Stealth og diskresjon....

Svar
Brukeravatar
Ahries
Nybegynner
Nybegynner
Stealth og diskresjon....

Legg inn av Ahries » tor 02 sep 2010 08:51

... er til tider umulig å gjennomføre.
Tok en cache i går, min nummer 50 ( og jeg var rimelig bestemt på at denne skulle jeg ta....) Så fornøyd med meg selv med å ha løst oppgaven siden jeg går mer eller mindre rett på cachen. Men... den sitter bom fast. Virkelig bom fast. Visste fra loggen at folk har hatt problemer med å få den fram, så var forberedt på det. Men den satt ikke bare litt fast, den var ikke til å rikke!
Og dette er i et område hvor det stort sett alltid er mengder med folk, til alle døgnets tider. Vurderte å la den være og heller komme tilbake f.ske tidlig en søndagsmorgen eller sent på kvelden, men hvor mistenkelig ser vel ikke det ut? Midt i nattens muml og mørke, med spett ( tanken slo meg nemlig....)
I stedenfor kjørte vi på, med rå makt delvis gjemt bak min datter ( hun har vokst sin mor langt over hodet for lenge siden og fungerer godt som "skjold").
Vel, cachen kom ut tilslutt, men nå har jeg bestilt meg "muggler-kort" til neste vanskelige cache slik at vi kan dele ut til forbipasserende som tror vi er spøtte sprø og\eller veldig kriminelle.....
Men tanke på plasseringen av denne er det kanskje greit at den ER vanskelig å få fram, så er sjansen mindre for at den forsvinner pga tilfeldige folk som plukker den fram. Men alikevel... var rimelig svett og med skrubbsår på begge armene før den var fremme, kanskje litt vel godt sikret?

Min datter ( femten år, får til tider helt krupp av sin mor som kravler rundt, klatrer i trær og dess like i all offentlighet.... rødmer som bare femtenåringer kan )holdt på å få et nervøst sammenbrudd før vi var ferdige, og ble tatt av latterkrampen da vi kom oss bak et hjørne.

" Mamma, du er bare sååå merkelig!!!!" Er det muligens et kompiment? :wink:

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Sted:Tromsø

Re: Stealth og diskresjon....

Legg inn av Tique » tor 02 sep 2010 09:18

Hehe, dere får ta en tur til Tromsø og prøve dere på denne :D Diskresjon fikk en helt ny mening da vi etter å ha kjørt forbi denne i fortvilelse utallige ganger omsider hadde mot nok til å logge den, til tross for at forbipasserende utvilsomt trodde vi hadde rømt fra nærmeste metalsykehus :lol:
Bilde

Brukeravatar
Ahries
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Ahries » tor 02 sep 2010 09:23

Hehe... den så jo fantastisk artig ut!!!

Bikeridr
Bruker
Bruker
Sted:N56°57', E023°56'

Legg inn av Bikeridr » fre 03 sep 2010 17:52

Tique skrev:Hehe, dere får ta en tur til Tromsø og prøve dere på denne :D
Ja, jeg har "lurket" på den selv. Bor bare 340m unna ifølge koordinatene. :) Blir vel en søndags morgen tenker jeg. Skulle egentlig ta den forrige søndag, men allerede kl 08:52 var det nok møgglere tilstede, så den ble utsatt - igjen.
Bilde

Brukeravatar
Ahries
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Ahries » søn 05 sep 2010 23:42

Go for it!
Er jo nesten litt sjarmen med det vi driver med; til tider helt merkelig aktivitet som ikke hører hjemme for voksne folk...... :D
Skal innrømme at jeg blir fryktelig barnslig når jeg neeesten har en cache, og diskre leting er bortimot umulig, jeg bare MÅ ha den. Har det utrolig artig når jeg holder på, dette er det mest geniale jeg har funnet på å starte med de siste ti årene.....!

LordWadar

Legg inn av LordWadar » tir 07 sep 2010 13:05

Jeg tror jeg vet hvilken cache det er snakk om. Den ER litt vanskelig å plukke opp. Men om man derimot plukker den ut .... :wink:

Brukeravatar
Ahries
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Ahries » tir 07 sep 2010 15:49

Vel, den jeg tok gikk ikke hverken å plukke opp eller ut eller noen vei.Den var ikke til å rikke en millimeter noenvei....Men den kom ut, tilslutt....... Min elsdte rødmer fortsatt når jeg snakker om det, det ER ustyrtelig flaut med mødre som gjør merkelige ting i all offentlighet når man er 15! Hehe....

Svar