jeg forsøker å la debatter på forumet stort sett gå sin gang uten alt for mye innblanding, man av og til flyter ting ut og da må jeg ta affære. Dette er noe som blir forskjellig mottatt av dem det berører. Noen reagerer sindig og aksepterer det jeg skriver, andre argumenterer saklig tilbake mens noen bare blir hårsåre og fornærmet. Det siste er noe jeg tydeligvis må lære meg å leve med.

De tilbakemeldingene jeg får fra forskjellige forumbrukere er at alt for mange debatter sklir ut, og at det tidvis brukes en alt for krass tone av enkelte forumdeltagere. Dette fører til at personer holder seg borte fra forumet.

Enten må altså jeg ta mere tak og rydde opp i usaklige og støyende innlegg, eller så må alle som bruker forumet gå i seg selv og se om det er noe de kan gjøre for at det skal bli en triveligere plass.

HundenHera
Bruker
Bruker
Innlegg:189
Registrert:man 25 feb 2008 14:57

Re: Moderering av forumet.

Legg inn av HundenHera » tor 26 jun 2008 08:28

anders99 skrev:De tilbakemeldingene jeg får fra forskjellige forumbrukere er at alt for mange debatter sklir ut, og at det tidvis brukes en alt for krass tone av enkelte forumdeltagere. Dette fører til at personer holder seg borte fra forumet.
Det støttes. Noen veldig få personer tar enorm plass, og bråker mer enn en kasse kaniner. Det er ikke morsomt å lese som underholdning en gang.

HH

Thorminator

Re: Moderering av forumet.

Legg inn av Thorminator » tor 26 jun 2008 09:16

HundenHera skrev:Noen veldig få personer tar enorm plass
Sånn har det vært både her og der hele tiden.
Forskjellen er vel at den enorme mengden intern humor har blitt byttet ut med heftige debatter på tvers av fylkesgrensene...

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Moderering av forumet.

Legg inn av bjorges » tor 26 jun 2008 09:21

HundenHera skrev:....og bråker mer enn en kasse kaniner.....
Heh, har aldri opplevd en hel kasse kaniner. Hvor mye bråker en slik? :lol:
Bilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Moderering av forumet.

Legg inn av tomahg » tor 26 jun 2008 09:59

Thorminator skrev:Sånn har det vært både her og der hele tiden.
Forskjellen er vel at den enorme mengden intern humor har blitt byttet ut med heftige debatter på tvers av fylkesgrensene...
Forskjellen, slik jeg ser det, er at vi har fått mer agressivitet, sutring, surmuling og folk som forlater forumet.

Kanskje geocachingnorge faktisk er tjent med flere nettfora...

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Moderering av forumet.

Legg inn av pjacklam » tor 26 jun 2008 13:01

tsolt skrev:(…) jeg er "frisk" i ordbruken, men jeg var "friskere" før, og det hjalp tydeligvis ikke å tone ned ting, for da fikk iallefall moderatorfjompen noia...
Det står administratorer fritt å drive webfora akkurat slik de selv vil. Liker man ikke hvordan et forum drives, er det ofte ingen annen løsning enn å finne seg eller lage seg et annet forum.
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
PPJ
Senior
Senior
Innlegg:867
Registrert:tir 20 nov 2007 23:31
Sted:Skoggrensen
Kontakt:

Re: Moderering av forumet.

Legg inn av PPJ » tor 26 jun 2008 15:30

Moderators faste hånd og ånd støttes herfra!

Vil også minne om at moderator er den som har bygget dette forumet og invitert oss alle inn.
Da må vi oppføre oss som folk.

Enhver vert må kunne si i fra hvor grensen går for akseptabel oppførsel.
Og dessverre er det ikke så mange andre som sier i fra, de tusler heller ut av forumet.

8)
Bilde Bilde

Brukeravatar
A-Husky
Junior
Junior
Innlegg:94
Registrert:ons 21 nov 2007 20:40
Sted:ødemarka

Re: Moderering av forumet.

Legg inn av A-Husky » tor 26 jun 2008 22:06

Støtter moderator fullt ut i hans linje å lede dette forumet. Har sittet på sidelinja og lest den ene drittkastinga etter den andre, og kjent at frustrasjonen har steget til topps.
Jeg er nok en av de som stille har trukket meg vekk herfra, men voffs så var jeg her igjen.

Nei den tonen som har blitt holdt av enkelte her er så bedriten at selv en herda Husky har fått bakoverpels, og til tider ståpels, er det mulig? å være så systematisk barnslig, hårsår og sinna??

Nei kanskje det for enkelte hadde vært en ide å starte sitt eget sinna forum........

Nå har jeg sagt mitt, stå på du Anders, og takk for at du gidder å drive på her.
Bilde

Thorminator

Re: Moderering av forumet.

Legg inn av Thorminator » tor 26 jun 2008 23:27

tomahg skrev: Forskjellen, slik jeg ser det, er at vi har fått mer agressivitet, sutring, surmuling
Uenig.
Dette har eksistert så lenge jeg har vært med i alle fall, på både starte og geocaching.no
Men klikkdannelsene var kanskje litt mindre tydelige da man i stor grad holdt seg til hvert sitt fora.
Og drittkastingen på tvers av forumene var vel ikke noe større suksess heller...?
tomahg skrev:og folk som forlater forumet.
Når folk forlater forumet overlater man det i stor grad til dem som ønsker å fortsette kampene.
Jeg kjenner flere som aldri lenger er innom sandkassen her så jeg har ingen ting imot at folk velger å la være å delta.
Men, om man kommer tilbake bare for å uttrykke sin misnøye så er det i mine øyne omtrent som å la være å stemme ved stortingsvalg
for så å komme tilbake for å si "JEG stemte ikke på dem!"
Forøvrig er det mange som glemmer sin egen tidligere oppførsel raskt og er flinke til å hevde at alle andre er så ille,
selv om det ikke dermed er sagt at man ikke kan forandre seg.

Bare så det også er sagt så var siste avsnitt ikke rettet mot siste taler, men mer en generell bemerkning om hvordan det har en tendens til å være.

Forøvrig er jeg av den oppfatning at moderator her har vært ganske diplomatisk men også klar i sin tale.
Jeg har ikke alltid vært enig i mods beslutninger, men like fullt opplever jeg at Høvdingen her i stor grad vært åpen for debatt og klar tilbakemelding rundt sine avgjørelser.

**
Edit:
Note to self: slutte å skrive innlegg sent på kvelden, blir bare leifer.

Brukeravatar
Steinar
Junior
Junior
Innlegg:96
Registrert:tir 20 nov 2007 22:25
Sted:Oslo

Re: Moderering av forumet.

Legg inn av Steinar » fre 27 jun 2008 08:15

Jeg slutter meg fullt ut til det PPJ og Alaskahusky sier.
Og en stor takk til Anders :D

Hilsen en som ikke enda ikke har forlatt forumet, men det var nære på.

Svar