Pocket Querry langs en rute

Duppeditter og programvare
Svar
ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:
Pocket Querry langs en rute

Legg inn av ingsve » tor 22 mai 2008 21:13

Hei
Jeg har begynt å hente inn flere PQ med cacher langs veien jeg kjører til hytta på Vestlandet. PQene kommer greit inn på epost og jeg får lastet de over til Cachemate på Tytn. Problemet er å få disse over på GPS,en - eller sortert de ut i gsak slik at jeg deretter kan overføre til GPS.
Eller - hvordan setter jeg et filter i gsak slik at jeg kan sortere ut de cachene som ligger langs en kjørerute :?:

ingsve
Bilde

Brukeravatar
alfafa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:33
Registrert:tor 06 des 2007 03:43
Sted:Stjørdal

Re: Pocket Querry langs en rute

Legg inn av alfafa » tor 22 mai 2008 21:50

Opprett en ny database i gsak og legg de aktuelle PQ i den.
Bilde

Thorminator

Re: Pocket Querry langs en rute

Legg inn av Thorminator » tor 22 mai 2008 21:57

Om du lager en rute i MapSource, og lagrer den som MPS fil kan du hente filen opp i GSAK under "Filter -> Arc/Poly" under "Get points from file".
Sett opp ønsket antall km fra ruten og vipps, du har alle cachene på ruten pent sortert i GSAK, klart til overføring.
No nedd 4 flere baser av den grunn.

anders99

Re: Pocket Query langs en rute

Legg inn av anders99 » fre 23 mai 2008 07:07

Thorminator skrev:Om du lager en rute i MapSource, og lagrer den som MPS fil kan du hente filen opp i GSAK under "Filter -> Arc/Poly" under "Get points from file".
Sett opp ønsket antall km fra ruten og vipps, du har alle cachene på ruten pent sortert i GSAK, klart til overføring.
No nedd 4 flere baser av den grunn.
Og hvis du ikke har noen kart som lar deg lage rute, kan du bruke NAFs ruteplanlegger på nettet:

1. Lag deg en rute der, velg GPS for å laste ned en gpx-fil av ruten.
2. Last gpx-filen inn i Mapsource.
3. Slett den definerte ruten (under 'Routes'), men behold det definerte sporet (under 'Tracks').
4. Lagre den editerte filen som mps, og hent den opp i Arc/Poly-filteret til GSAK.

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Pocket Querry langs en rute

Legg inn av ingsve » tor 29 mai 2008 21:38

Hei
Takk skal dere ha. Jeg rakk ikke teste noen av tipsene før vi reiste på ferie, og en del av ferien ble også uten datamaskintilgang. Derfor det sene svaret. Vi skal benytte tipsene til neste tur. Fikk lagt inn noen planlagte cacher på turen opp til Vestlandet. Bytte av kjørerute på tilbakeveien medførte imidlertid en GPS uten cacher - nærmere enn 3 mil - før vi nærmet oss Frierfjorden.
Tok imidlertid i bruk mobilen (wab) til logging av de cachene vi fant og det funker. Med CacheMate på mobilen bør det vel også være en mulighet til å logge direkte fra dette programmet. :idea:

ingsve
Bilde

Svar