det var gøy så lenge det varte

Brukeravatar
solve
Senior
Senior
Innlegg:705
Registrert:man 11 feb 2008 15:18
det var gøy så lenge det varte

Legg inn av solve » ons 04 feb 2009 14:10

Det er sikkert de som lar jubelen stå i taket nå, og det er da hyggelig at jeg kan glede noen. :?

helt innledningsvis, må jeg presisere at jeg har hatt et par uheldige innlegg, som jeg selvsagt tar full kritikk på, og vel har beklaget både privat, og i full offentlighet. Jeg har også tatt konsekvensen av dette, og jobbet iherdig for å holde meg på rett side av streken her på forumet det siste halve året.
At ikke alle er like happy med min erfaring med journalister, og min "advarsel" mot å omgås yrkesgruppen, er både forståelig og helt greit. jeg kunne sikkert formulert meg bedre.

Så til saken.
Jeg har bestemt meg for å forlate gcinfo.no på ubestemt tid, fordi jeg rett og slett ikke orker mer utskjelling, sjikane, og urettferdig behandling fra moderatoren/forumeier (nei det er ikke gcinfo.no som eier forumet.).

At noe så uskyldig som å poste en ascii-art med "please ignore the troll" som svar på en teit og barnslig meningsutveksling mellom meg og thorminator, skal medføre at jeg blir skjelt ut og beskyldt for "drittslenging", er en "tulling", "mangler kontakt med virkeligheten", er i all hovedsak "usaklig og provoserende med koleriske innlegg", blir beskyldt for å "på egenhånd omtrent klarte å rasere forumet", i PM fra moderator uten at det er mulig å få en forklaring på hva jeg har gjort galt så jeg kan være rimelig sikker på å ikke tråkke i salaten en gang til, annet enn at jeg i tillegg er "respektløs" og "ufin", og thorminator blir fremstilt som så barnslig at vi andre ikke må trekke han opp, er rimelig uforståelig for min del. (PS! thorminator er informert).

Gcinfo ble ifølge det jeg har fått med meg, startet med ønske om å ha et samlende nettsted for geocachingen i norge.
Vel, guess what, når man har en moderator som helt vilkårlig, ut ifra egne humørsvingninger, og uten at det er mulig å forstå hvor grensa går, slenger ut trusler om at man " ryker på huet og ræva ut av forumet" på bakgrunn av en ascii-art og en barnslig og superteit tet-a-tet, og opererer med ett sett med regler for vennene sine og et annet sett for alle andre, og på toppen av det hele ikke er enig med seg selv om hvor grensen går, så er det for det første helt umulig å holde seg på rett side av streken, og ikke er dette veldig samlende og oppbyggende for forumet, eller for gcinfo.no heller.

Jeg har prøvd å få istand et møte face to face for å rense lufta, og få klarhet i ting, men det har blitt avslått.

Jeg antar at jeg blir kastet ut av forumet pga dette innlegget, men det får så være.

Måten forumet blir moderert på er så umulig å forholde seg til, at jeg har full forståelse for at det dukker opp konkurrerende forum på lokalt plan (feks grenland og vestlandet.
Hvis ikke de som sitter og styrer gcinfo.no (nettstedet altså, ikke forumet), ikke tar tak og ser til at forumet blir driftet i samme ånd som www.gcinfo.no snart, så ryker drømmen om ett nettsted for geocachingen i norge ganske fort. Da blir gcinfo en fin lekegrind for bestevennene på stamtisch, og vi andre får seile vår egen sjø.

Takk til _alle_ for all moro, info, hjelp, krangler, meningsutvekslinger, humor, og kozeprat, og en ekstra hilsen til alle jeg har blitt kjent med.
For de som skulle ønske å komme i kontakt med meg, er jeg fremdeles å få tak i gjennom profilen min på geocaching.com, på epost geocaching[at]tretli.no, og på telefon ni to fire fem syv fem syv fem.
Jeg kommer tilbake når forumet er under kontroll av www.gcinfo.no, og ikke en moderator/forumeier som er sjikanerende i stilen, og "modererer" forumet etter sine egne ustabile humørsvingninger.

Takk for meg.

