Munzee

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:
Re: Munzee

Legg inn av thomfre » søn 15 jul 2012 01:26

GorgonVaktmester skrev:En påstand som bare styrker "2 for 1" argumentet mitt...
Munzee er utviklet av geocachere, og det er geocachere som i hovedsak legger ut og finner Munzeer...
GorgonVaktmester skrev:Neida, det er det sikkert ikke, men synes prinsippielt ikke man skal blande sammen lekene selv om begge er basert på bruk av GPS. Hockey og kunstløp er begge deler aktiviteter basert på skøyter i en ishall, men man blander dem ikke sammen for det...
Det er vel kanskje å sette det litt vel mye på spissen? Geocaching og turgåing er begge basert på gåing (ikke mange cacher som ikke krever at man går ut av bilen), kan de heller ikke blandes sammen da?
GorgonVaktmester skrev:...og Opencaching er enda en separat lek basert på bruk av GPS, men har noen forskjeller også. Omtrent som Hockey og Bandy. Man blander ikke sammen det heller...
Hvorfor er Opencaching en separat lek? Hvem bestemmer det? Ute i resten av cache-verden er det en haug med cacher som er oppført i flere forskjellige cachedatabaser...

Denne teksten er forresten hentet fra Munzees egen beskrivelse av Munzee:
Munzee skrev:Munzee is based off of the fundamentals of geocaching and adds another layer of fun to the hunt.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
pafus
Junior
Junior
Innlegg:78
Registrert:man 21 nov 2011 20:32
Sted:Øvre Eiker

Re: Munzee

Legg inn av pafus » søn 15 jul 2012 09:54

Jeg skal innrømme at jeg blander spill, og jeg liker det. Jeg plasserte en Munzee i lokket av en cach i januar. Jeg har ikke fått kommentarer på det. Ingen har hisset seg opp, men bare en har scannet den. De fleste har sikkert oversett den.

Jeg trur heller ikke det har økt mugglerfaren for som thomfre skriver: 80% er cachere fra før. (de siste 20 blir det etterpå)

Jeg har også lagt ut en del av cachene mine på både geocaching og opencaching.
Markedsføring veit du, mulighet til å trekke flere kunder.

Jeg trur folk flest klarer og skille mellom snørr og bart. I bunn og grunn handler alt om å bruke teknologi og opplevelser som motivasjon for å komme seg ut av huset.
Bilde Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Munzee

Legg inn av mamoreb » søn 15 jul 2012 12:22

Mellomting mellom geocache og pathtag?

Ut fra det dere forteller, virker dette i stor grad som enda et spill i spillet. Det er mange som ignorerer reisevenner og pathtags også.

Selv merker jeg at jeg ikke har behov for å forholde meg til så mange ulike men relaterte systemer på en gang. Men det kan jo hende det lokker mer etter hvert.
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Munzee

Legg inn av GorgonVaktmester » søn 15 jul 2012 22:19

pafus skrev:Jeg skal innrømme at jeg blander spill, og jeg liker det. Jeg plasserte en Munzee i lokket av en cach i januar. Jeg har ikke fått kommentarer på det. Ingen har hisset seg opp, men bare en har scannet den. De fleste har sikkert oversett den.
Jeg har heller ikke hisset meg opp (håper ikke innleggene over indikerer at jeg har hisset meg opp), men jeg har noen prinsippielle meninger som jeg har beskrevet og tildels satt på spissen ovenfor. Så registrerer jeg at det er delte meninger om blanding av spill er et gode eller ikke. Og det er helt greit!! Lykke til med Munzee og Opencaching og evt. andre aktiviteter som man måtte finne på å blande inn!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Munzee

Legg inn av Makuta Teridax » man 16 jul 2012 16:42

pafus skrev:Ps. Spillet er forøvrig så morro at det er forbudt nevnt på groundspeak side sider. Sjekk egen tråd på forumet deres.
Groundspeak har som prinsipp at de ikke vil ha lenker eller referanser til andre GPS-spill på sine nettsider, inkludert cachesidene. Groundspeak rår ikke over selve geocachene, så disse må gjerne ha Munzee-koder.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Munzee

Legg inn av tomahg » fre 03 aug 2012 20:27

Det finnes en del virtuelle Munzee'er som man kan "logge" bare man er innenfor en radius på 100, jeg logget to slike mens jeg satt på bussen i dag.

Dette må jo være den perfekte syssel for geocachere som mener de kvalifiserer til en "funnet logg" bare de har vært i nærheten av en geocache... :wink:

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Munzee

Legg inn av krl69 » fre 03 aug 2012 21:33

tomahg skrev:Det finnes en del virtuelle Munzee'er som man kan "logge" bare man er innenfor en radius på 100, jeg logget to slike mens jeg satt på bussen i dag.

