Garmin Oregon - tips, vurderinger og sammenligninger

Duppeditter og programvare
Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo
Re: Garmin Oregon - tips, vurderinger og sammenligninger

Legg inn av Catch » fre 18 mar 2011 18:18

Oregon x00 Ver. 4.16 Beta

Changes made from version 4.12 to 4.16:
Improved GPS performance
Improved JNX file handling
Improved the usability of the main menu setup page
Increased maximum number of supported JNX files to 250 from 200
Fixed shutdown when unit had more than the maximum number of JNX files on it
Fixed shutdown related to topographical maps and land cover text size
Fixed shutdown associated with certain custom POI files
Fixed Glide Ratio to Destination field
Fixed an issue related to adding a geocache as a point in a route

http://www8.garmin.com/software/Oregon_416Beta.exe
Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Garmin Oregon - tips, vurderinger og sammenligninger

Legg inn av Catch » fre 08 apr 2011 18:12

Oregon x00 Ver. 4.17 Beta

Changes made from version 4.16 to 4.17:
Fixed shutdown when selecting an option on the 'Where To?' page that was introduced with 4.16 beta
Fixed ANT connectivity issues that were introduced with 4.16 beta
Fixed the slow rendering time of the 'About' page that was introduced with 4.16 beta
Fixed a bug introduced in 4.16 beta where JNX settings were not being saved for each profile
Fixed an issue with magnetic north reference and waypoint headings

http://www.garmin.com/software/Oregon_417Beta.exe
Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Garmin Oregon - tips, vurderinger og sammenligninger

Legg inn av Catch » fre 08 apr 2011 18:14

Oregon x50 Ver. 4.47 Beta

Changes made from version 4.45 to 4.47:
Fixed shutdown when selecting an option on the 'Where To?' page that was introduced with 4.45 beta
Fixed ANT connectivity issues that were introduced with 4.45 beta
Fixed the slow rendering time of the 'About' page that was introduced with 4.45 beta
Fixed a bug introduced in 4.45 beta where JNX settings were not being saved for each profile
Fixed an issue with magnetic north reference and waypoint headings

http://www8.garmin.com/software/Oregonx50_447Beta.exe
Mvh Catch
Bilde

ferdinand
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:1
Registrert:fre 29 apr 2011 20:26

Re: Garmin Oregon - tips, vurderinger og sammenligninger

Legg inn av ferdinand » fre 29 apr 2011 20:31

wow !! they really do there job many updates and bug fixes so nice. :D :D
Du kan ikke slå en slots tabell med mindre du stjele penger fra den.

HundenHera
Bruker
Bruker
Innlegg:189
Registrert:man 25 feb 2008 14:57

Re: Garmin Oregon - tips, vurderinger og sammenligninger

Legg inn av HundenHera » fre 29 apr 2011 21:58

ferdinand skrev:wow !! they really do there job many updates and bug fixes so nice. :D :D
Det hadde kanskje vært å foretrekke at de leverte et produkt som fungerte fra dag én?


//HH

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Garmin Oregon - tips, vurderinger og sammenligninger

Legg inn av krl69 » fre 29 apr 2011 22:15

HundenHera skrev:
ferdinand skrev:wow !! they really do there job many updates and bug fixes so nice. :D :D
Det hadde kanskje vært å foretrekke at de leverte et produkt som fungerte fra dag én?


//HH
Ække det blitt skrevet litt vel mange ganger av enkelte her da?! Nå får vi kose oss over at de faktisk forbedrer et godt produkt! Jeg liker faktisk at produktet utvikles og forbedres der det trengs. Noen dingser blir aldri 100%, det må vi bare innse. Det er litt av sjarmen. Gleder meg hver gang til nye oppdateringer og hva de har tryllet frem av nyheter. Don't worry, be happy! :shock: 8)

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Garmin Oregon - tips, vurderinger og sammenligninger

Legg inn av Catch » lør 30 apr 2011 08:46

Oregon x50 software version 4.49 Beta

Changes made from version 4.47 to 4.49:
Fixed issues relating to WAAS performance.
Fixed issue where the device would not regain a GPS signal after losing the GPS signal in a tunnel.
Fixed shutdown on the map screen when a waypoint was being moved to the same location as a geocache or other POIs.
Fixed an issue where the enabled/disabled option for custom maps could not be changed when two or more BirdsEye™ Satellite Imagery providers were on the device.
Fixed an issue where the device would not beep when approaching a destination while routing off-road.