Tsolt - som synes dette er i overkant trist.
BildeBilde

Brukeravatar
ensewe
Junior
Junior
Innlegg:82
Registrert:man 17 mar 2008 12:24

Re: det var gøy så lenge det varte

Legg inn av ensewe » ons 04 feb 2009 19:25

dette er mitt første innlegg her på omtrent 4-5 måneder, og det er første gang jeg kikker innom på ca 2 måneders tid.

det har ikke akkurat vært noe tap å leve livet uten dere, og jeg regner ikke med at noen synes det har vært et tap å mangle meg her. gjennom de 11 månedene jeg har vært registrert på detta forumet har det vist seg å være pill råttent og komplett bedritent. det ga meg ikke en dritt å lese eller bidra her lenger, tvert imot gjorde det at jeg tilslutt fikk fullstendig nok av både forum og geocaching. jeg har nærmest sluttet med geocaching som følge av alle sure folk i dette miljøet, forumister, cache-eiere og cache-besøkere. har fått piss og skit fra andre forum-folk, fra cache-eiere som ikke tåler en setning om min egen erfaring fra besøket, og cache-besøkere på et par av min partners og mine egne cacher der vedkommende personer har langet ut bredt og hardt både på logg og mail med påstander som er basert på forutinntatthet, og sin enighet by default med andre "på laget" eller hva de nå er.
utrolig synd. jeg lar heller være. sånt gidder jeg ikke. mot slikt er ikke engang kampen verdt å ta.

geocaching skal være tur, opplevelser, kunnskap, lærdom, teknikk, moro, spennende, underholdende, lekent og lett.
artig og inkluderende hobby vi har gitt. så tolerante, hjelpende, respektfulle, lekne, åpne mennesker dere er. så givende.
så gøy at man kan samles et sted og utveksle erfaringer, morsomheter og innspill. hvilken takhøyde.

det er helt hårreisende å lese hvilke ord som har blitt sendt fra en moderator til en bruker i en pm pga en teit, intet-sigende, barnslig, ikke-alvorlig ascii. jeg leste faktisk tråden med ascii før jeg humpa borti denne, og det er jo rett fram et helt uskyldig innlegg, bare for moro. er det slik at de som står bak interesse-organisasjonen for geocaching i norge synes det er ok at en moderator, uansett eier av forumet eller ei, skal drive det sånt? hvis svaret på dette er ja, så er de som står bak gcinfo.no inhabile og trangsynte. isåfall er ikke gcinfo en interesseorgansisasjon for geocaching og cachere i norge, men en kompisgjeng som burde stikke fingern i jorda og sjekke status.

så lenge disse innleggene er postet på en annen manns eiendom og ytringsfriheten ikke er gjeldende her skal det blir spennende å se hvor lenge man tør la dette stå, eller om noen tør å ta diskusjonen.

jeg er uansett selv-utmeldt allerede og kommer ikke til å bidra eller bruke tid her mer. internett er stort nok, og livet for kort.

synes likevel det er synd at en så stor bidragsyter som tsolt melder seg ut, men forstår det veldig godt. han er ikke den første, og blir forhåpentligvis ikke den siste, om forumet fortsetter slik. hva godt er et forum uten brukere og innlegg? folk som frivillig blir igjen i et forum drevet som dette gjør det enten fordi man er kompis med moderator og alle andre, eller fordi man ikke har noe alternativ eller vet bedre.

får se om jeg gidder å fortsette med geocaching engang i framtiden. sannsynligvis bryr ingen av dere seg fra eller til, men alle skal vite at det er pga brukerne man møter på, og ikke turene og plastboksene, at gps'en ligger i skuffen for tida. selvsagt finnes det et par hederlige unntak, men, unnskyld fransken, rasshølene overskygger dessverre de hyggelige menneskene i altfor stor grad.

jepp, det var gøy så lenge det varte..
¿ɹǝɥ ǝʌıɹʞs uɐɯ ןɐʞs ɐʌɥ

Gjest02

Re: det var gøy så lenge det varte

Legg inn av Gjest02 » ons 04 feb 2009 20:31

Advarsel:
Vegg av tekst følger!

