Er dette greit?

Svar
Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:
Er dette greit?

Legg inn av sven-egil » ons 17 nov 2010 14:15

Driver å leser litt på sistelogger og på cacher som jeg muligens tar enten nå eller senere...Eller aldri?

At de blanke loggene og "sent from my mobildevice" og TFTC er kjedlige og dølle er en ting.

Men når det postes en Note, som bare er postet for å spre et "budskap" / mening og som også stiller cachen, ideen og jobben til utleggeren i et dårlig lys, da blir jeg litt oppgitt.
Greit at man ikke liker chirp-cacher men å måtte "gni det inn" på cachesiden er litt trist synes jeg.
Er flere typer cacher jeg ikke er så fryktelig glad i, men jeg poster da ikke Notes om det på de sidene det gjelder.

Er det bare jeg som føler at slik bruk av Notes er trist og feil?

Den cachen det gjelder er denne:
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 525c7a9385

Og denne:
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 3b1eb76bba
Bilde Bilde Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Er dette greit?

Legg inn av ArveAnd » ons 17 nov 2010 14:19

Nei det er nok ikkje berre du som reagerer på dette.

:non:

Brukeravatar
Team Olsson
Senior
Senior
Innlegg:392
Registrert:tir 18 des 2007 21:48
Sted:Tromsø

Re: Er dette greit?

Legg inn av Team Olsson » ons 17 nov 2010 14:30

+1

Og attpåtil har samme person en mystery cache som ikke er for folk med manglende dybdesyn, men skriv vi note at vi ignorerer den? Nei.
Bilde

sabeltann31
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:43
Registrert:tor 31 des 2009 10:11

Re: Er dette greit?

Legg inn av sabeltann31 » ons 17 nov 2010 14:43

Synes noten er tullete, da cachen er innenfor regelverket og hadde slettet den tverrt....
Jeg har ikke tatt stilling til bruk av dette nymotens greiene, da det ikke er (foreløpig) aktuellt i mitt hjemmedistrikt, men det e også uvesentlig.
Jeg liker ikke ? cacher, har tatt noen ja, men ser ikke det som naturlig å vase rundt med missyttringer i note-form for det hver gang jeg kommer over en ?.... Jeg har ? selv, men har vurdert opptil flere ganger å arkivere dem. Spesielt etter som det er minimalt med logginger på dem og en av dem er svært vanskelig.
Min yttring om ? er mulig off-topic, men tatt med for å sette det i perspektiv.

Sabeltann31

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Er dette greit?

Legg inn av GorgonVaktmester » ons 17 nov 2010 15:30

Som forfatter av de to Note'ne det siktes til kan jeg herved bekjentgjøre at de er slettet, og jeg kommer ikke til å skrive flere slike.
Jeg ser at jeg med de to note'ne var i ferd med å begynne en negativ trend jeg selv ikke ville likt!
Dette beklager jeg!!

Samtidig vil jeg oppfordre forfatterne av enkelte funn-logger på de to aktuelle cachene om å moderere sine logger med samme bakgrunn som at jeg har slettet mine logger. Diskusjon for eller mot nyvinningen kan vi gjøre på diskusjonsforumet og ikke i loggene.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Er dette greit?

Legg inn av pjacklam » ons 17 nov 2010 15:31

For meg betyr å ignorere omtrent det samme som å overse, ikke bry seg om. Og nettopp det synes vedkommende burde gjort i dette tilfellet – stilltiende ignorert cachen. Og skal man ytre sin misnøye, holder det med en e-post til cacheeier, eventuelt et innlegg på forumet. Å rope ut sin misnøye på hver cacheside man misliker, synes jeg er unødvendig. Og enda mer er det et dårlig eksempel for nykommere. Hvor trivelig blir det om alle som misliker en cache skal poste en notis på de aktuelle cachesidene?

Folk burde bruke ignore-funksjonen oftere. Ikke alle cacher passer alle cachere. Groundspeak reklamerer for pocket queries med slagordet «Find your style». Tanken er at man setter opp søk basert på attributtene for å finne de cachene som passer ens egen smak. Å sette opp pocket queries som ekskluderer cacher med «beacon»-attributtet er enkelt. Og får man det ikke til, er det bare å spørre om hjelp.

Groundspeak kaller geocaching for «high tech treasure hunt». Geocachere har en over gjennomsnittet interesse for teknologi. I det lyset er det ikke rart de åpner for chirp-teknologien. Denne gang var det et produkt fra Garmin. Neste gang kan det være en annen GPS-produsent som finner på noe nytt.
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Er dette greit?

Legg inn av sven-egil » ons 17 nov 2010 16:33

GorgonVaktmester skrev:Som forfatter av de to Note'ne det siktes til kan jeg herved bekjentgjøre at de er slettet, og jeg kommer ikke til å skrive flere slike.
Det synes jeg var en hyggelig løsning :)
Bilde Bilde Bilde

Svar