Powertrail

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen
Re: Powertrail

Legg inn av ArveAnd » søn 05 jun 2011 17:24

ser at Anders99 (og sikkert med fleire) har vore på tur, inkludert powertrailen, og funne 254 cachar. Det er vel ein solid ny norgesrekord så vidt eg kan forstå.

Og då er det på sin plass å gratulere!

Brukeravatar
A-Husky
Junior
Junior
Innlegg:94
Registrert:ons 21 nov 2007 20:40
Sted:ødemarka

Re: Powertrail

Legg inn av A-Husky » søn 05 jun 2011 18:48

Ja det er utrolig hva folk kan finne på og gidde å bruke så mye energi på, men okke som, gratulerer Anders med flott innsats! :drink:
Bilde

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Powertrail

Legg inn av ingsve » søn 05 jun 2011 19:09

A-Husky skrev:Ja det er utrolig hva folk kan finne på og gidde å bruke så mye energi på, men okke som, gratulerer Anders med flott innsats! :drink:
Jeg hiver meg på gratulasjonene :good:
Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Powertrail

Legg inn av mamoreb » søn 05 jun 2011 19:10

Gratulerer til de(n) nye rekordinnehaveren/-ne!

Rekord i antall cacher på én dag fortjener kanskje sin egen tråd, selv om powertrailen i Rendalen var sterkt delaktig?
Bilde

anders99

Re: Powertrail

Legg inn av anders99 » søn 05 jun 2011 19:43

A-Husky skrev:Ja det er utrolig hva folk kan finne på og gidde å bruke så mye energi på, men okke som, gratulerer Anders med flott innsats! :drink:
Gratulerer tilbake, det var tross alt du som bød opp til galskapen. :drink:

Takk også til alle andre gratulanter

Og til slutt, takk til kassimaja spesielt, som gjorde det mulig å gjennomføre prosjektet. Man kan mene hva man vil om powercaching, men opplegget for powertrailen i Rendalen er gjennomført bra. Det er lagt ned mye arbeid her, med flott resultat. Dog bør nok folk kjenne sin besøkelsestid, det er mange filmbokser som ligger på bakken - mao. blir det mye vedlikehold å gjøre neste vår for å få hele trailen opp å kjøre igjen. :-P

kassimaja
Styret
Innlegg:198
Registrert:man 18 apr 2011 12:22
Sted:Rendalen

Re: Powertrail

Legg inn av kassimaja » søn 05 jun 2011 20:43

Og det ansvaret er noe jeg ser fram til. Det er utrolig artig at så mange folk tar seg til til å komme å ta trailen i Rendalen. Tusen takk til alle sammen som har vært her og ikke minst til alle dere som kommer.

Første fulle gjennomgang av trailen begynner jeg på i morgen. Da skal alle bokser sjekkes, en del logger byttes og erfaringer gjøres.
Kassimaja

Bilde Bilde

Brukeravatar
nordreaker
Senior
Senior
Innlegg:304
Registrert:tor 29 nov 2007 21:27
Sted:Oslo

Re: Powertrail

Legg inn av nordreaker » søn 05 jun 2011 22:30

anders99 skrev:
A-Husky skrev:Ja det er utrolig hva folk kan finne på og gidde å bruke så mye energi på, men okke som, gratulerer Anders med flott innsats! :drink:
Gratulerer tilbake, det var tross alt du som bød opp til galskapen. :drink:

Takk også til alle andre gratulanter

Og til slutt, takk til kassimaja spesielt, som gjorde det mulig å gjennomføre prosjektet. Man kan mene hva man vil om powercaching, men opplegget for powertrailen i Rendalen er gjennomført bra. Det er lagt ned mye arbeid her, med flott resultat. Dog bør nok folk kjenne sin besøkelsestid, det er mange filmbokser som ligger på bakken - mao. blir det mye vedlikehold å gjøre neste vår for å få hele trailen opp å kjøre igjen. :-P
:drink: Wow! Pow! Gratulerer!
Bilde

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Powertrail

Legg inn av team fredrune » tor 09 jun 2011 09:08

Gratulerer!!!
Makan.. må snart ta et nytt rekordforsøk nå.. er jo straks ute av lista :shock:
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Powertrail

Legg inn av avigerus » man 20 jun 2011 17:08

Da er kona og jeg hjemme igjen etter noen flotte dager i Rendalen... Kan sterkt anbefale geocachere powertrailen, men gjør gjerne som oss og del den opp i to etapper...eventuelt tre!
Vi overnattet på Øiseth Hotell mot en rimelig pris, og bespisning ordnes etter avtale. Vi valgte å smøre niste og orge en kanne kaffe, noe avigerus virkelig satte pris på da myggen herjet som værst...
Noen tips har vi notert oss, og vil dele med dere:
1. STOL på GPS!!! Det er flotte koordianter hele veien...viser gps at du er på 0-punktet...da er du det!
2. Forbered deg med f.eks. en liste med hint slik at søk går mye greiere enn slik vi gjorde det. Måtte hele tiden mase på kona som hadde 550 om hintet eller hvem side det var denne gangen...
3. Er dere greie, tar dere med noen loggruller for å bidra til at våte bøker blir erstattet med nye...det er jeg sikker på at Ståle vil sette pris på!
4. Bør vel nevne blyant eller pen som virker også i regn??
5. - 6- og 7... Myggolje
8. Sjekk bensinmåler...hehe
9. Nok batterier til GPS

god tur, og fine logger på første og siste...er dere greie!! Hvis dere finner de da....
Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Powertrail