Ja, jeg har også bedt om at kontoen min ble slettet, og fått det innvilget.
Jeg har ingen tiltro til at forumadmin som slettet den fører sannheten når
dette skal forklares, så jeg legger inn min versjon av saken.

Først ut, jeg kan bare bekrefte det Tsolt allerede har skrevet.
Jeg gjorde Admin oppmerksom på at innleggene mellom meg og Tsolt
til dels var humoristisk, men med en anelse brodd.
Dette ble glatt oversett.
Det er nemlig slik at kun de Admin selv kjenner kan slenge dritt til hverandre,
ingen andre. Og det gjenspeiles jo på forumet, og har blitt tatt opp flere ganger.

Faktisk har jeg og Tsolt, viser det seg nå i etterkant, gitt samme versjon og kritikk av admin, til admin,
og det helt uavhengig av hverandre.

Admin har satt forskjellige mennesker opp mot hverandre, bla. ved å åpenbart kritisere motparten i PM.
I mine har han kritisert bla. Tsolt, mens han samtidig har kritisert meg i PM til Tsolt.
Og det gjelder ikke bare Tsolt og meg.
Man kan være stolt av måten dette har blitt håndtert på.
Det eneste jeg angrer er at ikke jeg tok vare på disse PMene før jeg fikk min bruker slettet.

Jeg har hele tiden blitt beskyldt av Admin og vennene hans for å
kun være ute etter å spre eder og galle.
Når andre bedriver åpenbar harsellering i testforumet, da er det visst helt i orden.
(Gud forby at noen lager et FTFC som er tilgjengelig for sine medlemmer.
Det har jo tross alt den überhemmelige logoen, og "hemmeligholdelse" er åpenbart et sentralt problem her inne.)

Men nåde den som kritiserer GC Info Forumet eller folkene på "rett side".
Merkelig, slik dette har blitt trengs det åpenbart bare en person for å krangle.
Min mor lærte meg noe så elementært at det kreves to, slik er det altså ikke her.

Jeg har også, rundt juletider, sendt en mail til en av eierene av GC Info for
å gjøre oppmerksom på nettopp det Tsolt, og nå også Ensewe her tar opp,
nemlig modereringen, eller den TOTALE mangelen på dette her på forumet.
Man mister brukere, og jeg har også tidligere advart om at flere aspirerende geocachere har
sluttet med geocaching som en følge av det ensidige kameraderiet her,
samt den totale mangelen på moderering.

Unnskyldningene fra admin til den manglende modereringen har vært mange, men ingen har vært gode.

Som jeg har nevnt for andre er det synd, for GC Info er en flott og informativ side,
det er kun forumet, og driften av dette, som er langt under mål.

Dette stedet var ment som et samlingspunkt for alle cachere.
Er det virkelig det?
Kanskje man skal ta til seg bare en LITEN brøkdel av kritikken, og se med noen andre briller,
så kanskje man kan se at det kan være en sannhet i det hele.

Ja, jeg har hatt mange unødvendige innlegg, og har nok spredd min del av gallen og vel så det.
Det er bare merkelig at det kun er utvalgte personer som får en PM med bønn om å moderere seg,
mens andre har blitt truet med utkastelse fra første PM av admin.

Jeg vil også påpeke at det er flere som har vært inne her, med en helt fair tone,
både overfor meg og andre, med bønner om moderering.
At man ikke blir enige er en ting, men sakligheten har fortsatt bestått.
Her vil jeg bla. spesiellt trekke frem Bjorges som har vært et prakteksempel i så måte.
Det samme kan desverre ikke sies om vedkommende i rød skrift.

Så for å oppsummere:
Jeg anbefaler, nok en gang, eierene av GC Info til å vurdere å fremstille dette som det ofisielle GC Info forumet.
Det burde være et varsko at et microskopisk antall av medlemmene faktisk poster mer enn tre innlegg,
for så å aldri vise seg her igjen.

Og so nevnt, det var jeg som ba om sletting av brukeren, jeg ble ikke kastet ut.
Desverre har jeg ingen tiltro til at dette vil bli korrekt fremstillt.
Jeg har forøvrig liten tiltro til at denne tråden får bestå.

Jeg må sikkert kjempe hardt for å få min neste cache publisert nå, men det får så være.
Det finnes 2.linje instanser.

