Garmin Oregon 300 til 3290,-

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Sted: Oslo

Re: Garmin Oregon 300 til 3975,-

Legg inn av tomahg » søn 31 aug 2008 19:47

krl69 skrev:Nåvel. Poenget mitt var vel mer å vise at prisene kan være enda lavere og at hardware.no er en kjekk måte å finne de beste prisene. Ta neste på lista: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=178342
Bare for å bevise at "prisguider" ikke viser den absolutte sannhet, justerte jeg ned prisen en femmer under pcutstyr sin pris, og selger
Garmin Oregon 300 for kr 3290,-

Webshopguiden på hardware.no er forresten anbefalt lesestoff før man handler fra websjapper man ikke har prøvd før.

krl69

Legg inn av krl69 » søn 31 aug 2008 19:56

Sa jeg noe om at jeg skulle handle av deg??? Så slapp av, jeg har ikke tenkt å plage deg med kjøp... Du må ikke bli så furten fordi jeg nevnte at noen var rimeligere. ;-)

Når det gjelder om de har greie på GPS eller ikke, er for min del knekkende likegyldig. Hva andre mener om det, er også knekkende likegyldig.

Når det gjelder hardware.no, så er såpass mange representert her at det gir nok en ganske grei pekepinn på hvor markedet ligger. Hvis det er slik at noen ikke har råd til å betale for å bli med på denne prissammenligningen, driver de ulønnsomt eller er så små at de er utsatte uansett hvordan man ser på det og slike vil ikke jeg handle av. Jeg synes det er greit å vite at det er sannsynlig at de driver bizznizz i morra... Komplett er en slik bedrift, men har ikke de rimeligste prisene. Meeen, de er representert på hardware.no noe som for min del er helt ok.

krl69

Legg inn av krl69 » søn 31 aug 2008 19:59

tomahg skrev:
krl69 skrev:Nåvel. Poenget mitt var vel mer å vise at prisene kan være enda lavere og at hardware.no er en kjekk måte å finne de beste prisene. Ta neste på lista: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=178342
Bare for å bevise at "prisguider" ikke viser den absolutte sannhet, justerte jeg ned prisen en femmer under pcutstyr sin pris, og selger
Garmin Oregon 300 for kr 3290,-

Webshopguiden på hardware.no er forresten anbefalt lesestoff før man handler fra websjapper man ikke har prøvd før.
Det var ikke meningen å presse dine priser, men det må være lov å hinte om tjenester jeg synes er ok. Og ingen prisguide vil være absolutt korrekt eller speile et 100% korrekt bilde av markedet.

Og enig at webshopguiden er god og bør sjekkes ut før man handler. Men min erfaring er at Komplett er en av de mest seriøse og ikke minst, for min del, ligger de i Sandefjord og det er kun 15min kjøring for å hente varene... ;-)

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior

Legg inn av tomahg » søn 31 aug 2008 20:07

krl69 skrev:Hvis det er slik at noen ikke har råd til å betale for å bli med på denne prissammenligningen, driver de ulønnsomt eller er så små at de er utsatte uansett hvordan man ser på det og slike vil ikke jeg handle av.
Det finnes så mange slike prissammenligningssider, at dersom man skal være representert på alle vil kostnaden fort kunne utgjøre 10% av omsetningen. At noen da velger bort enkelte av prisguidene gjør dem ikke automatisk verken små eller utsatte.

Noen av pionerene innen "datatustyr på nett", som har holdt det gående i over 10 år, er f.eks ikke represenert her...

Men mange av døgnfluene derimot, ser på hardware.no's prisguide som en kjapp måte å få oppmerksomhet på, med superlave priser rett etter oppstart. Men, oppføringen på hardware.no er ingen garanti for at der er operative i morgen...

krl69

Legg inn av krl69 » søn 31 aug 2008 20:22

Det finnes så mange slike prissammenligningssider, at dersom man skal være representert på alle vil kostnaden fort kunne utgjøre 10% av omsetningen. At noen da velger bort enkelte av prisguidene gjør dem ikke automatisk verken små eller utsatte.

