Google Chrome

Duppeditter og programvare
Brukeravatar
hysse
Senior
Senior
Innlegg:328
Registrert:man 26 nov 2007 21:49
Sted:Marokko
Google Chrome

Legg inn av hysse » man 08 sep 2008 21:31

Vil bare nevne at Google har mekka sammen en ganske facinerende nettleser.

Har ikke brukte den mange dagene , men gudbrettle.
Chrome er lett og spenstig. Morro å bruke og , vel , prøv selv.

Tror nesten at rødreven må gå i hi nå.
god natt og god morgen
You cannot solve a problem with the same mind that created it. -Albert Einstein
If people think nature is their friend, then they sure don't need an enemy.

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Google Chrome

Legg inn av pjacklam » man 08 sep 2008 21:56

hysse skrev:Tror nesten at rødreven må gå i hi nå.
Chrome er fin, men den spiller ikke på den boksen som kjører Windows 2000, så der lusker rødreven rundt fremdeles.
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
nordreaker
Senior
Senior
Innlegg:304
Registrert:tor 29 nov 2007 21:27
Sted:Oslo

Re: Google Chrome

Legg inn av nordreaker » man 08 sep 2008 22:18

Never mind nettleser. Nå bruker jeg en annen flipp enn jeg pleier, forvist som jeg er, og det er et insekt på denne skjermen også!
Bilde

Brukeravatar
ensewe
Junior
Junior
Innlegg:82
Registrert:man 17 mar 2008 12:24

Re: Google Chrome

Legg inn av ensewe » man 08 sep 2008 22:33

chrome er snill. chrome er rask. chrome er god. chrome har vært min nye bestevenn i 6 dager. mmmmmmkosekosekose!!
¿ɹǝɥ ǝʌıɹʞs uɐɯ ןɐʞs ɐʌɥ

Brukeravatar
Arenaria
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:fre 15 feb 2008 12:08
Sted:Bergen

Re: Google Chrome

Legg inn av Arenaria » man 08 sep 2008 22:35

Er det flere som ikke får Norgesglasset til å virke i Chrome? Trodde det var Java, men Java påstår at siste versjon er installert hos meg ... jeg er tom. gammeldags og bruker XP 8)
BildeBilde

krl69

Re: Google Chrome

Legg inn av krl69 » man 08 sep 2008 22:47

Arenaria skrev:Er det flere som ikke får Norgesglasset til å virke i Chrome? Trodde det var Java, men Java påstår at siste versjon er installert hos meg ... jeg er tom. gammeldags og bruker XP 8)
Chrome støtter foreløpig ingen plugins og da er vel Java borte vekk også vil jeg tro. Jeg har ennå ikke fått rota meg til å inst. den etter en misslykket inst. test. (holdt på med en annen inst. samtidig og så kokte det bort...)

Brukeravatar
ensewe
Junior
Junior
Innlegg:82
Registrert:man 17 mar 2008 12:24

Re: Google Chrome

Legg inn av ensewe » man 08 sep 2008 23:05

chrome støtter plugins (about:plugins) (mange andre abouts finnes også forresten, noen av dem er litt fornøyelige om man er av den typen..) men google har ikke åpnet api'en for extensions enda. om man er 1337 og vil bidra så er det bare å gasse over hitåt (her kan man også bygge sin egen chrome, uten google-logoer og tos)
men tilbaks til siste topic - chrome er ikke så fræsk med stuff som krever java nei. javascript er hjerte, java er smerte. norgesglasset og norgeibilder er noe av det som ikke er så deilig i chrome (ikke så deilig = funkernte)

en annen ting jeg har oppdaget ved å bruke chrome: interveven kryr jo av reklame?! overalt! digre er de også. dææææng.
¿ɹǝɥ ǝʌıɹʞs uɐɯ ןɐʞs ɐʌɥ