Takk for meg.
Kommer ikke til å poste her inne igjen, så eventuelle nye poster i mitt navn er falske.
Jeg kan forøvrig kontaktes på alternative steder, slik som på mafiaforumet, eller via geocaching.com

Med et oppriktig ønske om god bedring,
Thorminator
Bilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: det var gøy så lenge det varte

Legg inn av tomahg » ons 04 feb 2009 20:34

ensewe skrev: ...men alle skal vite at det er pga brukerne man møter på, og ikke turene og plastboksene, at gps'en ligger i skuffen for tida. selvsagt finnes det et par hederlige unntak, men, unnskyld fransken, rasshølene overskygger dessverre de hyggelige menneskene i altfor stor grad.
Jeg har ennå til gode å møte rasshøl, sure og kranglete drittsekker med GPS ute i skogen. Etter hvert har jeg støtt på ganske mange, helt tilfeldig, og uten unntak har det var udelt positivt.

Hvis du liker turene og plastboksene, men synes folk er rasshøl på nett så er det fullt mulig å unngå forumene og ignorere eposter sendt via geocaching.com. Hvis det eneste problemet er folkene på dette forumet, finnes det (minst) et par andre norske geocachingfora også.

Det er ute i skogen geocachingen foregår, heldigvis! :D

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: det var gøy så lenge det varte

Legg inn av tomahg » ons 04 feb 2009 20:45

Thorminator skrev: Når andre bedriver åpenbar harsellering i testforumet, da er det visst helt i orden.
(Gud forby at noen lager et FTFC som er tilgjengelig for sine medlemmer.
Det har jo tross alt den überhemmelige logoen, og "hemmeligholdelse" er åpenbart et sentralt problem her inne.)
Jeg har en liten mistanke om at vedkommende som bedrev "åpenbar harsellering i testforumet" muligens var meg.

Hvis jeg med mitt totalt meningsløse visvas tråkket noen på tærne, så beklager jeg det. Innlegget var et resultat av et øyeblikks akutt skrivekløe og resulterte i et (delvis selvironisk) skråblikk på hva som har foregått på forskjellige geocachingfora de siste to ukene. Det var ikke meningen å henge ut verken enkeltpersoner eller grupperinger.

Hvis jeg hadde noen skjult agenda med innlegget, så var det ikke noe værre enn å kanskje kunne trekke litt i et par smilebånd til avveksling fra enkelte andre tråder som kan få munnvikene til å gå i andre retninger. Men jeg mislyktes kanskje her også. Jaja.

Brukeravatar
nordreaker
Senior
Senior
Innlegg:304
Registrert:tor 29 nov 2007 21:27
Sted:Oslo

Re: det var gøy så lenge det varte

Legg inn av nordreaker » ons 04 feb 2009 21:06

tomahg skrev:
Thorminator skrev: Når andre bedriver åpenbar harsellering i testforumet, da er det visst helt i orden.
(Gud forby at noen lager et FTFC som er tilgjengelig for sine medlemmer.
Det har jo tross alt den überhemmelige logoen, og "hemmeligholdelse" er åpenbart et sentralt problem her inne.)
Jeg har en liten mistanke om at vedkommende som bedrev "åpenbar harsellering i testforumet" muligens var meg.

Hvis jeg med mitt totalt meningsløse visvas tråkket noen på tærne, så beklager jeg det. Innlegget var et resultat av et øyeblikks akutt skrivekløe og resulterte i et (delvis selvironisk) skråblikk på hva som har foregått på forskjellige geocachingfora de siste to ukene. Det var ikke meningen å henge ut verken enkeltpersoner eller grupperinger.

