NRK og Geocaching

Svar
avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn
NRK og Geocaching

Legg inn av avigerus » søn 27 mar 2011 15:28

I dag var journalister fra NRK med oss geocachere ut på tur. Vi hadde laget et event hvor vi inviterte mugglere med, for å lære de om sporten vi driver på med. Vi stilte med fem utlagte øvelsebokser, og før start på jakten, var det en liten introduksjon i sporten geocaching, og hvordan bruke gps.
deretter ble kart med koordinater delt ut, og folk kunne "stikke" seg ut en kurs mot øvelsecachene...fulgt av en erfaren geocacher fra Grenlandsmafiaen.
Som en liten ekstragreie hadde jeg med meg en chirf, og de som leste meldingen der tok raskt kontakt med meg... da fikk de nemlig koordianter til to nye FTD-cacher som også ble publisert under eventet. Dermed var jakten på FTF igang, også for ekte geocachere... samtidig som mugglere fikk lete opp øvelsebokser med FTFC og gaver slik cacher skal inneholde.
Etterpå var det gaver fra NRK og pølsegrilling før hjemreise.... mange blide fjes å se, der de spiste på utdelt NRK-sjokolade!
Jeg tellte ikke helt nøye, men tror det var rundt 30 mugglere med på eventet...og noen er sikkert nå rekruttert til å bli geocachere....
Bilde

SnorreS
Junior
Junior
Innlegg:82
Registrert:søn 20 sep 2009 21:21
Sted:Telemark

Re: NRK og Geocaching

Legg inn av SnorreS » søn 27 mar 2011 20:18

:good:
Bilder her (med takk til Reodor): http://gc.teamreodor.net/
BildeBilde

Svar