Hva synes du om geocache Reviewer i Norge ?

Låst
teamvalmen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:3
Registrert:søn 14 jul 2013 02:10
Hva synes du om geocache Reviewer i Norge ?

Legg inn av teamvalmen » tor 14 nov 2013 19:23

Hva synes du om geocache reviewer i Norge ?

Så langt jeg har dårlig ervarigen meg norske geocache reviewer
Får bare negativ kritikk
ingen hjelp og ingen konstruktiv kritikk,
Det fratar meg moro av geocaching

armag
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:43
Registrert:lør 29 okt 2011 22:06

Re: Hva synes du om geocache Reviewer i Norge ?

Legg inn av armag » tor 14 nov 2013 19:30

Dette kjenner hvertfall ikke jeg meg igjen i.. Jeg kjenner de norske reviewerne som hyggelige, imøtekommende mennesker, som gjør sitt beste for at både vi og de skal ha det kjekt med hobbyen vår...

Men, for at de skal bli sett på som hyggelige og imøtekommende, er det viktig å være det samme selv, å høre på hva de har å si. Husk, reviewerne er erfarne cachere, som har drevet med denne hobbyen i mange år (de fleste hvertfall), så de kan gi gode tips, om man bare spør :)

Brukeravatar
TA-
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:ons 30 jun 2010 22:44

Re: Hva synes du om geocache Reviewer i Norge ?

Legg inn av TA- » tor 14 nov 2013 19:48

armag skrev:Dette kjenner hvertfall ikke jeg meg igjen i.. Jeg kjenner de norske reviewerne som hyggelige, imøtekommende mennesker, som gjør sitt beste for at både vi og de skal ha det kjekt med hobbyen vår...

Men, for at de skal bli sett på som hyggelige og imøtekommende, er det viktig å være det samme selv, å høre på hva de har å si. Husk, reviewerne er erfarne cachere, som har drevet med denne hobbyen i mange år (de fleste hvertfall), så de kan gi gode tips, om man bare spør :)
+1
Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Hva synes du om geocache Reviewer i Norge ?

Legg inn av ArveAnd » tor 14 nov 2013 19:48

Eg har aldri fått kritikk frå reviewer, men eg har fått avklarande spørsmål mhp ting som:
-plassering
-vedlikeholdsplan

Og dette er jo rett og slett fordi dei ønsker å avklare om cachane mine har vore ihht retningslinjene, og spørsmåla hadde nok vore unngått om eg hadde gitt tilstrekkeleg opplysningar i utgangspunktet.

Så eg stussar veldig over at du/de har mottatt negativ kritikk. Kan du/de har forveksla det med avklarande spørsmål ala det eg refererer til over?

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Hva synes du om geocache Reviewer i Norge ?

Legg inn av ingsve » tor 14 nov 2013 22:30

Jeg har heller ikke fått kritikk fra reviewere, men derimot fått tips og støtte. De gjør en uvurdelig frivillig jobb for den hobbyen vi er så glad i, og er medvirkende til at vi har mange flotte cachersom jo er grunnlaget for hobbyen.
For meg som utlegger er reviewer en del av team som til slutt sørger for at cachen jeg har plassert, blir publisert til en forhåpentlig glede for andre cachere. Det forutsetter at jeg har gjort jobben min og sjekket at alt er etter reglene FØR jeg sender cachen til reviewer. Det har jeg jo faktisk krysset av for at jeg har gjort.

Dersom det er forhold jeg er usikker på tar jeg opp dette i en reviewer note og alle svar jeg har fått til nå bærer ikke ikke preg av noe av det du nevner. Jeg er med andre ord strålende fornøyd med reviewerne, for å svare på spørsmålet ditt.
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Hva synes du om geocache Reviewer i Norge ?

Legg inn av Raggsokk » tor 14 nov 2013 23:38

Det kunne vært interessant å vite nøyaktig hva reviewerne har sagt/gjort som har vært så negativt. Til nå har jeg ikke sett noen som kjenner seg igjen i det du skriver, hverken her eller på Facebook (33 svar til nå inkl. dette). Du har jo fått godkjent 22 cacher allerede, så helt håpløse kan de da vel ikke være?
- Raggsokk

Bilde

Asoteam
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:42
Registrert:tir 11 sep 2012 21:10

Re: Hva synes du om geocache Reviewer i Norge ?