Noen av pionerene innen "datatustyr på nett", som har holdt det gående i over 10 år, er f.eks ikke represenert her...

Men mange av døgnfluene derimot, ser på hardware.no's prisguide som en kjapp måte å få oppmerksomhet på, med superlave priser rett etter oppstart. Men, oppføringen på hardware.no er ingen garanti for at der er operative i morgen...
Trenger vel ikke å være på alle, samtidig som ikke alle er like kostbare...

Hardware har, på lik linje med mange andre tilsvarende medier, oppmerksomhet fra mange forskjellige aktører. Her gjelder det å sile via webshopguiden og sunn fornuft. Det er ikke så vanskelig serru. Men jeg ønsker å handle fra større aktører. Noen synes det er fint med mindre da de kan gi mer personlig service, men fluer er som regel små... ;-)

Og ingen gir garantier, uansett om det er hardware, kelkoo eller dinpris osv.

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior

Legg inn av tomahg » søn 31 aug 2008 20:33

krl69 skrev:Trenger vel ikke å være på alle, samtidig som ikke alle er like kostbare...
Selvsagt ikke. Man trenger faktisk ikke være på noen...
krl69 skrev:Men jeg ønsker å handle fra større aktører.
Og derfor trekker du frem Navitel og Pcutstyr...?
krl69 skrev:Noen synes det er fint med mindre da de kan gi mer personlig service, men fluer er som regel små... ;-)
Jepp det fine er at man har valget. Stort, dyrt, tregt og ikke-eksisterende service, eller lite, billig, kjapt og personlig service. Det finnes noe for enhver smak :wink:

krl69

Legg inn av krl69 » søn 31 aug 2008 20:52

Du velger akkurat den markedsføringsstrategien du mener er best. Og da trenger du ikke å markedsføre deg overhodet... det er helt opp til deg.

Du tar jo som vanlig ting ut av sammenheng. Leste du innlegget mitt med pcutstyr som et eks? Poenget var at de var neste på lista og at de var rimeligere enn ditt pris eks. Det var bruk av prisguiden som var temaet... men Pcutstyr får vel ganske gode skussmål?! Navitel kjenner jeg ikke, men får Sabeltann31 rett, kan det jo tyde på at de er useriøse. Men fortsatt de billigste iflg. Hardware.no. SÅ er det opp til hver enkel å finne de/den man mener er gode leverandører.

Av Komplett har jeg handlet både som forhandler, som IT-ansv. i bedrift og som privatperson. Synes ikke de er spes. trege, heller tvert imot og de er seriøse! Om de har peiling på GPS, gi jeg blanke i. Jeg har også handlet mer sporadisk av 3-4 andre som er godt representert på Hardware og som har vært der i mange år. Ingenting å utsette på noen av dem. Og små selskaper er IKKE nødvendigvis synonymt med seriøsitet og rask service! Det kan jeg i alle fall skrive under på. :)

En vare til 3-4 lapper MÅ ikke komme fra en super solid og seriøs bedrift. Det er vel ikke akkurat den helt store risikoen vi snakker om, men seff hjelper det at de er kjente og kjære. Selv har jeg ”gamblet” på et par ukjente og ferske, men som har vist seg å vokse seg store og solide. Noen må jo begynne og hvis alle skal kun handle fra de mest seriøse og kjente, blir det vanskelig for nystartede. Men samtidig ser jeg nå at min totale handleopplevelse etter mange år som aktiv innkjøper, er mest trygg fra de store.

Brukeravatar
asghegg
Junior
Junior

Legg inn av asghegg » søn 31 aug 2008 20:56

Har handlet flere hos caching.no og angrer ikke et sekund, makan til hurtig leveranse skal en lete lenge etter. Vil tro at annen service hos caching.no er like bra uten at jeg har hatt bruk for det.