krl69

Re: Google Chrome

Legg inn av krl69 » man 08 sep 2008 23:19

ensewe skrev:chrome støtter plugins (about:plugins) (mange andre abouts finnes også forresten, noen av dem er litt fornøyelige om man er av den typen..) men google har ikke åpnet api'en for extensions enda. om man er 1337 og vil bidra så er det bare å gasse over hitåt (her kan man også bygge sin egen chrome, uten google-logoer og tos)
men tilbaks til siste topic - chrome er ikke så fræsk med stuff som krever java nei. javascript er hjerte, java er smerte. norgesglasset og norgeibilder er noe av det som ikke er så deilig i chrome (ikke så deilig = funkernte)

en annen ting jeg har oppdaget ved å bruke chrome: interveven kryr jo av reklame?! overalt! digre er de også. dææææng.
Okey, jeg bare skummet over noen innlegg ang. betan og da ref man til at det ikke er støtte for plugins. Men det mangler kanskje en del plugins kan hende... :D

Ressurskrevende sammenlignet med IE7 eller FF3?

Brukeravatar
ensewe
Junior
Junior
Innlegg:82
Registrert:man 17 mar 2008 12:24

Re: Google Chrome

Legg inn av ensewe » man 08 sep 2008 23:21

ei ressurskrevende. er som å seile på en sky. den er schwinerask. må prøves :)
¿ɹǝɥ ǝʌıɹʞs uɐɯ ןɐʞs ɐʌɥ

krl69

Re: Google Chrome

Legg inn av krl69 » man 08 sep 2008 23:29

Gøy. :D Men først må jeg inst. en ny versjon av Media Portal... og nyeste Pureaudio plugin. Kanke bare drive å surre rundt på gcinfo etter noen man kan være uenig med. Kanskje det kommer en MP plugin slik at jeg får Chrome rett i mediacentærn? Yo never know. Forresten, jeg trur jeg køyer først. Får chrome meg i beddan. Good night evly bodi.

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Google Chrome

Legg inn av bjorges » tir 09 sep 2008 13:37

Sikkert en fin nettleser, men... http://www.idg.no/pcworld/article106015.ece

Tror jeg venter litt jeg :)
Bilde

Brukeravatar
ensewe
Junior
Junior
Innlegg:82
Registrert:man 17 mar 2008 12:24

Re: Google Chrome

Legg inn av ensewe » tir 09 sep 2008 19:28

bjorges skrev:Sikkert en fin nettleser, men... http://www.idg.no/pcworld/article106015.ece

Tror jeg venter litt jeg :)
høyh du der, ikke sleng dritt om min google.
dersom du har et problem med at et diiigert firma med mange hundre millioner søk hver dag lager en profil på deg, så de en dag kan banke på døra di for å gi deg noe du trenger som du trodde du ikke trengte - og du likevel har lyst til å benytte deg av en fantastisk nettleser - gjør følgende:
bruk en hvilken som helst annen default søketmotor i omnibox - her kan du velge i kvasir, altavista, wikipedia, amazon, ordbok, lycos, live, yahoo, telefonkatalogen, qxl, sol, sesam, eller en av de andre mange dritt-søkemotorene som finnes.

dersom du mot all formodning foretrekker å bruke google sin søkemotor i omnibox, men ikke digger at google inc. registerer hvert tastetrykk i omnibox for å komme med forslag til hva du skal søke etter - høyreklikk i omnibox, rediger søkemotorer, og huk vekk "bruk forslagstjenste for å fullføre søk og nettadresser som du skriver inn i adressefeltet" - google registerer ikke lenger fortløpende hva du taster i adressefeltet, og foreslår heller ikke hva du er på vei til å skrive.

jeg er privacy-freak selv, men ikke verre enn at jeg velger bort en nettleser i paranoia over at noen skal ha noe ukult registrert på meg. hele nettet er et eneste stor privacy-mareritt, så om du bruker webmail eller søk til daglig, eller for den sags skyld surfer i det hele tatt, så er du allerede føkt.

