Megaeventet i Frognerparken

Informasjon om GiNo og de forskjellige sidene under gcinfo.no (portal, forum, wiki etc.)
Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:
Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av thomfre » søn 06 jul 2014 20:23

Siden ting ikke har blitt opplyst slik det skulle, får vi ta det her :)

Geocaching i Norge (også kalt GiNo eller gcinfo), betalte for leie av plenen i Frognerparken, slik at megaeventet kunne gjennomføres.

Greit for medlemmene å få vite at foreningen faktisk er med og støtter ting :)
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
Cervis Venator
Junior
Junior
Innlegg:51
Registrert:man 03 sep 2012 08:04

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av Cervis Venator » man 07 jul 2014 04:44

Megaeventet i Frognerparken vil blitt gjennomført uavhengig av støtte fra GiNo. Slik at det et sagt. Hva som ikke er blitt opplyst eller ikke opplyst vet undertegnede ikke noe om
Cervis Venator
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

laffa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:17
Registrert:søn 20 nov 2011 01:35

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av laffa » man 07 jul 2014 09:03

Nå vet jeg ikke om jeg er rette personen å rope høyest da jeg ikke var med på megaeventet.

Dog, normal folkeskikk er vel å takke for økonomisk støtte, uansett om det er behov for det eller ikke?

Just my 50 cents..

Team eika
Bruker
Bruker
Innlegg:211
Registrert:tir 30 aug 2011 20:06

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av Team eika » man 07 jul 2014 11:23

Slik jeg leser dette så kan det se ut som om at geocaching.com hadde betalt for hele gildet alene.
Vi betaler jo litt til geocaching.com alle sammen enten ved å være premium member eller ved å kjøpe "greier" som kommer derifra.
Så vi kunne kanskje sett på dette megaeventet som å få litt tilbake fra det store firmaet.
Hvis arrangører måtte betalt fra egen lomme stemmer jo ikke det over.

Hva er riktig?

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av thomfre » man 07 jul 2014 13:59

Team eika skrev:Hvis arrangører måtte betalt fra egen lomme stemmer jo ikke det over.

Hva er riktig?
Kostnaden for leie ble betalt av reviewerne, som så fikk det tilbakebetalt av Geocaching i Norge etter de søkte som støtte.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av avigerus » man 07 jul 2014 20:30

kremt....

Har et takkebrev liggende her som jeg har tenkt å ta med på årsmøte i GiNo.
Brevet ble skrevet for lenge siden, og tanken var å sende det til styret, eller levere det på årsmøtet. Jeg valgte å vente til årsmøtet, og der overlevere til GiNo slik at nettopp medlemmene skulle få høre at GiNo virkelig støttet eventet økonomisk.
Dessverre så har årsmøtet blitt utsatt men nå skal det gjennomføres på Savalen, så der vil selvsagt takkebrevet fra reviewere også bli å finne...
Bilde

Team eika
Bruker
Bruker
Innlegg:211
Registrert:tir 30 aug 2011 20:06

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av Team eika » man 07 jul 2014 21:42

[/quote]
Kostnaden for leie ble betalt av reviewerne, som så fikk det tilbakebetalt av Geocaching i Norge etter de søkte som støtte.[/quote]

Synes at dette forteller en hel del om geocaching.com

anders99

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av anders99 » tir 08 jul 2014 06:47

Team eika skrev:
Kostnaden for leie ble betalt av reviewerne, som så fikk det tilbakebetalt av Geocaching i Norge etter de søkte som støtte.
Synes at dette forteller en hel del om geocaching.com
Jeg synes det forteller hel del om reviewerne.

Team eika
Bruker
Bruker
Innlegg:211
Registrert:tir 30 aug 2011 20:06

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av Team eika » tir 08 jul 2014 09:46

Jeg hadde forventet at regninga for å arrangere eventet havnet i amerika. Litt burde de vel kunne gi igjen til sine medlemmerpluss fler men jeg tar vel feil nå også.

Brukeravatar
Cervis Venator
Junior
Junior
Innlegg:51
Registrert:man 03 sep 2012 08:04

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av Cervis Venator » tir 08 jul 2014 18:56

Geocaching i Norge (også kalt GiNo eller gcinfo), betalte for leie av plenen i Frognerparken, slik at megaeventet kunne gjennomføres.

Det var denne jeg svarte på og ville kommentere. Men det ble misforstått...
Megaeventet hadde uansett blitt gjennomført om vi ikke hadde fått støtte fra GiNo.

Men det ser nå ut til at uansett hva vi gjør, så er det galt. Jaja, det er ikke enkelt i denne verden.
Cervis Venator
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av thomfre » tir 08 jul 2014 20:02

Cervis Venator skrev:Megaeventet hadde uansett blitt gjennomført om vi ikke hadde fått støtte fra GiNo.

Men det ser nå ut til at uansett hva vi gjør, så er det galt. Jaja, det er ikke enkelt i denne verden.
Nå dreide ikke dette seg i utgangspunktet om noe annet enn at medlemmene skulle få vite hva foreningen bruker penger på, og at de som ennå ikke er medlemmer skal få se at GiNo er med på ting.

Det er ingenting galt i det :)
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Olseng
Junior
Junior
Innlegg:52
Registrert:lør 08 sep 2012 21:39
Sted:Fredrikstad

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av Olseng » tir 08 jul 2014 20:59

jeg synes det har vært for mye kritik mot revewere i det siste de gjør dette på egen fritid som oss andre og husk på at det er frivilig å drive med caching

E-Lie
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:man 04 jul 2011 14:46

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av E-Lie » fre 11 jul 2014 10:17

La det være klinkende klart, Olseng. Det ble KUN opplyst hvordan eventet ble finansiert. Jeg er medlem i GiNo og har vært det omtrent siden jeg begynte med caching. Og jeg er særdeles fornøyd med at min medlemsavgift blir brukt til nettopp slike ting.
Jeg er derimot noe irritert at Groundspeak ikke kan bruke en cent på oss i forbindelse med slike ekstra store event! Vi betaler jo minst 300,- pr år til dem og de skarve kronene vi snakker om her, tror jeg de vil slite med å finne igjen i sine regnskaper.
Tusen takk til de som sto bak eventet og den bonusen vi andre fikk med "lettkjøpte" sideeventer!

Olseng
Junior
Junior
Innlegg:52
Registrert:lør 08 sep 2012 21:39
Sted:Fredrikstad

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av Olseng » fre 11 jul 2014 16:23

E-Lie skrev: Jeg er derimot noe irritert at Groundspeak ikke kan bruke en cent på oss i forbindelse med slike ekstra store event! Vi betaler jo minst 300,- pr år til dem og de skarve kronene vi snakker om her, tror jeg de vil slite med å finne igjen i sine regnskaper.
Tusen takk til de som sto bak eventet og den bonusen vi andre fikk med "lettkjøpte" sideeventer!
300kr? hvis du betaler så mye pr år premiumsavift pr år så lurer jeg hvilken valuta du betaler for jeg har aldri betalt mer enn 200 og ja den regninen skulle ha vært i usa men jeg synes det har vært for mye kritik mot andre her i det siste

9TAT9
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:15
Registrert:fre 05 nov 2010 15:25

Re: Megaeventet i Frognerparken

Legg inn av 9TAT9 » fre 11 jul 2014 17:46

Det var jo en representant fra HQ der og hun betalte nok ikke fly, overnatting og coins av egen lomme...

Svar