Telemarkscoinen 2012 - Henrik Ibsen

Svar
kassimaja
Styret
Innlegg:198
Registrert:man 18 apr 2011 12:22
Sted:Rendalen
Telemarkscoinen 2012 - Henrik Ibsen

Legg inn av kassimaja » lør 08 sep 2012 07:50

Grenlandsmafiaens 2012 coin er endelig kommet. Gratulerer med enda en flott coin.

Bilde


Bilde
Kassimaja

Bilde Bilde

maristua
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:fre 24 sep 2010 20:53

Re: Ny norsk coin

Legg inn av maristua » lør 08 sep 2012 16:08

Flott geocoin. Er det et spesielt hus som er på coinen?
Bilde

Brukeravatar
Hofstad
Junior
Junior
Innlegg:89
Registrert:søn 08 aug 2010 02:31
Sted:Christianssand

Re: Ny norsk coin

Legg inn av Hofstad » lør 08 sep 2012 16:17

Tar ei kvalifisert gjetning på at det er der Henrik Ibsen vokste opp?
Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Re: Ny norsk coin

Legg inn av hstad » lør 08 sep 2012 16:20

Hofstad skrev:Tar ei kvalifisert gjetning på at det er der Henrik Ibsen vokste opp?
Trur eg ikkje på, ser ingen ripsbusker!!:)

Brukeravatar
Hofstad
Junior
Junior
Innlegg:89
Registrert:søn 08 aug 2010 02:31
Sted:Christianssand

Re: Ny norsk coin

Legg inn av Hofstad » lør 08 sep 2012 16:44

hstad skrev: Trur eg ikkje på, ser ingen ripsbusker!!:)
Nei, de var ikke så lett å se, men det er garantert mange andre buskvekster der! :wink:
Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Re: Ny norsk coin

Legg inn av hstad » lør 08 sep 2012 16:45

Sant nok:)

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Ny norsk coin

Legg inn av GorgonVaktmester » lør 08 sep 2012 17:17

Hofstad skrev:Tar ei kvalifisert gjetning på at det er der Henrik Ibsen vokste opp?
Det er ett av stedene Henrik Ibsen bodde da han vokste opp.

Da Ibsen ble født bodde familien i et hus som ligger ved siden av det som i dag er Handelstorget. Der bodde de i Henriks tre første leveår. Deretter flyttet de litt lenger opp i byen (ett kvartal slik gatene i Skien ser ut nå) hvor de bodde de neste fire årene.

Da Henrik Ibsen var 5 år kjøpte familien gården på Venstøp (som altså er huset som er avbildet på coinen). I starten ble stedet brukt som sommerbolig, men etter to år mistet Knud Ibsen (Henriks far) omtrent hele formuen på grunn av krise i trelasthandelen og de måtte flytte til Venstøp på heltid. De bodde der fra Henrik var 7 til han ble 15, og den perioden var en meget viktig periode i Henriks liv. Og mange av stykkene hans inneholder referanser til steder og opplevelser fra de årene familien bodde der.

Det er (selvsagt) en cache på Ibsens Venstøp: GCW4PA
Og har man lyst til å lese og se mer av stedene Ibsen har bodd, og andre steder han har satt spor etter seg i Skien anbefales GC1RR6P
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Olseng
Junior
Junior
Innlegg:52
Registrert:lør 08 sep 2012 21:39
Sted:Fredrikstad

Re: Ny norsk coin

Legg inn av Olseng » lør 08 sep 2012 22:08

hvor kommer disse til å bli solgt?

Brukeravatar
AnnChristin86
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:lør 31 des 2011 14:14
Sted:Nesbygda (Svelvik)

Re: Ny norsk coin

Legg inn av AnnChristin86 » søn 09 sep 2012 21:11

Vil også vite hvor man får tak i de :) Samboern har et "ste-søster" som cacher litt i Skiensområdet så noe slikt er sikkert noe hun hadde syntes var veldig morsomt og legge ut! Prøvde å melde meg inn i forumet til mafien også, men der fikk jeg aldri noe mail tilbake :p
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Ny norsk coin

Legg inn av GorgonVaktmester » søn 09 sep 2012 21:34

Tidligere har vi solgt coinene våre gjennom forhandler, men i år vil vi stå for salget selv.
Vi tok opp forhåndsbestillinger før vi leverte vår ordre til produsenten.
Vi har ikke laget noe opplegg for salg nå i etterkant, men vi har coiner på lager som vil bli lagt ut for salg.
Ha bittelitt tålmodighet med oss, så skal vi komme tilbake med informasjon her om salg av coinen.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

2v
Bruker
Bruker
Innlegg:289
Registrert:ons 27 feb 2008 20:24

Re: Ny norsk coin

Legg inn av 2v » søn 09 sep 2012 21:40

GorgonVaktmester skrev:Vi tok opp forhåndsbestillinger før vi leverte vår ordre til produsenten.
Hmmm, det har eg ikkje fått med meg :(
GorgonVaktmester skrev:Vi har ikke laget noe opplegg for salg nå i etterkant, men vi har coiner på lager som vil bli lagt ut for salg.
Ha bittelitt tålmodighet med oss, så skal vi komme tilbake med informasjon her om salg av coinen.
Fint :)