Legg inn av Asoteam » fre 15 nov 2013 16:32

Jeg forstår heller ikke at de er så vanskelige som du sier. Flere har bedt deg konkretisere hva du ikke er fornøyd med. Det er viktig i forhold til å vite hva saken dreier seg om. Du har sett diskusjonen på FB, og flertallet er fornøyd.

Før du fortsetter nå, bør du konkretisere. De cachene jeg har fått godkjent, er gjort raskt og uten nevneverdige kommentarer.

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Hva synes du om geocache Reviewer i Norge ?

Legg inn av Makuta Teridax » lør 16 nov 2013 12:44

teamvalmen skrev:Hva synes du om geocache reviewer i Norge ?

Så langt jeg har dårlig ervarigen meg norske geocache reviewer
Får bare negativ kritikk
ingen hjelp og ingen konstruktiv kritikk,
Det fratar meg moro av geocaching
Det overrasker meg litt at du ønsker å diskutere dette her på forumet.

Når det gjelder konstruktiv kritikk, er det sånn at om det er et problem, skal reviewer ikke bare påpeke hva som er galt, men helst også komme med konstruktive forslag til løsning. Imidlertid må begge parter bidra, om samarbeidet skal fungere. Jeg vet ikke hvilke erfaringer du har med de andre reviewerne, men for egen del vil jeg si at det er vanskelig å samarbeide, når det første som skjer er at du nekter å svare på noe som har med saken å gjøre, før jeg har opplyst hvem jeg er (fullt navn osv.) Og da jeg påpekt hva som var galt, og at det ikke var akseptabelt, brydde du deg ikke, men gjorde det samme igjen og igjen. Hvis du ønsker et konstruktivt samarbeid, må også du bidra. Det skal ikke måtte gå så langt at jeg må stille ultimatum: Hvis neste e-post er noe som helst annet enn uforbeholdent samarbeid, vil oppførselen bli meldt til Groundspeak, og fortsatt manglende samarbeidt kan gjøre at kontoen din blir stengt. Å være gjenstridig, gjør alle former for konstruktivt samarbeid vanskelig.

Så når en reviewer tar kontakt, hold deg til saken, svar ordentlig og svar ærlig. Vi er ikke ute etter å ta noen. At vi stiller spørsmål ved en cache, enten den er publisert eller upublisert, betyr ikke nødvendigvis noe er galt. Det hender f.eks. vi får meldinger om cacher, som geocachere mener kan være i strid med retningslinjene, men som ved nærmere undersøkelser viser seg å være helt i orden. Igjen altså: Svar på spørsmål og samarbeid med reviewerne, så ordner det seg vanligvis. Og hvis cachen din må flyttes eller fjernes, lær av det, legg det bak deg, og gå videre.

Din oppførsel overfor geocachere er et kapittel for seg, men siden det ikke er temaet her, lar jeg det ligge. Du bør vite hva jeg sikter til.

Et par tips til slutt: Les retningslinjene, og følg dem. Les bruksvilkårene, og følg dem.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

teamvalmen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:3
Registrert:søn 14 jul 2013 02:10

Re: Hva synes du om geocache Reviewer i Norge ?

Legg inn av teamvalmen » lør 16 nov 2013 15:24

OKE har konsturktive bidra meg
hvem kann slette disse thema jeg er ferdi meg saken. :D

Brukeravatar
Cervis Venator
Junior
Junior
Innlegg:51
Registrert:man 03 sep 2012 08:04

Re: Hva synes du om geocache Reviewer i Norge ?

Legg inn av Cervis Venator » søn 17 nov 2013 11:18

teamvalmen skrev:OKE har konsturktive bidra meg
hvem kann slette disse thema jeg er ferdi meg saken. :D
Disse innleggende kan bare stå. Jeg er enig med Makuta i det han skriver. Nå er det undertegende som har siste saken angående cachen din. Vi har retningslinjer som du har krysset av for at du har lest. Som Makuta sier. Les disse! Vi kontrollører har som oppgave å påse at disse retningslinjene bli fulgt. Da må man ha en dialog. I del aller fleste tilfeller er ikke dette noe problem. Man har en konstruktiv dialog. Men jeg kaller det ikke konstruktivt slik du har oppført deg.
Cervis Venator
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Hva synes du om geocache Reviewer i Norge ?

