Sutring og klaging!

Svar
Brukeravatar
PalGisle
Junior
Junior
Innlegg:73
Registrert:tir 20 jul 2010 21:47
Sted:Asker
Sutring og klaging!

Legg inn av PalGisle » man 20 aug 2012 09:49

Nå er nok ikke jeg hverken like ivrig eller like engasjert mht. geocaching som mange andre. Men jeg syntes det er veldig leit å lese at mennesker som i utgangspunktet har tatt på seg en frivillig oppgave, blir skjelt ut etter å ha "gjort den frivillige jobben" så godt de kunne. :(

Vi burde heller prise oss lykkelige for at noen gidder å hjelpe oss med å få publisert cacher så vi kan "leke" videre.

Og jeg tråkker sikkert noen på tærne, men jeg blir oppriktig lei meg når voksne, tilsynelatene normale oppegående mennesker ikke kan rette seg etter de regler/retningslinjer som blir gitt, så får man kanskje tenke litt på om dette faktisk er den hobbien man burde drive med?

Regler finnes overalt og det må vi bare akseptere!

Og vi burde heller kjøpe en gave til de frivillige som hjelper oss med vår lek, isteden for å skjelle dem ut.

Pål

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Sutring og klaging!

Legg inn av sven-egil » man 20 aug 2012 10:29

Det var kloke ord :D
Bilde Bilde Bilde

NavBeit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:31
Registrert:lør 25 jun 2011 06:16

Re: Sutring og klaging!

Legg inn av NavBeit » man 20 aug 2012 10:51

Enig, Pål.

Brukeravatar
Mr.Jacobsen
Bruker
Bruker
Innlegg:198
Registrert:lør 29 des 2007 10:40
Sted:Haugesund

Re: Sutring og klaging!

Legg inn av Mr.Jacobsen » man 20 aug 2012 14:18

Har noen av dere tenkt over hvorfor denne innskjerpelsen kommer? Når man leser innlegg på gcinfo, så blir jeg skremt, virkelig skremt. Er det virkelig slik at våre reviewere må ty til disse innskjerpelsene pga av en del geocachere som ikke skjønner spillet. En del geocachere som ikke har forståelse av de retningslinjene som er gitt. Denne "regelen" har jo vært der hele tiden. Men nå i det siste har det blitt så mye krangling at Makuta har sett seg nødt til å kontakte veimyndighetene for å ha noe å slå i bordet med. Er det slik vi ønsker det? Jeg har hatt mine diskusjoner med reviewerene, men vi har alltid kommet til enighet. Når man får retningslinjene forklart på en ryddig måte har en god del blitt oppklart. Jeg synes det er veldig trist det som skjer nå.
Bilde

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Sutring og klaging!

Legg inn av bjorges » man 20 aug 2012 19:49

La oss håpe at alle de som har "stelt i stand dette bråket" leser, og tar inn over seg, hva de har satt i gang. (Ikke det at jeg tror de har gangsyn nok til å innse det, men det er jo lov å håpe)

Jeg støtter trådstarter PalGisle 100%
Bilde

Brukeravatar
synsol
Junior
Junior
Innlegg:75
Registrert:man 23 aug 2010 17:48
Sted:Birkeland

Re: Sutring og klaging!

Legg inn av synsol » man 20 aug 2012 19:54

100% støtte fra meg også.
I'd rather be geocaching..

Brukeravatar
TA-
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:ons 30 jun 2010 22:44

Re: Sutring og klaging!

Legg inn av TA- » man 20 aug 2012 20:15

Trådstarter har også min fulle støtte.

Hadde jeg hvert helt fersk og kom inn å så all den kranglinga og sytinga som har hvert de siste dagene, så hadde jeg nok tenkt meg om en gang eller to om dette var et miljø jeg ville ha oppsøkt.
bjorges skrev:La oss håpe at alle de som har "stelt i stand dette bråket" leser, og tar inn over seg, hva de har satt i gang. (Ikke det at jeg tror de har gangsyn nok til å innse det, men det er jo lov å håpe)
Har vel også mine tvil om det, men hvis de ikke gjør det, så kan jeg godt leve uten disse cachene de tydeligvis mener er så viktige.
Bilde

Brukeravatar
Viking_Princess
Bruker
Bruker
Innlegg:250
Registrert:tor 23 jun 2011 20:56
Sted:Hedmark

Re: Sutring og klaging!

Legg inn av Viking_Princess » man 20 aug 2012 21:06

Det virker som folk synes verden snurrer rundt Geocaching, og Geocaching er midtpunktet.
Det er faktisk fler som IKKE er med på denne leken (for ja, det er faktisk bare en lek!) og det synes jeg man burde ta hensyn til!
Bilde

InsaneTTM
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:45
Registrert:ons 04 aug 2010 13:22

Re: Sutring og klaging!