http://www.garmin.com/software/Oregonx50_449Beta.exe
Mvh Catch
Bilde

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: Garmin Oregon - tips, vurderinger og sammenligninger

Legg inn av gacrux » lør 30 apr 2011 15:59

krl69 skrev: Ække det blitt skrevet litt vel mange ganger av enkelte her da?! Nå får vi kose oss over at de faktisk forbedrer et godt produkt! Jeg liker faktisk at produktet utvikles og forbedres der det trengs. Noen dingser blir aldri 100%, det må vi bare innse. Det er litt av sjarmen. Gleder meg hver gang til nye oppdateringer og hva de har tryllet frem av nyheter. Don't worry, be happy! :shock: 8)
Nå er det 3 1/2 år siden Colorado dukket opp. Senere har Oregon / 62S modellene fått ca samme software.
Jeg synes rett og slett det er for jævlig at Garmin etter så lang til enda ikke kan tilby samme funksjoner som på 60CSX.

Jeg skulle ønske jeg hadde kunder som var så lette å glede som geocachere.
Send ut et produkt som overhodet ikke holder mål, og som er full av feil.
Kom med noen oppdateringer nå og da og kundene logrer med halen.
Er det ikke på tide å stille krav?

Hvem er det der ute som er fornøyd med begrensninger på 2000/5000 cacher når du har et 2Gb minnekort.
Eller 10000 punkter i en sporlogg.

Hvem er fornøyd med at du ikke kan endre koordinater på en geocache. Jo, jeg vet at det har kommet en work-around som gjør at du kan lagre cachen som WP, og så endre koordinatene der, men er dere virkelig fornøyde med dette???? Hele greia med å skille geocacher fra WP er jo en gedigen software designfeil. Men vi smiler og er fornøyd fordi Garmin har rettet opp en feil hvor GPSen ikke ville pipe når man nærmet seg en cache på off-road rounting.
Otto Milvang

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Garmin Oregon - tips, vurderinger og sammenligninger

Legg inn av krl69 » lør 30 apr 2011 16:23

gacrux skrev:
krl69 skrev: Ække det blitt skrevet litt vel mange ganger av enkelte her da?! Nå får vi kose oss over at de faktisk forbedrer et godt produkt! Jeg liker faktisk at produktet utvikles og forbedres der det trengs. Noen dingser blir aldri 100%, det må vi bare innse. Det er litt av sjarmen. Gleder meg hver gang til nye oppdateringer og hva de har tryllet frem av nyheter. Don't worry, be happy! :shock: 8)
Nå er det 3 1/2 år siden Colorado dukket opp. Senere har Oregon / 62S modellene fått ca samme software.
Jeg synes rett og slett det er for jævlig at Garmin etter så lang til enda ikke kan tilby samme funksjoner som på 60CSX.

Jeg skulle ønske jeg hadde kunder som var så lette å glede som geocachere.
Send ut et produkt som overhodet ikke holder mål, og som er full av feil.
Kom med noen oppdateringer nå og da og kundene logrer med halen.
Er det ikke på tide å stille krav?

Hvem er det der ute som er fornøyd med begrensninger på 2000/5000 cacher når du har et 2Gb minnekort.
Eller 10000 punkter i en sporlogg.

Hvem er fornøyd med at du ikke kan endre koordinater på en geocache. Jo, jeg vet at det har kommet en work-around som gjør at du kan lagre cachen som WP, og så endre koordinatene der, men er dere virkelig fornøyde med dette???? Hele greia med å skille geocacher fra WP er jo en gedigen software designfeil. Men vi smiler og er fornøyd fordi Garmin har rettet opp en feil hvor GPSen ikke ville pipe når man nærmet seg en cache på off-road rounting.
Du mener altså at geocachere er enkle og dumme som ikke forstår dine svært så kategoriske og tekniskbegrunnede meninger om produktet? Vel, jeg kan fint leve med hva du mener om oss som er fornøyde. Jeg har funnet en drøss med cacher med mine Oregon og det er ikke mye jeg trenger av forbedringer, hvis noen. Men slutt og dikter om jeg skal være fornøyd eller ikke!

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: Garmin Oregon - tips, vurderinger og sammenligninger

Legg inn av gacrux » lør 30 apr 2011 23:38

krl69 skrev:
Du mener altså at geocachere er enkle og dumme som ikke forstår dine svært så kategoriske og tekniskbegrunnede meninger om produktet? Vel, jeg kan fint leve med hva du mener om oss som er fornøyde. Jeg har funnet en drøss med cacher med mine Oregon og det er ikke mye jeg trenger av forbedringer, hvis noen. Men slutt og dikter om jeg skal være fornøyd eller ikke!
Garmin-modellene har fått sin populæritet pga av at de er nøyaktige GPSer og er robuste, med andre ord egner seg godt for geocaching. Det er ingen som egentlig stiller spørsmål om dette.