Legg inn av Makuta Teridax » søn 17 nov 2013 18:17

teamvalmen skrev:OKE har konsturktive bidra meg
hvem kann slette disse thema jeg er ferdi meg saken. :D
Du er tydeligvis ikke mer ferdig med saken enn at du nå har klaget meg inn til Groundspeak for forskjellsbehandling på bakgrunn av at jeg har stilt spørsmål ved et par av cachene dine, samtidig som jeg skal ha publisert cacher som ligger på din eiendom uten at du er informert på forhånd. Du må gjerne klage meg og andre reviewere inn til Groundspeak, men jeg tror ikke du oppnår det du ønsker.

For det første: Du må tåle at vi stiller spørsmål om cachene dine, slik vi gjør til andre cacheeiere. Det nevnte jeg også i det forrige innlegget mitt i denne tråden. Du er ikke den eneste cacheeieren vi stiller spørsmål til.

For det andre: Cachene som du mener ligger på din eiendom har du nevnt for meg tidligere. Jeg svarte da at jeg skulle ta tak i dem, så snart jeg fikk GC-kodene. Ditt svar var at cachene kunne bli der de var. Dermed trodde jeg saken var ute av verden. Hvis cachene likevel er et problem, lover jeg å ta tak i dem, men du er nødt til å sende meg GC-kodene. Jeg får ikke gjort noe før jeg vet hvilke cacher det gjelder.

Groundspeak kommer antagelig til å fortelle deg akkurat det samme som jeg har fortalt ovenfor. Så for et stykke konstruktiv kritikk: Hvis det er noe du er misfornøyd med, ta kontakt, være konkret, og fortell hva som er problemet.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Hva synes du om geocache Reviewer i Norge ?

Legg inn av sven-egil » søn 17 nov 2013 18:46

Såpass ja....

:?
Bilde Bilde Bilde

HexaNomos
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:21
Registrert:lør 04 mai 2013 19:02

Re: Hva synes du om geocache Reviewer i Norge ?

Legg inn av HexaNomos » man 18 nov 2013 00:32

teamvalmen skrev:Hva synes du om geocache reviewer i Norge ?

Så langt jeg har dårlig ervarigen meg norske geocache reviewer
Får bare negativ kritikk
ingen hjelp og ingen konstruktiv kritikk,
Det fratar meg moro av geocaching
Jeg har publisert 13 av de 23 cachene du har listet på http://www.geocaching.com.

Hvis du mener det har kommet bare negativ kritikk fra meg i forbindelse med reviewarbeidet, ber jeg deg om å lese på ny de reviewernotene du har fått fra meg i prosessen frem til godkjenning. Her vil du se at det på en cache var en dialog om valg av waypoints og måten disse ble angitt på. I et annet tilfelle sjekket jeg status på en publisert cache plassert i det militære området Regionfelt Østlandet.

Målet vi har som reviewere, er å hjelpe til med publisering av cacher. I forbindelse med dette stiller vi av og til spørsmål som vi ønsker svar på. Dette er ikke ment som negativ kritikk eller mangel på hjelp, men er ledd i en kvalitetssikring av utleggene som gjøres.

teamvalmen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:3
Registrert:søn 14 jul 2013 02:10

Re: Hva synes du om geocache Reviewer i Norge ?

Legg inn av teamvalmen » tir 19 nov 2013 00:34

Jeg ser ikke verdien av den til offentligheten om dette temaet i diskusjonstemaer på dette forumet med dere.
Jeg er ferdig med denne diskusjonen.
Hvis du ønsker å snakke videre om beste, men gjør det uten å involvere meg der.
Når jeg har et problem jeg taler til dere der personlig,
Jeg vil ikke diskutere dette med resten av Norge.

Det sier ut det det dere trenger det, ikke jeg.
Dine forventninger er meg nå klart.

:D

Asoteam
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:42
Registrert:tir 11 sep 2012 21:10

Re: Hva synes du om geocache Reviewer i Norge ?

Legg inn av Asoteam » tir 19 nov 2013 06:53

Siden du ikke vil ha en offentlig diskusjon om dette, burde du selv latt være å starte den offentlig både her på forumet og på FB. Du har selv lagt opp til det.

Men diskusjonen bør avsluttes. Du har fått klare svar selv om dine konkretiseringer på hva du ikke er fornøyd med mangler.

Låst