Legg inn av InsaneTTM » man 20 aug 2012 21:59

Kan si så mye at vi træge trøndere er enig i at regler må følges og at vi selvsagt retter oss etter de til enhver gjeldende regler. Har også fulgt med på forum og facebook og syns at det tenderer til ufint mye av det som blir sagt der.

Trøndermiljøet støtter iallefall ubetinget reviewerne i det som skjer nå. Vi er løsningsorienterte og vil foreta de justeringer som trengs.

Trafikksikkerheten, og den generelle respekt for liv/skader teller mer enn noe annet.

Mvh
InsaneTTM

Falcon1975
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:29
Registrert:ons 08 aug 2012 09:50

Re: Sutring og klaging!

Legg inn av Falcon1975 » tir 21 aug 2012 08:16

TA- skrev:Trådstarter har også min fulle støtte.

Hadde jeg hvert helt fersk og kom inn å så all den kranglinga og sytinga som har hvert de siste dagene, så hadde jeg nok tenkt meg om en gang eller to om dette var et miljø jeg ville ha oppsøkt.
bjorges skrev:La oss håpe at alle de som har "stelt i stand dette bråket" leser, og tar inn over seg, hva de har satt i gang. (Ikke det at jeg tror de har gangsyn nok til å innse det, men det er jo lov å håpe)
Har vel også mine tvil om det, men hvis de ikke gjør det, så kan jeg godt leve uten disse cachene de tydeligvis mener er så viktige.
Hei!

Jeg vil kalle meg selv fersk i geocaching. Og har brukt mye av den første tiden på å forsøke å sette meg inn i hvordan ting fungerer mtp cacher - gps - innstillinger - gfx - tfc - ftfc - found - found not - review - tagg - reisevenner osv osv osv.

Det er ikke bare bare for en som aldri har drevet med dette å sette seg inn i alt så det jeg gjorde var å forsøke å lese meg opp hvordan ting fungerer ved hjelp av forumet her. Jeg syns å benytte forum for å tillære seg nye ting er enklere enn å lese en "bruksanvisning".

I tillegg tok jeg direkte kontakt med Sven Egil som bor ett steinkast unna meg. Han ga meg uvunærlige tips som gjorde at jeg "kept on going".

Jeg har fortsatt mye igjen før jeg er på høyde med de mest garva når det gjelder tekniske ting som gsak, kartinnstilling, planlegging av turer med endring av eks kordinater underveis men det er noe jeg har skjønt må gjøres med babystep.

Så til saken (endelig)

Den siste tiden har det vært veldig hektisk på forumet på ett par av trådene. Tenker da på problematikken rundt plassering av cacher langs vei og sikkerhetshull i geocaching.com.

For meg som er utenfor miljøet og har forsøkt å følge det som blir skrevet/sagt i tråden vil jeg ikke si at det er bare syting og klaging. Det er mye konstruktivt som kommer frem, ting man også kan lære av. Det er trolig ett sårt tema for mange og jeg tror det er viktig å ha det i tankene når man leser / besvarer innlegg, noe jeg synes de aller fleste gjør. Videre synes jeg at det er en viktig jobb å avdekke både hva som kan være trafikkfarlig og sikkerhetshull i systemet uten at enhvermann skal ta helt av :)

Dere virker som en flott gjeng med masse kunnskap. Kunnskap som dere mer enn gjerne deler bort for å løfte andre - det står det respekt av! Fortsett slik!

Så til buttom line!

Jeg er ikke mer bekymret for å fortsette å henge rundt på forumet her eller å lete opp cacher nå enn jeg var for ett par uker siden, heller tvert imot.

Ha en fin fin dag!

mvh
Frode

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Innlegg:244
Registrert:søn 15 mai 2011 07:48
Sted:Trondheim
Kontakt:

Re: Sutring og klaging!

Legg inn av Isa » ons 22 aug 2012 17:39

InsaneTTM skrev:Kan si så mye at vi træge trøndere er enig i at regler må følges og at vi selvsagt retter oss etter de til enhver gjeldende regler. Har også fulgt med på forum og facebook og syns at det tenderer til ufint mye av det som blir sagt der.

Trøndermiljøet støtter iallefall ubetinget reviewerne i det som skjer nå. Vi er løsningsorienterte og vil foreta de justeringer som trengs.

Trafikksikkerheten, og den generelle respekt for liv/skader teller mer enn noe annet.

Mvh
InsaneTTM
Nå har jo egentlig Insane snakket for meg også, men vil bare poengtere at jeg er veldig enig!

Svar