"Bombe" = Cache

Svar
Brukeravatar
FrodoTheDog
Junior
Junior
Innlegg:66
Registrert:lør 26 des 2009 20:52
Kontakt:
"Bombe" = Cache

Legg inn av FrodoTheDog » ons 25 aug 2010 22:12

Dette var det noen som fikk oppleve ved logging av min Cache:

Storfjorden vei 38 Rasteplass # 514

Bemerkelsesverdige erfaring her, men med en beskjed til oss alle.
Speiding og jeg ble møtt av en mann, står ved den forventede cache gjemmested, fortalte oss for å holde unna fordi det var noe farlig der. Han hadde nettopp ringte politiet og ba dem komme, så kanskje det var en bombe. En mann (ikke norsk, fra Nederland) som virker mistenkelig hadde nettopp vært der og det synes som han hadde sagt noe til den andre mannen at han hadde forstått som at han skulle holde borte som boksen var farlig. Han var virkelig redd. Vi så straks at dette var en cache på størrelse og en film boks og forklarte Geocaching som en harmløs hobby. Vi fikk ham til å ringe tilbake til politiet, og vi forklarte at de ikke trenger komme ut! Da mannen viste oss hvordan "geocacher" hadde flyttet og handlet, og etter en stund eveything var OK og vi kunne gå videre til neste skjulested.
Men Stealth er ikke i min erfaring en god idé. Det er bedre å handle som normalt og åpent. De fleste mennesker ser ingenting og de som er interessert kan få en introduksjon til geocaching. Eller gå bort og prøv en annen tid / cache hvis en åpen søket er upassende.
Men takk for å plassere en cache her. Ingen grunn til at det skal føre til problemer!

Engelsk:
Remarkable experience here, but with a message to us all.
Speiding and I were met by a man, standing by the expected cache hiding place, telling us to keep away because there was something dangerous there. He had just called the police and asked them to come, as maybe it was a bomb. A man (not Norwegian, from Netherlands) acting suspiciously had just been there and it seems that he had said something to the other man that he had understood to mean that he should keep away as the box was dangerous. He was really frightened. We saw at once that this was a cache the size og a film box and explained Geocaching as a harmless hobby. We got him to ring back to the police and we explained that they need not come out! Then the man showed us how the 'geocacher' had moved and acted and after a while eveything was OK and we could move to the next cache.
But stealth is not in my experience a good idea. It is better to act normally and openly. Most people see nothing and those that are interested can get an introduction to geocaching. Or walk away and try a different time/cache if an open search is inappropriate.
But thanks for placing a cache here. No reason why it should cause problems!

FrodoTheDog
Bilde

Brukeravatar
hansvh
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:25
Registrert:ons 25 aug 2010 21:17
Sted:Oslo
Kontakt:

Re: "Bombe" = Cache

Legg inn av hansvh » ons 25 aug 2010 22:57

superkenneth og jeg hadde en lignende opplevelse på PPJ #93 Gaustad. Det er en institusjon for narkomane og de var vant til at folk gjemte narkotika rundt der cachen ligger. De ble rimelig mistenksomme, så vi valgte å forklare hva geocaching er. Da vi holdt på å forklare utbrøt en av de ansatte i panikk: "HVA! Er det gjemt noe her nå?".

Jeg er enig med deg i at stealth som regel er en uting.

Edit: Ser av cache-beskrivelsen at jeg var litt upresis. "Anlegget heter i dag Gaustad sykehus, eies av Oslo kommune og er en del av Aker universitetssykehus' divisjon for psykiatri."

Svar