Når dukker adopterte cacher opp i min statistikk?

Forslag til forbedringer, rapportering av feil, driftsmeldinger mm.
Svar
Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:
Når dukker adopterte cacher opp i min statistikk?

Legg inn av GorgonVaktmester » tor 22 okt 2009 14:17

Jeg adopterte to cacher i går (første gang jeg adopterer).

Det er vel meningen at de skal dukke opp i listen over mine utplasserte cacher på samme måten som de gjør når jeg legger ut en ny cache?

Hvis Ja: Da mangler jeg GC1KGJV og GCY9X4 i listen min.
Hvis Nei: Hvorfor ikke??
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Når dukker adopterte cacher opp i min statistikk?

Legg inn av pjacklam » tor 22 okt 2009 15:07

GorgonVaktmester skrev:Jeg adopterte to cacher i går (første gang jeg adopterer).

Det er vel meningen at de skal dukke opp i listen over mine utplasserte cacher på samme måten som de gjør når jeg legger ut en ny cache?

Hvis Ja: Da mangler jeg GC1KGJV og GCY9X4 i listen min.
Hvis Nei: Hvorfor ikke??
Det er antagelig ikke lagt inn noen spesiell logikk som behandler notisene som kommer når en cache adopteres. Når en cache går fra eier A til B, skrives automatisk en notis på cachen, skrevet i navnet på eier B, med teksten «Latinskolen was transferred from A to user B».

Ettersom disse notisene ikke får spesialbehandling, blir ikke adopsjonen fanget opp før neste gang hele cache-siden leses inn. For ikke å belaste groundspeaks servere gjøres dette over tid. Dermed kan det ta noen uker før dette blir fanget opp. Som med alt annet som gjelder statistikken: med tiden blir det riktig. :)
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Når dukker adopterte cacher opp i min statistikk?

Legg inn av bjorges » tor 22 okt 2009 15:12

Jepp, og i det øyeblikk ting blir riktig havner du trolig også på Auda-1-statistikken fordi du også har funnet cachene du adopterer, med mindre Anders har fikset opp i det før dette skjer :)
Bilde

Svar