Hjelp! Problemer med c:geo

Svar
Wiikingene
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:8
Registrert:tor 17 okt 2013 08:25
Hjelp! Problemer med c:geo

Legg inn av Wiikingene » tor 17 okt 2013 08:49

Jeg har cachet siden mai-13, og hele tiden brukt appen c:geo på min Samsung Galaxy s2. Dette har fungert helt fint fram til for noen uker siden.
Siste måned har appen imidlertid ikke fungert. Når jeg starer appen, kommer følgende beskjed opp: "c:geo can't log in. c:geo works offline with stored cashes. Check login settings or enable your internet connection". Internettet på telefonen virker, og alle andre apper som krever internett fungerer helt greit. Jeg har ikke endret noen innstillinger i forkant av problemene, så vidt jeg vet. Da problemene først oppsto, skjedde det kun fra tid til annen, mens det fungerte greit innimellom. Nå har det som nevnt ikke virket i det hele tatt de siste ukene.
Dersom jeg prøver å søke på cacher, f eks ut fra adresse, eller ved å velge "i nærheten", får jeg kun opp beskjed om "no caches". Hvis jeg velger "find", og deretter plotter inn cachens koordinater manuelt (som jeg f eks kan ha funnet på geocaching.com), fungerer dette.
Jeg har prøvd å oppdatere appen. Jeg har også prøvd å avinstallere den for så å installere den på ny. Jeg har også prøvd å velge "identify as android browser" i innstillinger, da dette ble foreslått i FAQ hos c:geo, men ingen av disse tiltakene har endret noe på problemet. Jeg har prøvd å søke mer på FAQ hos c:geo, men skjønner ikke hva som er feil, eller hva jeg kan gjøre. Til slutt kan jeg nevne at jeg har kontaktet c:geo support for ca 2 uker siden på epost, men de svarer ikke. Takknemlig om noen har forslag til hva jeg nå kan prøve.

Hneite
Junior
Junior
Innlegg:65
Registrert:fre 26 aug 2011 09:26

Re: Hjelp! Problemer med c:geo

Legg inn av Hneite » tor 17 okt 2013 09:10

Min versjon fungerer fint på min Sony telefon.
Eneste jeg kan komme på er å tilbakestille til fabrikkinnstillinger.
Men det er jo litt drastisk, men fungere greit så lenge man har backup til å hente inn all nødvendig data og programmer igjen.
Har gjort det ett par ganger når jeg merker att telefonen begynner å krangle litt.

Brukeravatar
Olen
Bruker
Bruker
Innlegg:111
Registrert:lør 03 jul 2010 22:45

Re: Hjelp! Problemer med c:geo

Legg inn av Olen » tor 17 okt 2013 16:40

Høres jo ut som den ikke klarer å logge deg inn. Prøv å bytte passord på geocaching.com og sett det nye passordet i cgeo etterpå. (test med et passord uten spesielle tegn osv for å utelukke tegnkodingfeil).
Bytt så evt tilbake til det gamle passordet (eller et annet) hvis det virker med det enkle testpassordet.
Bilde

yarnslayer
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:tor 20 jun 2013 13:02
Sted:Halden

Re: Hjelp! Problemer med c:geo

Legg inn av yarnslayer » fre 18 okt 2013 08:14

Jeg hadde samme problem i dag og fant ut at det gikk greit å logge inn via mobildatanettet, men ikke fra lokalt, trådløst.... forstå det den som kan.
Jeg forsøkte å bytte etter å ha lest dette: http://faq.cgeo.org/#1_33

jomale
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:17
Registrert:tor 01 des 2011 15:07

Re: Hjelp! Problemer med c:geo

Legg inn av jomale » fre 18 okt 2013 20:37

Jeg har også hatt problemer med min Samsung Galaxy s2 de siste dagene, fikk ikke logget inn på c.geo. Fikk heller ingen mailer.
Problemet ble løst ved å slå på wi-fi på telefonen.
Har vanligvis ikke wi-fi på, men dette var det som fungerte for meg.

yarnslayer
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:tor 20 jun 2013 13:02
Sted:Halden

Re: Hjelp! Problemer med c:geo

Legg inn av yarnslayer » lør 19 okt 2013 01:32

yarnslayer skrev:Jeg hadde samme problem i dag og fant ut at det gikk greit å logge inn via mobildatanettet, men ikke fra lokalt, trådløst.... forstå det den som kan.
Jeg forsøkte å bytte etter å ha lest dette: http://faq.cgeo.org/#1_33
Etter å ha kommet inn via mobildata gikk det i sin tur greit å logge på wireless og komme inn derfra også. *trekker på skuldrene*

Wiikingene
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:8
Registrert:tor 17 okt 2013 08:25

Re: Hjelp! Problemer med c:geo

Legg inn av Wiikingene » søn 20 okt 2013 09:37

Hei igjen og takk for respons. Jeg har eksperimenter litt og det ser ut til at det virker nå. Det var Olen som satte meg på sporet. Jeg gikk på innstillinger > services > geocaching.com. Der la jeg inn mitt brukernavn og passord for geocaching.com og nå virker c:geo som før. Jeg vet fremdeles ikke at jeg har logget meg ut av noe jeg skulle vært logget inn i. Jeg bare installerte appen og den virket uten noe om og men de første månedene. Men fint at det ser ut til å være greit nå.

Brukeravatar
pilt73
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:lør 01 des 2012 10:44
Sted:Oslo

Re: Hjelp! Problemer med c:geo

Legg inn av pilt73 » man 21 okt 2013 20:38

Hadde du også glemt å oppgradere den gamle versjonen av c:geo? Jeg tipper den sluttet å virke fordi det var en utgått versjon og når man installerte den på nytt, så husket den ikke brukernavnet og passordet man hadde registrert i den forrige versjonen. Jeg fikk nemlig denne feilen selv for en stund siden og kom også frem til at jeg måtte logge meg inn på nytt, så nå passer jeg på å oppgradere hver gang jeg får beskjed om at en ny versjon er tilgjengelig.

yarnslayer
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:tor 20 jun 2013 13:02
Sted:Halden

Re: Hjelp! Problemer med c:geo

Legg inn av yarnslayer » tir 22 okt 2013 07:12

pilt73 skrev:Hadde du også glemt å oppgradere den gamle versjonen av c:geo? Jeg tipper den sluttet å virke fordi det var en utgått versjon og når man installerte den på nytt, så husket den ikke brukernavnet og passordet man hadde registrert i den forrige versjonen. Jeg fikk nemlig denne feilen selv for en stund siden og kom også frem til at jeg måtte logge meg inn på nytt, så nå passer jeg på å oppgradere hver gang jeg får beskjed om at en ny versjon er tilgjengelig.
Jeg oppgraderte for lenge siden og vet at den har virket etter det (rørte ikke passordet i noen av de to oppdateringene som kom i den seinere tid - etter groundspeak sin redesign av sidene, samt en patchoppdatering etter det) og jeg har cachet hver dag med den... Menmen *trekker på skuldrene* - om løsningen er så lett som å veksle nettverk eller bare resette passord, så er det no ingen fare. Jeg ble bare forundret siden jeg vet at jeg ikke hadde endret noe, verken i c:geo eller passordmessig på geocaching.com

Svar