nytt forum

Thorminator
Re: nytt forum

Legg inn av Thorminator » tir 01 apr 2008 22:03

tomahg skrev:Forresten...på dette mafiaforumet: bruker dere samme avatarer der?
Voldsomt hvor man skal henge seg opp i avatarene da...
Etter det jeg kan se er det kun Frodo og jeg som bruker tilnærmet like avatarer.
Er det et så stort problem?
Hva med alle som bruker forumets standard avatarer da?
De er jo tross alt klin like....

Thorminator

Re: nytt forum

Legg inn av Thorminator » tir 01 apr 2008 22:04

JHG skrev:. . og mafian er på lik linje med dere andre hjertlig velkommen i mitt lille forum.

http://home.no.net/osljhg/friluftsliv/login.htm
Hehehe, den var knallbra!! :D

Brukeravatar
rotis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:43
Registrert:søn 17 feb 2008 17:56
Sted:Stavanger

Re: nytt forum

Legg inn av rotis » tir 01 apr 2008 22:18

jaja, hva skal man si?
her lufter jeg en liten undring over tilveksten av et nytt forum, og så blir man tillagt alle mulige meninger.

for det første. jeg er ikke negativ til at dere lager deres eget lille forum. for meg så må dere bare lage 16 nye forum til, et for hvert medlem i "mafiaen". dere må gjerne lage deres egen form for "GPS-jakt" hvis det er det som gjelder. eneste jeg fant ironisk var at dere har fraksjonert dere ut og laga et eget forum, all den tid dere har signalisert klokkeklart at flere fora er en uting. og, ja, jeg omtaler dere i flertall, all den tid dere fremstår som en enhetlig gruppe med egen hjemmeside og eget forum. hvem som har starta forumet er for meg en teknikalitet.
rotis skrev:Noen av de største forkjemperne for at geocache-Norge skulle forenes i èt forum har nå starta sitt eget forum, som av alle ting er ekslusivt for grenlandsmafiaen
tolkningen av dette utsagnet er som følger: mye av kritikken i den forrige debatten gikk på at en vennegjeng (uten krav til medlemskap og bosted) laga sitt eget forum. det forumet var åpent for hvem som helst til å følge med på og bli medlem i, mens deres er eksklusivt (nå ble det rett :wink: ) og lukket. dermed mener jeg at dere har tatt det ett hakk lenger.
FrodoTheDog skrev: LØSNING PÅ PROBLEMET, FLYTT TIL GRENLAND(det er eneste betingelsen for og bli medlem)
ganske interessant å se hvordan dere er de eneste som problematiserer det hele.
Thorminator skrev:All erfaring tilsier at det vil komme mange fler reaksjoner med langt værre innlegg enn det første.
Jeg setter kryss i taket om jeg tar feil der.
hvis man skal bedrive tak-kryssing, så skal jeg delta hvis det ikke kommer innlegg på dette svaret som drar mine ord ut i totalt verste mening....

Thorminator

Re: nytt forum

Legg inn av Thorminator » tir 01 apr 2008 22:40

rotis skrev:jaja, hva skal man si?
Hva med "som forventet"? :wink:
rotis skrev: eneste jeg fant ironisk var at dere har fraksjonert dere ut og laga et eget forum, all den tid dere har signalisert klokkeklart at flere fora er en uting.
For det første, og dette er ganske viktig, JEG har hele tiden ment at GC norge er mest tjent med ett forum som er åpent for alle, ikke tre.
Ganske enkel sak å skille mellom åpne og lukkede fora.
rotis skrev: og, ja, jeg omtaler dere i flertall, all den tid dere fremstår som en enhetlig gruppe med egen hjemmeside og eget forum. hvem som har starta forumet er for meg en teknikalitet.
For det andre så er dette ganske skivebom spør du meg.
Kanskje jeg heretter må begynne å referere til alle som cacher i Oslo, eller Oslomarka, som en helhet, eller bare "de andre".
For det var jo dem som i utgangspunktet startet dette forumet i sin tid var det ikke?
Alle som holder med samme fotballag er altå kun en helhet siden de har en hjemmeside til supporterklubben, ikke enkeltindivider...