Dette må jo være den perfekte syssel for geocachere som mener de kvalifiserer til en "funnet logg" bare de har vært i nærheten av en geocache... :wink:
Vel, dette minner vel om Geocaching, den gang alt var så mye bedre som enkelte tør påstå. Virtual caches, Web caches og t.o.m. Earth caches som er noget ferskere, er også greie å logge bare man er i "nærheten". :shock: 8)

Men at en Munzee kan bli mer "virtual" enn å skanne en QR har jeg vanskelig for å tro blir mer enn bare tøys. :shock:

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Munzee

Legg inn av tomahg » fre 03 aug 2012 21:54

krl69 skrev:Men at en Munzee kan bli mer "virtual" enn å skanne en QR har jeg vanskelig for å tro blir mer enn bare tøys. :shock:
https://munzee.zendesk.com/entries/2132 ... al-munzees

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Munzee

Legg inn av krl69 » fre 03 aug 2012 23:02

tomahg skrev:
krl69 skrev:Men at en Munzee kan bli mer "virtual" enn å skanne en QR har jeg vanskelig for å tro blir mer enn bare tøys. :shock:
https://munzee.zendesk.com/entries/2132 ... al-munzees
Akkurat. :shock: 8)

Brukeravatar
Asolli
Junior
Junior
Innlegg:68
Registrert:man 12 sep 2011 13:54
Sted:Molde

Re: Munzee

Legg inn av Asolli » lør 04 aug 2012 16:02

Det norske folk var skeptiske til fargefjernsyn også, i sin tid. God helg!

Brukeravatar
berntm
Junior
Junior
Innlegg:62
Registrert:søn 02 mar 2008 15:27

Re: Munzee

Legg inn av berntm » lør 04 aug 2012 16:56

Asolli skrev:Det norske folk var skeptiske til fargefjernsyn også, i sin tid. God helg!
Det norske folk var overhodet ikke skeptiske til fargefjernsyn, tvert imot. Politikerne på Stortinget derimot var skeptiske. Det var da Einar Førde ironiserte følgende fra Stortingets talestol: ”Synda er komen til Jorda, men vi vil ikkje ha ho i fargar.”

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Munzee

Legg inn av krl69 » lør 04 aug 2012 17:32

berntm skrev:
Asolli skrev:Det norske folk var skeptiske til fargefjernsyn også, i sin tid. God helg!
Det norske folk var overhodet ikke skeptiske til fargefjernsyn, tvert imot. Politikerne på Stortinget derimot var skeptiske. Det var da Einar Førde ironiserte følgende fra Stortingets talestol: ”Synda er komen til Jorda, men vi vil ikkje ha ho i fargar.”
Derimot bilen var folk skeptiske til, men det er litt lenger siden... :shock: 8)

Synes kanskje Munzee havner i en litt annen kategori, om noe mindre betydningsfullt i det minste. :shock:

Hneite
Junior
Junior
Innlegg:65
Registrert:fre 26 aug 2011 09:26

Re: Munzee

Legg inn av Hneite » lør 04 aug 2012 18:03

Det tjener de gode penger på. 5 dollar for en lokasjon :)

Brukeravatar
Asolli
Junior
Junior
Innlegg:68
Registrert:man 12 sep 2011 13:54
Sted:Molde

Re: Munzee

Legg inn av Asolli » lør 04 aug 2012 18:05

krl69 skrev:
berntm skrev:
Asolli skrev:Det norske folk var skeptiske til fargefjernsyn også, i sin tid. God helg!
Det norske folk var overhodet ikke skeptiske til fargefjernsyn, tvert imot. Politikerne på Stortinget derimot var skeptiske. Det var da Einar Førde ironiserte følgende fra Stortingets talestol: ”Synda er komen til Jorda, men vi vil ikkje ha ho i fargar.”
Derimot bilen var folk skeptiske til, men det er litt lenger siden... :shock: 8)

Synes kanskje Munzee havner i en litt annen kategori, om noe mindre betydningsfullt i det minste. :shock:
Regner med at dere tok poenget mitt uansett. Vanskelig å uttale seg om noe som helst her inne uten å bli arrestert.
Fortsatt god helg!

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Munzee

Legg inn av krl69 » søn 05 aug 2012 10:44

Asolli skrev: Regner med at dere tok poenget mitt uansett. Vanskelig å uttale seg om noe som helst her inne uten å bli arrestert.
Fortsatt god helg!
Nå var det faktisk du som forsøkte å "arrestere" oss med feilinformasjon. Da bør du kanskje tåle å få ting i retur som absolutt var ment humoristisk fra min side. :shock:

Svar