Få opp de nyeste i ditt nærområde.

Svar
fam.Børtinghus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:4
Registrert:søn 15 apr 2012 16:54
Få opp de nyeste i ditt nærområde.

Legg inn av fam.Børtinghus » søn 15 apr 2012 17:00

Hei jeg er vel forsåvidt en ganske ny cacher men en aktiv en eller om man skal kalle det avhengig en.. hehe.. Eneste er at jeg ikke helt har satt meg inn i div. innstillinger på siden min.. Men ei venninne fortalte at ho hadde noe ekstra på der det står søkevalg. en link der de nyeste som er lagt ut i ditt nærområde kommer opp. men det har ikke jeg.. hvordan får jeg det til?? jeg er premium medlem. Hun sa der stod de nyeste i Aust-agder eller noe.. Noen som kan hjelpe meg med det?

Brukeravatar
Viking_Princess
Bruker
Bruker
Innlegg:250
Registrert:tor 23 jun 2011 20:56
Sted:Hedmark

Re: Få opp de nyeste i ditt nærområde.

Legg inn av Viking_Princess » søn 15 apr 2012 17:13

fam.Børtinghus skrev:Hei jeg er vel forsåvidt en ganske ny cacher men en aktiv en eller om man skal kalle det avhengig en.. hehe.. Eneste er at jeg ikke helt har satt meg inn i div. innstillinger på siden min.. Men ei venninne fortalte at ho hadde noe ekstra på der det står søkevalg. en link der de nyeste som er lagt ut i ditt nærområde kommer opp. men det har ikke jeg.. hvordan får jeg det til?? jeg er premium medlem. Hun sa der stod de nyeste i Aust-agder eller noe.. Noen som kan hjelpe meg med det?
http://www.geocaching.com/notify/default.aspx

Her kan du stille inn slik at du får en mail hver gang noe nytt dukker opp innen de kilometerene du selv velger å stille inn.
Du må velge for en og en type cache, velg "create a new notification", der velger du fra lista om du vil få beskjed for en single, multi, mystery eller hva du vil, så må du ikke glemme å angi km fra ditt hjemsted, jeg pleier å ta 50km, siden det ikke kommer så mye her jeg bor, men det må du jo bare prøve deg frem til :)
Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Få opp de nyeste i ditt nærområde.

Legg inn av mamoreb » søn 15 apr 2012 18:37

Det som Viking_Princess skriver om, er nyttig for å få e-post når det blir publisert noe nytt. Men det er riktig at man også kan få opp liste over de nyeste cachene i aktuelt fylke:

På høyresiden av profilsiden din, under "Search Options", finner du noe som heter "List newest in Norway". Når du klikker på denne lenken, kommer du til en ny side hvor du enten kan vise alle de nyeste i hele Norge, eller velge et fylke. Jeg tror det er dette du har hørt om. Lykke til!
Bilde

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Få opp de nyeste i ditt nærområde.

Legg inn av ingsve » søn 15 apr 2012 19:28

Flott at Lillesand brukes som eksempel, :wink: men nå er det hele Aust-Agder som gjelder, og spesielt er aktiviteten stor i Tvedestrand for øyeblikket.:D

Tror du er på jakt etter muligheten for å få opp hjemfylket i feltet "Søkevalg eller search options". Mener du må inn på profilen din ved å klikke "din offentlige profil", velg "edit your profil" øverst på siden. Du kommer inn på en ny side og nederst velger du "view or edit your acount details". I øverste feltet velger du "edit". Her kan du redigere profilenn din. Jeg har lagt inn Norway og Aust-Agder.

Krøkkete -----i høyeste grad, og jeg mener dette har vært enklere tidligere.
Bilde

fam.Børtinghus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:4
Registrert:søn 15 apr 2012 16:54

Re: Få opp de nyeste i ditt nærområde.

Legg inn av fam.Børtinghus » søn 15 apr 2012 20:47

Tusen hjertelig takk for alle svar jeg har fått.. :) Alle ulike og hjalp meg til å forstå litt mere.. :) Fikk dette til nå å kan lykkelig få følge de nye lettere enn å lete som gal på sidene.. ;) Tusen takk ..
Og ha en kjempefin caching videre..