For det tredje, synes jeg, bare min mening, at å definere en mange forskjellige mennesker som "dere" av en eneste årsak,
nemlig at man har samlet seg i en uformell "organisasjon" eller gjeng, er helt bak mål.
Jeg håper, og tror, at du innerst inne ser hvor irrasjonelt det egentlig er.
rotis skrev: tolkningen av dette utsagnet er som følger: mye av kritikken i den forrige debatten gikk på at en vennegjeng (uten krav til medlemskap og bosted) laga sitt eget forum.
Da husker du en helt annen debatt enn jeg gjør.
Etter det jeg kan huske var noe av kritikken at GC norge var best tjent med å holde aktiviteten på ett sted av to enkle årsaker:
* Høyere aktivitet
* Enklere for nye å finne frem.
* Relevant og viktig info var samlet på ett sted.
Akkurat disse tingene har man jo i høyeste grad oppnådd nå, dels pga. et godt tiltak og organisering, dels pga. starte.no sitt fall.
Stort mer enn det var det vel ikke kritikken gikk på?
rotis skrev: det forumet var åpent for hvem som helst til å følge med på og bli medlem i, mens deres er eksklusivt (nå ble det rett :wink: ) og lukket. dermed mener jeg at dere har tatt det ett hakk lenger.
Tatt hva et hakk lenger? Laget et forum for en vennegjeng?
Hva er egentlig problemet med det?
Hadde det vært greit om man ikke hadde noen som helst om geocaching å gjøre på forumet kanskje?
"Grenlandsvennegjengen" hadde kanskje i så måte vært helt uproblematisk ift. "splittelse" i geocachingnorge?
Hadde saken stilt seg helt annerledes da?
rotis skrev: hvis man skal bedrive tak-kryssing, så skal jeg delta hvis det ikke kommer innlegg på dette svaret som drar mine ord ut i totalt verste mening....
Jeg forsøker ikke nå å dra dine ord ut i verste mening, men setter et spørsmålstegn ved argumentasjonen din...

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: nytt forum

Legg inn av bjorges » tir 01 apr 2008 22:53

Thorminator skrev: Da husker du en helt annen debatt enn jeg gjør.
Etter det jeg kan huske var noe av kritikken at GC norge var best tjent med å holde aktiviteten på ett sted av to enkle årsaker:
* Høyere aktivitet
* Enklere for nye å finne frem.
* Relevant og viktig info var samlet på ett sted.
Akkurat disse tingene har man jo i høyeste grad oppnådd nå, dels pga. et godt tiltak og organisering, dels pga. starte.no sitt fall.
Stort mer enn det var det vel ikke kritikken gikk på?
Vel, jeg er ganske sikker på at den debatten det vises til er da 1538Moss etaberte sitt forum, som av noen ble benevnt "Østlandsforumet". Dette skjedde etter en episode på et annet forum som kort tid etter episoden ble "tømt" for deltagere, og etter dette kun har fungert som en skygge. (Nei, jeg nevner ikke dette forumet med navn da jeg ikke ønsker å gi reklame til dette nettstedet).

Men, samma det: Dette forumet fungerer slik alle ønsker, så får de grupperinger som ønsker det etablere "hemmelige klubber" med eget stammespråk og bankesignaler hvor de ønsker.

Frister mest av alt å si: EOD :!: :!: :!:
Bilde

Norselander
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:14
Registrert:tir 19 feb 2008 10:24

Re: nytt forum

Legg inn av Norselander » tir 01 apr 2008 23:51

Thorminator skrev:
rotis skrev: eneste jeg fant ironisk var at dere har fraksjonert dere ut og laga et eget forum, all den tid dere har signalisert klokkeklart at flere fora er en uting.
For det første, og dette er ganske viktig, JEG har hele tiden ment at GC norge er mest tjent med ett forum som er åpent for alle, ikke tre.
Ganske enkel sak å skille mellom åpne og lukkede fora.
Det er intet ironisk i dette kort og godt fordi det har ikke noe med hverandre å gjøre. Som Thorminator sier, at 1 felles forum er alle mest tjent med. Det VI har gjort er ikke å fraksjonere oss ut, vi er fortsatt en del av dette offisielle forumet, MEN vi er en vennegjeng som også har vårt eget lukkede forum som langt fra har samme funksjon og nytte for resten av GC Norge. Da er ikke argument om 1 felles forum for GC Norge i konflikt med vår handling ved å starte et privat forum.... er dette så vanskelig å forstå???

