Endringer i forum og statistikk

Informasjon om GiNo og de forskjellige sidene under gcinfo.no (portal, forum, wiki etc.)
Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:
Re: Endringer i forum og statistikk

Legg inn av GorgonVaktmester » lør 18 okt 2014 11:47

anders99 skrev:Den tråden du viser til er til en lukket Facebook-gruppe, så alle har neppe tilgang til den? Jeg har fått kopi av statisikksidene, men det er vel ikke akkurat håndteringen av disse som skaper den store debatten?
Både på Facebook og her på forumet er ganske mange som uttrykker savnet av statistikken, så det er en vesentlig del av denne debatten det også, og innlegget jeg svarte på omhandlet nettopp utevelering av begge deler til deg.

Det er riktig at den linken jeg la inn går til en Facebook-gruppe som helt sikkert alle ikke er medlem av. Men mange av de som har uttalt seg i denne tråden er det, og jeg la inn linken for å vise at jeg ikke hadde tatt påstanden om at du hadde fått utlevert statistikken "ut av lufta". Sitatet fra Bjorges som du har gjengitt i innlegget over har jeg hentet fra hans innlegg som står en god del innlegg tidligere i denne tråden. Det er en oppsummering fra han som tidligere styreleder om situasjonen. For de som ikke har lyst til å bla mange sider bakover for å lete etter hele innlegget hans kan de klikke på denne lenken.

Merk deg at jeg ikke har uttalt meg om selve handlingen til styret i denne saken. Til det har jeg alt for lite informasjon om hvem som har sagt hva, når og hvordan. Men jeg må si at jeg finner det urimelig at styret i foreningen som eier nettstedet forumet ligger (og dermed også er juridisk ansvarlig for det som publiseres der) ikke skal ha hverken administrator eller moderatortilgang slik at de på eget initiativ kan utøve det som samfunnet gjennom redaktøransvaret pålegger eier av et nettsted.
anders99 skrev:Så la jeg ut en melding på Facebookgruppen "Geocaching Norge", hvor GCInfos styreleder er en av 7 privatpersoner som sitter med administrasjonsansvar. Også denne meldingen ble slettet, uten noen tilbakemelding.
Jeg er også en av de 7 personene med administrasjonsansvar for gruppen "Geocaching Norge". Som det har blitt påpekt er det en frittstående gruppe som ikke har noe med foreningen Geocaching i Norge å gjøre. Den ble startet av en privatperson, og vi som administrerer den nå har kommet til som adminstratorer etterhvert. Uten å "oute" hvem av oss administratorene som slettet "avskjedstalen" din derfra kan jeg likevel bekrefte at det IKKE var styreleder i GiNo som gjorde det. Vi har snakket sammen i administratorgruppen om at det ble slettet og det ble gjort fordi det ble oppfattet som et partsinnlegg i en uoverenstemmelse melllom deg og styret i GiNo, og som sådan ikke hørte hjemme i gruppen. Samt at det også brøt med det som står under "Om gruppen": "Ingen skittkasting, uthenging eller trakkasering, takk" ved at det hengte ut styret og styreleder i GiNo. At du ikke fikk tilbakemelding om at innlegget ditt ble slettet er beklagelig, og det har også blitt tatt opp i administratorgruppen. Vi har i ettertid oppdatert "Om gruppen" med følgende tekst: "Administrator vil normalt sende en melding når/hvis vi sletter et innlegg."



EDIT 13:17: Rettet feil i setning om hva som var utlevert.
Sist redigert av GorgonVaktmester den lør 18 okt 2014 12:17, redigert 1 gang totalt.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Endringer i forum og statistikk

Legg inn av GorgonVaktmester » lør 18 okt 2014 12:18

anders99 skrev:For øvrig mener du vel "utlevert statistikken" og ikke "utlevert forumet" i ditt siste innlegg sitert over?
JA selvsagt!! Og jeg har nå korrigert innlegget over slik at de som leser det ikke skal begynne å lure. Takk for at du påpekte den feilen!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Endringer i forum og statistikk

