Megaeventet i Frognerparken

Informasjon om GiNo og de forskjellige sidene under gcinfo.no (portal, forum, wiki etc.)
anders99
Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av anders99 » fre 11 jul 2014 19:56

9TAT9 skrev:Det var jo en representant fra HQ der og hun betalte nok ikke fly, overnatting og coins av egen lomme...
Og om så var?

Brukeravatar
TA-
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:ons 30 jun 2010 22:44

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av TA- » fre 11 jul 2014 22:13

9TAT9 skrev:Det var jo en representant fra HQ der og hun betalte nok ikke fly, overnatting og coins av egen lomme...
Og hvor mange gjør det på jobbreiser?
Bilde

9TAT9
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:15
Registrert:fre 05 nov 2010 15:25

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av 9TAT9 » fre 11 jul 2014 22:15

Jeg prøvde bare å poengtere at HQ dermed har betalt litt...

Frodebs
Bruker
Bruker
Innlegg:102
Registrert:tir 29 nov 2011 01:27

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av Frodebs » fre 11 jul 2014 22:29

Må si at jeg synes det var mye rart i denne tråden.
Her har noen arrangert norges første megaevent. Mulig at det i beskrivelsen ikke kom veldig klart frem at noen har vært med på å betale gildet. Greit at det blir opplyst, men ettersom det er en forening og ikke en privatperson som har lagt ut mye penger, er det for meg ikke en stor sak.
Så mener man at groundspeak skal betale for eventet. Groundspeak har utviklet og er drivkraften bak denne aktiviteten. Det var i sin tid årsaken til at jeg ble betalende medlem på deres nettside. De har ikke tvunget meg til det. Jeg kan klare meg uten tilleggsfunksjonene dette gir. Om det er noen som tvinger meg til å betale noe så er det andre geocachere som legger ut cacher for premium only ( ingen kritikk av disse, jeg har forståelse for hvorfor det gjøres).
Groundspeak bruker inntektene til å drive firmaet, ha mange servere, sende folk på event, vidreutvikle hobbyen vår og promotere den. Dersom de ogsp skal betale alt eller deler av megaeventer rundt om i verden, har iallefall ikke jeg råd til å være ned lengre.

Hadde egentlig forventet meg en "kollekt kasse" på eventet for å kunne bidra økonomisk.

Takk til arrangørene for eventet og takk til de andre som hjalp til.

E-Lie
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:man 04 jul 2011 14:46

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av E-Lie » lør 12 jul 2014 00:00

jeg tok nok litt feil men hva spiller det for rolle? Vi betaler en del kroner.ei heller forstår jeg hva det har med saken at det var en person fr HQ der!. Hovedsaken er at GiNo ble mer synlig.

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av Makuta Teridax » søn 13 jul 2014 08:24

9TAT9 skrev:Jeg prøvde bare å poengtere at HQ dermed har betalt litt...
De aller fleste måtte betale for å komme seg til Frognerparken, enten det var med bil, buss, tog eller fly, men det vil ikke si at de har vært med å betale arrangementet.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av GorgonVaktmester » søn 13 jul 2014 23:16

Denne tråden har tatt av i en pussig retning synes jeg...
Utgangspunktet var en enkel kunngjøring til GiNos medlemmer av det faktum at utgiften til Oslo kommune ifm. megeventet ble betalt av GiNo.

Etter det jeg har fått høre ba GiNo om at det skulle opplyses på en dertil egnet måte at det var GiNo som betalte. Siden det ikke var noen presentasjon eller annet under eventet (og når jeg nå sier det er ikke det ment som kritikk, men kun en konstatering av fakta) ble det åpenbart ikke gjort der. Det mest naturlige var da å sette det i cachebeskrivelsen til eventet, men såskjedde heller ikke. Styret v/thomfre ønsket da å kunngjøre at de hadde støttet eventet med en kunngjøring her på forumet. Enkelt og greit!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av thomfre » man 14 jul 2014 06:21

GorgonVaktmester skrev:Utgangspunktet var en enkel kunngjøring til GiNos medlemmer av det faktum at utgiften til Oslo kommune ifm. megeventet ble betalt av GiNo.
Korrekt!

