Honningsvåg/Nordkapp

Svar
Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Innlegg:226
Registrert:lør 15 mai 2010 17:32
Sted:Tromsø
Honningsvåg/Nordkapp

Legg inn av Tique » søn 29 jan 2012 18:44

Noen som vet om et greit overnattingssted i nærheten av Honningsvåg/Nordkapp som ikke er helt hinsides dyrt, og der det er tillatt å ha med hund? Snuser litt på en tur til Knivskjelodden i sommer.
Bilde

AAHydeAndSeek
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:man 27 jul 2009 20:11

Re: Honningsvåg/Nordkapp

Legg inn av AAHydeAndSeek » søn 29 jan 2012 19:30

Jeg var en tur i Nord Norge i sommer i fjor og brukte Northcape Gusthouse i Honningsvåg (http://www.northcapeguesthouse.com/). Husker ikke om de tillat dyr men den var rimelig og vel plassert.

Vi, meg og A2HydeAndSeek (13år) tok turen til Knivskjelodden og det anbefales veeeldig. Vi "la igjen" en EarhCache som ertatning for en som ble arkivert. Det finnes også en vanlig cache der.

Kos dere og lykke til.

Andy
Bilde

Brukeravatar
Jondahl
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:37
Registrert:tor 14 apr 2011 13:13

Re: Honningsvåg/Nordkapp

Legg inn av Jondahl » man 30 jan 2012 09:06

Jeg kommer opprinnelig fra Magerøya, nærmere bestemt Skarsvåg. Anbefaler kanskje noe der, da dette er nærmere Nordkapp. Jeg drev Minimotellet der noen år, før vi solgte det. Neste eier bygde ut, men vet de skulle selge her i fjor, så jeg aner ikke om det er åpent lenger. Men jeg kan anbefale Nordkapp turistheim som også ligger i Skarsvåg (min onkel som eier det, tror kusina mi driver det nå). Aner ikke prisnivå eller om det er lov med hunder, så du får evt. ta kontakt å høre.
Ellers er det campingplasser i nærheten, dersom du ønsker den typen akkomodasjon. Midnattsol camping (eies av en annen onkel av meg) ligger i krysset der man tar av til Skarsvåg på nordkappveien. Nærmeste overnattingssted til Nordkapp. Ellers ligger Kirkeporten camping nede i Skarsvåg. Både den og turisthotellet ligger ganske nært stien til Kirkeporten, regner med dere skal ta cachen der også mens dere er der. Tur til Kirkeporten anbefales veldig.

Har ikke selv vært der oppe på mange år, men har planer denne sommeren, så regner med å få tatt disse cachene selv. :)

Forøvrig er det flere overnattingssteder i Honningsvåg, men det er vel vanlige hoteller.

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Innlegg:226
Registrert:lør 15 mai 2010 17:32
Sted:Tromsø

Re: Honningsvåg/Nordkapp

Legg inn av Tique » man 30 jan 2012 09:20

Takk for tips, skal ringe litt rundt og høre med de forskjellige stedene om det er tilatt med dyr :)

Håper på å få logget det som er av cacher i området, og spesielt EarhCachen står høyt på ønskelista så jeg kommer garantert til å gjøre et forsøk på oppgavene hvis vi tar turen :D
Bilde

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Innlegg:226
Registrert:lør 15 mai 2010 17:32
Sted:Tromsø

Re: Honningsvåg/Nordkapp

Legg inn av Tique » man 03 sep 2012 13:33

Da var turen overstått, og til de som ikke har vært her oppe så anbefales det på det varmeste. For et fantastisk sted! Både Kirkeporten, Knivskjelodden og selvsagt Nordkapplatået ble besøkt. Turen til Knivskjelodden gikk i 15 grader og strålende sol fra nærmest skyfri himmel, stort heldigere med været er det vel ikke mulig å bli :D
Vedlegg
cav5.jpg
Geodogen Ariel på 2000-års varden på Knivskjelodden med Nordkapplatået i bakgrunnen
cav5.jpg (223.8kiB)Vist 7120 ganger
Bilde

Brukeravatar
Jondahl
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:37
Registrert:tor 14 apr 2011 13:13

Re: Honningsvåg/Nordkapp

Legg inn av Jondahl » man 03 sep 2012 14:00

Herlig. Hvor overnattet du? :)

Vi var der også i sommer, men det ble ingen tur til Knivskjellodden. Fikk logget en cache på Nordkapp, en ved Kirkeporten og en i Honningsvåg. :D

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Innlegg:226
Registrert:lør 15 mai 2010 17:32
Sted:Tromsø

Re: Honningsvåg/Nordkapp

Legg inn av Tique » man 03 sep 2012 14:10

Overnattet på Kirkeporten Camping i Skarsvåg :)
Bilde

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Honningsvåg/Nordkapp

Legg inn av ingsve » man 03 sep 2012 14:23

Helt enig i at dette er en flott tur som anbefales på det sterkeste. Dette var målet for bobilturen nordover, og Norkapp-platået er et flott sted for overnatting med bobilen også. Koster noen kroner, men en grei parkering. :D
Bilde

Svar