Legg inn av GorgonVaktmester » lør 18 okt 2014 12:52

anders99 skrev:
GorgonVaktmester skrev: Jeg er også en av de 7 personene med administrasjonsansvar for gruppen "Geocaching Norge".
Takk for en form for oppklaring.
Jeg bare registrerer at denne gruppen er privat styrt av enkeltpersoner, hvorav en av dem er styreleder i GCInfo. Den har på linje med forumet et uttrykk og "about"-tekst som gjør at en tilfeldig person kanskje kan tro at den er underlagt GCInfo, og representerer organisasjonen. Uten at det ser ut til å være et stort problem for noen.
Du har helt klart et poeng her! Og det har vi nå gjort noe med. Etter en rask runde i Administratorgruppen er nå "About" teksten oppdatert slik at det klart skal fremgå at gruppen er helt uavhengig.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: Endringer i forum og statistikk

Legg inn av gacrux » lør 18 okt 2014 14:14

GorgonVaktmester skrev:Men jeg må si at jeg finner det urimelig at styret i foreningen som eier nettstedet forumet ligger (og dermed også er juridisk ansvarlig for det som publiseres der) ikke skal ha hverken administrator eller moderatortilgang slik at de på eget initiativ kan utøve det som samfunnet gjennom redaktøransvaret pålegger eier av et nettsted.
Dette er jo direkte feil. En eier av et nettsted har ikke redaktøransvar for det som publiseres på nettstedet. I dette tilfellet har (hadde) jo eier deligert bort både forum og statistikk.

Om Anders hadde redaktøransvar forumet er mer usikkert og gjenstand for diskusjon langt inn i det juridiske fakultet, men norsk rettspraksis gjør at man nærmest kan skrive hva som helst på nett uten at det er straffbert. At noen i det hele tatt skal tenke seg at innholdet i gcinfo grenser mot ulovligheter slik at man er bekymret for hvem som har redaktøransvar er i det hele tatt en ganske absurd problemstilling.

Når det gjelder statistikk er (var) disse fullt lovlige i henhold til Norsk og Amerikansk lovgiving, og nettstedeier kan derfor heller ikke påberope seg at nettstedet viser forbudt innhold eller lignenede. At metodene som ble brukt for å skaffe statistikk ikke var i tråd med retningslinjene er bare en sak mellom Groundspeak og Anders, og er helt irrelevant for lovligheten av innholdet på nettstedet.
Otto Milvang

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Endringer i forum og statistikk

Legg inn av GorgonVaktmester » lør 18 okt 2014 14:42

anders99 skrev:Fiffig. Så det var en grei løsning for dagens kanskje viktigste informasjonskanal, hvor styreleder i GCInfo er privat admin, men ikke for forumet?
Gruppen på Facebook ble startet av privatpersoner uten tilknytning til foreningen Geocaching i Norge (GiNo). Etterhvert kom det flere administratorer til i gruppen.
Dagens styreleder i GiNo ble administrator lenge før han ble leder av foreningen. Det har aldri eksistert noen kobling mellom den gruppen og GiNo annet enn at engasjerte personer (som han) har engasjert seg flere steder. Selv er jeg både administrator i Facebookgruppen og sekretær i foreningen "Geocaching i Grenland" (populært kalt Grenlandsmafiaen) uten at det medfører noen kobling mellom Facebookgruppen og den foreningen.

Det er likevel klart at man (som du ganske riktig påpekte) lett kunne komme til å tro at det var en kobling mellom gruppen og foreningen. Det har vi da altså gjort noe med ved at vi la inn en presisering i "About" teksten. Det er altså ingen endring av forholdene, kun en tydeliggjøring av slik det alltid har vært.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Endringer i forum og statistikk

Legg inn av bjorges » søn 19 okt 2014 00:01

GorgonVaktmester skrev:
anders99 skrev:Fiffig. Så det var en grei løsning for dagens kanskje viktigste informasjonskanal, hvor styreleder i GCInfo er privat admin, men ikke for forumet?
Gruppen på Facebook ble startet av privatpersoner uten tilknytning til foreningen Geocaching i Norge (GiNo). Etterhvert kom det flere administratorer til i gruppen.
Dagens styreleder i GiNo ble administrator lenge før han ble leder av foreningen. Det har aldri eksistert noen kobling mellom den gruppen og GiNo annet enn at engasjerte personer (som han) har engasjert seg flere steder. Selv er jeg både administrator i Facebookgruppen og sekretær i foreningen "Geocaching i Grenland" (populært kalt Grenlandsmafiaen) uten at det medfører noen kobling mellom Facebookgruppen og den foreningen.

