Skattekiste.no

Svar
Brukeravatar
Olen
Bruker
Bruker

Skattekiste.no

Legg inn av Olen » tor 26 aug 2010 07:14

På jakt etter en av cachene i nærheten av Sognsvann traff jeg på en familie som også gikk og vasa rundt litt utenfor alfarvei og så ut som de lette etter noe. Jeg regnet med de var medcachere, så jeg tok kontakt. Det viste seg at de var med på en tilsvarende sak, men som virker mer retta mot barn. http://www.skattekiste.no/index.htm

Tenkte bare jeg skulle nevne det, uten at jeg vet noe om hvor mange som driver med det eller nøyaktig hvor kistene ligger
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Sted: Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Skattekiste.no

Legg inn av sven-egil » tor 26 aug 2010 08:35

Synes dette virker litt spekulativt. :non:

Føler at dette er direkte rettet mot barn og man må kjøpe en bok til 200.- for å være med.

Geocaching er jo i utgangspunktet gratis, selv om det egentlig ikke blir det :D

Men det er min sære mening.
Bilde Bilde Bilde

jejoms
Junior
Junior

Legg inn av jejoms » tor 26 aug 2010 12:17

Vi kom over en slik skattekiste i nærheten av en cache i fjor høst, til enorm glede for barna. Mens en geocache i beste fall inneholder tre-fire leker, har man her tilgang til bøttevis. Konseptet er det samme - du legger igjen en ting og tar med en annen - men disse skattekistene er fylt opp av flotte ting på forhånd.
Jeg ble i alle fall nok overbevist til at jeg kjøpte boka, og for oss har det vært et fint tilskudd til geocachingen. Det skal litt til å få mine småkresne krabater med på cachetur, men hvis jeg kan love dem en av Rødskjeggs kister i nærheten blir alt så mye enklere.
Synes også at 200 kroner er billig i forhold til kvaliteten, men jeg skulle ønsket at Rødskjegg og co hadde gått et lite gjemmekurs hos geocachere før kistene ble plassert ut. De ligger ofte altfor åpent til, og er således veldig utsatt for mugling. Vi har funnet alle de tre vi har lett etter, men jeg har hørt fra andre at mange er blitt borte.

Brukeravatar
Hereabout
Bruker
Bruker
Sted: Haslum

Legg inn av Hereabout » man 30 aug 2010 10:58

De har boka på Bekkestua bibliotek :-)

Store fine bokser med masse fint i, men ligger utsatt til ja.
Bilde

Svar