Avstemning Norsk geocoin 2010

Informasjon om GiNo og de forskjellige sidene under gcinfo.no (portal, forum, wiki etc.)

Norsk Geocoin 2010 - alternativer

Avstemmingen ble avsluttet den man 22 feb 2010 08:25

Vidar Ms forslag
1
2%
Bjorges forslag
21
50%
Oleas forslag
20
48%
 
Stemmer totalt: 42

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:
Avstemning Norsk geocoin 2010

Legg inn av bjorges » man 15 feb 2010 08:25

Slik det ser ut for meg, er det kommet inn tre alternativer for årets geocoin:
Alternativ 1: Bilde
Alternativ 2: Bilde
Alternativ 3: Bilde

Dermed blir det avstemning om hvilket alternativ man går for av disse tre.
Vi åpner derfor for avstemning, og avstemningen vil vare til midnatt søndag 21. februar (natt til mandag), (det vil si, jeg setter avstemningsperioden til å være 7 dager, så får vi se når den stenges :) )
Bilde

anders99

Re: Avstemning Norsk geocoin 2010

Legg inn av anders99 » man 15 feb 2010 09:32

bjorges skrev:Slik det ser ut for meg, er det kommet inn tre alternativer for årets geocoin:

Dermed blir det avstemning om hvilket alternativ man går for av disse tre.
Vi åpner derfor for avstemning, og avstemningen vil vare til midnatt søndag 21. februar (natt til mandag), (det vil si, jeg setter avstemningsperioden til å være 7 dager, så får vi se når den stenges :) )
Før jeg stemmer vil jeg gjerne ha avklart hvorvidt det faktisk er mulig å få gravert inn trackingkode på den måten du legger opp til i ditt forslag. Jeg har ikke sett noen geocoiner hvor trackingnummeret har vært graverert inn i den størrelsen du skisserer, har du eksempler eller annen info som tilsier at dette er mulig?

Brukeravatar
fam.bergum
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:47
Registrert:fre 15 feb 2008 14:27

Re: Avstemning Norsk geocoin 2010

Legg inn av fam.bergum » man 15 feb 2010 10:00

Er det for seint å komme med et forslag? Tror jeg har et på luringa et sted på hjemmepcen min...

anders99

Re: Avstemning Norsk geocoin 2010

Legg inn av anders99 » man 15 feb 2010 10:21

anders99 skrev: Før jeg stemmer vil jeg gjerne ha avklart hvorvidt det faktisk er mulig å få gravert inn trackingkode på den måten du legger opp til i ditt forslag. Jeg har ikke sett noen geocoiner hvor trackingnummeret har vært graverert inn i den størrelsen du skisserer, har du eksempler eller annen info som tilsier at dette er mulig?
Og en ting til. Siden du faktisk er deltager og det er premier involvert, hadde det vel strengt tatt sett bedre ut om noen andre i GCInfo hadde tatt jobben med å arrangere denne avstemmingen?

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Avstemning Norsk geocoin 2010

Legg inn av bjorges » man 15 feb 2010 10:33

anders99 skrev:
bjorges skrev:Slik det ser ut for meg, er det kommet inn tre alternativer for årets geocoin:

Dermed blir det avstemning om hvilket alternativ man går for av disse tre.
Vi åpner derfor for avstemning, og avstemningen vil vare til midnatt søndag 21. februar (natt til mandag), (det vil si, jeg setter avstemningsperioden til å være 7 dager, så får vi se når den stenges :) )
Før jeg stemmer vil jeg gjerne ha avklart hvorvidt det faktisk er mulig å få gravert inn trackingkode på den måten du legger opp til i ditt forslag. Jeg har ikke sett noen geocoiner hvor trackingnummeret har vært graverert inn i den størrelsen du skisserer, har du eksempler eller annen info som tilsier at dette er mulig?
Jeg har sett trackingnummer i så mange størrelser at det tror jeg ikke er et problem, men for all del, jeg skal sjekke.
Bilde

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Avstemning Norsk geocoin 2010

Legg inn av bjorges » man 15 feb 2010 10:35

anders99 skrev:
anders99 skrev: Før jeg stemmer vil jeg gjerne ha avklart hvorvidt det faktisk er mulig å få gravert inn trackingkode på den måten du legger opp til i ditt forslag. Jeg har ikke sett noen geocoiner hvor trackingnummeret har vært graverert inn i den størrelsen du skisserer, har du eksempler eller annen info som tilsier at dette er mulig?
Og en ting til. Siden du faktisk er deltager og det er premier involvert, hadde det vel strengt tatt sett bedre ut om noen andre i GCInfo hadde tatt jobben med å arrangere denne avstemmingen?
Kan ikke se at det har noe med avstemningen å gjøre, jeg kan bare stemme en gang, og det hadde jeg vel kunnet gjort uten at det var jeg som "arrangerte" avstemningen også. Jeg har forøvrig ikke stemt enda. Teknikken tar seg av avstemningen.
Bilde

Brukeravatar
solve
Senior
Senior
Innlegg:705
Registrert:man 11 feb 2008 15:18

Re: Avstemning Norsk geocoin 2010

Legg inn av solve » man 15 feb 2010 10:53

anders99 skrev:
anders99 skrev: Før jeg stemmer vil jeg gjerne ha avklart hvorvidt det faktisk er mulig å få gravert inn trackingkode på den måten du legger opp til i ditt forslag. Jeg har ikke sett noen geocoiner hvor trackingnummeret har vært graverert inn i den størrelsen du skisserer, har du eksempler eller annen info som tilsier at dette er mulig?
Og en ting til. Siden du faktisk er deltager og det er premier involvert, hadde det vel strengt tatt sett bedre ut om noen andre i GCInfo hadde tatt jobben med å arrangere denne avstemmingen?
Jøss, begynt å bekymre deg for habilitet og renhårig spill også nå. :shock:

Jeg er imponert.....

anders99

Re: Avstemning Norsk geocoin 2010

Legg inn av anders99 » man 15 feb 2010 10:59

bjorges skrev: Kan ikke se at det har noe med avstemningen å gjøre, jeg kan bare stemme en gang, og det hadde jeg vel kunnet gjort uten at det var jeg som "arrangerte" avstemningen også. Jeg har forøvrig ikke stemt enda. Teknikken tar seg av avstemningen.
Vel, det er altså kommet spørsmål om å få sende inn litt forsinkede bidrag. Da hadde det vel kanskje sett bedre ut om det ikke var deg som var den som frontet både denne tråden og avstemningen. Min oppfatning er at ting blir mye ryddigere når personer som er direkte involvert i konkurranser og slikt ikke også fremstår som arrangører. Men GCInfo har kanskje andre oppfatninger om slikt?

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: Avstemning Norsk geocoin 2010

Legg inn av gacrux » man 15 feb 2010 12:02

Jeg er enig med Anders i at vi må få avklart om alt 2 er realiserbar før vi kan stemme.
Dermed bør det også være plass til etteranmeldte.
Otto Milvang

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Avstemning Norsk geocoin 2010

Legg inn av bjorges » man 15 feb 2010 15:20

Jeg har fått bekreftet fra en av produsentene at mitt alternativ er mulig med gravering :)

Alternativ 2 er altså realiserbart.
Bilde

Brukeravatar
Team Olsson
Senior
Senior
Innlegg:392
Registrert:tir 18 des 2007 21:48
Sted:Tromsø

Re: Avstemning Norsk geocoin 2010

Legg inn av Team Olsson » tir 16 feb 2010 21:26

Personlig tror jeg jeg vil avstå fra å stemme pga ufullstendige forslag.
Bilde

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Avstemning Norsk geocoin 2010

Legg inn av bjorges » ons 17 feb 2010 16:14

Team Olsson skrev:Personlig tror jeg jeg vil avstå fra å stemme pga ufullstendige forslag.
Å stemme er valgfritt, resultatet vil uansett være det som brukes i vurderingen.
Jeg forstår ikke helt hva du mener med "Ufullstendige forslag".
Bilde

Brukeravatar
Team Olsson
Senior
Senior
Innlegg:392
Registrert:tir 18 des 2007 21:48
Sted:Tromsø

Re: Avstemning Norsk geocoin 2010

Legg inn av Team Olsson » ons 17 feb 2010 16:55

bjorges skrev:
Team Olsson skrev:Personlig tror jeg jeg vil avstå fra å stemme pga ufullstendige forslag.
Å stemme er valgfritt, resultatet vil uansett være det som brukes i vurderingen.
Jeg forstår ikke helt hva du mener med "Ufullstendige forslag".
Det jeg mener.
Vidar sitt forslag har ikke teksten trackable at geocaching.com og burde ikke teksten flyttes eventuelt ned i høyre rute så hele kartet blir med?

Bjørges forslag er forsåvidt greit, litt rotet tekst og har ikke svart om det kan være 7 siffer i trackingnummer. Kanskje etter min mening den vanskeligste å selge ut av Norge.

Olea sitt forslag. Skal det ikke være noe tekst/ramme på forside? Bildet krever en god del redigering for å eventuelt lage det i 3D hvis det er det som er meningen.

Hvis det er bare forsiden det konkurreres om, burde ikke baksiden være klar.
Bilde

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Avstemning Norsk geocoin 2010

Legg inn av bjorges » ons 17 feb 2010 23:57

Team Olsson skrev: Det jeg mener.
Vidar sitt forslag har ikke teksten trackable at geocaching.com og burde ikke teksten flyttes eventuelt ned i høyre rute så hele kartet blir med?
Teksten du etterlyser er et krav fra Groundspeak, og må naturlig med. Den kan selvsagt sitte på baksiden, så dermed trenger den ikke konkurrere med norgeskartet heller.
Team Olsson skrev:Bjørges forslag er forsåvidt greit, litt rotet tekst og har ikke svart om det kan være 7 siffer i trackingnummer. Kanskje etter min mening den vanskeligste å selge ut av Norge.
Trackingnummerets størrelse tilpasses det antall som trengs, værre er det ikke. Det kan altså være 7 siffer. i dette nummeret.
Team Olsson skrev:Olea sitt forslag. Skal det ikke være noe tekst/ramme på forside? Bildet krever en god del redigering for å eventuelt lage det i 3D hvis det er det som er meningen.
Her har jeg oppfattet at coinprodusentene kan bistå med relieff generering på bakgrunn av et bilde.
Team Olsson skrev:Hvis det er bare forsiden det konkurreres om, burde ikke baksiden være klar.
Det er åpnet for å komme med forslag til bakside også, men konkurransen står om forsiden.
Bilde

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Avstemning Norsk geocoin 2010

Legg inn av bjorges » fre 19 feb 2010 09:14

Minner om at avstemningsfristen går ut mandag morgen.

Oppfordrer alle til å stemme :)
Bilde

Svar