Det er likevel klart at man (som du ganske riktig påpekte) lett kunne komme til å tro at det var en kobling mellom gruppen og foreningen. Det har vi da altså gjort noe med ved at vi la inn en presisering i "About" teksten. Det er altså ingen endring av forholdene, kun en tydeliggjøring av slik det alltid har vært.
Det kan kanskje være greit å opplyse om at vedkommende som startet Facebook-gruppen, startet denne med å bruke Geocaching i Norges logo UTEN å spørre om tillatelse. Når dette ble påpekt av meg, ble logoen endret til Groundspeak sin logo. Også dette ble påpekt av meg.
Jeg opprettet samtidig Facebookgruppen Geocaching i Norge, som ikke må forveksles med Geocaching Norge. Her skrev jeg at gruppen kun var til for å lede brukere videre til nettsidene og forumet der, da vi ønsket at diskusjonene skulle foregå på et åpent forum og ikke på Facebook hvor tråder og innlegg kan slettes, og hvor det er mye lettere å skille tråder.
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Endringer i forum og statistikk

Legg inn av GorgonVaktmester » søn 19 okt 2014 03:05

bjorges skrev:Det kan kanskje være greit å opplyse om at vedkommende som startet Facebook-gruppen, startet denne med å bruke Geocaching i Norges logo UTEN å spørre om tillatelse. Når dette ble påpekt av meg, ble logoen endret til Groundspeak sin logo. Også dette ble påpekt av meg.
Jeg opprettet samtidig Facebookgruppen Geocaching i Norge, som ikke må forveksles med Geocaching Norge. Her skrev jeg at gruppen kun var til for å lede brukere videre til nettsidene og forumet der, da vi ønsket at diskusjonene skulle foregå på et åpent forum og ikke på Facebook hvor tråder og innlegg kan slettes, og hvor det er mye lettere å skille tråder.
Takk for denne historiske informasjonen som bygger opp under min påstand om at det aldri har vært noen binding mellom denne facebookgruppen og GiNo, snarere tvert i mot.

Alt dette som bjorges forteller om skjedde før noen av oss 6 som nå er de mest aktive administratorene kom inn i bildet. Og alle vi har vært klare på at det ikke er noen kobling mellom gruppen og GiNo eller noen annen forening/organisasjon selv om flere av oss som er administratorer er invovert i lokalforeninger på våre respektive hjemsteder og/eller i GiNo. Med bakgrunn i Anders99s innlegg tidligere i denne tråden har vi som nevnt flere ganger tidligere i tråden klargjort denne forskjellen bedre ved å skrive det spesifikt i "About" teksten.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Endringer i forum og statistikk

Legg inn av ArveAnd » søn 19 okt 2014 09:06

anders99 skrev: Mitt poeng var å påpeke det som fremstår som åpenbar dobbeltmoral her.

Det var tydeligvis ekstremt viktig for det nye styret og dets leder å kontrollere forumet. Samtidig sitter styreleder som privat uavhengig administrator av den kanskje viktigste informasjonskanalen vi har i dag, og lager private uavhengige nettsteder, som cachetur.no, helt på siden av gcinfo.no.

Det fremstår for meg som en smule underlig.

Forøvrig melder jeg meg nå av debatten og forumet - og kommer til å styre klar av alt som har med GCInfo å gjøre til foreningen og dens medlemmer har kommet til sans og samling.

Her er det nok eg som er treg i oppfattelsen for eg forstår ikkje samanlikningen med at styret i GiNo ønsker full kontroll over eit forum som er på GiNo sine nettsider - og som alle brukarar MÅ oppfatte som GiNo sitt forum - og det faktum at enkeltpersonar (styret, styreleder etc) har andre cacherelaterte oppgaver og interesser.

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Endringer i forum og statistikk

Legg inn av ArveAnd » søn 19 okt 2014 09:41

anders99 skrev: Siden det åpenbart må brukes teskje her, kommer en aller siste oppklaring før jeg logger helt av
Dumt at du da bruker denne teskeia til å svare på noko heilt anna enn eg spurte om. Så da får eg heller leve i undring over kva denne "åpenbare dobbeltmoralen" er. Den er nemleg ikkje lett å få auge på.

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Endringer i forum og statistikk

Legg inn av bjorges » søn 19 okt 2014 10:17

anders99 skrev:Det var tydeligvis ekstremt viktig for det nye styret og dets leder å kontrollere forumet. Samtidig sitter styreleder som privat uavhengig administrator av den kanskje viktigste informasjonskanalen vi har i dag, og lager private uavhengige nettsteder, som cachetur.no, helt på siden av gcinfo.no.