Jeg synes det er trist at man skal ende opp med slike diskusjoner som dette, det er rett og slett med på å drepe noe som skulle vært et godt miljø hvor man kunne prate sammen og ha det hyggelig. Skal det bli sånn at en risikerer å få pepper til stadighet både på forum og i logger så har hvertfall jeg null interesse av å delta.

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: nytt forum

Legg inn av gacrux » ons 02 apr 2008 06:43

Norselander skrev: Jeg synes det er trist at man skal ende opp med slike diskusjoner som dette, det er rett og slett med på å drepe noe som skulle vært et godt miljø hvor man kunne prate sammen og ha det hyggelig. Skal det bli sånn at en risikerer å få pepper til stadighet både på forum og i logger så har hvertfall jeg null interesse av å delta.
Lag hva dere vil, det er ingen her som bryr seg mye om det, men hver gang det går en time uten reaksjoner så popper det opp nye meldinger fra mafian om hemmelige klubber, og misunnelse og slike ting. Det er da virkelig Mafiaen som drar denne debatten helt på viddene, og innleggene som kommer derfra virker mer som om man vil provosere enn debattere.

Når påstanden igjen kommer om at dere får pepper i loggene, så er dette også bare en kunstig debatt dratt opp av mafiaen. I følge Mafiaen var dette bare en prinsipiell debatt, og ikke relatert til spesifike logger i Grenlandsområdet. Også dette var en debatt hvor Mafiaen hele tiden kom med provokasjoner uten å ville gå i saken å diskutere innhold.

Et Grenlandsforum plager ingen, så sett i gang ... og om dere tror vi bryr oss så lykke til og god bedring ^^
Otto Milvang

Norselander
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:14
Registrert:tir 19 feb 2008 10:24

Re: nytt forum

Legg inn av Norselander » ons 02 apr 2008 07:30

gacrux skrev:
Norselander skrev: Jeg synes det er trist at man skal ende opp med slike diskusjoner som dette, det er rett og slett med på å drepe noe som skulle vært et godt miljø hvor man kunne prate sammen og ha det hyggelig. Skal det bli sånn at en risikerer å få pepper til stadighet både på forum og i logger så har hvertfall jeg null interesse av å delta.
Lag hva dere vil, det er ingen her som bryr seg mye om det, men hver gang det går en time uten reaksjoner så popper det opp nye meldinger fra mafian om hemmelige klubber, og misunnelse og slike ting. Det er da virkelig Mafiaen som drar denne debatten helt på viddene, og innleggene som kommer derfra virker mer som om man vil provosere enn debattere.

Når påstanden igjen kommer om at dere får pepper i loggene, så er dette også bare en kunstig debatt dratt opp av mafiaen. I følge Mafiaen var dette bare en prinsipiell debatt, og ikke relatert til spesifike logger i Grenlandsområdet. Også dette var en debatt hvor Mafiaen hele tiden kom med provokasjoner uten å ville gå i saken å diskutere innhold.

Et Grenlandsforum plager ingen, så sett i gang ... og om dere tror vi bryr oss så lykke til og god bedring ^^
Hvis ingen bryr seg hvorfor i all verden ble da f.eks. denne tråden startet? Jeg for min del hadde holdt helt kjeft om ikke en alle annen hadde BRYDD SEG. Man må da få lov til å svare når noen uttaler seg.

