Ny graf!?

Forslag til forbedringer, rapportering av feil, driftsmeldinger mm.
Svar
Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo
Ny graf!?

Legg inn av tomahg » lør 14 feb 2009 22:16

Jeg la nettopp merke til Geocachere per år - er den ny?

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Ny graf!?

Legg inn av bjorges » lør 14 feb 2009 23:47

Jepp :)
Bilde

Alvbovo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:13
Registrert:tir 19 mai 2009 11:27

Re: Ny graf!?

Legg inn av Alvbovo » tir 28 jul 2009 12:57

Vil det være usigelig mye arbeide å få en graf eller en oversikt over nasjonaliteten til cacherne som besøker norske cacher? Det kunne jo vært interessant å se hvordan for eksempel forholdet mellom utlendinger vs nordmenn er, både totalt og på de enkelte cachene

Statistikken er en av tre grunner til at jeg bruker fritiden min på geocaching.
==

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Ny graf!?

Legg inn av bjorges » tir 28 jul 2009 16:14

Alvbovo skrev:Vil det være usigelig mye arbeide å få en graf eller en oversikt over nasjonaliteten til cacherne som besøker norske cacher? Det kunne jo vært interessant å se hvordan for eksempel forholdet mellom utlendinger vs nordmenn er, både totalt og på de enkelte cachene

Statistikken er en av tre grunner til at jeg bruker fritiden min på geocaching.
Er redd for at dette nok ikke er veldig enkelt, nasjonalitet på cachere er ikke noe som automagisk kommer med i den informasjonen som samles inn for statistikken.
Bilde

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Ny graf!?

Legg inn av Makuta Teridax » tir 28 jul 2009 18:33

bjorges skrev:Er redd for at dette nok ikke er veldig enkelt, nasjonalitet på cachere er ikke noe som automagisk kommer med i den informasjonen som samles inn for statistikken.
Vær forsiktig med å lage for mange statistikker. Man risikerer at Groundspeak til slutt krever alle statistikkene fjernet. Selv om all rådata for statistikkene er tilgjengelig via Groundspeak, representerer statistikkene sammenstillinger av data, og det er andre regler for sammenstillinger av data enn for rådata. Groundspeak godtar ikke uten videre at man publiserer statistikker basert på deres rådata. Jeg vet ikke hvilke tillatelser som er innhentet for statistikkene på gcinfo eller hvor Groundspeak legger terskelen. Jeg oppfordrer bare dem som står bak statistikkene til å tenke gjennom hvor langt de synes det er greit å gå.

For eksempel gir gcinfo-statistikkene over enkeltpersoner en mulighet til å holde øye med hvor folk befinner seg i Norge. Slik informasjon kan misbrukes på flere måter. Når det gjelder nasjonalitet på cachere, er det informasjon som ikke engang er tilgjengelig som rådata. Vær derfor også obs på personvernet.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
Hereabout
Bruker
Bruker
Innlegg:187
Registrert:ons 21 nov 2007 16:24
Sted:Haslum

Re: Ny graf!?

Legg inn av Hereabout » tir 28 jul 2009 18:55

Du kan se hvor personene har vært, men ikke hvor de er.
Vi venter med å logge til vi kommer hjem, da er det ingen fare slik jeg ser det.
Det hadde ikke vært det samme uten.
Bilde

Svar