Det fremstår for meg som en smule underlig.
Her må jeg støtte Anders. Jeg har også reagert på at dagens leder etablerte cachetur.no og på toppen av det hele så går og søker støtte fra lokale foreninger og GiNo. Jeg foreslo da, som leder av GiNo, å ta fullt ansvar for eierskapet til cachetur.no, slik at dette var et tilbud fra GiNo, og ikke fra dagens leder privat/via Geocaching Haugalandet.
Dette var ikke et diskusjonstema fra dagens leders side, og forslaget mitt ble blankt avvist. Det den gang sittende styret valgte likevel å støtte cachetur.no økonomisk. Dagens leder satt den gangen i styret.

Jeg kan godt forstå at Anders da reagerer på måten dagens styre har opptrådt på, da han tross alt valgte å BIDRA i Geocaching i Norge ved å plassere et allerede etablert forum inn under paraplyen gcinfo.no. Dette er det INGEN av de lokale foreningene som har gjort, hverken før eller etter (riktignok ble vel alle lokale foreninger etablert etter GiNo), så hvis man skulle se på bidrag til fellesskapet, som var grunntanken i GiNo, så er det på tide for alle lokale foreninger å gå i seg selv. Det er ikke mange personer som har bidratt til utviklingen av de nettsider som var tenkt til glede og nytte for ALLE geocachere i Norge. De fleste har valgt å bidra lokalt, ofte med informasjon som kan ha felles glede for mange. Resultatet er at for å finne all relevant informasjon om geocaching på norsk, må man besøke mange norske sider, og i værste fall også registrere seg og bli godkjent på alle for å få tak i informasjonen. Noe av informasjonen ligger sågar "bak lukkede dører" utilgjengelig for personer som ikke oppfyller medlemskravene eller ikke er medlem. En slik tanke har ALDRI vært tenkt i GiNo-sammenheng, her har tanken vært at alle skal ha nytte av og få tilgang til alt.
Bilde

kassimaja
Styret
Innlegg:198
Registrert:man 18 apr 2011 12:22
Sted:Rendalen

Re: Endringer i forum og statistikk

Legg inn av kassimaja » søn 19 okt 2014 11:02

De tildelinger som ble gjort av det forrige styret, må det forrige styret med tidligere formann i spissen svare for. Jeg kjenner ikke søknaden, men så lenge det ikke er gjort noe i strid med denne eller tildelingen så er dette en ikkesak for sittende styre.
Kassimaja

Bilde Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Endringer i forum og statistikk

Legg inn av thomfre » søn 19 okt 2014 11:30

Jeg ser i grunnen ikke helt relevansen i å dra inn etableringen av cachetur.no her. Geocaching Haugalandet er helt frittstående og jobber i utgangspunktet lokalt på Haugalandet. Cachetur.no startet som en enkel turplanlegger, egentlig forbehold medlemmene i GCH, ganske enkelt fordi den var så enkel og hadde et veldig snevert bruksområde. Etterhvert som vi fikk API-tilgang og ting utviklet seg, så flere nytten i verktøyet og det ble etterspurt tilgang fra flere utenfor GCH. Selvfølgelig fikk de det! Og for at enda flere skulle kunne bruke den, ble en del endringer gjort og det ble åpnet for at hvem som helst kunne bruke verktøyet.

For å vise at det var åpent for alle ble det skilt ut under eget domene. Siden verktøyet plutselig var tilgjengelig for hele landet kom ideen om at det kunne finansieres som et spleiselag mellom de ulike lokale foreningene - selvfølgelig helt frivillig. Flere har valgt å støtte, inkl. GiNo, og til og med et par privatpersoner!

Siden bjorges velger å utlevere internt styrearbeid fra GiNo bør han hvertfall sørge for å få fakta korrekt. Da saken om økonomisk støtte til cachetur.no fra GiNo var til behandling lot jeg vara ta min plass i styret, fordi jeg følte selv jeg var inhabil.

At lokale foreninger dannes er helt naturlig, det er der miljøene er. Det er bedre å jobbe mot et samarbeid på tvers av foreningene, enn å fordømme alle andre.

Jeg kan kun snakke for Geocaching Haugalandet når det gjelder påstanden om info eksklusivt for medlemmer. Det finnes ingen info eksklusivt for medlemmer, den infoen GCH har tilgjengelig er tilgjengelig for alle. Og den infoen består av en kalender over kommende eventer.