Twerth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:11
Registrert:ons 04 apr 2012 20:25

Re: Få opp de nyeste i ditt nærområde.

Legg inn av Twerth » fre 01 jun 2012 17:26

Men dere, jeg får ikke det fram verken på den ene eller andre måten. Har prøvd på høyre side på profilsiden, og helt inn på profilen, edit her og der, men ingen valg viser seg. Kan noen hjelpe?? :shock:

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Få opp de nyeste i ditt nærområde.

Legg inn av hstad » fre 01 jun 2012 17:39

Twerth skrev:Men dere, jeg får ikke det fram verken på den ene eller andre måten. Har prøvd på høyre side på profilsiden, og helt inn på profilen, edit her og der, men ingen valg viser seg. Kan noen hjelpe?? :shock:
Har du premium medlemskap?


:) Hstad

fam.Børtinghus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:4
Registrert:søn 15 apr 2012 16:54

Re: Få opp de nyeste i ditt nærområde.

Legg inn av fam.Børtinghus » fre 01 jun 2012 19:33

Heisann.. Ja jeg har premium medlemskap.. Fikk dette til da jeg hadde glemt å skrive agder.. :) hehe.. jaja. Ellers takk for all hjelp.. ;)

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Få opp de nyeste i ditt nærområde.

Legg inn av hstad » lør 02 jun 2012 05:47

fam.Børtinghus skrev:Heisann.. Ja jeg har premium medlemskap.. Fikk dette til da jeg hadde glemt å skrive agder.. :) hehe.. jaja. Ellers takk for all hjelp.. ;)
tenkte mest på Twerth eg som også har problemer:)


:) Hstad

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Få opp de nyeste i ditt nærområde.

Legg inn av ArveAnd » man 04 jun 2012 13:14

Twerth skrev:Men dere, jeg får ikke det fram verken på den ene eller andre måten. Har prøvd på høyre side på profilsiden, og helt inn på profilen, edit her og der, men ingen valg viser seg. Kan noen hjelpe?? :shock:

Klikk search på denne sida så får du opp nyaste i Norge:
http://www.geocaching.com/seek/nearest. ... try_id=147

om du vil ha for eit bestemt fylke så vel du det under "State/Province:"

Twerth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:11
Registrert:ons 04 apr 2012 20:25

Re: Få opp de nyeste i ditt nærområde.

Legg inn av Twerth » man 04 jun 2012 19:50

Ja jeg har Premium og mangler altså det valget. Har søkt rundt for å finne om det er noen valg jeg skulle ha gjort, men ingenting hjelper.

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Få opp de nyeste i ditt nærområde.

Legg inn av Synth75 » man 04 jun 2012 20:34

Jeg vet ikke hvordan dette skal fungere, men jeg får frem cachene sortert på dato utlagt ved å velge hva som skal vises på siden ArveAnd viser til, og når listen kommer, sorterer jeg på "placed". Er det slik det skal fungere? Jeg har forøvrig i tillegg den linken på profilen som mamoreb nevner, men linken til ArveAnd gir samme liste, bare at den må sorteres.

fotimyr
Bruker
Bruker
Innlegg:263
Registrert:ons 13 jul 2011 19:51

Re: Få opp de nyeste i ditt nærområde.

Legg inn av fotimyr » man 04 jun 2012 22:47

Logg inn på gecaching.com og gå til din egen profil (den som bare du kan se). Klikk på My Profile -> Account Details og sjekk at du har skrevet noe som helst i oppføringen for "Address" på deg selv. Hvis ikke må du minst legge inn et (norsk) fylke. Stedsnavn kan du gi blaffen i om du er av den hemmelighetsfulle typen.

Deretter skal du få et valg på profilsiden din som pekt på med denne pilen:
newest_in.jpg
newest_in.jpg (82.5kiB)Vist 9820 ganger

Svar