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Ny norsk coin

Legg inn av GorgonVaktmester » søn 09 sep 2012 21:42

2v skrev:
GorgonVaktmester skrev:Vi tok opp forhåndsbestillinger før vi leverte vår ordre til produsenten.
Hmmm, det har eg ikkje fått med meg :(
Forhåndssalget var primært til medlemmene av Grenlandsmafiaen, i tillegg var det anledning til å bestille på eventene våre (inkl. Døgnvill-eventet).
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
Smort78
Bruker
Bruker
Innlegg:247
Registrert:tir 27 nov 2007 18:13

Re: Ny norsk coin

Legg inn av Smort78 » søn 09 sep 2012 21:45

AnnChristin86 skrev:Vil også vite hvor man får tak i de :) Samboern har et "ste-søster" som cacher litt i Skiensområdet så noe slikt er sikkert noe hun hadde syntes var veldig morsomt og legge ut! Prøvde å melde meg inn i forumet til mafien også, men der fikk jeg aldri noe mail tilbake :p
Kontoen din på mafiaforumet er nå aktivert.
Når det gjelder salg av coinene så blir det hvertfall mulig å kjøpe de på våre eventer.
Jeg regner med at vi lager et opplegg der andre får mulighet til å kjøpe de også, men inntil det er avklart kan jeg ta imot bestilling på mail: admin (a) grenlandsmafiaen.no
Pris for antikk kobber og antikk sølv er 100 kr/stk + porto
Børstet gull er forbeholdt grenlandsmafiaens medlemmer og eneste mulighet for å få tak i disse er å være heldig og vinne en på loddtrekking på være eventer eller å bytte til seg en hos en av våre medlemmer.

Brukeravatar
AnnChristin86
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:lør 31 des 2011 14:14
Sted:Nesbygda (Svelvik)

Re: Ny norsk coin

Legg inn av AnnChristin86 » søn 09 sep 2012 22:28

Smort78 skrev:
AnnChristin86 skrev:Vil også vite hvor man får tak i de :) Samboern har et "ste-søster" som cacher litt i Skiensområdet så noe slikt er sikkert noe hun hadde syntes var veldig morsomt og legge ut! Prøvde å melde meg inn i forumet til mafien også, men der fikk jeg aldri noe mail tilbake :p
Kontoen din på mafiaforumet er nå aktivert.
Når det gjelder salg av coinene så blir det hvertfall mulig å kjøpe de på våre eventer.
Jeg regner med at vi lager et opplegg der andre får mulighet til å kjøpe de også, men inntil det er avklart kan jeg ta imot bestilling på mail: admin (a) grenlandsmafiaen.no
Pris for antikk kobber og antikk sølv er 100 kr/stk + porto
Børstet gull er forbeholdt grenlandsmafiaens medlemmer og eneste mulighet for å få tak i disse er å være heldig og vinne en på loddtrekking på være eventer eller å bytte til seg en hos en av våre medlemmer.

Takker! Ste-søstra er ni år og vet ikke hvordan man bruker en pc, heller ikke svigermor, så da blir jeg deres øyne og ører i området der nede ;)

Da må jeg no nesten prøve å få kommet meg på en event etterhvert! Det må være artig og ypperlig for en ny cacher som hun er :)
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Ny norsk coin

Legg inn av GorgonVaktmester » ons 19 sep 2012 23:16

Her kommer detaljer rundt salget av Telemarkscoinen 2012 - Henrik Ibsen

Coinen er (selvsagt) sporbar på geocaching.com, har eget icon, eget prefix "GM", 3D front og 2D/3D bakside.
Størrelsen er 50,8 x 33,8 x 3,5 mm

Coinen kommer som vanlig i 3 valører:
Antikk Kobber (100 laget)
Antikk Sølv (100 laget)
Børstet Gull LE (50 laget) - Kun solgt til medlemmer av Grenlandsmafiaen - UTSOLGT!

Coinene selges i år kun direkte fra oss i Geocaching i Grenland.
Prisen er kr. 100,- pr stk. + Porto (1 stk: kr 15,- / 2-4 stk: kr. 37,-) Alternativt kan henting i Skien eller utlevering på event avtales.

Bestilling gjøres ved å sende en epost til admin (a) grenlandsmafiaen.no
Følgende informasjon må være med:
  • Antall du ønsker av hver valør
  • Ditt Nick
  • Navn og adresse
  • Om coinene skal sendes eller om du vil hente dem i Skien eller på event
Vær oppmerksom på at faktura blir sendt til den epostadressen bestillingen er sendt fra.
Coinene sendes straks betaling er registrert.

For mer informasjon om coinen se presentasjonen av coinen på vår hjemmeside.

(Moderator må gjerne flytte denne tråden til Kjøp & Salg...)
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Svar