Hint

Svar
Brukeravatar
alfafa
Nybegynner
Nybegynner
Sted: Stjørdal

Hint

Legg inn av alfafa » man 02 jun 2008 01:36

Kan nok være lurt å lese hint. Var visst en som fikk seg en overraskelse på en av mine cacher i dag.
Cachen var nok en etasje lavere enn der han lette :wink:

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 66a7eae19d
Bilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Sted: Oslo

Re: Hint

Legg inn av tomahg » man 02 jun 2008 08:16

Jeg kjenner ikke til den aktuelle cachen, men jeg synes ikke cacheeier skal gå ut fra at alle besøkende leser hintet.

Hintet er kryptert, og en del velger å ikke lese hintet før man eventuelt står fast.

Ting som veibeskrivelse, advarsler o.l. har ingen ting i hintet å gjøre!

Brukeravatar
alfafa
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av alfafa » man 02 jun 2008 10:34

tomahg skrev:Jeg kjenner ikke til den aktuelle cachen, men jeg synes ikke cacheeier skal gå ut fra at alle besøkende leser hintet.

Hintet er kryptert, og en del velger å ikke lese hintet før man eventuelt står fast.

Det som oppsto var nok en morsom/overraskende opplevelse.
Har ikke noe med veibeskrivelse eller advarsler å gjøre.
Synes kanskje du Tomahg kunne sette deg inn i den aktuelle cachen før du kritiserte.

Ville bare formidle en morsom cacheopplevelse, men lover, jeg skal ikke gjøre det igjen.
Bilde

gacrux
Senior
Senior
Sted: Langt syd i Oslo
Kontakt:

Legg inn av gacrux » man 02 jun 2008 11:06

Det er ikke nødvendig å være så hårsår. Jeg leste også loggen OG beskrivelse OG hint.
Jeg hadde svært vansklig for å forstå poenget i loggen, men siden overskriften på tråden var hint så hadde det muligens noe med at han burde ha lest hintet først (?)

Så da er jeg enig med tomahg. Jeg prøver vanligvis å finne cache uten å se på hint, men finner jeg den ikke på et minutt leser jeg hintet. Er dermed enig i tomahg's kommentar. Jeg ser ikke hva som er galt i å kommentere dette?
Otto Milvang

Brukeravatar
solve
Senior
Senior

Legg inn av solve » man 02 jun 2008 11:29

alfafa skrev:
tomahg skrev:Jeg kjenner ikke til den aktuelle cachen, men jeg synes ikke cacheeier skal gå ut fra at alle besøkende leser hintet.

Det som oppsto var nok en morsom/overraskende opplevelse.
Har ikke noe med veibeskrivelse eller advarsler å gjøre.
Synes kanskje du Tomahg kunne sette deg inn i den aktuelle cachen før du kritiserte.

Ville bare formidle en morsom cacheopplevelse, men lover, jeg skal ikke gjøre det igjen.
Ikke vær så jæ** hårsår og navlebeskuende nå. Tåler du ikke såpass, bør du trekke ut bredbåndskabelen av veggen, og begynne med strikking eller noe i den dur.
BildeBilde

Brukeravatar
alfafa
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av alfafa » man 02 jun 2008 11:30

Parus Major som det står i hintet er kjøttmeis, og når cacher valgte feil etage traff han sannsynligvis på kjøttmeisen. Det var opplevelsen jeg ville fortelle om, og som jeg ikke trodde jeg ville få kritikk for.
Bilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Sted: Oslo

Legg inn av tomahg » man 02 jun 2008 11:58

alfafa skrev:Parus Major som det står i hintet er kjøttmeis, og når cacher valgte feil etage traff han sannsynligvis på kjøttmeisen. Det var opplevelsen jeg ville fortelle om, og som jeg ikke trodde jeg ville få kritikk for.
Kommentaren min gjalt i utgangspunktet hint på generell basis, til og med jeg så at det ikke var noen veibeskrivelse i dette hintet.

Hvis jeg skulle gitt deg kritikk ville jeg skrevet at Parus Major er et latterlig hint, da folk flest verken kjenner våre små fjærkledde venner ved latinske navn....eller har latinsk ordbok i baklomma.

Utover dette, er vel ikke våren riktig tidsrom å plage disse fjærballene på...? :?

pjacklam
Senior
Senior
Sted: Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Legg inn av pjacklam » man 02 jun 2008 19:10

tomahg skrev:Hvis jeg skulle gitt deg kritikk ville jeg skrevet at Parus Major er et latterlig hint, da folk flest verken kjenner våre små fjærkledde venner ved latinske navn....eller har latinsk ordbok i baklomma.
Jeg var i Stjørdalen forleden og fant denne cachen. Jeg forstod latinen, og tok derfor hintet med én gang. Likevel vil jeg ikke si at hintet er uforståelig. Hvis man er på stedet og ser hintet som helhet, vil jeg tro at også dem som ikke forstår latinen likevel forstår hintet.
Utover dette, er vel ikke våren riktig tidsrom å plage disse fjærballene på...? :?
Det er jeg enig i. Derfor er jeg ikke særlig begeistret for cacher gjemt i ekte slike.
~/.signature: No such file or directory.

Svar