Tyttebærkart uten tyttebær

Forslag til forbedringer, rapportering av feil, driftsmeldinger mm.
Svar
Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Sted: Under tak

Tyttebærkart uten tyttebær

Legg inn av whoelse » tor 08 mai 2008 20:37

Det ser ut som "tyttebær-ikonene" er borte. Sjekket Oslo-kartet. Det er bare "skygger av firkanter" for hver cache, men det virker å klikke på firkantene for å få opp info om cachen :-)
Bilde

Brukeravatar
Verle
Bruker
Bruker
Sted: Bærum

Re: Tyttebærkart uten tyttebær

Legg inn av Verle » tor 08 mai 2008 20:42

Var inne på et tyttebærkart idag jeg og.
Først fikk jeg og bare skygger, oppdaterte og det kom sånne "ikoner" som når bilder ikke vises, men ved tredje oppdatering var alt vanlig. Masse bær :P .
Bilde

Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Sted: Under tak

Legg inn av whoelse » tor 08 mai 2008 20:47

BINGO! Tyttebær dykket opp etter andre oppdatering :D Takk!
Bilde

Brukeravatar
PPJ
Senior
Senior
Sted: Skoggrensen
Kontakt:

Legg inn av PPJ » fre 23 mai 2008 09:49

A pro pos disse herlige bærene:

Grønliåsen - Gacrux#22 oppgis på kartet å ligge i Oslo, men ligger vitterlig i Oppegård.
Kun noen få meter fra Oslo, men likavæl ...

Kan sikkert oppfattes som pirk, men akkurat denne cachen er jo basert på nettopp det.

Dessuten har jeg vissnok ingen utatt cache i Oslo for tiden, utenom denne. Som altså ikke ligger i Oslo ...
8)
Bilde Bilde

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Sted: Markagrensa

Legg inn av ninad » fre 23 mai 2008 10:30

Hvorfor så beskjeden i sistelinjen der, PPJ? Det er sikkert en rekord du er alene om, i tillegg til å ha tatt alle Catch' cacher :D
Hilsen en med MANGE utatte i Oslo (desto flere sykkelturer å glede seg til :mrgreen: )

PS: I går hørte jeg om en ny hang-up: En som har kjørt alle veier i Norge :shock: :D :lol:. Noen bedre?
(Jeg begynner: En kollega snakket om å gå alle rødmerkede skiløyper i Marka <OSLO-marka>)
Bilde Bilde

Brukeravatar
PPJ
Senior
Senior
Kontakt:

Legg inn av PPJ » fre 23 mai 2008 11:04

ninad skrev:Hvorfor så beskjeden i sistelinjen der, PPJ? Det er sikkert en rekord du er alene om, i tillegg til å ha tatt alle Catch' cacher :D
Hilsen en med MANGE utatte i Oslo (desto flere sykkelturer å glede seg til :mrgreen: )

PS: I går hørte jeg om en ny hang-up: En som har kjørt alle veier i Norge :shock: :D :lol:. Noen bedre?
(Jeg begynner: En kollega snakket om å gå alle rødmerkede skiløyper i Marka <OSLO-marka>)
Den "beskjedne" sistelinjen var for å unngå avsporing fra tema: Tyttebær m/ underliggende info.

Så diskusjonen hang-up får vi kanskje ta et annet sted.

Da har jeg et tilleggsspørsmål til tyttebærne:
Hvordan fastslås kommunen bærne "vokser" i?
Automatisk, eller manuelt ...
8)
Bilde Bilde

anders99

Legg inn av anders99 » fre 23 mai 2008 12:29

PPJ skrev:
ninad skrev: Da har jeg et tilleggsspørsmål til tyttebærne:
Hvordan fastslås kommunen bærne "vokser" i?
Automatisk, eller manuelt ...
8)
Det går helt automagisk.

Jeg har laget meg en fil hvor hvert fylke er lagt inn som et polygon, og så kjøres det en jobb med jevne mellomrom som plasserer cacher i korrekt fylke.

Av praktiske grunner den gangen jeg laget disse polygonene er ikke grensenelinjene 100% (mener jeg brukte Garmins N250-kart), oppløsningen er litt for dårlig (i.e. det er kuttet ut noen punkter her og der). Stort sett er ikke det noe problem, men jeg ser at akkurat den cachen du nevner plutselig var 2-3 meter inne i Oslo og ikke 2-3 meter inne i Akershus (som er korrekt).

Jeg har pyntet på grenselinjene og kjørt en ny oppdatering.

Og nei - jeg sitter altså ikke og plotter cacher inn på kartet manuelt.... :roll:

Brukeravatar
PPJ
Senior
Senior
Kontakt:

Legg inn av PPJ » fre 23 mai 2008 12:36

Auto-magic!

Takk for svar, det var som jeg trodde, så jeg var ikke helt på bærtur. Dvs., det var jeg jo ... 8)
Bilde Bilde

gacrux
Senior
Senior
Sted: Langt syd i Oslo
Kontakt:

Legg inn av gacrux » fre 23 mai 2008 12:42

PPJ skrev:A pro pos disse herlige bærene:

Grønliåsen - Gacrux#22 oppgis på kartet å ligge i Oslo, men ligger vitterlig i Oppegård.
Kun noen få meter fra Oslo, men likavæl ...

Kan sikkert oppfattes som pirk, men akkurat denne cachen er jo basert på nettopp det.

Dessuten har jeg vissnok ingen utatt cache i Oslo for tiden, utenom denne. Som altså ikke ligger i Oslo ...
8)
Jeg kan bekrefte at den ligger i Oppegård. Ikke mange metere inn, men helt klart i Oppegård :mrgreen:
Veldig imponerende!!

Sikkert også lurere enn å satse på skiløyper i Oslomarka, for i Østmarka er det løyper som ikke har vært farbare siste 15 år (f. eks Svartdalsløypa - fin løype, men den passer til navnet).

Husker forresten at de som bestemte regler til siste fylkesbugracet 2007 bestemte at det ikke spilte noe rolle hvilket fylke en cache egentlig lå i, det var N250 polygonene i Topo-kartene som skulle avgjøre. Så i dette tilfellet vet vi at cachen ligger i Akershus, mens polygonene viser Oslo. Hadde du vært med i fylkesbugracet ville altså ikke fysisk beliggenhet ha noe å si. Men du er jo ikke med der 8)
Otto Milvang

Svar