Hvis jeg hadde noen skjult agenda med innlegget, så var det ikke noe værre enn å kanskje kunne trekke litt i et par smilebånd til avveksling fra enkelte andre tråder som kan få munnvikene til å gå i andre retninger. Men jeg mislyktes kanskje her også. Jaja.
Du klarte å få mine munnviker oppover! :D Ellers synes jeg det er veldig synd at folk forsvinner fra forumet. Jo større forskjeller jo mere moro! Skal villig innrømme at det var en periode jeg irriterte meg over sidelange innlegg. Det problemet løste jeg ved å slutte å lese dem. :wink:
Bilde

Brukeravatar
rotehodet
Junior
Junior
Innlegg:89
Registrert:tir 18 nov 2008 15:14
Sted:Oslo
Kontakt:

Re: det var gøy så lenge det varte

Legg inn av rotehodet » ons 04 feb 2009 21:26

starter med å lage en litt ubehagelig stillhet










...................

fra spøk til revolver. det er vanskelig å ikke si seg enig med de andre gutta her. dette forumet er og
blir det mest snodige forumet jeg har snublet inn i.

èn kan jo ikke gjøre annet enn å :lol: og :)

dere er nå en herlig gjeng :roll:

-synes forøvrig gcinfo, og tilhørende organisasjon som står som eiere, bør lytte litt til det som blir sagt her. det er ikke uten grunn at trafikken her minner meg litt om en skogsvei innerst i alta..
....

flaneringsekspert(en)

........

krl69

Re: det var gøy så lenge det varte

Legg inn av krl69 » ons 04 feb 2009 21:59

For å bruke forumets typiske tendens - hvis dere ikke har noe annet å fare med, hold fred! :twisted:

Og slik har mange av mine innlegg blitt belønnet med. Og slik tror jeg mange ferske føler seg etter å ha forsøkt seg her. Er man så fordømt idiot at man tror man har noe på hjertet eller gud forby, ikke er enig i 1000/2000 cachers-klubben, ja da er du riktig ille ute. Enten blir man bombardert med PM’er eller så dukker det opp cachere fra intet som hyler ut unisont som en slags lynsjemobb som er ute etter deg – ”hva sa du? Er du ikke enig med oss? Pass deg nå – vi har cachet siden ”the big bang” og du er jo bare en fjottefjols, din lille lort av en lissom-cacher!”

Disse STORE guttene man ref til - hvorfor mister man respekten for folk straks man har passert eller nærmer seg 2000 cacher? Blir man opphøyd til drittsekk ligaen?

For min del hadde dette forumet hatt godt av å ekskludere alle som har så mye erfaring at de ikke trenger å vite noe mer om sporten - i det minste skal de slippe å delta aktivt sammen med de jordnære cacherne, de som cacher på "gulvet". De kan lage sin egen sandkasse hvor kravet er minst 1000 cacher - på den måten får man et forum for en slags elite og et for oss små og ynkelige.

Jeg tok pause for tja, et par mnd siden tro?! Dette var bare en "kort innpå". Går over i standby-modus igjen....

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: det var gøy så lenge det varte

Legg inn av tomahg » ons 04 feb 2009 22:30

krl69 skrev:Disse STORE guttene man ref til - hvorfor mister man respekten for folk straks man har passert eller nærmer seg 2000 cacher? Blir man opphøyd til drittsekk ligaen?
Så hysse, pjacklam, PPJ og hbrx er respektløse drittsekker? Er det det du skriver?

Og at jeg er i ferd med å bli en, hvis jeg ikke allerede er en?

Og til tross for slike utspill forventer du forståelse og respekt for egne innlegg, som hovedsaklig går i samme bane?

Ikke nok med at du benytter en hver anledning til å slenge dritt om dette forumet, når du skriver på andre fora, du kommer stormende tilbake med mer eder og galle hver gang en liten kritisk røst dukker opp her.

Med respektløs hilsen,
tomahg, drittsett in spe
Sist redigert av tomahg den ons 04 feb 2009 23:14, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
nordreaker
Senior
Senior
Innlegg:304
Registrert:tor 29 nov 2007 21:27
Sted:Oslo

Re: det var gøy så lenge det varte

Legg inn av nordreaker » ons 04 feb 2009 23:12

krl69 skrev:For å bruke forumets typiske tendens - hvis dere ikke har noe annet å fare med, hold fred! :twisted:

Og slik har mange av mine innlegg blitt belønnet med. Og slik tror jeg mange ferske føler seg etter å ha forsøkt seg her. Er man så fordømt idiot at man tror man har noe på hjertet eller gud forby, ikke er enig i 1000/2000 cachers-klubben, ja da er du riktig ille ute. Enten blir man bombardert med PM’er eller så dukker det opp cachere fra intet som hyler ut unisont som en slags lynsjemobb som er ute etter deg – ”hva sa du? Er du ikke enig med oss? Pass deg nå – vi har cachet siden ”the big bang” og du er jo bare en fjottefjols, din lille lort av en lissom-cacher!”

