Event med praktisk bruk av PC og GPS

Svar
biokjell
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:4
Registrert:man 03 aug 2009 09:26
Event med praktisk bruk av PC og GPS

Legg inn av biokjell » fre 07 aug 2009 13:07

KURS
Se mitt tidl. innlegg hvor jeg etterlyser kurs for nybegynnere.
Jeg har fått noen få svar og det er jo bra, men er det noen med litt erfaring som kan påta seg en jobb som "lærer"?
Kanskje vedkommende behersker det meste med data og øvrige dubbeditter så hadde det vært fint.
Selv kan jeg stå for det arrangement messige med en plass her på Romerike (Bjørkelangen - Hemnes)
Ser for meg et teoretisk program og noe praktisk slik at jeg tror det er nødvendig både en lørdag og søndag en gang i september måned.
Interessert i deltagelse?
Ta kontakt med meg.
E-post: biokjell@miljovarme.no
Tlf.: 975 27 747

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Event med praktisk bruk av PC og GPS

Legg inn av avigerus » søn 09 aug 2009 18:46

8) Grenlandsmafiaen vil også i høst arrangere et Workshop med tema som GSAK, Mapsource og hvem-hva og hvor på Garmin. Altså nybegynnerkurs i programmer og bruk av gps...
Tid og sted kommer seinere....
Bilde

biokjell
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:4
Registrert:man 03 aug 2009 09:26

Re: Event med praktisk bruk av PC og GPS

Legg inn av biokjell » søn 09 aug 2009 22:24

Takk. Da ønsker jeg å bli underrettet når dette blir for så å vurdere deltagelse.
biokjell

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa

Re: Event med praktisk bruk av PC og GPS

Legg inn av ninad » man 10 aug 2009 14:20

avigerus skrev:8) Grenlandsmafiaen vil også i høst arrangere et Workshop med tema som GSAK, Mapsource og hvem-hva og hvor på Garmin. Tid og sted kommer seinere....
Blir det annonsert her i forumet eller på geocaching.com? Jeg har mye å hente på GSAK-siden...
Bilde Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Event med praktisk bruk av PC og GPS

Legg inn av GorgonVaktmester » man 10 aug 2009 14:48

Alle events i regi av Grenlandsmafiaen blir annonsert på Grenlandsmafiaens WEB-sider, http://www.grenlandsmafiaen.com
I tillegg blir det selvsagt annonsert på Geocaching.com ifm. at cachesiden for evenetet publiseres.
Og siden vi er flere fra Grenlandsmafiaen som frekventerer forumet her også, skal du ikke se bort fra at det kommer en annonsering her også, spesielt nå som vi vet at det er interesse for det!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
teamhydrah
Bruker
Bruker
Innlegg:110
Registrert:ons 09 jan 2008 12:11
Sted:Rana
Kontakt:

Re: Event med praktisk bruk av PC og GPS

Legg inn av teamhydrah » man 10 aug 2009 21:50

Noen sjans for at et sånt event også kan gå "live" på internett, slik at cachere som ikke har anledning til å møte opp kan delta via web? Er ikke stort som kreves av den som deler ut skjermen sin. Vi har på jobb konto hos Microsoft's Live Meeting tjeneste, det er kun møtearrangøren som trenger konto, alle andre laster bare ned LM klienten og da kan arrangøren gjøre andre til presentatører og gi dem kontroll. Deltagerne kan bare høre på, eller delta med spørsmål eller sitt blide ansikt med webkamera. Ganske greit egentlig.. :) Møtet kan om man ønsker det tas opp og spilles av ved senere anledninger.

Live-deltagerne kan vel neppe logge "Attended" :cry: men de kan likevel få mye ut av et slikt event.. :)
BildeBilde

"- Don't mind us, we're just searching for Tupperware behind this bush.."

bussmann
Bruker
Bruker
Innlegg:251
Registrert:ons 19 mar 2008 00:33
Sted:Trondheim

Re: Event med praktisk bruk av PC og GPS

Legg inn av bussmann » man 10 aug 2009 22:13

teamhydrah skrev:men de kan likevel få mye ut av et slikt event.. :)
Ja ... Melder meg på allerede som deltager! :D
Bilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Event med praktisk bruk av PC og GPS

Legg inn av avigerus » man 17 aug 2009 16:37

Høres gøyalt ut...sitter med litt teknisk utstyr så dette kan vi prøve å få til....
Må bare løse litt problemer med internett o.l. så skal vi se om ikke dette kan bli et tilbud i tillegg til å delta i lokalet!
Bilde

biokjell
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:4
Registrert:man 03 aug 2009 09:26