Legg inn av pjacklam » tir 21 jun 2011 12:07

avigerus skrev:5. - 6- og 7... Myggolje
For en uke siden tok jeg siste rest av powertrailen (dem jeg ikke fant første gang), og det var mye mer mygg (og brennesle) da enn da jeg forsøkte meg på hele serien en måned tidligere. Pga. brenneslen ved et par av cachene, vil jeg også anbefale at man har med hansker. Jeg brukte helt ordinære arbeidshansker som de har på alle byggevarehus og jernvarehandler.
~/.signature: No such file or directory.

kassimaja
Styret
Innlegg:198
Registrert:man 18 apr 2011 12:22
Sted:Rendalen

Re: Powertrail

Legg inn av kassimaja » tir 21 jun 2011 16:36

Hansker er nok ingen du ide nei. Jeg holder på å bytte ut alle loggene på trailen om dagen, da de fleste begynner å bli fulle. Til nå har jeg fått ca. 5000 logger tilsammen på trailen og håper på at mange fler finne veien til Rendalen i løpet av sommeren.
Kassimaja

Bilde Bilde

sjolja
Bruker
Bruker
Innlegg:167
Registrert:søn 17 feb 2008 20:01

Re: Powertrail

Legg inn av sjolja » tir 28 jun 2011 23:18

Siden det virker som powercaching blir godt mottatt, så vurdere Es-Ja og sette opp en 100 cachers-tur i Follo. Planene er under utforming, så kanskje i løpet av sommeren.

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Powertrail

Legg inn av kosunde » tir 28 jun 2011 23:28

sjolja skrev:Siden det virker som powercaching blir godt mottatt, så vurdere Es-Ja og sette opp en 100 cachers-tur i Follo. Planene er under utforming, så kanskje i løpet av sommeren.
Wow! Jeg skal vurdere den. Men jeg er absolutt ikke helt sikker på om det er kvantitet som i powertrails jeg først og fremst ønsker. Jeg setter umåtelig stor pris på kvalitet

kosunde
Bilde

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: Powertrail

Legg inn av LUDO » man 11 jul 2011 10:59

kesyv skrev:
Sladdeballa skrev:Du har ikke tilfeldigvis en GPX-fil som inneholder bare disse cachene? Hadde vært intresant og sjekket de i MapSource for å se på høydeprofil etc om powertrailen kan være aktuell og sykle for en kar som er godt ute av form =)
har syklet denne powertrailen, og om du er i ok form bør du klare den. greit å sykle frem til trailen vender opp på fjellet. da har du en laaang 8 km motbakke forran deg... men med god tid og godt mot bør de fleste greie det..
selv har jeg nok litt over snittet god sykkelform, og tok den på 15 timer.
hadde vært artig om andre også tok den på sykkel(alene), så kunne jeg fått noen tider å sammenligne meg med. nå skal det sies at et par tre cacher brukte jeg veeldig lang tid på. så om man finner alle raskt kan de 15 timene kuttes med 1,5 timer.
lykke til med turen :D
Hva tror dere om å sykle denne baklengs? Altså fra cache nr. 161 til nr. 1, ikke rygge med sykkelen :wink:

Så vidt jeg forstår vil det by på mer nedover enn oppover, og da spesielt den siste 8km stigningen. Hvor kupert er løypa forøvrig? Og hvordan evt komme seg til nr. 161 om man velger å parkere ved nr. 1? Det er snakk om å ta turen oppover fra Oslo alene.
Bilde Bilde
Bilde

esbjug
Senior
Senior
Innlegg:420
Registrert:tir 08 sep 2009 09:03

Re: Powertrail

Legg inn av esbjug » man 11 jul 2011 13:13

Løypa er lite kupert, men nå er jeg oppvokst i skrått terreng og er vel preget av det. Men det går nok greit å ta den fra 161 og nedover. Det er oppgitt P muligheter flere steder langs trailen. Skal du starte på slutten, må du bli kjørt opp da dette stedet ligger i enden av veien.

Uansett sykkel eller bil, framlengs eller baklengs, får du en fin opplevelse!

Den nye trailen ligger med mye større cacheavstand, og er nok best med bil. Her er det mye mer høydeforskjell.

Hilsen esbjug

Svar