Jeg vil nok en gang gjenta at sittende styre er valgt av medlemmene. Det er ikke styreleder som gjennomfører endringene i foreningen nå, det er styret.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Endringer i forum og statistikk

Legg inn av bjorges » søn 19 okt 2014 23:50

thomfre skrev:Siden bjorges velger å utlevere internt styrearbeid fra GiNo bør han hvertfall sørge for å få fakta korrekt. Da saken om økonomisk støtte til cachetur.no fra GiNo var til behandling lot jeg vara ta min plass i styret, fordi jeg følte selv jeg var inhabil.
Det er korrekt, det glemte jeg faktisk å skrive.

Det viktigste poenget her var vel fra min side likevel den "motviljen" jeg opplevde fra din/deres side mot å faktisk bidra til fellesskapet ved å lage dette som en tjeneste for alle FRA Geocaching i Norge. Nei, tvert i mot skulle dette være et tilbud fra Geocaching Haugalandet til alle som ville. Et i utgangspunktet lokaltilbud skulle altså nå bli landsdekkende, men skulle fortsatt beholde røttene sine i Haugalandet, og kun motta støtte fra den nasjonale paraplyorganisasjonen. Så mye for å bidra til at GiNo skulle være den sentrale huben.

Så lurer du på hvorfor dette trekkes inn?

Saken er helt analog med forumet. Anders startet forumet etter at flere andre fora hadde gått dukken av ymse årsaker. Jeg og Whoelse ønsket å etablere en eierorganisasjon for en norsk nettside med informasjon om geocaching på norsk. Her ønsket vi også å ha med forumet, for å sikre en eksistens også etter at Anders hadde gått lei.

Den store forskjellen er at Anders faktisk sa ja til å legge forumet han hadde etablert under denne paraplyen vi ønsket å etablere, han bidro sågar med å etablere denne paraplyen ved å betale domeneregistrering og serverdrift det første året. Dette samtidig som han gav klart uttrykk for at han ikke ønsket å være medlem, og at han ønsket å ha full kontroll over forumet. Han bidro altså med noe INN i GiNO.
Cachetur.no, ved deg som utvikler, ønsket på ingen måte å gjøre det samme. Her var det ikke noe snakk om å kunne flytte cachetur.no over til GiNo slik at dette kunne være et tilbud GiNo sto for. Nei, det var heller snakk om å holde igjen og heller få tak i sponsorer. Etter hva jeg kan se (ut fra den informasjonen jeg sitter med), forutsatt at alle sponsorer bidrar med like mye, er det her et økonomisk overskudd på dette domenet.

Anders har bidratt i 8 år for en organisasjon han har valgt å ikke være medlem i, uten å få en krone for det, og takken fra det sittende styret er at de først tar kontrollen over forumet, og deretter forsøker å forhandle om et resultat de har bestemt seg for på forhånd. Dette samtidig som sittende styreleder har motsatt seg å bidra på samme måte med en annen tjeneste som han har utviklet og lagt under Geocaching Haugalandet.

Jeg forstår godt at Anders bruker slike sammenligninger.
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Endringer i forum og statistikk

Legg inn av thomfre » man 20 okt 2014 00:04

bjorges skrev:Her var det ikke noe snakk om å kunne flytte cachetur.no over til GiNo slik at dette kunne være et tilbud GiNo sto for. Nei, det var heller snakk om å holde igjen og heller få tak i sponsorer. Etter hva jeg kan se (ut fra den informasjonen jeg sitter med), forutsatt at alle sponsorer bidrar med like mye, er det her et økonomisk overskudd på dette domenet.
Her glemmer du også en vesentlig ting. På den tiden denne saken var oppe slet gcinfo.no med ressursproblemer. Både forum, chat og nettside fallt ofte ut på grunn av manglende ressurser. Å legge enda en ting inn på en allerede haltende hotellpakke ville ikke akkurat gjort ting bedre. Det var styret enig i.