At GiNo er med og bidrar er en positiv ting! :)
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av Indrebø » man 14 jul 2014 06:39

Helt enig med GorgonVaktmester i at tråden har tatt en pussig retning.

Jeg må ærlig innrømme at jeg stusset veldig over den opprinnelige posten.
Posten kommer som lyn fra klar himmel to måneder etter at eventet var over.
Og slik posten var formulert så fremstod den for meg som om det var noen som var litt fornærmet.

Jeg tror kanskje at det hadde vært lurt å informere om dette på et litt tidligere tidspunkt, og fortalt hele historien med en gang.
Både det at reviewerne hadde søkt om støtte og fått dette innvilget,
Samt at GiNo hadde bedt om at denne "sponsingen" ble offentliggjort på best mulig måte, noe som ikke skjedde.

Debatten videre om hvorvidt Groundspeak skulle ha betalt for eventet og hva vi får igjen for premium medlemskapet får man ta et annet sted.
I forhold til hva de aller fleste bruker på drivstoff og billetter så tror jeg at medlemskapet ikke utgjør så mye. :D

Uansett, så fortjener både reviewerne og GiNo takk for at de bruker av sin fritid på hobbyen vår.
Bilde

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av BosseG » man 14 jul 2014 23:17

Indrebø skrev: Uansett, så fortjener både reviewerne og GiNo takk for at de bruker av sin fritid på hobbyen vår.
Nemlig!
Bilde

HexaNomos
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:21
Registrert:lør 04 mai 2013 19:02

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av HexaNomos » ons 03 sep 2014 12:40

avigerus skrev:Har et takkebrev liggende her som jeg har tenkt å ta med på årsmøte i GiNo.
Brevet ble skrevet for lenge siden, og tanken var å sende det til styret, eller levere det på årsmøtet. Jeg valgte å vente til årsmøtet, og der overlevere til GiNo slik at nettopp medlemmene skulle få høre at GiNo virkelig støttet eventet økonomisk.
Dessverre så har årsmøtet blitt utsatt men nå skal det gjennomføres på Savalen, så der vil selvsagt takkebrevet fra reviewere også bli å finne...
En gammel tråd jeg ikke har sett før nå, og som jeg må kommentere litt på.

Daværende reviewerteam på fire personer søkte 23/3 2014 GINO om støtte til arealleie i Frognerparken,Oslo for å kunne arrangere Megaeventet der. Svar fra GINO om støtte fikk vi reviewere så sent som 28/4, bare få dager før megaeventet. Jeg hadde lagt ut beløpet for leie av arealene, for å være i forkant av Oslo kommunes betalingsfrist. Allerede dagen etter, den 29/4 ble følgende mail sendt fra meg som reviewer til daværende leder i GINO:

Hei:

Vedlagt følger faktura fra Oslo kommune, som PDF scan. Den er på 3200 kr, slik vi søkte om i vinter. Betalingsfrist er 30/4, og jeg betaler den nå i dag fra egen konto. Jeg ber om overføring til: xxxx xx xxxxx

På forhånd takk for støtte fra GINO! Det setter vi som arrangører stor pris på!

Hilsen "Hexa Nomos"


Så jeg vil absolutt si at vi var raskt ute med en takk til GINO om støtte. Meningen i forkant av eventet var endelig takk skulle formidles senere, f.eks på Savalen eller ved en annen passende anledning.

Når det gjelder annonsering i løpet av eventet, var det ikke mulig å bruke PA anlegg eller sette opp stands osv. ut fra Oslo kommunes / Politiets godkjenninger. Hadde vi kunne gjort dette, hadde selvsagt GINO blitt takket også der og da.

Hexa Nomos

Svar