Disse STORE guttene man ref til - hvorfor mister man respekten for folk straks man har passert eller nærmer seg 2000 cacher? Blir man opphøyd til drittsekk ligaen?

For min del hadde dette forumet hatt godt av å ekskludere alle som har så mye erfaring at de ikke trenger å vite noe mer om sporten - i det minste skal de slippe å delta aktivt sammen med de jordnære cacherne, de som cacher på "gulvet". De kan lage sin egen sandkasse hvor kravet er minst 1000 cacher - på den måten får man et forum for en slags elite og et for oss små og ynkelige.

Jeg tok pause for tja, et par mnd siden tro?! Dette var bare en "kort innpå". Går over i standby-modus igjen....

Her ble det nettopp invitert til konstruktive innspill for å gjøre forumet hyggeligere, og så avbryter du en to måneders pause bare for å komme med dette innlegget, hvor ble det de gode forslagene dine? Jeg er ikke særlig datakyndig som jeg har gjentatt til det kjedsommelige, og har fått utrolig mye hjelp av mange her, blant annet av de som har funnet/utplassert flest cacher. Min erfaring er at hvis man holder en hyggelig tone selv, så får man hyggelige svar. Og hvis man vil bli behandlet med respekt selv, så bør man vise andre den samme respekten. Hvis man begynner i forumet med å spre tvil om hensiktene til de som startet det. Det har jeg også sett her, ikke adressert spesielt til deg, så er det vel ikke så rart at det ikke akkurat skaper jubel hos de som har brukt masse fritid for å få i gang dette?
Bilde

krl69

Re: det var gøy så lenge det varte

Legg inn av krl69 » ons 04 feb 2009 23:45

Denne gangen var jeg ikke ute etter å delta i en såkalt konstruktiv debatt - like lite som jeg føler mange av innleggene her på forumet bærer preg av å være særlig sakelig og fornuftige.

Mitt innlegg var et hjertesukk og en klar adressat til flere her som har en tydelig agenda å henge ut de som ikke er erfarne, har samme elite-humor og identiske meninger og tanker rundt geocache-praksis og teori.

Men så er det noe med hva/hvem som kom først - høna eller egget. Jeg begynte her på forumet ganske uskyldig og higen etter kunnskap og noen å dele erfaringer med, men skjønte raskt at her må man stålsette seg. Legge folkeskikk og respekt på hylla og fyre av med ballespark innlegg med ditto kommentarer.

Og til deg tomahg - merkelig at du fremstiller deg som et offer og såret person når du til stadighet fyrer av med sarkasme og spissformuleringer som du nå tydeligvis på en merksnodig måte angrer på og unnskylder deg med.

Ja jeg har kritisert forumet, enten direkte her eller via andre forum, men ikke når det er en "liten kritisk røst" fra forumet. Men jeg har også forsøkt å delta sakelig, kommet med nye tråder og forslag, men det ender jo stort sett i bråk lenge før jeg mister respekten for både innleggene og personene. Når det gjelder hvem det måtte være blant eliten, har jo du kommet med navn tomahg, ikke jeg. Det får stå for din regning.

Pausen er over - jeg avslutter mitt medlemskap med dette og ønsker forumet lykke til! Og ja, jeg fortsetter i et annet forum som har den kvaliteten dette forumet må bruke kikkert for å se.

Takk for meg.

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: det var gøy så lenge det varte

Legg inn av tomahg » tor 05 feb 2009 00:00

krl69 skrev:Når det gjelder hvem det måtte være blant eliten, har jo du kommet med navn tomahg, ikke jeg. Det får stå for din regning.
Det var du som antydet at de som hadde funnet over 2000 cacher var drittsekker. Da jeg slo opp på statistikksiden for å se etter hvem som hadde funnet over 2000 (norske) cacher fikk jeg ikke det til å stemme med mine erfaringer, så derfor spurte jeg om det virkelig var disse du mente...

