Aksessproblemer i dag morges.

Informasjon om GiNo og de forskjellige sidene under gcinfo.no (portal, forum, wiki etc.)
Svar
anders99
Aksessproblemer i dag morges.

Legg inn av anders99 » man 03 des 2007 13:56

Flere brukere har meldt fra om problemer med å aksessere forumet i formiddag. Det kan se ut til at det er en router i USA som filterer forbindelser litt ad hoc.

Jeg har rapportert problemet til Freehostia, hvor forumet ligger, og er i en dialog med om for å finne ut hva som er feil.

anders99

Re: Aksessproblemer i dag morges.

Legg inn av anders99 » man 03 des 2007 15:31

anders99 skrev:Flere brukere har meldt fra om problemer med å aksessere forumet i formiddag. Det kan se ut til at det er en router i USA som filterer forbindelser litt ad hoc.

Jeg har rapportert problemet til Freehostia, hvor forumet ligger, og er i en dialog med om for å finne ut hva som er feil.
Tilbakemeldingen derfra var at de så noe som lignet på et DDoS angrep og hadde sperret for aksess fra enkelt ip-ranger.

Vet ikke helt om jeg likte svaret, men ting skal være tilbake til normalen nå.

Brukeravatar
PPJ
Senior
Senior
Innlegg:867
Registrert:tir 20 nov 2007 23:31
Sted:Skoggrensen
Kontakt:

Legg inn av PPJ » tir 04 des 2007 12:34

I dag har jeg ingen problemer må å komme inn eller å logge meg på.

Nuh er alt såå meget bedre ....

8)

Brukeravatar
Habros
Junior
Junior
Innlegg:62
Registrert:man 26 nov 2007 20:40
Sted:Haugesund

Legg inn av Habros » tir 04 des 2007 17:23

Her har det ikke vært normalt i dag. Jeg var inne på forumet i dag morges, falt ut ganske raskt. Fikk ikke kontakt før ca. 15:30 i ettermiddag. IP-adressen er 84.209.201.25.

anders99

Legg inn av anders99 » tir 04 des 2007 18:11

Habros skrev:Her har det ikke vært normalt i dag. Jeg var inne på forumet i dag morges, falt ut ganske raskt. Fikk ikke kontakt før ca. 15:30 i ettermiddag. IP-adressen er 84.209.201.25.
Jeg har fått flere rapporter om problemer i dag også.

I tillegg har jeg hatt en support-sak gående med web-hotellet og efter å ha banket på dem gjentatte ganger, har jeg fått dette svaret nå:
Our datacenter fixed this problem, and shouldn't have any problems in the future because they increased the limit of incoming connection per IP.
Så får vi håpe dette hjelper.

Brukeravatar
Habros
Junior
Junior
Innlegg:62
Registrert:man 26 nov 2007 20:40
Sted:Haugesund

Legg inn av Habros » tir 04 des 2007 20:15

Nå mistet jeg kontakten i 1,5 time, fikk først denne feilmeldingen:
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to MySQL server on 'mysql2.freehostia.com' (111) in /home/www/gcforum.info/db/mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/www/gcforum.info/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/www/gcforum.info/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database


- og deretter denne meldingen neste gang jeg prøvde:
phpBB : Critical Error

Error updating sessions table

DEBUG MODE

SQL Error : 1034 Incorrect key file for table 'phpbb_users'; try to repair it

UPDATE phpbb_users SET user_session_time = 1196791615, user_session_page = -2 WHERE user_id = 34

Line : 360
File : sessions.php

anders99

Legg inn av anders99 » tir 04 des 2007 20:28

Habros skrev: SQL Error : 1034 Incorrect key file for table 'phpbb_users'; try to repair it

UPDATE phpbb_users SET user_session_time = 1196791615, user_session_page = -2 WHERE user_id = 34
Har reparert tabellen og fikset opp brukeren din. Kommer du inn igjen ok nå?

Brukeravatar
Habros
Junior
Junior
Innlegg:62
Registrert:man 26 nov 2007 20:40
Sted:Haugesund

Legg inn av Habros » tir 04 des 2007 23:00

Har reparert tabellen og fikset opp brukeren din. Kommer du inn igjen ok nå?
Takk for det, har virket fint til nå.

Svar