Re: Event med praktisk bruk av PC og GPS

Legg inn av biokjell » tir 18 aug 2009 06:56

avigerus skrev:Høres gøyalt ut...sitter med litt teknisk utstyr så dette kan vi prøve å få til....
Må bare løse litt problemer med internett o.l. så skal vi se om ikke dette kan bli et tilbud i tillegg til å delta i lokalet!
Som tidligere nevnt er jeg nybegynner og ukjent med ulike koder, derfor hvet jeg ikke om dette innlegget blir riktig, men jeg prøver. Får ta sjansen på å dumme meg ut.
Jeg ønsker å gå dypere ned i vår "datatekniske verden" uten å måtte bruke timevis på å studere dette selv. Det kan jeg ikke med god samvittighet ta meg tid til, har heller ikke den store datainteressen. Derfor ønsker jeg med en "workshop" hvor teori og praksis kan gå litt hånd i hånd i løpet av en weekend i sept.måned.
Dette er mitt utgangspunkt for etterlysning av et "event med praktisk bruk av PC og GPS"
Mvh
biokjell

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Event med praktisk bruk av PC og GPS

Legg inn av olea » tir 18 aug 2009 07:33

biokjell skrev:[...]
Jeg ønsker å gå dypere ned i vår "datatekniske verden" uten å måtte bruke timevis på å studere dette selv. Det kan jeg ikke med god samvittighet ta meg tid til, har heller ikke den store datainteressen. Derfor ønsker jeg med en "workshop" hvor teori og praksis kan gå litt hånd i hånd i løpet av en weekend i sept.måned.
Dette er mitt utgangspunkt for etterlysning av et "event med praktisk bruk av PC og GPS"
Det blir kanskje litt langt hjemmefra for deg, men det er noe slikt vi ser for oss eventet Høstjakten Familie event - Cacher for store og små som arrangeres 29 august. Nærmeste turboks er forresten Norges første, i Bergen, The first cache in Norway – et must for alle norske geocachere :wink:
Bilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Event med praktisk bruk av PC og GPS

Legg inn av avigerus » tir 18 aug 2009 22:22

Grenlandsmafiaen vil invitere alle til et dobbeltevent på lørdag den 14.11.2009. På formiddagen er det "Workshop" og på kvelden blir det WWFM VI....
Bilde

Brukeravatar
teamhydrah
Bruker
Bruker
Innlegg:110
Registrert:ons 09 jan 2008 12:11
Sted:Rana
Kontakt:

Re: Event med praktisk bruk av PC og GPS

Legg inn av teamhydrah » tir 18 aug 2009 22:46

biokjell skrev: Dette er mitt utgangspunkt for etterlysning av et "event med praktisk bruk av PC og GPS"
I et slikt event er det vel likevel nødvendig med en pc og en projektor for å vise fram det som skjer på skjermen til en forsamling? Hvis denne pcen samtidig sender lyd og bilde til deltagere på internett, slik at flere får med seg eventet, burde ikke det være noen større utfordring? :)

For de som deltar lokalt vil være den samme opplevelsen. Fordelen er jo at man kan involvere deltagere fra hele landet (el verden!? :))! Hvis man så ønsker å gjøre det til en toveis løsning er dette en mulighet. Da kan de som deltar via internett også komme med innspill, presentere, med lyd og/eller bilde. Men dette er en opsjon man kan utforske når man evt får litt erfaring.

Jeg har det som trengs og kan påta meg å arrangere den internett-baserte delen av møtet, i samarbeid med en lokal administrator. Da setter denne opp pc, projektor, online møte, tester at skjermen(e) viser det de skal og hvordan ting fungerer, gjerne dagen før selve eventet avholdes. Deltagerne kobler seg til via en weblink til møtet som vi kan legge her på forumet. Siden møtet teknisk sett "lever" på en server ute i nettskyen, spiller det ingen rolle hvor mange deltagere det er - selv har jeg vært på møter med over 1200 tilskuere, uten at det merkes på lyd/bilde kvalitet.

Avigerus ønsker kanskje å teste dette en dag? Ta kontakt så setter vi opp en test! :)
BildeBilde

"- Don't mind us, we're just searching for Tupperware behind this bush.."

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Event med praktisk bruk av PC og GPS

Legg inn av GorgonVaktmester » ons 19 aug 2009 00:57

Opplegget for dette eventet/denne workshop'en vil ikke bli tradisjonell klasseromsundervisning med en foredragsholder.

Det vil bli etablert et visst antall "baser" hvor ett tema/område presenteres på hver base.
Deltagerne på eventet oppsøker de "basene" som omhandler temaer de er interessert i.
(Antallet slike baser og temaer er ikke bestemt enda.)

Fordelen med dette er at den enkelte kan lære om akkurat de temaene de er interessert i. Og kan droppe temaer de behersker. Opplæringen/demonstrasjonen vil da foregå i mindre grupper, noe som gjøre det lettere å stille spørsmål.

Men denne formen er ikke så godt egnet til overføring til resten av verden...
Det passer nok best for de som møter opp på eventet/workshop'en. :D
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Svar