For meg betyr servicen mye 8)

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior

Legg inn av tomahg » søn 31 aug 2008 21:01

krl69 skrev:Du tar jo som vanlig ting ut av sammenheng.
Ikke med vilje, men jeg har derimot store problemer med å skjønne noen sammeheng i det du skriver. :D
krl69 skrev:Det var bruk av prisguiden som var temaet...
I følge trådens emne, er det "Garmin Oregon 300" som er temaet. :D

krl69 skrev:Av Komplett har jeg handlet både som forhandler, som IT-ansv. i bedrift og som privatperson.
Det har jeg også. :D
krl69 skrev:Og små selskaper er IKKE nødvendigvis synonymt med seriøsitet og rask service!

På samme måte som store selskaper IKKE nødvendigvis er synonymt med noe som helst... :D
krl69 skrev:En vare til 3-4 lapper MÅ ikke komme fra en super solid og seriøs bedrift. Det er vel ikke akkurat den helt store risikoen vi snakker om, men seff hjelper det at de er kjente og kjære.

Hvis det fremdeles er Garmin Oregon vi snakker om, kan man jo henvende seg direkte til Belenor dersom det skulle oppstå problemer. Så sant du kjøper en enhet som de har importert. Da har det mindre å si om bedriften du handlet av eksisterer i morgen. :D

8) 8) 8)

krl69

Legg inn av krl69 » søn 31 aug 2008 22:21

kke med vilje, men jeg har derimot store problemer med å skjønne noen sammenheng i det du skriver.
Et lite råd: tenk
I følge trådens emne, er det "Garmin Oregon 300" som er temaet
Temaet for innlegget mitt, men din automatiske og ufrivillige evne til å missforstå det meste, ta ting ut av sammenheng og lage store problemer av noe som er enkelt eller ingenting, så burde jeg kanskje ha skrevet "mitt poeng" slik at det omtrent er UMULIG selv for deg å komme med meningsløse poeng.
På samme måte som store selskaper IKKE nødvendigvis er synonymt med noe som helst...
Ja det var et godt poeng! At jeg ikke tenkte på det...
vis det fremdeles er Garmin Oregon vi snakker om, kan man jo henvende seg direkte til Belenor dersom det skulle oppstå problemer. Så sant du kjøper en enhet som de har importert. Da har det mindre å si om bedriften du handlet av eksisterer i morgen.
Gråimport er like vanlig blant små som store. Opplever at Komplett i alle fall, driver mindre med slik type import og at de allierer seg med nasjonale importører for service og garantisaker.

krl69

Legg inn av krl69 » søn 31 aug 2008 22:25

krl69 skrev:
Av Komplett har jeg handlet både som forhandler, som IT-ansv. i bedrift og som privatperson.

Det har jeg også.
Så koselig! Men poenget ditt var?

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior

Legg inn av tomahg » søn 31 aug 2008 22:32

krl69 skrev:
tomahg skrev:
krl69 skrev:Av Komplett har jeg handlet både som forhandler, som IT-ansv. i bedrift og som privatperson.
Det har jeg også.
Så koselig! Men poenget ditt var?
krl69 skrev:...slik at det omtrent er UMULIG selv for deg å komme med meningsløse poeng.
Dette var antagelig bare et av mine meningsløse poeng. Akkurat som hele denne tråden har blitt ganske meningsløs. :D

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Sted: Molde
Kontakt:

Legg inn av bjorges » søn 31 aug 2008 22:44

Kjære krl69.
Her synes jeg du har bommet grovt.

At tomahg, som driver caching.no, melder om sine prisendringer under "Kjøp og salg - Firma" er naturlig, da hans butikk er rettet direkte mot oss som driver med geocaching.

At du prøver, slik det virker på meg i dine innlegg i denne tråden, "å vise verden at du har funnet billigere varer" en annen plass er etter min mening helt irrelevant i denne sammenheng.
Dette "hjørnet" av forumet er satt opp akkurat for å sile ut reklame fra kommersielle aktører slik at vi slipper å få reklamen i de øvrige trådene.

Hvorfor i all verden må du henge deg på innlegg i dette hjørnet?