Du får ta det jeg sier som frustrasjon over at et av verdens største firmaer innen håndholdt GPS ikke presterer bedre.

Problemet med Oregon/Colorado osv forsterkes ved at Garmin Support overhodet ikke er interessert i godt begrunnede feilmeldinger, men sitter som en treneringspost som bare sender intetsigende svar tilbake, og hvor man til slutt gir helt opp.

Det er forundlig at etter 3 1/2 års utvikling fortsatt mangler grunnleggende ting. Ja, jeg er også fornøyd med oppdateringer, og fra tid til annen kommer det småting som burde vært der fra starten, og i det hele framstår denne genrasjon SW som ganske bra, men ikke bra nok.
Jeg har en 60CSX og en Oregon 550, men det er 60CSX jeg bruker til geocaching. Hovedgrunnen til dette er at Oregon noen ganger "sklir ut", og er skikkelig på bærtur. Dette er godt dokumentert i dette forumet og andre steder. Mange software-oppdateringer har bedret dette, men fortsatt stoler jeg mer på 6 år gammel teknologi enn på nyoppdatert Oregon. Hvorfor har 60CSX bedre GPS posisjoneringsalgoritme enn Oregon ??? Er det viktig? Ja!!
Otto Milvang

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Garmin Oregon - tips, vurderinger og sammenligninger

Legg inn av krl69 » søn 01 mai 2011 00:40

gacrux skrev:
krl69 skrev:
Du mener altså at geocachere er enkle og dumme som ikke forstår dine svært så kategoriske og tekniskbegrunnede meninger om produktet? Vel, jeg kan fint leve med hva du mener om oss som er fornøyde. Jeg har funnet en drøss med cacher med mine Oregon og det er ikke mye jeg trenger av forbedringer, hvis noen. Men slutt og dikter om jeg skal være fornøyd eller ikke!
Garmin-modellene har fått sin populæritet pga av at de er nøyaktige GPSer og er robuste, med andre ord egner seg godt for geocaching. Det er ingen som egentlig stiller spørsmål om dette.

Du får ta det jeg sier som frustrasjon over at et av verdens største firmaer innen håndholdt GPS ikke presterer bedre.

Problemet med Oregon/Colorado osv forsterkes ved at Garmin Support overhodet ikke er interessert i godt begrunnede feilmeldinger, men sitter som en treneringspost som bare sender intetsigende svar tilbake, og hvor man til slutt gir helt opp.

Det er forundlig at etter 3 1/2 års utvikling fortsatt mangler grunnleggende ting. Ja, jeg er også fornøyd med oppdateringer, og fra tid til annen kommer det småting som burde vært der fra starten, og i det hele framstår denne genrasjon SW som ganske bra, men ikke bra nok.
Jeg har en 60CSX og en Oregon 550, men det er 60CSX jeg bruker til geocaching. Hovedgrunnen til dette er at Oregon noen ganger "sklir ut", og er skikkelig på bærtur. Dette er godt dokumentert i dette forumet og andre steder. Mange software-oppdateringer har bedret dette, men fortsatt stoler jeg mer på 6 år gammel teknologi enn på nyoppdatert Oregon. Hvorfor har 60CSX bedre GPS posisjoneringsalgoritme enn Oregon ??? Er det viktig? Ja!!
Tviler ikke at dette er viktig for deg og mange andre, men i alle fall for meg, er ikke den unøyaktigheten som du mener kan dokumenteres i forhold til 60CSX så viktig i geocachesammenheng. Softwaren som benyttes i Oregon synes jeg er så utrolig mye mer anvendelig at det veier opp mot en eventuell dårligere algoritme. Men for all del, det er selvsagt viktig at produktet er så godt som mulig, spesielt hvis det kun dreier seg om et software problem og ikke minst at slike som deg med rikelig kunnskap om GPS teknologi, er på hugget mot produsenten. Stå på, men ikke regn med at jeg er med på det. Jeg har ikke nok kunnskap og har heller ikke nok personlig interesse i at produktet skal bli enda bedre. Høres kanskje litt rart ut, men for meg handler nok geocaching ikke så mye om det jeg synes er spissfindigheter(ment positivt). Og så håper jeg at jeg slipper å få den i retur at "jasså, så du ønsker ikke gode koordinater på dine cacher...". Vel, jeg mener at en Oregon er god nok i så måte. Eller burde jeg mene noe annet? :shock:

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Garmin Oregon - tips, vurderinger og sammenligninger

Legg inn av Catch » lør 07 mai 2011 07:23

Oregon x00 software version 4.18 Beta

Changes made from version 4.17 to 4.18:
Fixed issues relating to WAAS performance.
Fixed issue where the device would not regain a GPS signal after losing the GPS signal in a tunnel.
Fixed an issue where the enabled/disabled option for custom maps could not be changed when two or more BirdsEye™ Satellite Imagery providers were on the device.

http://www.garmin.com/software/Oregon_418Beta.exe

Ops. Linken virker ikke i skrivende stund...
Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Garmin Oregon - tips, vurderinger og sammenligninger

Legg inn av Catch » lør 07 mai 2011 16:14

Catch skrev:Oregon x00 software version 4.18 Beta

Changes made from version 4.17 to 4.18:
Fixed issues relating to WAAS performance.
Fixed issue where the device would not regain a GPS signal after losing the GPS signal in a tunnel.
Fixed an issue where the enabled/disabled option for custom maps could not be changed when two or more BirdsEye™ Satellite Imagery providers were on the device.

http://www.garmin.com/software/Oregon_418Beta.exe

Ops. Linken virker ikke i skrivende stund...
Nå virker linken ser jeg.
Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Garmin Oregon - tips, vurderinger og sammenligninger

Legg inn av Catch » lør 28 mai 2011 07:50

Oregon x50 (WebUpdater) software version 4.50

Changes made from version 4.20 to 4.50:
Updated magnetic Earth field data
Improved GPS performance
Improved support for BirdsEye™ Satellite Imagery (each provider's imagery can be configured independently)
Increased the maximum number of supported JNX files to 250 from 200
Fixed issues with WAAS/EGNOS
Fixed issue with track navigation sometimes not adding waypoints to the Active Route list
Fixed issue with MPC map labels disappearing
Fixed shutdown on the map page when you have a geocache dashboard active and return after pressing the geocache name
Fixed issue with moon not showing on sun and moon page
Fixed issue with photo viewer not displaying correctly
Fixed issue with progress bar displaying properly on power up
Fixed issue with waypoint distances showing significantly off in the waypoint manager
Fixed issue with 3D view
Fixed issue with track navigation not adding waypoints to the Active Route list when they are exactly equal to a track point
Fixed shutdown when more than the maximum number of JNX files were present
Fixed 'Search Near' functionality on Hunt & Fish and Sun & Moon pages
Fixed shutdown related to topographical maps and land cover text size
Fixed shutdown associated with certain custom POI files
Fixed Glide Ratio to Destination field
Fixed problem with profiles and the fields on the map page
Fixed an issue with magnetic north reference and waypoint headings
Fixed shutdown on the map screen when a waypoint was being moved to the same location as a geocache or other POIs
Fixed an issue with archived tracks not displaying properly
Fixed an issue with having too many custom symbols on the device
Fixed an issue with renaming a waypoint immediately after creating it
Modified the 'Arriving at Destination' message banner so that it no longer appears when navigating to a geocache
Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Garmin Oregon - tips, vurderinger og sammenligninger

Legg inn av Catch » lør 28 mai 2011 07:56

Oregon x00 (WebUpdater) software version 4.20

Changes made from version 4.10 to 4.20:
Updated magnetic Earth data
Improved GPS performance
Improved support for BirdsEye™ Satellite Imagery (each provider's imagery can be configured independently)
Increased the maximum number of supported JNX files to 250 from 200
Fixed issues with WAAS/EGNOS
Fixed issue with track navigation sometimes not adding waypoints to the Active Route list
Fixed issue with MPC map labels disappearing
Fixed shutdown on the map page when you have a geocache dashboard active and return after pressing the geocache name
Fixed issue with photo viewer not displaying correctly
Fixed issue with 3D view
Fixed issue with track navigation not adding waypoints to the Active Route list when they are exactly equal to a track point
Fixed shutdown when the device had more than the maximum number of JNX files on it
Fixed shutdown related to topographical maps and land cover text size
Fixed shutdown associated with certain custom POI files
Fixed Glide Ratio to Destination field
Fixed an issue related to adding a geocache as a point in a route
Fixed an issue with magnetic north reference and waypoint headings
Modified the 'Arriving at Destination' message banner so that it no longer appears when navigating to a geocache
Mvh Catch
Bilde

Svar