Angående moderering av forumet har jeg egentlig intet å utsette på det selv, men jeg har forstått at flere er misfornøyde med at en enkelt person foretar en moderering som på enkelte virker urettferdig.

Kanskje flere modereratorer som opererer under hvert sitt alias (slik som legofigurene), eller eventuelt et felles moderator-alias gjør at man får et mindre personlig forhold til den/de som innehar moderator-rollen?

Brukeravatar
PPJ
Senior
Senior
Innlegg:867
Registrert:tir 20 nov 2007 23:31
Sted:Skoggrensen
Kontakt:

Re: det var gøy så lenge det varte

Legg inn av PPJ » tor 05 feb 2009 00:01

Forumdriverne, som vel fomler med under 1.000 funn, og ikke er en sånn drittsekk som meg, har min fulle sympati og støtte!

Det er både underholdende, og patetisk, med de selvutnevnte underdogs som med brask og bram melder sin sorti herfra i ny og ne. For meg ser det ut til at de er for mye innendørs og driver for mye med teoretisk geocaching. Jeg er helt sikkert alt for mye ute, det er derfor jeg er blitt en slik klyse med over 2K funn.

Og siden jeg er slik en fæl fyr, må jeg jo leve opp til mitt tvilsomme rykte med en slik utblåsning som dette ...

Tro meg eller ikke: Jeg synes ikke noen på dette forumet, hverken de innenfor eller utenfor, er noen dårlige folk.
Men det skrives utrolig mye dumt fra enkelte, og de samme er ofte svært hårsåre når de får kritikk eller motbør.

Dette er selvfølgelig et slikt dumt innlegg :oops:
Bilde Bilde

Brukeravatar
Mr.Jacobsen
Bruker
Bruker
Innlegg:198
Registrert:lør 29 des 2007 10:40
Sted:Haugesund

Re: det var gøy så lenge det varte

Legg inn av Mr.Jacobsen » tor 05 feb 2009 10:01

[

Ja jeg har kritisert forumet, enten direkte her eller via andre forum, men ikke når det er en "liten kritisk røst" fra forumet. Men jeg har også forsøkt å delta sakelig, kommet med nye tråder og forslag, men det ender jo stort sett i bråk lenge før jeg mister respekten for både innleggene og personene. Når det gjelder hvem det måtte være blant eliten, har jo du kommet med navn tomahg, ikke jeg. Det får stå for din regning.


Jeg synes det er veldig trist at dette skal være slik, og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg begynte med denne utmerkede hobbyen for 2 år siden, og siden den tid vært ute i naturen og opplevd en hel masse. Dessuten kommer man jo seg ut av sofaen og får oppleve nye steder. Sågar nye steder i sin egen by man ikke visste om. Jeg har dette som en hobby, og hvorfor skal en krangle om alt mulig? Smaken er som baken, nemlig delt. Kan vi ikke bare forholde oss til dette som en hobby, ha glede av å komme seg bort fra sofaen. Og dere, enten dere tror det eller ei, så har jeg truffet veldig mange hyggelige mennesker som driver denne hobbyen. Nye bekjentskaper rundt om i Norges land.

Jeg vet det er enkelt å si: La oss holde fred med hverandre, og heller ha det hyggelig med hobbyen vår.
Bilde

Brukeravatar
Mr.Jacobsen
Bruker
Bruker
Innlegg:198
Registrert:lør 29 des 2007 10:40
Sted:Haugesund

Re: det var gøy så lenge det varte

Legg inn av Mr.Jacobsen » tor 05 feb 2009 10:06

[
Så hysse, pjacklam, PPJ og hbrx er respektløse drittsekker? Er det det du skriver?

Og at jeg er i ferd med å bli en, hvis jeg ikke allerede er en?

Nå har jeg ikke truffet alle i 2000 cacher klubben. Men de jeg har truffet har vært riktig så hyggelige. Vi klarte faktisk å kommunisere, selvom vi snakker hver vår dialekt.
Jeg er bare halveis til 2000 cacher klubben, så da har jeg en liten stund før jeg blir drittsekk :-):-) :-)

øøøøøø, da er jeg bare en halv drittsekk nå....
Bilde

Låst