jeg skal gi artikkelen rett i èn ting - google chrome er et uferdig produkt, beta som den foreløpig er i. det er sannsynligvis et par ufine høl i den som trenger å tettes, men til å være en tidlig beta (0.2.149.2) er den utrolig lite buggy. rc3 av fx 3.0 hangla mer enn denna.

drit i tabloblide artikler som den der - test den sjæl. eller la vær. har hørt goe ting om ie 8 b2, men jeg kommer til å få stygge rød utslett i øynene og på fingrene om jeg skal teste den.
¿ɹǝɥ ǝʌıɹʞs uɐɯ ןɐʞs ɐʌɥ

krl69

Re: Google Chrome

Legg inn av krl69 » tir 09 sep 2008 22:14

drit i tabloblide artikler som den der - test den sjæl. eller la vær. har hørt goe ting om ie 8 b2, men jeg kommer til å få stygge rød utslett i øynene og på fingrene om jeg skal teste den
Jeg fikk svære stressutslett og sammenbrudd av IE8b2. Det var rett og slett et møkka produkt. Lenge siden jeg har testa noe så dårlig fra MS som ikke er alpha eller b1. Det var en grusom opplevelse og det tok meg ca. 1 time å konkludere med at her er det noe riv ruskende galt!

Nei takke meg til FF3 og snart Chrome (forutinntatt ja). IE7 er greit nok da det er enkelte plugins/extension som funker bedre på denne enn de andre.(RDP og generelt AcitveX)

Brukeravatar
ensewe
Junior
Junior
Innlegg:82
Registrert:man 17 mar 2008 12:24

Re: Google Chrome

Legg inn av ensewe » ons 10 sep 2008 00:59

krl69 skrev: Jeg fikk svære stressutslett og sammenbrudd av IE8b2. Det var rett og slett et møkka produkt. Lenge siden jeg har testa noe så dårlig fra MS som ikke er alpha eller b1. Det var en grusom opplevelse og det tok meg ca. 1 time å konkludere med at her er det noe riv ruskende galt!
jagguu, sier'u det? godt å vite at jeg ikke går glipp av noesomhelst ved å ta en stooooooooooooooor sving unna produkter fra bittelillemyk. men jeg har faktisk lest et par gode reviews om ie8b2 assa.. men jeg stoler jo seffern mer på en som er negativ til de riktige tingene :mrgreen:

uansett - det ms skal ha litt kred for, er jo at de endelig gidder å løfte røret og vekke browser-ingeniørene sine som har sittet og sovna på dass de siste 8 åra. takk gud for fx som kom i 2004.. enda tok det over 2 år til før ms klarte å komme med sin første oppdatering for ie siden 2001... og den oppdateringa stinka også lut..
og likevel har ie en markedsandel på over 70%. hva pokker feiler det folk?? "nei, kan'ke prøve no nytt jeg. fali det. lokkkal-avvisa og den flotte funksjonen til indre dølane sparebank er så flott og kjekk altså, også har jeg en sånn står blå e som jeg bare trykker på, så er'n der etter 5 minutters tid, det er så bra, også er det jo internet jeg skal utforske så da må jeg bruke denna som heter internet utforsker. det er jo inni den internetten er. jeg skal ikke på noe brann-rev jeg nei."

gud, gi meg styrke til å forstå.

det jeg prøver å si - det er fint at ms utvikler sitt produkt videre for majoriteten av idioter her i verden, mens de 3-4 andre utfordrerne strever med å stjele markedsandeler fra hverandre.
gid det var motsatt.
¿ɹǝɥ ǝʌıɹʞs uɐɯ ןɐʞs ɐʌɥ

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa

Re: Google Chrome

Legg inn av ninad » ons 10 sep 2008 06:19

ensewe skrev:det jeg prøver å si - det er fint at ms utvikler sitt produkt videre for majoriteten av idioter her i verden
Huff, skal ikke vi idioter få fortsette å lulle inni bomullsdotten vår heller, nå?! :roll: :crazy2:
Bilde Bilde

Svar