Ved redigerig av eget innlegg...

Informasjon om GiNo og de forskjellige sidene under gcinfo.no (portal, forum, wiki etc.)
Svar
Thorminator
Ved redigerig av eget innlegg...

Legg inn av Thorminator » tir 01 apr 2008 13:23

blir jeg direktert til en side hvor kun mitt innlegg står i bunnen av tråden, ingen andre under, selv om det har kommet mange nye innlegg.

Jeg vet av erfaring at man på en del forum må oppdatere etter red. for at nettleseren skal klare å se at innlegget er redigert,
men man pleier da å komme tilbake til hele tråden, ikke bare innlegget man redigerte.
For å se det redigerte innlegget og resten av tråden må nettleseren oppdateres.

Kjører Opera btw...

Noen måte å unngå denne oppdateringen i hytt og pine på hver gang?

Brukeravatar
srednasoft
Bruker
Bruker
Innlegg:255
Registrert:fre 01 feb 2008 16:39
Sted:Oslo

Re: Ved redigerig av eget innlegg...

Legg inn av srednasoft » tir 01 apr 2008 13:41

Kan det være for at det siste innlegget ditt tilfeldigvis havnet som første innlegg på side 2 :?:
BildeBildeBilde

Thorminator

Re: Ved redigerig av eget innlegg...

Legg inn av Thorminator » tir 01 apr 2008 22:05

srednasoft skrev:Kan det være for at det siste innlegget ditt tilfeldigvis havnet som første innlegg på side 2 :?:
Nei, sjekket det også, gikk inn på flere av de gamle innleggene, der det var kommet mange innlegg etter, men samme sak oppsto da.
Siden den går tilbake til viser innlegget jeg redigerte som det siste i tråden.
Alle før vises, og det siste jeg redigerte, ingen andre.

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Ved redigerig av eget innlegg...

Legg inn av bjorges » tir 01 apr 2008 22:24

Helt naturlig, innleggene vises kronologisk, første først. De innleggene som kom etter er helt irrelevante for systemet, da du redigerer ditt eget innlegg som "i systemets øyne" er det siste mens du redigerer det.
Bilde

Thorminator

Re: Ved redigerig av eget innlegg...

Legg inn av Thorminator » tir 01 apr 2008 22:42

bjorges skrev:Helt naturlig, innleggene vises kronologisk, første først. De innleggene som kom etter er helt irrelevante for systemet, da du redigerer ditt eget innlegg som "i systemets øyne" er det siste mens du redigerer det.
Ah, da skjønner jeg.
Men det har kanskje noe med platformen forumet er bygget på å gjøre?
Har nemlig aldri opplevet dette på andre fora.

Brukeravatar
hbrx
Senior
Senior
Innlegg:319
Registrert:ons 21 nov 2007 21:50
Sted:9. etasje

Re: Ved redigerig av eget innlegg...

Legg inn av hbrx » ons 02 apr 2008 09:56

bjorges skrev:Helt naturlig, innleggene vises kronologisk, første først. De innleggene som kom etter er helt irrelevante for systemet, da du redigerer ditt eget innlegg som "i systemets øyne" er det siste mens du redigerer det.
Et annet forum jeg frekventerer opplyser meg om nye innlegg som har kommet til mens jeg redigerte
mitt eget innlegg, før det lar meg poste det endelige innlegget. Tror ikke jeg har opplevd det her, men så er kanskje trafikken
litt lavere også.


rx.
Jaha
Bilde
Bilde

Thorminator

Re: Ved redigerig av eget innlegg...

Legg inn av Thorminator » ons 02 apr 2008 10:12

Det gjør det her også.
Har opplevet det ved minst en anledning tidligere.

anders99

Re: Ved redigerig av eget innlegg...

Legg inn av anders99 » ons 02 apr 2008 10:22

hbrx skrev: Et annet forum jeg frekventerer opplyser meg om nye innlegg som har kommet til mens jeg redigerte
mitt eget innlegg, før det lar meg poste det endelige innlegget. Tror ikke jeg har opplevd det her, men så er kanskje trafikken litt lavere også.
Dette fungerer her på forumet, og jeg har opplevd det et par ganger.

Dersom det har kommet et nytt innlegg i tråden mens du skriver på ett selv, vil du få opp en melding som informerer deg om dette og som viser den nye meldingen. Dette skjer automatisk når du trykker "OK" for å legge inn ditt eget innlegg. Så kan du velge om du vil sende inn ditt svar som det er, redigere det eller forkaste det.

Svar