Hvis en tilbyder ønsker å tilby en vare til en gitt pris, som muligens er over andres, så må vel det være opp til ham?
Jeg må ærlig innrømme at dersom var ny her, ville jeg kanskje trodd at tomahg overpriser varene sine, etter å ha lest ditt "angrep".
Dersom en bilselger annonserer en ny bil i din avis, og du finner samme merke og modell billigere hos en annen leverandør, rykker du da inn en "motannonse" hvor du forteller at andre selger billigere?
Dersom du så får et svar, fortsetter du da å mase i det lange og breie om temaet, og vandrer videre ut på viddene?

Ville du gjort det samme, dersom det var en av de andre leverandørene som la inn et slikt innlegg?

Ja, jeg må innrømme at dine innlegg i denne tråden har gjort meg litt oppgitt :shock:
Bilde

krl69

Legg inn av krl69 » søn 31 aug 2008 22:44

Dette var antagelig bare et av mine meningsløse poeng. Akkurat som hele denne tråden har blitt ganske meningsløs.
Nei, denne gangen var det meningsfullt og ganske klokt resonnert og svart! :lol:

Tror tråden har godt av å bli avsluttet! :-)

Sånn for ordensskyld så vil jeg gjerne benytte anledningen til å si at mitt utgangspunkt og opprinnelige innlegg IKKE var ment som et angrep på caching.no! Sikkert en bra sjappe med gode priser og ikke minst god service. Men det må være lov å komme med innspill på pris uten å selv bli angrepet... ;-)

krl69

Legg inn av krl69 » søn 31 aug 2008 22:56

bjorges skrev:Kjære krl69.
Her synes jeg du har bommet grovt.

At tomahg, som driver caching.no, melder om sine prisendringer under "Kjøp og salg - Firma" er naturlig, da hans butikk er rettet direkte mot oss som driver med geocaching.

At du prøver, slik det virker på meg i dine innlegg i denne tråden, "å vise verden at du har funnet billigere varer" en annen plass er etter min mening helt irrelevant i denne sammenheng.
Dette "hjørnet" av forumet er satt opp akkurat for å sile ut reklame fra kommersielle aktører slik at vi slipper å få reklamen i de øvrige trådene.

Hvorfor i all verden må du henge deg på innlegg i dette hjørnet?

Hvis en tilbyder ønsker å tilby en vare til en gitt pris, som muligens er over andres, så må vel det være opp til ham?
Jeg må ærlig innrømme at dersom var ny her, ville jeg kanskje trodd at tomahg overpriser varene sine, etter å ha lest ditt "angrep".
Dersom en bilselger annonserer en ny bil i din avis, og du finner samme merke og modell billigere hos en annen leverandør, rykker du da inn en "motannonse" hvor du forteller at andre selger billigere?
Dersom du så får et svar, fortsetter du da å mase i det lange og breie om temaet, og vandrer videre ut på viddene?

Ville du gjort det samme, dersom det var en av de andre leverandørene som la inn et slikt innlegg?

Ja, jeg må innrømme at dine innlegg i denne tråden har gjort meg litt oppgitt :shock:
Nå var det faktisk slik at jeg ytret kun om at det var lavere priser andre steder via hardware.no(som jeg synes er et glimrende utgangspunkt...) og jeg var ikke klar over at man hadde eierskap til trådene slik du her beskriver. Men som vanlig skal man være meget forsiktig med hva man skriver, og nå hvor man skriver det... hvor skal det ende? At dere eksluderer meg fra hele forumet?!

Be my guest. Ser jo at forumet er pil råttent og det er få eller ingen rom for andre enn den "harde kjerne". Straks man mener noe annet enn "røkla" får man så øra flagrer. Makan til diktatoriske tilstander skal du lete lenger etter...

Merker jeg flere slike angrep fra deg og dine likesinnede, har dere mistet enda et medlem på dette forumet. Så hvis det er noen som er oppgitt akkurat nå, er det undertegnede! :evil:

Låst