GeoBlogger

Svar
Brukeravatar
TA-
Bruker
Bruker

GeoBlogger

Legg inn av TA- » fre 15 mar 2013 21:03

Jeg satt opp en blogg i dag, og har her planer om å blogge litt om turene jeg tar. Bloggen finner du her Geocaching i Telemark

Men er det flere her som blogger om geocaching?
Bilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Sted: Oslo

Re: GeoBlogger

Legg inn av tomahg » fre 15 mar 2013 22:51

logger > blogger

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Sted: Tromsø

Legg inn av Kjedalen » lør 16 mar 2013 04:24

Jeg må si at jeg ikke helt skjønner poenget med denne "bloggen". Etter hva jeg kan se (uten å ha studert loggene/bloggen i detalj), finner vi den samme turbeskrivelsen i loggene som i bloggen - og det er da her de hører hjemme!?! Men det fins kanskje en grunn jeg ikke kjenner til da jeg sjelden eller omtrent aldri leser noen blogger. Og det skader jo selvfølgelig ikke å spre det glade budskap...
BildeBilde

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker

Legg inn av Tique » tir 19 mar 2013 11:05

Jeg synes det er koselig å lese tur-blogger, jeg :)
Bilde

Brukeravatar
TA-
Bruker
Bruker

Legg inn av TA- » tir 19 mar 2013 12:16

Jeg skulle vel muligens ha skrevet geocaching og turer i skog og mark ;)

De første innleggene var nok lik loggene til cachene, men det var kun de første ;) Jeg laget bloggen for at jeg ønsker å spre det glade budskap om geocaching OG friluftsliv i mitt nærmiljø, og å skrive litt mer enn det er plass til i en cachelogg. Vil også legge ut mange flere bilder på bloggen. Jeg kommer også til å bruke bloggen til å promotere mine egne cacher og WTer. Mine enkeltstående cacher ligger allerede der, mens WTene kommer etterhvert ;) Det kommer også flere poster fra turer i Skien og omegn.

Det gjør jeg å Tique :)
Bilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Sted: Oslo

Legg inn av tomahg » tir 19 mar 2013 14:47

Litt OT, men hva er et WT? :roll:

Brukeravatar
TA-
Bruker
Bruker

Legg inn av TA- » tir 19 mar 2013 15:08

tomahg skrev:Litt OT, men hva er et WT? :roll:
WoodTrail eller WaterTrail ;) Tror det var "jarun" som lanserte betegnelsen som en mer friluftsrelatert ting etter at det ble så populært med PT ;)
Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior

Legg inn av Kjedalen » tir 19 mar 2013 19:43

Også jeg liker å lese turbeskrivelser - og det er derfor jeg liker laaaaaange logger for cacheturer der det er noe å skrive om. Og jeg sluker det meste jeg kommer over av turbøker. Det er mulig jeg bør finne ut hva en blogg egentlig er for noe og se om det kan være interessant lesing. Men de tilfellene jeg sjekket her var som sagt logg og blogg omtrent identiske, og da skjønte jeg ikke poenget. Ordet "blogg" har jeg til nå forbundet med ungjenter som skriver vås om alt og ingenting, men det er kanskje en stor sjanse for at jeg ikke har den fulle oversikten her...
Sist redigert av Kjedalen den tir 19 mar 2013 20:16, redigert 1 gang totalt.
BildeBilde

Raggsokk
Senior
Senior
Sted: Nedre Eiker

Legg inn av Raggsokk » tir 19 mar 2013 19:47

Kjedalen skrev:Også jeg liker å lese turbeskrivelser - og det er derfor jeg like laaaaaange logger for cacheturer der det er noe å skrive om. Og jeg sluker det meste jeg kommer over av turbøker. Det er mulig jeg bør finne ut hva en blogg egentlig er for noe og se om det kan være interessant lesing. Men de tilfellene jeg sjekket her var som sagt logg og blogg omtrent identiske, og da skjønte jeg ikke poenget. Ordet "blogg" har jeg til nå forbundet med ungjenter som skriver vås om alt og ingenting, men det er kanskje en stor sjanse for at jeg ikke har den fulle oversikten her...
Du må huske på at for uinnvidde så oppfattes de fleste geocaching-logger som vås om alt og ingenting... kontekst er alt! :wink:
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior

Legg inn av Kjedalen » tir 19 mar 2013 20:52

Raggsokk skrev:Du må huske på at for uinnvidde så oppfattes de fleste geocaching-logger som vås om alt og ingenting... kontekst er alt! :wink:
Hørt sånt... - og jeg som innbilte meg at geocaching var det viktigste av alt unyttig man kunne foreta seg her i denne verden! :lol:
BildeBilde

Brukeravatar
kjerstih
Junior
Junior
Sted: Nannestad

Legg inn av kjerstih » ons 20 mar 2013 23:36

Jeg synes det er flott med en blogg om geocaching! Har vært innom flere gode geocachingblogger på engelsk, så det er fint hvis det begynner å komme noen norske også :)

Om bloggen inneholder mye av det samme som loggene gjør det meg ingenting. Det er sjelden jeg går inn og leser logger på cacher jeg ikke eier, nettopp har funnet eller har planer om å finne, så det er fint å kunne lese om helt fremmede cacher og steder også. Bildene får dessuten mye større oppmerksomhet på en blogg enn i en logg, så leseopplevelsen blir en helt annen. Jeg ønsker blogger velkommen, og håper det blir flere etter hvert. Så lenge det ikke legges ut spoilere som ødelegger cachene, er det ikke annet enn positivt. Kanskje får det flere til å åpne øynene for geocaching også?

Fordommene mot blogging er det bare å legge på hylla, synes jeg. Blogging er publisering på nett, og kan handle om absolutt hva som helst. Noen blogger om hverdagen sin og andre om politikk, teknologi, hunder, frimerkesamling eller geocaching. Finnes det et tema så finnes det noen som blogger om det. Det er mange der ute som er flinke til å skrive og deler mye som andre har interesse av. Synd hvis man skal la 15 år gamle jenter som blogger om løshår og lipgloss ødelegge hele inntrykket man har av blogging :)
Bilde

Svar