Google Chrome

Duppeditter og programvare
Brukeravatar
solve
Senior
Senior
Innlegg:705
Registrert:man 11 feb 2008 15:18
Re: Google Chrome

Legg inn av solve » ons 10 sep 2008 10:21

Chrome kommer ikke inn på de masnkinene jeg adminsterer iallfall.
Sikkerhetshull, sniklagring av personlige data, samt at man blir tvunget til å akseptere en rettighetsavtale ved nedlasting, som får sørstatsslavenes rettigheter til å se ut som reneste menneskerettighetskonvensjonen.

Det er det som er problemet med google. De er, sammen med facebook, like glad i å krenke enkeltpersoners rett til privatliv som KGB og STASI tilsammen.

Og til de som synes det er så supert med brannreven, og alle de fine plugins'ene. Hvorfor ikke bruke orginalen, med alle de kjekke plugins'ene ferdig installlert av oppfinneren? Opera 9.55.
BildeBilde

krl69

Re: Google Chrome

Legg inn av krl69 » ons 10 sep 2008 10:32

Jeg for min del har ikke det sterke forholdet til nettlesere.

Maskiner jeg administrerer, dvs. litt over 150 + 15 servere, lar jeg nettleseren være standard, dvs. IE6 eller IE7 som følger OS'et. Dersom enkelte synes Opera eller FF3 er tingen, er det helt ok. Ingen store motforestillinger mot det. Og har man gode sikkerhetsløsninger sentralt i et konsern som jeg er en del av(A-pressen), vil det meste bli fanget opp via disse. Har ikke fått med meg at bedrifter er nevneverdig plaget med sikkerheten i nettleseren her i Norge - i alle fall ikke i en bedrift som oss. Mulig det er bedrifter som har sterkere krav til sikkerhet, som må ha bedre nettlesere.

Installere Chrome i bedriften er seff ikke aktuelt ennå. En rekke faktorer må være på plass - ikke minst at den må ut av betastadiet. ;-)

Brukeravatar
ensewe
Junior
Junior
Innlegg:82
Registrert:man 17 mar 2008 12:24

Re: Google Chrome

Legg inn av ensewe » ons 10 sep 2008 18:15

tsolt skrev:Chrome kommer ikke inn på de masnkinene jeg adminsterer iallfall.
Sikkerhetshull, sniklagring av personlige data, samt at man blir tvunget til å akseptere en rettighetsavtale ved nedlasting, som får sørstatsslavenes rettigheter til å se ut som reneste menneskerettighetskonvensjonen.

Det er det som er problemet med google. De er, sammen med facebook, like glad i å krenke enkeltpersoners rett til privatliv som KGB og STASI tilsammen.

Og til de som synes det er så supert med brannreven, og alle de fine plugins'ene. Hvorfor ikke bruke orginalen, med alle de kjekke plugins'ene ferdig installlert av oppfinneren? Opera 9.55.
dersom du administrerer maskiner i et bedriftsmiljø tror jeg du gjør helt rett i å ikke installere noe programvare som er i versjon 0.2 - chrome er foreløpig i en tidlig beta, dog veldig stabil, men den er som jeg tidligere nevnte sannsynligvis stappa med sikkerhetshull som bare venter på å bli oppdaget.

når det gjelder kommentaren om sniklagring av personlige data og aksept av eula som ikke ligner grisen tar du feil - det er ikke funnet at google "sniklagerer" noe data ved bruk av nettleseren - og eulaen ble endret èn dag etter at feilen ble påpekt.
http://googleblog.blogspot.com/2008/09/ ... ms-of.html
http://www.mattcutts.com/blog/google-ch ... agreement/

http://www.mattcutts.com/blog/google-ch ... unication/
http://www.mattcutts.com/blog/common-go ... bjections/


jeg kan ikke helt se likheten mellom google og facebook, og heller ikke hvordan noen av selskapene krenker enkeltpersoners rett til privatliv - tjenestene til google og facebook er jo faktisk ganske frivillig å bruke, og jeg har ikke lest om noen som har fått privatlivet sitt krenket av noen av selskapene ved å bruke de? begge selskaper lagrer alt de blir gitt av input fra brukeren, men alt de lagrer er jo gitt til dem frivillig av brukeren - og som nevnt synes jeg det er en grov forskjell på en søkemotor med mange andre tjenester, og en sosial nettverkings-tjeneste der folk flest legger ukritisk inn informasjon om seg selv, og om andre for den saks skyld.

jada, opera-nasjonalist :) opera er bra, de har kommet med masse nytt og bra stæsj som er brukt på andre nettlesere, browsern er rask, og opera er norske, men det begynner å bli litt for mange bjeller og lys. fx er rask og enkel, og kan tweakes til man ikke gidder mer. chrome er foreløpig bare rask og har et par kule idèer om hvordan framtidas nettleser bør være. dessuten er både chrome og fx opensource, noe jeg favoriserer veldig av mange grunner, bl.a. med tanke på sikkerheten.
eller, man kan bruke hele hurven av nettlesere om hverandre.

ok, mine to satang.
¿ɹǝɥ ǝʌıɹʞs uɐɯ ןɐʞs ɐʌɥ

Brukeravatar
solve
Senior
Senior
Innlegg:705
Registrert:man 11 feb 2008 15:18

Re: Google Chrome

Legg inn av solve » tor 11 sep 2008 11:26

og etter denne artikkelen http://www.nettavisen.no/it/article2207666.ece så er jo IE like ille som google chrome, og man har enda færre nettlesere å velge mellom
BildeBilde

Brukeravatar
hysse
Senior
Senior
Innlegg:328
Registrert:man 26 nov 2007 21:49
Sted:Marokko

Re: Google Chrome

Legg inn av hysse » lør 13 sep 2008 18:02

god natt og god morgen
You cannot solve a problem with the same mind that created it. -Albert Einstein
If people think nature is their friend, then they sure don't need an enemy.

Svar