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: nytt forum

Legg inn av bjorges » ons 02 apr 2008 07:46

Jeg prøver meg igjen: End Of Discussion :!: :!: :!: :idea:
Bilde

Brukeravatar
admin
Site Admin
Site Admin
Innlegg:8
Registrert:tir 20 nov 2007 21:49

Re: nytt forum

Legg inn av admin » ons 02 apr 2008 07:50

Norselander skrev: Man må da få lov til å svare når noen uttaler seg.
Alle har lov til å svare, men man ikke gjøre det. Dette forumet hadde blitt mye triveligere om flere unnlot å poste i tråder hvor det er åpenbart at debatten ikke vil inneholde noe nytt og hvor debatt-tonen nokså sannsynlig vil bli lite hyggelig. Det gjelder for eksempel bortimot samtlige bidragsytere i denne tråden.

Jeg har veldig lite lyst til å drive aktiv sensur og stenge tråder, og håper at denne tråden nå vil stenge seg selv.

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: nytt forum

Legg inn av ArveAnd » ons 02 apr 2008 08:23

Eg meiner å hugsa noko som heiter "Forum for fåreskaller".....

Thorminator

Re: nytt forum

Legg inn av Thorminator » ons 02 apr 2008 10:22

gacrux skrev:men hver gang det går en time uten reaksjoner så popper det opp nye meldinger fra mafian om hemmelige klubber, og misunnelse og slike ting.
For noe sludder!!!
Du kan ikke forvente at de som deltar i debatten sitter og overvåker tråden til enhver tid.
Tråden går videre fordi noen, slik som deg, plutselig føler et behov for å provosere ennå mer,
og derfor slenger ut noen linjer bare for å få teksten sin på trykk.
gacrux skrev: Det er da virkelig Mafiaen som drar denne debatten helt på viddene, og innleggene som kommer derfra virker mer som om man vil provosere enn debattere.
Igjen, sludder og vås.
Det svares på det som, feilaktig, skrives.
gacrux skrev: Når påstanden igjen kommer om at dere får pepper i loggene, så er dette også bare en kunstig debatt dratt opp av mafiaen.
HVa er det du egentlig rører med nå?
Hvor har logger blitt dratt inn i denne tråden?
gacrux skrev: I følge Mafiaen var dette bare en prinsipiell debatt, og ikke relatert til spesifike logger i Grenlandsområdet.
I følge meg ja.
Jeg har tidligere skrevet klart hvor irrasjonelt det er å sette likehtstegn med folk fra en gruppe bare pga. en tilknytning.
Men det er vel sånn "dere" vil ha det, "dere" i Oslo...
Heldigvis vet jeg at mange geocachere i Oslo ikke er som "dere andre".
gacrux skrev: Også dette var en debatt hvor Mafiaen hele tiden kom med provokasjoner uten å ville gå i saken å diskutere innhold.
Feil igjen, men den har uansett ingen ting med denne tråden å gjøre.
Rart at du ikke klarer å skille mellom det.

Thorminator

Re: nytt forum

Legg inn av Thorminator » ons 02 apr 2008 10:49

pjacklam skrev: Norselanders skrev 2008-04-01 23:51: «Skal det bli sånn at en risikerer å få pepper til stadighet både på forum og i logger så har hvertfall jeg null interesse av å delta.»
My bad, la ikke merke til akkurat det i farten.
pjacklam skrev: Dere gjør dere selv til offer for en motstander dere selv har diktet opp. Det virker som om dere ser spøkelser på høylys dag og fiender bak hver busk.
Tror ikke du helt skjønte at når jeg skrev "dere" for å omtale Oslocachere så var det bare for å dra sammenligningen , og for å illustrere hvor idioti det er å sette likehtstegn ved alle personer som er i en gruppe.
pjacklam skrev: Hvis dere er så selvsikre som dere ser ut til å ville gi inntrykk av, burde dere kanskje heller forsøke å ta kommentarene for hva de er
Men forklar meg gjerne hva saken egentlig dreier seg om, og kommentarene, for det kan godt hende jeg har misforstått.

Brukeravatar
admin
Site Admin
Site Admin
Innlegg:8
Registrert:tir 20 nov 2007 21:49

Re: nytt forum

Legg inn av admin » ons 02 apr 2008 10:55

Denne tråden er avsluttet, dersom noen vil fortsette å krangle får de finne seg et annet forum. Dette her blir alt for dumt.

Har også flyttet den til "Alt mulig".

Låst