Hvorfor du skal fordømme de lokale foreningen hele tiden forstår jeg ikke. Når jeg ser holdningene som er her, forstår jeg veldig godt hvorfor det har blitt dannet så mange lokale foreninger i det siste.
bjorges skrev:Anders har bidratt i 8 år for en organisasjon han har valgt å ikke være medlem i, uten å få en krone for det, og takken fra det sittende styret er at de først tar kontrollen over forumet, og deretter forsøker å forhandle om et resultat de har bestemt seg for på forhånd. Dette samtidig som sittende styreleder har motsatt seg å bidra på samme måte med en annen tjeneste som han har utviklet og lagt under Geocaching Haugalandet.
Jeg prøver å gjenta en gang til, det er ikke jeg som person som har utført disse endringene. Det er et styre valgt av medlemmene. Etter en sjekk av medlemslistene kan jeg se at du ikke er blant de en gang, på grunn av manglende kontingentbetaling.

De som har sett kommunikasjonen som gikk mellom styret og anders99 vet utmerket godt at han helt til det siste fikk beskjed om at han var ønsket med videre. At han selv ikke ville det, får stå for hans regning.

At du setter likhetstegn mellom en egenutviklet webapplikasjon helt uavhengig av GiNo og en foruminstallasjon lagt under GiNO sine nettsider sier egentlig nok om argumentasjonen din.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Endringer i forum og statistikk

Legg inn av bjorges » man 20 okt 2014 07:12

thomfre skrev: Her glemmer du også en vesentlig ting. På den tiden denne saken var oppe slet gcinfo.no med ressursproblemer. Både forum, chat og nettside fallt ofte ut på grunn av manglende ressurser. Å legge enda en ting inn på en allerede haltende hotellpakke ville ikke akkurat gjort ting bedre. Det var styret enig i.
Hadde vi noe valg? Sånn rent bortsett fra å velge å ikke støtte? NEI, alternativet var ikke der.
thomfre skrev:Hvorfor du skal fordømme de lokale foreningen hele tiden forstår jeg ikke. Når jeg ser holdningene som er her, forstår jeg veldig godt hvorfor det har blitt dannet så mange lokale foreninger i det siste.
Jeg fordømmer ikke ikke de lokale foreningene, når har jeg gjort det? Det jeg påpeker er den manglende vilje til å bidra til fellesskapet på et felles niva. Et lite fåtall har bidratt med arbeid på sentrale sider, mens iveren etter å etablere lokale sider med "nasjonal"/allmenn interesse som like godt kunne vært lagt sentralt har bortimot fraværende.
thomfre skrev:
bjorges skrev:Anders har bidratt i 8 år for en organisasjon han har valgt å ikke være medlem i, uten å få en krone for det, og takken fra det sittende styret er at de først tar kontrollen over forumet, og deretter forsøker å forhandle om et resultat de har bestemt seg for på forhånd. Dette samtidig som sittende styreleder har motsatt seg å bidra på samme måte med en annen tjeneste som han har utviklet og lagt under Geocaching Haugalandet.
Jeg prøver å gjenta en gang til, det er ikke jeg som person som har utført disse endringene. Det er et styre valgt av medlemmene. Etter en sjekk av medlemslistene kan jeg se at du ikke er blant de en gang, på grunn av manglende kontingentbetaling.
Her er det ikke rollen din i styret som er greia. Anders har bidratt til fellesskapet i 8 år uten å være medlem, du har vært medlem i 2-3 år, utviklet en løsning som kunne passe godt inn som en GiNo-tjeneste(for/under Geocaching Haugalandet hvor du også er leder) som du overhodet ikke ville legge inn i fellesskapet.
Sammenligningen blir altså to personer etablerer en løsning, enten egenutviklet eller på basis av eksisterende løsninger, den ene stiller dette til "disposisjon" for GiNo UTEN å være medlem, den andre gjør det ikke men ER medlem.
thomfre skrev:De som har sett kommunikasjonen som gikk mellom styret og anders99 vet utmerket godt at han helt til det siste fikk beskjed om at han var ønsket med videre. At han selv ikke ville det, får stå for hans regning.
Kanskje det er på tide å innrømme at styrets fremgangsmåte var feil? Ut fra hva som skrives i denne tråden, og på Facebook kan jeg ikke skjønne annet.
thomfre skrev:At du setter likhetstegn mellom en egenutviklet webapplikasjon helt uavhengig av GiNo og en foruminstallasjon lagt under GiNO sine nettsider sier egentlig nok om argumentasjonen din.
Jeg ser ikke på hvordan løsningen er utviklet, jeg ser på bidraget til fellesskapet, at du ikke klarer å se det sier vel egentlig nok om argumentasjonen din.
Bilde

Svar