Cacher for barn

ehaa
Bruker
Bruker
Innlegg:126
Registrert:man 19 apr 2010 22:47
Sted:Nedre Eiker Buskerud
Re: Cacher for barn

Legg inn av ehaa » man 11 jul 2011 22:23

På de fleste av cachene jeg er ute å logger har jeg med meg en av ungene eller begge..
De er fire og syv år gamle..
Det jeg ser er aller viktigst for de er at der er bytteting i cachene!!
De har forstått at det ikke er bytteting i de minste beholderne, men med en gang vi finner en boks som det burde ligge bytteting i,
kan man se skuffelsen deres lang vei hvis den er tom!

Eldstemann bruker å åpne boksene han finner selv, og jeg får da heller ikke lurt oppi noen gjennstander..

Så etter erfaringene jeg har med mine egne barn, så har ikke alltid plasseringen/området så mye å si, det er viktigerer for dem at det er bytteting i cachen..

Jeg har ett raid i ny og ned på lokale leketøysforettninger, Nille og Søstrene Grene, man kan få mye fine bytteting for 200 kroner..

Og jeg kjøper noen få dyrere gaver for å ha på lur kommer man over noen fine ting man ønsker å byttet til seg..
Bilde

lunetix
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:15
Registrert:søn 18 apr 2010 21:43

Re: Cacher for barn

Legg inn av lunetix » man 11 jul 2011 22:49

Dattera mi, som jeg oftest cacher med (6 år), synes også det er stas når hun finner fine bytteting.
Likevel virker det til min store fornøyelse som om at det å faktisk finne boksen er lite mye stas. Hun viser ikke skuffelsen iallefall, om det er nesten tomt. Selv om det er mer spennende når det er mye forskjellig å plukke og ta på, for så å velge seg en ting.

Men det som gleder pappa-hjertet mest er nok at hun faktisk er veldig ivrig på å få legge igjen noe, selv om det ikke er noe (som er veldt) å plukke med seg fra boksen. Slik at det skal bli mere å finne for andre barn, som kommer etter oss. Det gjør meg litt stolt :)

(Kanskje litt avsporing fra tråden, men det får gå)

amtose
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:21
Registrert:man 25 apr 2011 18:12

Re: Cacher for barn

Legg inn av amtose » fre 15 jul 2011 21:50

Slik er det for mine barn også. Mine to gutter er så ivrige cachere at de har insistert på egne nick :lol:
Vi har en rett ved oss, som vi stadig fyller opp i ting og tang..og er det en stor beholder legger vi så godt som alltid ekstra ting oppe i den. selv om vi ikke tar noe ut. Det er jo så mange fine duppeditter der ute å går. Og jeg er sikker på at barnerommene til enkelte bugner med små intetsigende leker for de som eier dem. Men som er rene skattene for de som finner dem.
Det hadde vært stas om jeg kom over slike bokser. Jeg vil anbefalle Weierud sine cacher i Drammen. De er laget for og med barn. Og ellers mine egne amtose cacher i grenland. Og mangler det en bytteleke i mine cacher (hvor det er plass til det) så legg igjen en, nevn det i loggen og jeg skal personlig sende deg en meget fin byttegave igjen. Det er jo byttetingen som for oss er 100% av morroa. Ihvertfall for ungene.
Bilde

Brukeravatar
kjerstih
Junior
Junior
Innlegg:80
Registrert:fre 04 jun 2010 16:39
Sted:Nannestad

Re: Cacher for barn

Legg inn av kjerstih » lør 16 jul 2011 13:07

Litt egenreklame fra meg også: Nannestadskatten har ganske god plass og er fylt opp av ting som barn forhåpentligvis synes er gøy å finne. For små barn under 4 år kan kanskje terrenget være en liten utfordring (skog med store tuer, et stykke utenfor stien) men bortsett fra det bør den passe fint for barnefamilier på tur :)
Bilde

ehaa
Bruker
Bruker
Innlegg:126
Registrert:man 19 apr 2010 22:47
Sted:Nedre Eiker Buskerud

Re: Cacher for barn

Legg inn av ehaa » lør 23 jul 2011 23:03

amtose skrev:Slik er det for mine barn også. Mine to gutter er så ivrige cachere at de har insistert på egne nick :lol:
Vi har en rett ved oss, som vi stadig fyller opp i ting og tang..og er det en stor beholder legger vi så godt som alltid ekstra ting oppe i den. selv om vi ikke tar noe ut. Det er jo så mange fine duppeditter der ute å går. Og jeg er sikker på at barnerommene til enkelte bugner med små intetsigende leker for de som eier dem. Men som er rene skattene for de som finner dem.
Det hadde vært stas om jeg kom over slike bokser. Jeg vil anbefalle Weierud sine cacher i Drammen. De er laget for og med barn. Og ellers mine egne amtose cacher i grenland. Og mangler det en bytteleke i mine cacher (hvor det er plass til det) så legg igjen en, nevn det i loggen og jeg skal personlig sende deg en meget fin byttegave igjen. Det er jo byttetingen som for oss er 100% av morroa. Ihvertfall for ungene.
Enig med deg når det gjelder cachene til Weierud, har vært med på ftf jakten på to av de cachene, og de er fulle av snadder, og i de tilfellene er det greit å ha noen finere bytteting på lur også..

Når det gjelder nick til barna så har jeg opprettet det på mine egne barn også..
Litt mer jobb å logge for tre stk pr cache(hvis vi er alle tre på tur da)
Vi startet opp som ehaa(teamnavn), men etter å ha logget noen få cacher opprettet jeg egne nick på mine unger slik at jeg logger deres funn.
Dette vil jo være greit skulle de ville ha dette som en hobby når de blir eldre og drar på turer alene, da slipper de å måtte ta turen på nytt for å logge ccaher de allerede har funnet en gang før, og ja!, de finner mange cacher, eldstemann begynner å bli virkelig flink..
Bilde

Svar